LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loi of nti?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
sammy2

loi of nti?

Ongelezen bericht door sammy2 »

ik wil graag een studie gaan volgen hbo-niveau aan het loi of nti.
heeft iemand daar ervaringen mee en zo ja met welke studie.
graag wil ik weten of je het iemand anders zou aanraden en waarom of natuurlijk waarom niet?
dank je wel alvast.

gerardt

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door gerardt »

Beste Sammy,
Nou daar kan ik erg kort in zijn. Doe gewoon eens een kleine test door ze allebei te bellen en stel een aantal vragen over vakken, propedeuse of hoofdfase. Je zult misschien wel in aanmerking kunnen komen voor een vrijstelling of misschien een toelatingstoets moeten doen. Dan ervaar je al een wereld van verschil over de kundigheid van de medewerker en dat is dan duidelijk in het voordeel voor de LOI. De NTI blijft dan echt achter is mijn ervaring. De LOI is enkele procentjes duurder maar dan heb je ook wat. Daarnaast krijg je bij hun ook nog externe diploma's naast je HBO diploma. B.v de Nemas, NIMA, SPD etc. (ik heb marketing via hun gedaan vandaar dat ik het weet). Het diploma is gewoon veel meer waard. Trouwens de NTI adverteert al ruim 10 jaar met 50% korting, tja dat komt echt geloofwaardig over!!! :shock:

Overigens de LOI is geaccrediteerd door de NVAO (nederlands vlaams accreditatie orgaan) en de NTI niet officieel (wel vanwege rechtswege).
Vrienden van mij hebben een aantal examens gedaan bij de NTI, die moesten gewoon in de gang hun brood opeten, er is geen ruimte waar je je even kunt terugtrekken of rustig kunt studeren. De LOI heeft een eigen examencentrum dat van alle gemakken is voorzien.

Nou aan jou de keuze. Succes!

Gr.
Gerard

Gast

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Gast »

Heb persoonlijk erg slechte ervaring met het nti. Hun administratie is niet in orde. Lang wachten als je ze belt. Ben dan ook gestopt bij hun en volg nu bij het NHa. Over het loi hoor ik ook positievere dingen.
Succes.

sammy2

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door sammy2 »

dank jullie wel, jammer dat ze de studie die ik wilde gaan doen, alleen bij het nti hebben, nl hotelmanagement!
maar als ik alles zo hoor en ook op andere sites, dan ga ik toch twijfelen!
aan de nadere kant kan het natuurlijk heel erg studie en persoons-afhankelijk zijn.....ahhhhhh ik weet het niet meer!
noy goed ik ga nog maar eens nadenken en informeren.
sammy

PZ-functionaris

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door PZ-functionaris »

Als PZ-functionaris krijg ik veel sollicitaties binnen. Opleidingen die gevolgd zijn bij het NTI worden door ons als niet serieus behandeld en dus niet meegewogen bij een selectieprocedure. Onze ervaring is dat ze inhoudelijk niet of onvoldoende aansluiten bij de eisen die in de praktijk gesteld worden. Hoewel de LOI beter scoort bij selecties, staat een echte opleiding (zoals een avondopleiding bij een Hogeschool) nog steeds bovenaan. Schriftelijk onderwijs is leuk als aanvulling, maar niet om een nieuwe opleiding te beginnen waarmee je een baan probeert te krijgen. Daarvoor is de concurrentie met kandidaten die een echte (niet schriftelijk) opleiding hebben gevolgd, gewoon te groot.

slaapmuts

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door slaapmuts »

ja hoor lekker kort door de bocht PZ functionaris, ze moeten bij jou ook zeker 18 jaar zijn met 5 jaar ervaring. er werken mensen voor mij die al in een P&O ondersteunende functie werkten en via het LOI of NTI toch net dat beetje meer kennis vergaard hebben!! ik vind iemand die na zijn werk nog een opleiding volgt een goeie doorzetter en het is belachelijk dat hij of zij door jou aan de kant worden gezet omdat ze naast hun werk studeren Wat een snob ben jij zeg!!!

PZ-functionaris

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door PZ-functionaris »

De persoonlijke kwaliteiten van de kandidaat staan ook niet ter discussie, het gaat over de beoordeling van de kwaliteit van de studie.
Studeren naast je werk is natuurlijk altijd een pre, maar wanneer ik kan kiezen uit GELIJKGESCHIKTE kandidaten waarvan een een studie heeft gevolgd bij het NTi en de ander bij een Hogeschool, dan kies ik die van de Hogeschool, gewoon omdat de studie beter is. Ik weet dat veel grote bedrijven op deze manier selecteren en dan is het een goede raad voor iemand die twijfelt voor welk opleidingsinstituut hij moet kiezen. Volgens mij was dat ook de essentie van de vraag.

Gast

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Gast »

Hmm, pz functionaris, ik mis iets in jouw verhaal.
Wat als iemand via LOI of NTI een erkende titel heeft behaald, zoals SPD?

PZ functionaris

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door PZ functionaris »

Voor SPD hanteren wij de lijsten van www.ci.nl waarop alle erkende opleidingsinstituten. Daarop komen noch LOI en NTI voor.
Voor overige opleidingen hanteren wij de lijsten van het ministerie van OCW die een overzicht heeft van alle opleidingen waarvan de diploma's officieel worden erkend. Voor sommige opleidingen (b.v. Toerisme) geldt dat voor de LOI wel. De NTI-diploma's zijn nergens erkend...

Gast

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry, PZ functionaris, maar nu val je door de mand.

www.ci.nl verwijst naar het controllers instituut voor de post doctorale controllersopleidingen, waar SPD er geen van is.
Via belangenvereniging spd kan je zien wie aangesloten zijn, en daar komen zowel LOI als NTI voor.
NHA is aangesloten bij een hogeschool via wie ze hun accreditatie krijgen.

slaapmuts

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door slaapmuts »

Bij de IB groep kan je ook opvragen welk niveau een opleiding heeft en er staan wel degelijk HBO opleidingen bij die via NTI en LOI worden gegeven. Maar goed dan blijkt maar weer hoe slecht de gemiddelde P&Oer geinformeerd is.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je kunt ook gewoon weer naar school gaan, weet je zeker dat je goed zit. NTI diplomas en LOI diplomas krijg je al kado bij een pakje boter, dus die komen er bij mij ook niet in.

slaapmuts

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door slaapmuts »

jazeker Karr2 ga jij maar weer lekker naar school :?

Gast

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe zit het met de studies voor dierenarts (assistent) via de LOI? Word je daar ook op afgwezen als er een andere kandidaat is die de volledige (dag)studie heeft gevolgd?

PZ functionaris

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door PZ functionaris »

Kijk op onderstaande link: dit zijn de wettelijke eisen die het ministerie van onderwijs stelt aan het diploma dierenartsassistente. Zitten die ook in de LOI of NTI-opleiding?
http://www.roc.nl/default.php?fr=detail ... &branche=7

Denk ook aan je praktijkervaring! Kun je die bij het LOI opdoen?
Succes met je keuze.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik ben lang genoeg naar school geweest dank u, maar als ik de behoefte heb aan meer opleiding ga ik toch echt weer gewoon naar school in plaats van thuis aan de keukentafel.

sammy2

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door sammy2 »

wow wat een discussie nav mijn berichtje.
nou het zit zo...
ik ga facility management volgen aan een hogeschool in de randstad, omdat de hotelschool te duur is een selectie kent , ga ik daar niet heen.
om mijn kennis te vergroten op hotelgebied, wilde ik graag de opleiding hotelmanagement ernaast doen.
zodat ik dan als facility-hotel manager met stages in een hotel of all-inclusiv hotel allround ben opgeleid, dit leek mij een goede zet.
voor mij staat 1 ding vast en dat is dat ik alle stages bij een parc of hotel wil gaan uitoefenen, zo pas ik facility management toe op toerisme en dan de hotelmanagemnet opleiding daarnaast, vult dan hopelijk dat laatste gedeelt op.
nou ik hoop toch dat er ook mensen zijn die misschien een positieve ervaring hebben opgedaa, anders weet ik niet meer wat te doen...help!!!????

Ramona..
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:57

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door Ramona.. »

jemig mensen doe ff rustig zeg. En die opmerking van het weer naar school gaan slaat al helemaal nergens op! Als je al een aantal jaar gewerkt hebt of een gezin te runnen hebt kun je natuurlijk niet weer terug naar school. School levert in de eerste instantie geen geld op. Het kost geld, tijd en energie en niet iedereen heeft dat. Het maakt niet uit hoe oud je bent, fulltime leren is gewoon niet altijd weggelegd. Vergeet ook niet dat deeltijd opleiding een fulltime inzet verwachten..

En PZ functionaris, misschien moet jij eens wat betere research doen, bij een beetje mbo opleiding van het loi moet je stage lopen tegenwoordig...

elefteria
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006 09:37

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door elefteria »

Het NTI maakt niet waar wat ze beloven. EIGEN STUDIE TEMPO. Door hun zooitje ben ik iets mis gelopen. Een cursus Duits gedaan in 8 1/2 week en ik wacht nu al 11 weken op mijn 12 laatste lessen. Ze waren met èèn of andere pilot bezig en hebben dat weer gestopt omdat het niet goed ging. Zoals mij, zullen er veel de dupe zijn. Wel bieden ze me een verlenging aan waar ik niets aan heb omdat ik de cursus heb afgerond maar geen certificaat op tijd heb kunnen ontvangen. Ik wil nu mijn geld terug omdat ik door hun toe doen iets misgelopen ben. Wie weet waar ik daarvoor terecht kan?

janine kl
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2006 12:53

Re: loi of nti?

Ongelezen bericht door janine kl »

Wat dacht je van 24 weken stage.... :lol:

Gesloten