LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste telefoontjes van Energievergelijk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Thekla16
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2016 19:59

Ongewenste telefoontjes van Energievergelijk

Ongelezen bericht door Thekla16 »

Ook nu weer, een telefoontje van een energiecollectief. Ze kunnen een vergelijking voor me maken, want ik betaal vast teveel. Het zijn iedere keer weer anderen, mijn telefoon geeft al aan dat het waarschijnlijk Spam is. Ik word minstens één keer per week gebeld. Om gek van te worden.

Ik sta in het Bel-me-niet-register en snap niet dat dit toch kan.

peter17111962
Berichten: 579
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Ongewenste telefoontjes van Energievergelijk

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Heb ook een paar keer zo een telefoontje gehad, heb hun verteld dat ik dit gesprek opneem en dat ik met deze
opname aangifte ga doen, omdat ik niet gebeld mag worden. Nadien nooit meer gebeld geworden.
Of ik dat gesprek werkelijk heb opgenomen? dat weet alleen ik.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Ongewenste telefoontjes van Energievergelijk

Ongelezen bericht door scontra »

Thekla16 schreef:
20 aug 2020 10:17
Ook nu weer, een telefoontje van een energiecollectief. Ik word minstens één keer per week gebeld. Om gek van te worden.
Ik sta in het Bel-me-niet-register en snap niet dat dit toch kan.
Lijkt mij ook heel erg om zeker één keer per week zo'n telefoontje te krijgen, welke je overigens al wel bij het eerste woord over energie kunt beëindigen door het contact simpelweg en stilzwijgend te verbreken.
Bij het "Bel-me-niet-register" kunt u een klacht deponeren, al zal dat weinig effect hebben.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ongewenste telefoontjes van Energievergelijk

Ongelezen bericht door Lowieze »

Maak gebruik van het recht van verzet.
https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... van-verzet

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Ongewenste telefoontjes van Energievergelijk

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ik heb een keertje telefoon van ze gehad en gaf aan dat ik niet veel tijd had.
Maar als ze mij even haar telefoonnummer thuis aan mijn gaf, dan zou ik haar vanavond wel even terug bellen.

Hmmm, dat was dus niet de bedoeling...

Mijn vraag waarom ze mij dan wel belde werd met " tuut tuut tuut" beantwoord..
Nooit meer iets van gehoord.

egbertenjose
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2020 12:41

Re: Ongewenste telefoontjes van Energievergelijk

Ongelezen bericht door egbertenjose »

Een leugen met gevolgen,
:twisted:

Na deze mail geen enkele reactie van DGB energie

Beste DBG Energie,

Tot twee maal toe zijn we gebeld met de vraag of de overstap goed bevallen is.

Bij de eerste gesprek hebben we aangegeven dat we misleidend zijn door te stellen dat er geen overgang zou zijn bij de bestaande leverancier, na uitdrukkelijk bevestiging van geen overgang, alleen goedkoper tarief, heeft mijn vrouw ingestemd met de actie. We zijn nu door een leugen extra kosten kwijt omdat we bij de oude leverancier willen blijven en omdat we nu minder terug krijgen voor onze energie opwekking.

Bij het tweede gesprek was het nog veel gekker.
Na gezegd te hebben dat wij niet tevreden waren met de gang van zaken, hield jullie moeilijk te spreken/verstaande jonge man zomaar direct de horen verbrak hij de lijn.

Wat een raar gedoe bij DGB energie
Is dit nu jullie klantvriendelijkheid!
Geloof dat we dit maar moeten melden bij een consumenten programma.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

Baijka
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2018 15:41

Re: Ongewenste telefoontjes van Energievergelijk

Ongelezen bericht door Baijka »

Ook ik wordt vrij regelmatig per week gebeld. Zelfs 1x door iemand (een meneer met een lijzige stem) en die bleef maar door gaan. Uiteindelijk wilde hij mij een email sturen met de gegevens voor een nieuw contract. Heb gezegd dat ik dat meteen in de vuilnisbak zou gooien. Kreeg wel een email met als tekst " geachte mevrouw/meneer, heel hartelijk dank dat u een offerte bij ons heeft aangevraagd". Meteen gereageerd dat ik dit niet heb gedaan en dat deze meneer mij iets in mijn schoenen wilde schuiven waar ik niet mee instemde. Wel nog bericht terug gehad, maar daarna nooit meer iets gehoord.

sake1987

Re: Ongewenste telefoontjes van Energievergelijk

Ongelezen bericht door sake1987 »

Baijka schreef:
06 sep 2020 10:07
Ook ik wordt vrij regelmatig per week gebeld. Zelfs 1x door iemand (een meneer met een lijzige stem) en die bleef maar door gaan. Uiteindelijk wilde hij mij een email sturen met de gegevens voor een nieuw contract. Heb gezegd dat ik dat meteen in de vuilnisbak zou gooien. Kreeg wel een email met als tekst " geachte mevrouw/meneer, heel hartelijk dank dat u een offerte bij ons heeft aangevraagd". Meteen gereageerd dat ik dit niet heb gedaan en dat deze meneer mij iets in mijn schoenen wilde schuiven waar ik niet mee instemde. Wel nog bericht terug gehad, maar daarna nooit meer iets gehoord.
Als hij een mail kan sturen, heeft u toch uw gegevens verstrekt

Gesloten