Korting via app bij Lidl

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Cougar-2
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2023 11:46

Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door Cougar-2 »

Ergenis bij de lidl

Van morgen weer eens moeten ergeren op de manier hoe lidl met reclame omgaat.
Als je bij de lidl op bepaalde aanbieding aanspraak wilt maken moet je voor af via hun app, de aan biedingen activeren.
Bij ons lukt dat wel we weten hoe je met zulke aps om moet gaan.
Maar van morgen een ouder stel dat b.v voor blauwe bessen 2 euro meer betalen, evenals een man die even de app niet had. Dus voor deze mensen dikke vette pech.
Waarom geeft lidl niet gewoon de korting, zoals bij andere winkels wel het geval is.
Het voert te ver, om over ouderen discriminatie te spreken.
Hoeveel mensen kunnen van hun app niet gebruik maken.
Zo vangt lidl veel extra eurootjes, terwijl ze dan zeggen dat, ze door aanbieding lekker goedkoop zijn.
Dus geen app of telefoon of geen kennis van deze dingen. Dan gewoon „lekker“ geen korting.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig hebt u het niet over ouderen discriminatie.😁

IvoPep
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 jul 2023 17:39

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door IvoPep »

Je mist nog meer als je niet met de app winkelt:cadeautjes zoals toetjes, kerrie poeder, zelfrijzend bakmeel enzo. Echt de moeite waard hoor🤣
Laatst gewijzigd door IvoPep op 24 jul 2023 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij Albert Heijn is het met de bonuskaart of app hetzelfde: geen kaart/app, geen korting.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

95% van de mensen heeft een smartphone en kunnen dus alle apps gebruiken die ze maar willen. Iedere supermarkt mag gelukkig zelf bepalen hoe zij aanbiedingen en/of kortingen geven.

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door Meint »

Toch is er hier een verschil met andere ' bonuspasjes, je hebt bij Lidl nu twee soorten app-aanbiedingen.

De gewone die je krijgt als je je app scand, dat doet ondertussen bijna iedereen altijd EN eentje waarbij je een coupon moet activeren, maar die wel in de folder en op de bordjes staat, waarbij het niet duidelijk is dat je moet activeren.

Een onhandig systeem waarbij ik ook al meerdere keren mensen heb gezien die naar de klantenservice moesten om het op te lossen.
Ikzelf sta nu bij de kassa door mijn app te scrollen, om te checken of er een coupon is die bij mijn boodschappen past.

Omslachtig, extra lastig voor de digibeten onder ons en slecht gecommuniceerd.

Jammer.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ikzelf sta nu bij de kassa door mijn app te scrollen, om te checken of er een coupon is die bij mijn boodschappen past.
Ben ik even blij dat ik niet achter je sta te wachten. Oh, wacht, ik kom nooit bij de Lidl. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb die app, maar het is me teveel werk om dat allemaal te gaan activeren en controleren als ik bij de kassa sta. Ik neem dus alleen de 'echte' aanbiedingen mee, de rest mag Lidl houden. Zo heel veel kom ik er toch ook niet meer. En wat bij hun in de app in de aanbieding is, kun je vaak elders voor dezelfde prijs halen, misschien nog wel goedkoper ook.

En anders betaal ik een paar dbbbeltjes meer, zijn de aandeelhouders ook weer gelukkig. Doe ik nog een goede daad ook tijdens de boodschappen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door witte angora »

Meint schreef:
24 jul 2023 19:37
Toch is er hier een verschil met andere ' bonuspasjes, je hebt bij Lidl nu twee soorten app-aanbiedingen.
Ach, er is over nagedacht, zullen we maar zeggen. Het is alleen niet mijn manier van denken.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door Lowieze »

Meint schreef:
24 jul 2023 19:37
Toch is er hier een verschil met andere ' bonuspasjes, je hebt bij Lidl nu twee soorten app-aanbiedingen.

De gewone die je krijgt als je je app scand, dat doet ondertussen bijna iedereen altijd EN eentje waarbij je een coupon moet activeren, maar die wel in de folder en op de bordjes staat, waarbij het niet duidelijk is dat je moet activeren.

Een onhandig systeem waarbij ik ook al meerdere keren mensen heb gezien die naar de klantenservice moesten om het op te lossen.
Ikzelf sta nu bij de kassa door mijn app te scrollen, om te checken of er een coupon is die bij mijn boodschappen past.

Omslachtig, extra lastig voor de digibeten onder ons en slecht gecommuniceerd.

Jammer.
Volgens mij is dat hetzelfde systeem als bij AH. Die coupons kun je thuis toch al activeren.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zie in de app toch echt geen aanbieding voor blauwe bessen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door BreejKC »

De manier van Meint is natuurlijk dé oplossing om van die vreemde manier van korting verlenen af te komen, mits iedereen die couponnen pas bij de kassa opzoekt. Een kassamedewerker kan iemand niet weigeren die op zoek is naar zijn voordeeltje. Maar die rijen voor de kassa worden op die manier in de kortste keren natuurlijk onmogelijk lang. Ontevreden klanten daardoor die uiteindelijk bij de concurrent hun boodschappen gaan doen. Mits iedereen of althans velen dit op die manier gaan doen dan schiet Lidl met die rare acties zichzelf in de voet.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
24 jul 2023 19:57
Meint schreef:
24 jul 2023 19:37
Toch is er hier een verschil met andere ' bonuspasjes, je hebt bij Lidl nu twee soorten app-aanbiedingen.

De gewone die je krijgt als je je app scand, dat doet ondertussen bijna iedereen altijd EN eentje waarbij je een coupon moet activeren, maar die wel in de folder en op de bordjes staat, waarbij het niet duidelijk is dat je moet activeren.

Een onhandig systeem waarbij ik ook al meerdere keren mensen heb gezien die naar de klantenservice moesten om het op te lossen.
Ikzelf sta nu bij de kassa door mijn app te scrollen, om te checken of er een coupon is die bij mijn boodschappen past.

Omslachtig, extra lastig voor de digibeten onder ons en slecht gecommuniceerd.

Jammer.
Volgens mij is dat hetzelfde systeem als bij AH. Die coupons kun je thuis toch al activeren.
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben. In dat geval is Meint dus ook een digibeet. :mrgreen:

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als je bij de kassa nog een coupon moet activeren, duurt dat toch ook maar een enkele seconde. Ik zie het probleem niet zo.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door PGros »

Meint schreef:
24 jul 2023 19:37
Toch is er hier een verschil met andere ' bonuspasjes, je hebt bij Lidl nu twee soorten app-aanbiedingen.
Volgens mij heb je in de app alleen de kortingcoupons die je moet activeren. De overige aanbiedingen krijg je ook zonder de app te gebruiken. Die zijn voor iedereen aan de kassa.

En activeren kun je thuis al op alle artikelen doen en dan maakt het niet uit wat je in de winkel pakt

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Meint schreef:
24 jul 2023 19:37
Toch is er hier een verschil met andere ' bonuspasjes, je hebt bij Lidl nu twee soorten app-aanbiedingen.

De gewone die je krijgt als je je app scand, dat doet ondertussen bijna iedereen altijd EN eentje waarbij je een coupon moet activeren, maar die wel in de folder en op de bordjes staat, waarbij het niet duidelijk is dat je moet activeren.
Je maakt een onjuiste vergelijking. Ook bij (in ieder geval) de AH werkt het exact hetzelfde. En naar volle tevredenheid.
Meint schreef:
24 jul 2023 19:37
Een onhandig systeem waarbij ik ook al meerdere keren mensen heb gezien die naar de klantenservice moesten om het op te lossen.
Ikzelf sta nu bij de kassa door mijn app te scrollen, om te checken of er een coupon is die bij mijn boodschappen past.

Omslachtig, extra lastig voor de digibeten onder ons en slecht gecommuniceerd.
De onhandigheid en omslachtigheid zit ‘m in de manier waarop jij het gebruikt. Je moet er natuurlijk niet bij de kassa pas naar gaan kijken, dat doe je even vooraf. Hetzij door na te denken wat voor jou relevant is, hetzij door gewoon alles te activeren.

En mensen die dat irritant vinden, hoeven het natuurlijk niet te gebruiken. Maar dan moet je niet achteraf klagen, zoals TS doet: het is je eigen keuze om er wel of geen gebruik van te maken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door 16again »

Cougar-2 schreef:
24 jul 2023 11:52
Maar van morgen een ouder stel dat b.v voor blauwe bessen 2 euro meer betalen, evenals een man die even de app niet had. Dus voor deze mensen dikke vette pech.
Waarom geeft lidl niet gewoon de korting, zoals bij andere winkels wel het geval is.
Dankzij die app kun je als winkel zijnde zo leuk gegevens over klanten verzamelen. En doorverkopen.

Su de la Bruyère
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 jul 2023 12:27

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door Su de la Bruyère »

Ik snap het probleem niet.

Als je boodschappen doet bij de Lidl kun je extra korting krijgen met de app en zonodig korting activeren. Ook kun je sparen voor extra korting of gratis producten.

Als je dat niet wil of kan doe je het niet. En als je geen boodschappen wil of kan doen bij de Lidl, dan haal je ergens anders boodschappen. Zo simpel is het.

henkjansssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2024 10:14

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door henkjansssen »

Ik verdenk Lidl ervan dit expres te doen want er zijn (te) veel verschillende manieren om korting te krijgen en een fout is dan te snel gemaakt:

korting zonder scan lidl app QR
korting met scan lidl app QR
korting met vooraf geactiveerde lidl app coupon

Vaak wordt ook een artikel met korting tegen de gewone prijs gescand en wordt de rekening (pas) van het totaalbedrag afgetrokken; ook dit is misleidend want de prijs met korting verschijnt NIEt op het display bij scannen.

Lidl moet zich schamen, zeker bij/met de oudere medemens !!

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Korting via app bij Lidl

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lidl moet zich schamen, zeker bij/met de oudere medemens !!
Hoezo? Ouderen willen toch niet gediscrimineerd worden? Of telt die kreet alleen als het je goed uitkomt?

Plaats reactie