LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenst abonnement/dienst

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jasper_tb
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2020 14:22

Ongewenst abonnement/dienst

Ongelezen bericht door Jasper_tb »

Hallo mensen,

Blijkbaar schijn ik op 14 mei 2020 online een abonnement te hebben afgesloten op een dienst van SODULER.com. Hiervan was ik mij tot op de dag van vandaag niet bewust. Over het algemeen ben ik zeer alert en meldt ik mij niet zomaar ergens voor aan op het internet. Het is daarom een raadsel voor mij hoe ik dit abonnement ben aangegaan. Heb geen idee wat SODULER voorbedrijf is en waaruit hun dienstverlening bestaat. Na het aangaan van het vermeende abonnement heb ik geen enkele welkoms- of bevestigingsmail ontvangen van dit bedrijf. Inmiddels heb ik gezien dat dit bedrijf gevestigd is op Cyprus wat ruikt naar oplichting of minimaal misleiding. Ook zou ik aan dit bedrijf een betalingsmachtiging hebben afgegeven voor het incasseren van de abonnementskosten. Inmiddels is er al zo’n 120 dollar (ca €110,-) aan abonnementskosten geïncasseerd via mijn creditcardrekening.

Ik heb contact met International Creditcard Service (ICS) opgenomen maar zij kunnen voor als nog niets voor mij betekenen, zelfs niet de betalingsmachtiging aan SODULER intrekken! SODULER kan dus voorlopig gewoon blijven incasseren! Op advies van ICS heb ik getracht via de site van SODULER.com mijn abonnement te beëindigen. Echter beschik ik niet over een, voor de site, geldig e-mailadres en wachtwoord. Aangezien geen enkel van mijn actuele e-mailadressen wordt herkend door de site is het onmogelijk om, bijvoorbeeld door mijn account te resetten, toegang te krijgen tot mijn SODULER account om mijn abonnement te beëindigen of (wat ik niet wil) gebruik te maken van hun dienstverlening.

In een email aan SODULER.com heb ik hen verzocht:
-mijn abonnement per direct te beëindigen;
-de geïncasseerde bedragen ($1,50 / $59,00 / $59,00) te retourneren op rekening

Daarnaast het ik SODULER.com verzocht:
- mij het e-mail adres te geven waarmee het abonnement zou zijn afgesloten;
- mij een afschrift (bewijs) van de (getekende) aanmelding voor hun dienst te leveren;
- mij een afschrift (bewijs) van een betalingsmachtiging aan SODULER.com te leveren.

Mijn vragen:
- Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke situatie?
- Wat zijn mijn rechten?
- Tot wie kan ik mij wenden?
- Is er kans op succes dat ik mijn geld terug krijg?

Wat is jullie advies?

Met vriendelijke groet,

Jasper_tb

Boycot
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:08

Re: Ongewenst abonnement/dienst

Ongelezen bericht door Boycot »

Als ICS de betalingsmachtiging niet wil intrekken, dan zou ik die kaart opzeggen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenst abonnement/dienst

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U moet geen genoegen nemen met de reactie van ICS. Zie ook https://www.icscards.nl/klantenservice/ ... e-betaling

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Ongewenst abonnement/dienst

Ongelezen bericht door Justmeagain »

@bobschurkjens. ICS kan niet zomaar een machtig intrekken, dan zou iedereen zijn geld te pas en onpas.laten storneren door ICS.
In hun voorwaarden staat duidelijk dat je. Er eerst met de verkoper uit moet zien te komen. Pas als je dat geprobeerd hebt (aantoonbaar) kun je een betwiste betaling aanvragen.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongewenst abonnement/dienst

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jasper_tb schreef:
17 jun 2020 15:57
- Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijke situatie?
- Wat zijn mijn rechten?
- Tot wie kan ik mij wenden?
- Is er kans op succes dat ik mijn geld terug krijg?

Wat is jullie advies?
Ja. Geef gewoon heel stellig aan dat je geen overeenkomst hebt afgesloten met deze partij. Je doet je zelf geen plezier door te roepen dat je schijnbaar een overeenkomst hebt afgesloten.

nmv
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 mei 2009 21:49

Re: Ongewenst abonnement/dienst

Ongelezen bericht door nmv »

25 euro afgeschreven voor een niet afgesloten abonnement. Bedrag laten storneren en het media bedrijf om opheldering gevraagd. Vooralsnog geen reactie.

Gesloten