LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door alfatrion »

omega19 schreef:
25 aug 2020 18:24
dan heb jij hopelijk in je toolbox ook een schroevendraaier zitten, maar je snapt de beeldspraak we, edoch misschien zie je ook alleen de juridische oplossingen in plaats van pragmatische oplossingen
Alleen? Je bent dus met me eens dat "laat het er bij zitten" geen oplossing maar een ontwijking is?

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door omega19 »

alfatrion schreef:
25 aug 2020 19:23
omega19 schreef:
25 aug 2020 18:24
dan heb jij hopelijk in je toolbox ook een schroevendraaier zitten, maar je snapt de beeldspraak we, edoch misschien zie je ook alleen de juridische oplossingen in plaats van pragmatische oplossingen
Alleen? Je bent dus met me eens dat "laat het er bij zitten" geen oplossing maar een ontwijking is?
Het is een oplossing alleen geen juridische.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ben je dan met me eens dat er niet alleen maar juridische oplossingen worden gegeven?

Zou je hem ook willen toelichten? TS geeft aan dat het probleem is dat ze de stoel die ze heeft gekocht niet mee krijgt. Hoe is je er bij neerleggen een oplossing? Het probleem wordt niet om.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 25 aug 2020 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door witte angora »

janpaula schreef:
25 aug 2020 11:47
Dank je wel alfatrion, ik geloof ook dat ik in mijn recht sta, maar wat voor middelen heb ik om die stoel op te eisen als er 2 mannetjesputters achter de toonbank staan?
Vaak valt het met die mannetjesputters wel mee. Als je ze ziet lijkt het heel wat, maar vaak blijken het toch wel gevoelige mensen te zijn met wie goed te praten valt.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik denk dat intern over dit probleem vergaderd gaat worden en ze er goed voor gaan zitten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door Moneyman »

omega19 schreef:
25 aug 2020 17:59
Ik heb eerder de vergelijking gemaakt dat hij/zij die alleen een hamer heeft alleen de spijkers ziet. Dat is hier ook het geval. Er zijn meer oplossingen dan een juridisch gevecht.
Lees anders eerst eens het topic door voordat je je inmiddels uit en te na uitgekauwde -en ook nog eens chronisch onjuiste- statement weer van stal haalt.

Fijn dat je graag anderen afzeikt (al verwijt je dat weinig consequent tegelijk diezelfde anderen), maar zorg dan in ieder geval dat je feiten kloppen. In dit topic is nergens sprake van het adviseren van een juridische gevecht - in tegendeel. Het zou je sieren er dan ook het topic niet voor de zoveelste keer mee te verstieren.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door witte angora »

omega19 schreef:
25 aug 2020 18:47
Het is wel duidelijk dart ze recht heeft op de stoel. Ik ben de laatste omdat te bestrijden.

Ik geef alleen een volledig andere oplossing aan, echter zonder TS aan te vallen, die misschien tot grotere tevredenheid van betrokkkenen leidt. Gegroet trol19
Maar de TS wil dus geen andere oplossing: die wil gewoon haar stoel. Die is dus niet tevreden met jouw 'praktische' oplossing. Een 'praktische' oplossing die ik zelf overigens nooit zou hebben gegeven, terwijl ik echt niet zo van het juridische ben. Maar dit is wel zo volkomen duidelijk...

Grappig dat je jezelf nu trol19 noemt. Mogen we je voortaan zo aanspreken?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
25 aug 2020 20:43
Maar de TS wil dus geen andere oplossing: die wil gewoon haar stoel. Die is dus niet tevreden met jouw 'praktische' oplossing. Een 'praktische' oplossing die ik zelf overigens nooit zou hebben gegeven, terwijl ik echt niet zo van het juridische ben. Maar dit is wel zo volkomen duidelijk...
En die "andere oplossing" was daarnaast ook al lang door Bob Schurkjens benoemd in het topic... dus zo "volledig anders" is'tie ook niet.

janpaula
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2020 11:01

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door janpaula »

Overigens heeft niemand gevraagd om welke kringloop het eigenlijk gaat. Het is een particuliere kringloop en wel deze: https://www.google.com/search?client=fi ... 930334d5,1,,,

Had ik die reviews maar eerder gelezen ...

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
26 aug 2020 10:51
Waarom haalt u er steeds randzaken bij?
Waarom zou dat niet mogen? En waarom open je daar een discussie over?

Bovendien: het zijn helemaal geen "randzaken". De vraag of het een ideële of commerciële kringloop is kwam al eerder te sprake. Dat er vaak te duur geprijsd wordt, zegt mogelijk iets over de nieuwe gewenste prijs voor e bewuste stoel. En de reviews geven aan dat het beeld van TS niet bepaald uniek is. Lijkt me niets mis mee om dat in dit topic ter sprake te brengen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben eigenlijk alleen benieuwd naar wat TS nu gaat doen🤔.
En om welk bedrag gaat het dat zij moet bijbetalen eventueel? En wil ze dat?

janpaula
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2020 11:01

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door janpaula »

Ik had besloten niet voor de juridische weg te gaan, omdat me dat teveel geld en energie kost. Maar inmiddels weet ik het zo net nog niet. Net nl. teruggegaan naar de kringloop en dan maar het geld (30 euro) teruggevraagd, omdat ik die stoel niet mee krijg.
Maar ik moest morgen terugkomen, als de baas er is en die gaat me dan een waardebon geven.

Dit zag ik toch als diefstal en niet langer civiel, dus aangifte proberen te doen bij de politie, maar die houden vol dat het civiel is en nemen de aangifte niet aan.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Klopt, dit is civiel. Het is geen diefstal omdat ze geen geld wegnemen. Het is geen verduistering (dan steel je iets dat je al onder je hebt) omdat ze het geld zich niet toe-eigenen. Je zou eventueel nog kunnen betogen dat je een waardebon opdringen een soort van toe-eigenen is, maar het OM gaat hier echt geen werk van maken.

Als je toch naar de rechter gaat, kun je afvragen wat je wilt: je geld terug of die stoel.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Het blijft een volkomen civiele kwestie, tenzij er zaken als bedreiging en dergelijke bij zouden komen kijken. Maar dat is nu niet aan de orde.

Het is natuurlijk wel belachelijk dat nota bene de kringloopwinkel, die zelf de koop wil ontbinden, vervolgens denkt met een waardebon weg te komen. Zowel juridisch als logisch bezien slaat dat helemaal nergens op. Het is het een of het ander: de stoel, of het geld terug.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door witte angora »

janpaula schreef:
26 aug 2020 11:55
Maar ik moest morgen terugkomen, als de baas er is en die gaat me dan een waardebon geven.
Ik zou gewoon mijn geld terugeisen met de mededeling dat ik toch echt niet van plan ben daar ooit nog terug te komen.

janpaula
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 aug 2020 11:01

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door janpaula »

witte angora schreef:
26 aug 2020 12:11
janpaula schreef:
26 aug 2020 11:55
Maar ik moest morgen terugkomen, als de baas er is en die gaat me dan een waardebon geven.
Ik zou gewoon mijn geld terugeisen met de mededeling dat ik toch echt niet van plan ben daar ooit nog terug te komen.
Heb ik toch gedaan, mijn geld terugeisen, maar als je het niet krijgt, wat doe je dan?

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan is het wel een heel raar zaakje. Geen idee wat er overblijft. Aangifte gaat niet lukken, want: civiel, wat ik overigens niet snap, want er wordt 30 euro achterover gedrukt. De stoel krijg je niet, je geld krijg je niet, en die bon, daar zitten zeker allerlei voorwaarden aan vast, zoals geldigheidsduur, in één keer uitgeven, dat soort dingen? En waarom mogen medewerkers die bon niet geven?

Fatsoenlijke zakenmensen zijn het niet, dat is zeker.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door Moneyman »

janpaula schreef:
26 aug 2020 12:15
Heb ik toch gedaan, mijn geld terugeisen, maar als je het niet krijgt, wat doe je dan?
Dat weet je al: eieren voor je geld kiezen of de juridische weg op.

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door juliomariner »

Is het een idee als u morgen teruggaat om een concept dagvaarding mee te nemen en deze daar eventueel achter te laten? Dit toont aan dat het u menens is.
Voorbeelden zijn wel op internet te vinden. Vergeet dan niet de juridische kosten op te nemen. Ben benieuwd wat de juridisch onderlegden hier van vinden.

omega19
Berichten: 661
Lid geworden op: 30 dec 2019 07:24

Re: Krijg stoel na aankoop niet mee van de kringloop

Ongelezen bericht door omega19 »

juliomariner schreef:
26 aug 2020 17:12
Is het een idee als u morgen teruggaat om een concept dagvaarding mee te nemen en deze daar eventueel achter te laten? Dit toont aan dat het u menens is.
Voorbeelden zijn wel op internet te vinden. Vergeet dan niet de juridische kosten op te nemen. Ben benieuwd wat de juridisch onderlegden hier van vinden.
ja, lijkt me een prima idee u slaat de spijker op zijn kop.

Gesloten