leverancier mijdt contact

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Adrianvan
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2017 00:26

leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Adrianvan »

Mijn eerste Hekosolar zonne-powerbank laadde niet op in de zon. Ik kreeg een vervangend exemplaar (goede service!) Maar na weken in de zon vertoonde deze ook geen vermogenstoename.
Ik heb de koop ontbonden, het ding terug gestuurd en mijn geld teruggevraagd.
Echter: op mail en contactformulier wordt niet meer gereageerd en een telefoon nummer is niet bekend.
Wat kun je dan nog doen?
Aangifte wegens oplichting?
Persoonlijk voor de deur van het vestigingsadres gaan liggen?
Hoe kun je eventueel een telefoon nummer achterhalen?
Het bedrag overleef ik wel. Het gaat me om het principe. Ze negeren me al meer dan een jaar.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wie is de verkoper?

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je hebt ontbinden, zeg je. Op basis waarvan? Het herroepingsrecht of op basis van non-conformiteit? Wat heb je precies gedaan en wanneer? Heb je een bevestiging gehad? En heb je teruggestuurd conform de retourinstructies?

Als je tips wilt, moet je eerst het volledige verhaal vertellen.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Laat de verkoper weten dat u de koop ongedaan maakt binnen de wettelijke bedenktijd. Die is 14 dagen. Gebruik hiervoor het herroepingsformulier van de verkoper of onze voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst bedenktijd.

Volg de juiste weg misschien dat u wat meer bereikt
Vliegen vang je met stroop niet met azijn.
Succes

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Betreft een combinatie van zonnepaneel en accu? In de volle zon worden die accu's behoorlijk gebakken. Accu's worden vanzelf al warm tijdens het laden. Een plekje in de zon vernietigd nog eerder de accu dan het paneeltje. Mijn handy stopt al de laadcyclus als de accutemperatuur tijdens het laden boven de 35 °C komt. Ideale temperatuur voor accu's is 10 tot 20 graden Celsius. 15 graden meer of minder zorgt voor een snelle degradatie van de cellen. Het is allemaal maar grappig experimenteel speelgoed.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morgan le Fay schreef:
12 mar 2024 09:10
Laat de verkoper weten dat u de koop ongedaan maakt binnen de wettelijke bedenktijd. Die is 14 dagen. Gebruik hiervoor het herroepingsformulier van de verkoper of onze voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst bedenktijd.
Da's wat lastig, als het al meer dan een jaar speelt.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Adrianvan schreef:
12 mar 2024 01:24
Mijn eerste Hekosolar zonne-powerbank laadde niet op in de zon. Ik kreeg een vervangend exemplaar (goede service!) Maar na weken in de zon vertoonde deze ook geen vermogenstoename.
Ik heb de koop ontbonden, het ding terug gestuurd en mijn geld teruggevraagd.
Echter: op mail en contactformulier wordt niet meer gereageerd en een telefoon nummer is niet bekend.
Wat kun je dan nog doen?
Aangifte wegens oplichting?
Persoonlijk voor de deur van het vestigingsadres gaan liggen?
Hoe kun je eventueel een telefoon nummer achterhalen?
Het bedrag overleef ik wel. Het gaat me om het principe. Ze negeren me al meer dan een jaar.
Een simpele zoek opdracht op het adres van Hekosolar onthult dat achter Hekosolar hoogstwaarschijnlijk een BV zit genaamd Superior B.V.
Superior B.V.
Het (doen) exploiteren van een onderneming op het gebied van online producthandel, import en export van producten in (onder andere) persoonlijke verzorging, accu's, batterijen, zonne-energie(producten)
Als je Superior B.V. in Vianen opzoekt in de Gouden Gids, dan vind je een telefoonnummer.

Veel succes.

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Speedy123 schreef:
12 mar 2024 11:15
Een simpele zoek opdracht op het adres van Hekosolar onthult dat achter Hekosolar hoogstwaarschijnlijk een BV zit genaamd Superior B.V.
Superior B.V.
Het (doen) exploiteren van een onderneming op het gebied van online producthandel, import en export van producten in (onder andere) persoonlijke verzorging, accu's, batterijen, zonne-energie(producten)
Als je Superior B.V. in Vianen opzoekt in de Gouden Gids, dan vind je een telefoonnummer.

Veel succes.
Het gaat niet om de fabrikant, maar om de verkoper, en dat zijn er velen..

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Moneyman schreef:
12 mar 2024 09:42
Morgan le Fay schreef:
12 mar 2024 09:10
Laat de verkoper weten dat u de koop ongedaan maakt binnen de wettelijke bedenktijd. Die is 14 dagen. Gebruik hiervoor het herroepingsformulier van de verkoper of onze voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst bedenktijd.
Da's wat lastig, als het al meer dan een jaar speelt.
Dat klopt en vandaar ook die 14 dagen wordt benoemd omdat er daarna het herroepingsrecht nvt is en er andere wegen bewandeld moeten worden
Non conform oid.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een Wiskunde Student schreef:
12 mar 2024 12:06
Speedy123 schreef:
12 mar 2024 11:15
Een simpele zoek opdracht op het adres van Hekosolar onthult dat achter Hekosolar hoogstwaarschijnlijk een BV zit genaamd Superior B.V.
Superior B.V.
Het (doen) exploiteren van een onderneming op het gebied van online producthandel, import en export van producten in (onder andere) persoonlijke verzorging, accu's, batterijen, zonne-energie(producten)
Als je Superior B.V. in Vianen opzoekt in de Gouden Gids, dan vind je een telefoonnummer.

Veel succes.
Het gaat niet om de fabrikant, maar om de verkoper, en dat zijn er velen..
Ik heb de aanname gemaakt dat TS rechtstreeks in de webshop Heko Solar gekocht heeft. Anders zou TS niet klagen Heko Solar maar over het bedrijf waar hij de power bank gekocht had.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
12 mar 2024 11:15

Een simpele zoek opdracht op het adres van Hekosolar onthult dat achter Hekosolar hoogstwaarschijnlijk een BV zit genaamd Superior B.V.
Superior B.V.
Het (doen) exploiteren van een onderneming op het gebied van online producthandel, import en export van producten in (onder andere) persoonlijke verzorging, accu's, batterijen, zonne-energie(producten)
Als je Superior B.V. in Vianen opzoekt in de Gouden Gids, dan vind je een telefoonnummer.

Veel succes.
Niks te vinden in de Gouden Gids op Superior te Vianen.

Op hetzelfde adres als HekoSolar zijn nog meer 'bedrijfjes' te vinden, o.a. Maxprof Holding B.V. en Beeldigezusjes.nl. Nergens een telefoonnummer te vinden.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
12 mar 2024 13:31
Niks te vinden in de Gouden Gids op Superior te Vianen.
Dan zoek je niet goed.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef:
12 mar 2024 13:31
Speedy123 schreef:
12 mar 2024 11:15

Een simpele zoek opdracht op het adres van Hekosolar onthult dat achter Hekosolar hoogstwaarschijnlijk een BV zit genaamd Superior B.V.
Superior B.V.
Het (doen) exploiteren van een onderneming op het gebied van online producthandel, import en export van producten in (onder andere) persoonlijke verzorging, accu's, batterijen, zonne-energie(producten)
Als je Superior B.V. in Vianen opzoekt in de Gouden Gids, dan vind je een telefoonnummer.

Veel succes.
Niks te vinden in de Gouden Gids op Superior te Vianen.

Op hetzelfde adres als HekoSolar zijn nog meer 'bedrijfjes' te vinden, o.a. Maxprof Holding B.V. en Beeldigezusjes.nl. Nergens een telefoonnummer te vinden.
Er is ook een uitgebreid onderzoek naar dit bedrijf te vinden op https://online-tuinman.nl/heko-solar-review/. Ook daar kunt u het telefoonnummer vinden.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
12 mar 2024 14:36
ZeerPrivé schreef:
12 mar 2024 13:31
Niks te vinden in de Gouden Gids op Superior te Vianen.
Dan zoek je niet goed.
Oeps, tikfoutje gemaakt. Maar goed, blijft de vraag of TS met dat 06 nr verder komt. Misschien horen we dat nog eens.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Thijs124 schreef:
12 mar 2024 09:24
Betreft een combinatie van zonnepaneel en accu? In de volle zon worden die accu's behoorlijk gebakken. Accu's worden vanzelf al warm tijdens het laden. Een plekje in de zon vernietigd nog eerder de accu dan het paneeltje. Mijn handy stopt al de laadcyclus als de accutemperatuur tijdens het laden boven de 35 °C komt. Ideale temperatuur voor accu's is 10 tot 20 graden Celsius. 15 graden meer of minder zorgt voor een snelle degradatie van de cellen. Het is allemaal maar grappig experimenteel speelgoed.
Nee hoor, dat is niet hoe Heko Solar het ziet.
Vandaag de dag hebben we meer dan 10.000 mensen kunnen helpen met onze draagbare powerbanks en power stations en genieten ze van de vrijheid die ze verdienen.

Off-grid made easy!
Met foto's erbij van mensen die met hun backpack in de volle zon lopen terwijl aan de achterkant van de backpack de zonnecellen van de Solar Swung in de zon hangen die de power banks opladen. Ook oplossingen voor op de caravan zodat je op de zonovergoten camping of onderweg lekker de power master 2200 oplaad om nooit meer zonder stroom te zitten.

Heko Solar maakt haar producten om juist tijdens vakanties in de volle zon te gebruiken.

Adrianvan
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2017 00:26

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Adrianvan »

Bedankt voor alle reacties, dat had ik niet verwacht.
In eerste instantie was ik zeer te spreken over de Service van Hekosolar. Dat veranderde nadat ik ook zeer slechte ervaringen had met de 2e Solar Schwung. Toen ik daarover bij herhaling klaagde (mail , contact formulier) kreeg ik geen enkele reactie meer. Nu wreekte zich dat ze ook geen telefoon Nr vermelden en ik het rechtstreeks gekocht had.
Ontbinding was ter voorbereiding van verdere (juridische) stappen. Alles conform regels.
Maar Nu: het telefoonnummer gevonden, ge-appt, Zij (?) waar gaat dit over? Ik: verhaal nog eens gedaan, Zij(?) : " is betaald" .
En inderdaad: geld stond zojuist bijgeschreven. 😀
Zo snel kan het dus, dank jullie steun. Voortaan zal ik betere research doen en op zijn minst erop letten of de verkoper een telefoon heeft.

Adrianvan
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 apr 2017 00:26

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Adrianvan »

Ps de overschrijving was van Superior BV

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooi! Dit forum heeft zn meerwaarde weer bewezen :wink:

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
12 mar 2024 08:48
Je hebt ontbinden, zeg je. Op basis waarvan? Het herroepingsrecht of op basis van non-conformiteit?
Dat kijkt mij non-conformiteit. Er hoeft niet perse een grond aangedragen te worden.
Morgan le Fay schreef:
12 mar 2024 12:10
Dat klopt en vandaar ook die 14 dagen wordt benoemd omdat er daarna het herroepingsrecht nvt is (...).
Onjuist. Het heroepingsrecht kent een termijn van maximaal 12 maanden.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: leverancier mijdt contact

Ongelezen bericht door witte angora »

Adrianvan schreef:
12 mar 2024 23:11
Maar Nu: het telefoonnummer gevonden, ge-appt, Zij (?) waar gaat dit over? Ik: verhaal nog eens gedaan, Zij(?) : " is betaald" .
En inderdaad: geld stond zojuist bijgeschreven. 😀
Je was 5 minuten te laat met appen. Precies toen jij de telefoon op nam deden ze de betaling. :wink:

Plaats reactie