KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat bericht van een nieuwe incassomachtiging was er nog niet in 2007. Maar persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat het je zestien jaar lang niet opvalt dat er in een maand twee keer door hetzelfde bedrijf wordt geïncasseerd.

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zal niet 2 keer geïncasseerd worden, er zal 1 verzamelfactuur zijn. En voordat er geïncasseerd word krijg je eerst een mail met de factuur. Dus naast dat TS nooit de af- en bijschrijvingen controleert worden ook de facturen niet bekeken.

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uit de OP volgt volgens mij dat er twee incasso’s per maand plaatsvonden met verschillende klantnummers.

Nevyn
Berichten: 1296
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door Nevyn »

Lady1234 schreef:
11 mei 2023 19:24
Maar dat bericht van een nieuwe incassomachtiging was er nog niet in 2007. Maar persoonlijk vind ik het onbegrijpelijk dat het je zestien jaar lang niet opvalt dat er in een maand twee keer door hetzelfde bedrijf wordt geïncasseerd.
Toch gebeurt het, een kennis van mij schreef zich in bij een sportschool, bleek hier al 5 jaar lid van te zijn en maandelijks te betalen 😀
Scheelde hem inschrijfgeld.
Geen medelijden mee

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lady1234 schreef:
11 mei 2023 20:11
Uit de OP volgt volgens mij dat er twee incasso’s per maand plaatsvonden met verschillende klantnummers.
Het staat wat lastig omschreven inderdaad. Maar of er nu 1 keer een foutief bedrag en 2 keer per maand geïncasseerd is, feit blijft dat TS nooit iets heeft gecontroleerd.

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, maar één keer een veel groter bedrag zou hem misschien eerder opgevallen zijn.

Het komt misschien ook omdat sommigen elke aankoop, ook futiele bedragen pinnen, waardoor ze ellenlange afschrijvingen hebben. .

En de Ts moet ze wel op papier hebben, want hij kon tot 2007 terugkijken en dat kan niet via internet.

Erthanax
Berichten: 9730
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door Erthanax »

PGros schreef:
11 mei 2023 19:13
(...) Bij ING krijg ik trouwens bij iedere nieuwe automatische incasso al een paar dagen voor de eerste afschrijving een waarschuwing. Daar kan ik ook op reageren als het niet zou kloppen.
Die krijg ik dus ook. Van KPN krijg ik ook nog elke maand een e-mail ("Uw maandelijkse factuur") met klantnummer, factuurbedrag, en een link naar de specificatie.
Jarenlang een factuur van iemand anders betalen? Ik vind het onbegrijpelijk.

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar die aankondiging van de “eerste” incasso was dus in 2007. En het mailadres hoeft toch helemaal niet gelijk te zijn?

HandigeHarrie
Berichten: 1393
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Lady1234 schreef:
11 mei 2023 23:10
Maar die aankondiging van de “eerste” incasso was dus in 2007. En het mailadres hoeft toch helemaal niet gelijk te zijn?
Precies, de echte klant krijgt die mail, en ziet dat er geen betaling wordt gerealiseerd maar heeft daar geen problemen mee en laat het zo, nadat-ie het gemeld heeft bij KPN en als antwoord kreeg "het is in orde hoor".

alfatrion
Berichten: 21924
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door alfatrion »

PGros schreef:
11 mei 2023 19:13
alfatrion schreef:
11 mei 2023 18:57
Ik zou het toejuichen als de banken met een systeem komen waarbij het mogelijk is om alleen te incasseren, indien de klant aan de bank heeft laten weten met de machtiging in te stemmen.
Dat gaat ook fouten geven.
Ik geef de voorkeur aan een opt-in systeem boven een opt-out systeem. Het systeem wat we nu hebben is een opt-out systeem. Hierbij is het mogelijk om bedragen af te schrijven, als er geen machtiging is afgegeven. De handelaar geeft namelijk aan dat er wel een machtiging is en wordt op zijn blauwe ogen vertrouwd. Het is alleen onmogelijk om bedragen af te schrijven, als er een blokkade is ingesteld. Bij een opt-in systeem kunnen er alleen bedragen worden afgeschreven als er daadwerkelijk een machtiging is afgegeven. Het voordeel daarvan is het controle moment dicht bij het aangaan van de overeenkomst aanzit. De vraag is niet langer is de afschrijving terecht, maar is de machtiging terecht. In het geval van een overeenkomst die online wordt aangegaan kan die machtiging direct na het tot stand komen worden afgegeven en in andere gevallen zal dit hooguit enkele dagen zijn. De kans op fouten neemt hierdoor af.

rwolters
Berichten: 1601
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
12 mei 2023 15:12
PGros schreef:
11 mei 2023 19:13
alfatrion schreef:
11 mei 2023 18:57
Ik zou het toejuichen als de banken met een systeem komen waarbij het mogelijk is om alleen te incasseren, indien de klant aan de bank heeft laten weten met de machtiging in te stemmen.
Dat gaat ook fouten geven.
Ik geef de voorkeur aan een opt-in systeem boven een opt-out systeem. Het systeem wat we nu hebben is een opt-out systeem. Hierbij is het mogelijk om bedragen af te schrijven, als er geen machtiging is afgegeven. De handelaar geeft namelijk aan dat er wel een machtiging is en wordt op zijn blauwe ogen vertrouwd. Het is alleen onmogelijk om bedragen af te schrijven, als er een blokkade is ingesteld. Bij een opt-in systeem kunnen er alleen bedragen worden afgeschreven als er daadwerkelijk een machtiging is afgegeven. Het voordeel daarvan is het controle moment dicht bij het aangaan van de overeenkomst aanzit. De vraag is niet langer is de afschrijving terecht, maar is de machtiging terecht. In het geval van een overeenkomst die online wordt aangegaan kan die machtiging direct na het tot stand komen worden afgegeven en in andere gevallen zal dit hooguit enkele dagen zijn. De kans op fouten neemt hierdoor af.
Hoe vaak gaat het daadwerkelijk fout en staan de extra opt-in activiteiten in verhouding tot het aantal probleemgevallen?

ger58
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jan 2020 14:55

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door ger58 »

ABNAMRO maakt zich hier wel makkelijk vanaf. Uit de reactie kun je ook opmaken dat de probleemstelling niet echt goed gelezen is. Maar dit is een veelvoorkomend probleem.
Het is wel zo dat de bank je geld beheert en het blijft vreemd dat door anderen zomaar in je portemonnee kunnen graaien zonder dat ze opletten. “Beheren” is zorgen voor?!
Daarbij zijn de bankkosten gigantisch gestegen en daar zien wij als klanten niet veel voor terug. Immers de klant doet al veel zelf wat vroeger de bankmedewerker moest uitvoeren. Ook papieren uitdraaien zijn al vervallen en dan aanvoeren dat niet alles gecontroleerd kan worden! Mensen zoek het niet bij de grote banken zoals RABO, ABNAMRO en ING want daar ben je echt geen koning klant. Dit is nu al zo veel keer bewezen en blijkt ook uit de steeds weer terugkomende klachten.
Breng je geld onder bij bijvoorbeeld ASN. Die doen het stukken beter en doen bovendien ook nog veel aan “goede” beleggingen die ze ook natrekken en blijven controleren. Ook wat rente betreft niet slecht en betrouwbaar. De ING door mij al verlaten. RABO al 30 jaar geleden verlaten en nu alleen nog ABNAMRO wegens hypotheek maar zodra de mogelijkheid voordoet ben ik ook daar vertrokken en zoek dan nog een andere “tweede” bank naast mijn ASN. Ook dat is van nu: beter twee banken hebben ingeval storingen bij de één heb je nog een reserve.

Lady1234
Berichten: 27202
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ger58

U schrijft een hoop, maar wat heeft een en ander van doen met een onterechte incassomachtiging?

NeoDutchio
Berichten: 12341
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: KPN incasseert via een ongeldige incasso bij de ABN-AMRO abonnementsgeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ger58 schreef:
13 mei 2023 17:49
Het is wel zo dat de bank je geld beheert en het blijft vreemd dat door anderen zomaar in je portemonnee kunnen graaien zonder dat ze opletten.
(...)
Breng je geld onder bij bijvoorbeeld ASN. Die doen het stukken beter en doen bovendien ook nog veel aan “goede” beleggingen die ze ook natrekken en blijven controleren.
Ook ASN zal gewoon incasseren als ze daar een opdracht voor krijgen. En het is aan de klant om de rekeningafschriften te controleren.

Plaats reactie