LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nima opleiding erkend?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
rstam
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 sep 2004 19:06

Nima opleiding erkend?

Ongelezen bericht door rstam »

Hoe kom ik er achter of een opleidingsinstituut ook daadwerkelijk
een erkend (in dit geval Nima-A) diploma uitreikt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nima opleiding erkend?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Door vooraf in hun voorwaarden te kijken, en uitsluitend met grote namen in zee te gaan, zoals de LOI, de PBNA. Of is het een opleiding waarvoor je naar een les-lokatie moet?

NTI en NHA zou ik persoonlijk niet doen, de manier waarop zij hun cursussen aan de man proberen te brengen, (onder meer door die gratis vliegtickets, en grote kortingen), bevalt me niet.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Nima opleiding erkend?

Ongelezen bericht door elwintje »

IK ZIT BIJ DE NHA, IK BEN ERG TEVREDEN, ALLEEN STUREN ZE DE BOEKEN DUBBEL, MAAR GOED DAT VIND IK NIET ERG.
IK HEB WEL 2 WEKEN OP EEN BESTELLING MOETEN WACHTEN

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nima opleiding erkend?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Elwintje, heb jij ook gebruik kunnen maken van hun aktie dat je een gratis vliegticket kon krijgen? Die folder viel vandaag bij mij in de bus, en je kunt hem navlooien op www.nha.nl

Wat mij interesseert: een paar jaar terug kreeg je ook vliegtickets bij NHA, maar daar moest je verplicht een verblijf bij boeken, in een land naar keuze.

Maar je raadt het al: je kon beter een complete vakantie boeken, want er kwam toeslag zus, toeslag zo bij, en in de zomervakantie betaalde je ongeveer het bedrag aan toeslag wat je normaal voor een los ticket zou betalen.

Nu staat erbij dat je niet verplicht bent hotel-accommodatie erbij te nemen.

Je zou haast een cursus nemen, alleen vanwege dat ticket. Maar je moet ook iets hebben aan die cursus, uiteraard.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: Nima opleiding erkend?

Ongelezen bericht door elwintje »

nee ik heb gebruik gemaakt van de actie 50% korting, geen 2400 maar 1200 euro en geen inschrijfgeld van 12 eurowas dat geloof ik, en een 2e cursus gratis, ik mocht er uit 4 verschillende 1 kiezen.
mvg elwin

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Nima opleiding erkend?

Ongelezen bericht door mr T. »

Hoe kom ik er achter of een opleidingsinstituut ook daadwerkelijk
een erkend (in dit geval Nima-A) diploma uitreikt.
Informatie daarover kun je vinden op/bij http://www.nima.nl/

Gerard909
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2006 13:36

Re: Nima opleiding erkend?

Ongelezen bericht door Gerard909 »

Het is eigenlijk heel simpel: Alleen het NIMA zelf verzorgt examens waarmee je een officiëel NIMA diploma kunt behalen.

Je moet je dus naast een opleiding ook altijd bij het NIMA zelf aanmelden voor het NIMA examen.

Er zijn wel veel instituten waar een NIMA opleiding (ook) wordt afgerond met een eigen 'instituutsdiploma' (bijv bij NCOI, het diploma 'NCOI Marketing-A). NCOI organiseert deze instituuts (NCOI) examens heel slim een paar weken vooraf aan de landelijke NIMA examens. Zodat je het NCOI examen als een soort generale repetitie kunt beschouwen voor het NIMA examen.

Gesloten