Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door kuklos »

2.374 recensies, op hoeveel totaal gebruikers van Marktplaats? Van die 2.374 recensies zijn er wel 74% met slechts één ster of twee sterren als beoordeling.

Ssenseipowers
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mar 2023 09:33

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Ssenseipowers »

Dit is net als mijn verhaal:
Ik kon mijn account met een activiteit van dertien jaar en tientallen reviews met een gemiddelde van vijf sterren niet meer in. Weken lang contact opgenomen via de chat. Uiteindelijk een medewerker gesproken die aanraadde een nieuw account te maken. Hierop een nieuw e-mailadres aangemaakt en een nieuw telefoonnummer aangevraagd om te kunnen verifiëren. Nog geen minuut later word ik geblokkeerd. De chatmedewerker geeft frauduleuze activiteiten aan. Ik kan begrijpen dat dit vreemd over komt en ik heb de situatie uitgelegd. Echter konden zij mij inhoudelijk niets vertellen en werd mij verboden om nog contact op te nemen of verder gebruik te maken van het platform. Ik heb overigens als verkoper nooit te maken gehad met oplichting en zowel Marktplaats al de politie geven aan dat hier ook geen melding van is geweest. Ik ben oprecht met stomheid geslagen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ssenseipowers schreef:
14 mar 2023 11:55
Lady1234 schreef:
14 mar 2023 11:28
Heremetijd, het gaat overeen gratis verkoopsite.
Zo gratis is het niet. Je betaalt servicekosten bij koop.
Ik heb al heel veel via Marktplaats verkocht, maar ik heb ze nog nooit ook maar één cent betaald. Gratis dus.
Jonas1991 schreef:
14 mar 2023 10:20
Denk dat deze discussie zinloos is op deze website, mensen proberen hoogleraar te spelen terwijl ze in feiten net niks weten.
Nou, zijn we het toch eens. Je beschrijft exact mijn indruk.

Ssenseipowers
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mar 2023 09:33

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Ssenseipowers »

Moneyman schreef:
14 mar 2023 16:18
Ssenseipowers schreef:
14 mar 2023 11:55
Lady1234 schreef:
14 mar 2023 11:28
Heremetijd, het gaat overeen gratis verkoopsite.
Zo gratis is het niet. Je betaalt servicekosten bij koop.
Ik heb al heel veel via Marktplaats verkocht, maar ik heb ze nog nooit ook maar één cent betaald. Gratis dus.
Dan is de site voor jou gratis. Maar niet voor mij, en ik ben juist geblokkeerd.

Hier nog een voorbeeld van hoe marktplaats een atoombom voor een mug gebruikt
Meer dan 10 jaar actief op marktplaats
Meer dan 10 jaar actief op marktplaats, 50 beoordelingen gekregen waarvan 48 keer vijf sterren en 2 keer 4 sterren, vanmorgen een berichtje dat mijn account was geblokkeerd en verwijderd, reden is dat er iemand een nieuw boek wilde kopen voor 10€ Inclusief verzending wat mij 7€ kost alleen voor de verzending, deze persoon verkoopt een puzzel voor 10€ Ik vraag op mijn beurt dat ik het wel wil kopen voor 10€ inclusief verzending, krijg ik een scheldtirade van jewelste, de prijs was exclusief verzendkosten, als ik hem confronteerde met het feit waarom hij dat wel van mij verwachte mijn nieuw boek voor 10€ inclusief verzending te verkopen, Begint hij belachelijk te reageren op al mijn andere zoekertjes, deze persoon was nog niet zolang actief op marktplaats en een gemiddelde van 3 sterren beoordelingen, maar ik wordt dus geblokkeerd en verwijderd, ik ben één keer voor 600€ opgelicht geweest, de verkoper heeft nooit de gsm opgestuurd en bleef leuk mijn gekochte gsm van 600€ die nooit was geleverd verder te verkopen met verschillende zoekertjes, ik heb tientallen keren marktplaats hier van op de hoogte gebracht, ze deden niets aan deze oplichter maar nu wordt mijn account na 10 jaar met de beste recensies verwijderd, MARKTPLAATS JULLIE KUNNEN DE BOOM IN!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door Ssenseipowers op 14 mar 2023 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ongepast om zie ziektes aan te halen.

Ssenseipowers
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mar 2023 09:33

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Ssenseipowers »

Lady1234 schreef:
14 mar 2023 16:35
Ongepast om zie ziektes aan te halen.
Ja, wat dacht je van dit!
100+ 5 sterren reviews
100+ 5 sterren reviews, jarenlang lid en van de ene op de andere dag werd mijn account geblokkeerd wegens 'verdachte advertenties' op mijn verbinding (niet eens account). Was me van geen kwaad bewust, maar als je contact opneemt willen ze je geen informatie verstrekken en beëindigen ze zomaar het gesprek alsof je een crimineel bent.

Op dat moment kun je dus geen contact meer hebben met je kopers en verkopers, want je kunt ook niet meer in de berichtenbox. Ik heb hemel en aarde moeten bewegen om via het Online Betaalplatform achter de gegevens van een koper te komen, die al dagen niets van me had gehoord en bijna aangifte had gedaan wegens oplichting.

Deze overspannen acties van Marktplaats brengt mensen in problemen.

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Nijogeth »

2000 klachten op zoveel gebruikers. Ik vind dat persoonlijk meevallen.

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Er zijn nog meer sites waar je terecht kan voor verkoop en koop. Als je dan zo pissig bent op MP, begrijp ik niet waarom je daar dan nog zou willen handelen.

Ssenseipowers
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mar 2023 09:33

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Ssenseipowers »

Nijogeth schreef:
14 mar 2023 16:44
2000 klachten op zoveel gebruikers. Ik vind dat persoonlijk meevallen.
Het is eigenlijk vooral de verdere afwikkeling die ontzettend klachtwaardig is. Dat ze zich kunnen vergissen is natuurlijk mogelijk, maar de afwikkeling wanneer ze het fout hebben is gewoon niet goed. Ik lees precies dezelfde soort klachten als wat ik nu ondervind.

Ssenseipowers
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mar 2023 09:33

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Ssenseipowers »

ZeerPrivé schreef:
14 mar 2023 16:52
Er zijn nog meer sites waar je terecht kan voor verkoop en koop. Als je dan zo pissig bent op MP, begrijp ik niet waarom je daar dan nog zou willen handelen.
Ik was een redelijk tevreden gebruiker tot aan de blokkade. Als ze de blokkade opheffen zou ik op dezelfde voet weer verder kunnen/willen. Dus ik begrijp het heel goed. vergeet ook niet dat ze een monopolie hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5452
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ssenseipowers schreef:
14 mar 2023 16:56
ZeerPrivé schreef:
14 mar 2023 16:52
Er zijn nog meer sites waar je terecht kan voor verkoop en koop. Als je dan zo pissig bent op MP, begrijp ik niet waarom je daar dan nog zou willen handelen.
Ik was een redelijk tevreden gebruiker tot aan de blokkade. Als ze de blokkade opheffen zou ik op dezelfde voet weer verder kunnen/willen. Dus ik begrijp het heel goed. vergeet ook niet dat ze een monopolie hebben.
Etsy is ook een leuke (ver)koopsite.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Man, man, blijf niet zo aan het drammen. Dit is Marktplaats niet, hier kan uw account niet gedeblokkeerd worden.

Ssenseipowers
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mar 2023 09:33

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Ssenseipowers »

Lady1234 schreef:
14 mar 2023 17:05
Man, man, blijf niet zo aan het drammen. Dit is Marktplaats niet, hier kan uw account niet gedeblokkeerd worden.
Absoluut, hoop dat ze lucht krijgen van dit soort fora zodat ze weer op het juiste spoor komen. Zou mooi zijn.

Methusalah
Berichten: 1172
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Methusalah »

Ssenseipowers schreef:
14 mar 2023 17:07
Lady1234 schreef:
14 mar 2023 17:05
Man, man, blijf niet zo aan het drammen. Dit is Marktplaats niet, hier kan uw account niet gedeblokkeerd worden.
Absoluut, hoop dat ze lucht krijgen van dit soort fora zodat ze weer op het juiste spoor komen. Zou mooi zijn.

Dat is niet wat Lady1234 zegt. Haar punt is dat je tegen windmolens aan het vechten bent omdat je het ergens niet mee eens bent en niet wil begrijpen waarom sommige dingen nou eenmaal zo zijn. De wereld draait niet alleen om jou en jouw situatie.

Wat overigens ook onder dit soort beslissing valt zijn op zich wel eerlijke verkopers maar met oneerlijke of zelfs illegale waren, bijvoorbeeld imitatie kleding en schoenen. Dus dat kan er ook nog mee te maken hebben.

Ssenseipowers
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mar 2023 09:33

Re: Mijn Marktplaats-account is zomaar geblokkeerd

Ongelezen bericht door Ssenseipowers »

Ja, ik hoop het echt. Er gaan behoorlijk wat klachten rond, het zou marktplaats sieren hier wat mee te doen. Overigens is van illegale waar zeker geen sprake. Ik zou je willen vragen te stoppen met gissen.
Methusalah schreef:
14 mar 2023 17:29
Ssenseipowers schreef:
14 mar 2023 17:07
Lady1234 schreef:
14 mar 2023 17:05
Man, man, blijf niet zo aan het drammen. Dit is Marktplaats niet, hier kan uw account niet gedeblokkeerd worden.
Dat is niet wat Lady1234 zegt. Haar punt is dat je tegen windmolens aan het vechten bent omdat je het ergens niet mee eens bent en niet wil begrijpen waarom sommige dingen nou eenmaal zo zijn. De wereld draait niet alleen om jou en jouw situatie.

Wat overigens ook onder dit soort beslissing valt zijn op zich wel eerlijke verkopers maar met oneerlijke of zelfs illegale waren, bijvoorbeeld imitatie kleding en schoenen. Dus dat kan er ook nog mee te maken hebben.

Plaats reactie