LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klarna aanmaningen onterecht in de bus

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
feetje350
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 mei 2018 00:13

Re: Klarna aanmaningen onterecht in de bus

Ongelezen bericht door feetje350 »

Heel herkenbaar dit. Maak hetzelfde mee. Bij mij lijkt de naam op de post niet eens op mijn naam. Ze willen ook dat ik bel en gegevens geef. Dat gaan we dus nooit doen! Inmiddels blijven de brieven van Segoria komen. Gewoon terug sturen of naar hun antwoordnummer verzwaard dan moeten ze zelf betalen. Eens kijken of het dan stopt. Juridisch kunnen ze toch niks want het gaat om een ander persoon.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Klarna aanmaningen onterecht in de bus

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Brahms schreef:Veel drukte om niets. Je hebt aangegeven de geadresseerde niet te zijn, geen schuld te hebben, dus wat is het probleem.
De post niet weggooien, kan altijd handig zijn als er een rechtzaak komt.
Welnee, in een rechtzaak moet de eiser aantonen dat er een overenkomst bestond voor de levering van een dienst of goed. Die kan per definitie niet bestaan omdat het om een ander persoon gaat. Sterker nog, de dagvaarding kan niet uitgebracht worden omdat de tennaam stelling op de dagvaarding verkeerd zal zijn.

Gewoon compleet negeren, dat is het best advies dat ik u kan geven. Post direct in de vuilnisbak kiepren tenzij een deurwaarder een dagvaarding uitbrengt. kan me echter niet voorstellen dat het zover komt. pas als men zeker weet dat men de juiste debiteur te pakken heeft, is men bereid kosten te maken.

RSuitIJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2019 21:03

Re: Klarna aanmaningen onterecht in de bus

Ongelezen bericht door RSuitIJ »

Goedendag,

Vandaag heb ik ook een factuur ontvangen. Verkeerde voornaam/letters, maar wel een verwijzing naar mijn bedrijfsactiviteiten. Aangezien ik begrip heb voor een foutje in de accountdata van een nieuwe leverancier heb ik hem geopend.

Verder is de strekking van het verhaal gelijk. Idem voor de genomen acties en het verloop van het contact. Werkelijk een kopie. Ter aanvulling wil ik wel zeggen dat de wachttijd na doorverbinden met de afdeling Veiligheid tamelijk lang te noemen is. Het lijkt er druk.

Ik vind het niet prettig dat alle informatie moet worden 'geverifieerd'. U vraagt mij om zaken die ik helemaal niet zomaar af wil staan. Zeker niet omdat ik zojuist bekend ben geraakt met het feit dat iemand met mijn identiteit rommelt, waarvan het niet ondenkbaar is dat ik er schade van kan ondervinden. Hoe? Dat weet ik niet precies, het is onbekend terrein voor mij. Iets wat bijvoorbeeld opkomt is de vraag of mijn btw nummer ook wordt gebruikt en wat dat mogelijk voor gevolg kan hebben.

Goed, nu kan ik erg slecht tegen dit soort dingen en bijt me er in vast, maar hoe groot zou de groep zijn die dit niet doet? Hoe groot is de groep die deze onterechte facturen wel heeft betaald? In eerste instantie danwel onder de druk van incassobureau Segoria, welke vanzelf kennis komt maken.

Ik heb het vermoeden dat deze vorm van diefstal met regelmaat van de klok voorkomt. Misschien ga ik nog opzoek naar cijfers; ja, ik bijt me echt vast.

Als mijn vermoeden klopt, bent u hier ongetwijfeld van op de hoogte. Zo ook uw partners, in mijn geval drogisterij.net. Toch blijft het klaarblijkelijk mogelijk dat personen zaken op rekening aanschaffen zonder dat de identiteit wordt 'geverifieerd'. Tenslotte stormt de hele keten verder op basis van de informatie en als de 'piep-functie' van de factuurontvangende partij in werking treed, eist u feitelijk dat deze alle informatie deelt op basis van welke de gewraakte bestelling werkelijk door deze partij had kunnen worden besteld. Volgt u mij? Ik u niet.

Dan nog even over die keten. Als ik het verkeerd heb, corrigeert u mij dan alstublieft, maar ik meen dat Segoria in deze uw partner op incasso-gebied is. Dan lijkt het mij meer dan waarschijnlijk dat ook zij dergelijke situaties in de dagelijkse praktijk ervaren. Er is mij telefonisch ondubbelzinnig medegedeeld dat, indien ik niet meewerkte aan de 'verificatie' van mijn privacygevoelige informatie, de aanmaningen en incassoprocedure niet zouden stoppen.

Hieruit kan ik opmaken dat Segoria, welke dus absoluut op de hoogte is van fraudegevallen, er een gelijke opstelling op nahoudt als u en vermoedelijk ook drogisterij.net. Zo niet, zouden de aanmaningen en incassoprocedure wel stoppen zodra Segoria er bij werd betrokken.

Er valt iets voor te zeggen om het 'overstretched' te noemen, maar ik zie ook grond om een debat te voeren over de gedachte dat die keten misschien een vorm van gerommel met identiteiten mogelijk maakt. Misschien zelfs fasciliteert , of scheur ik dan iets?

Alle partners zijn er klaarblijkelijk van op de hoogte en toch bieden zij aktief de mogelijkheid om nieuwe situaties te laten ontstaan, waarbij zij doordrongen zijn van het feit dat het in potentie schadelijk is voor onschuldigen. Sterker nog, als het zich dan weer voordoet, stellen zij zich hard op en volharden in de eis om privacygevoelige informatie te ontvangen. Om mij "te helpen uit de situatie te komen"? ?

De eerste twee stations, de webwinkel en de bank, proberen de eigen schade te beperken, maar de hekkensluiter Segoria, het incassobureau, verdient er geld aan. In de wetenschap dat..

Mijn glazuur begint te scheuren dus morgen ga ik mij beraden op m'n mogelijkheden. Als er grond is voor een aangifte, zou ik daar zomaar eens wat tijd in kunnen steken. Vergis u niet; wat u mogelijk als gecalculeerd risico ziet, kost mij m'n spaarzame vrijetijd. Dat, in het licht van de kennis waar uw hele keten over beschikt, en uw opstelling in het contact hebben mijn drive bepaald.

Als laatste nog iets dat u enkel uzelf aan kunt rekenen, want het staat los van de fraude. Als bank mij een factuur sturen welke ik vandaag (18 juni) ontvang met een uiterste betaaldatum van 8 juni?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klarna aanmaningen onterecht in de bus

Ongelezen bericht door riddert »

RSuitIJ schreef:
18 jun 2019 22:48
Goedendag,


Goed, nu kan ik erg slecht tegen dit soort dingen en bijt me er in vast

Past u alstublieft op, wees toch voorzichtig!
RSuitIJ schreef:
18 jun 2019 22:48


Mijn glazuur begint te scheuren dus morgen ga ik mij beraden op m'n mogelijkheden.
Zie je wel, daar heb je het al. Ik had u nog zo gewaarschuwd.

Verder kunt u er het beste zo weinig mogelijk aandacht aan schenken, of gewoon negeren. Steek er in ieder geval zo weinig mogelijk energie in.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Klarna aanmaningen onterecht in de bus

Ongelezen bericht door Moneyman »

leuke retoriek, maar je koopt er niets voor. Klagen over spaarzame vrije tijd terwijl je er zelf onnodige energie in stopt heeft ook totaal geen nut. Als het niet klopt, simpelweg één keer aangeven en verder negeren.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Klarna aanmaningen onterecht in de bus

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als een bedrijf zo slecht bereikbaar is wacht ik wel op de rechtszaak later.

Een onterechte claim is hun fout en bij niet redelijk bereikbaar , dus bij lange tijd telefoon ook geen mail moeten ze
maar hoge kosten maken om erachter te komen dat je niets besteld hebt.

Gesloten