Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
swingmill
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2024 13:28

Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door swingmill »

Heb bij het AD een proefperiode van 4 weken afgesloten op de krant, deze zou volgens de regels automatisch stoppen.
Echter tot mijn verrassing is deze omgezet naar een abonnement, welke ik niet wil en ook nooit toestemming heb gegeven.
Ad klantservice gebeld en vermeld dat ik geen abonnement wenst , dit werd niet gehonoreerd want ik zou niet op mails gereageerd hebben en daarom een abonnement heb, ook zou ik een dag te laat zijn met reclameren.
dit lijkt mij de omgekeerde wereld en het mag ook niet.
wat kan ik hiermee aan?

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Wat het AD doet is onrechtmatig. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ngd-worden

U kunt het AD het beste aanschrijven dat u geen verlenging van het proefabonnement wilt en dat stilzwijgende verlenging niet toegestaan is.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door rwolters »

Wat staat er precies in de voorwaarden op basis waarvan je een proefabonnement hebt genomen?

Bezorgdeburger
Berichten: 609
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

rwolters schreef:
08 jan 2024 16:54
Wat staat er precies in de voorwaarden op basis waarvan je een proefabonnement hebt genomen?
Ik had ook proefabonnement maar is automatisch stopgezet zoals bij aanmelding ook werd geschreven.

Ben wel zeker 15x gebeld maar heb maar 1x opgenomen. Toen vroegen ze naar mijn leeservaring. Ik heb gezegd dat die goed was maar ik geen verlenging wenste.

Moneyman
Berichten: 30119
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door Moneyman »

rwolters schreef:
08 jan 2024 16:54
Wat staat er precies in de voorwaarden op basis waarvan je een proefabonnement hebt genomen?
Dat is niet zo relevant, want als daar in zou staan dat er automatische verlenging plaats vindt is dat in strijd met dwingend recht.

De reactie van Speedy geeft de juiste richting aan.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
08 jan 2024 17:52
rwolters schreef:
08 jan 2024 16:54
Wat staat er precies in de voorwaarden op basis waarvan je een proefabonnement hebt genomen?
Dat is niet zo relevant, want als daar in zou staan dat er automatische verlenging plaats vindt is dat in strijd met dwingend recht.
Het is wel degelijk relevant, want daarin staat juist wat er afgesproken is. Er zijn een heleboel soorten abonnementen bij het AD en een proefperiode is op verschillende manieren uit te leggen.
Er zijn abonnementen van 4 weken die automatisch stoppen via een externe aanbieder (schijnbaar heeft TS die niet). Er is een variant met de eerste 4 weken gratis. Je kan via AD een contract afsluiten en er zijn een hoop externe aanbieders. Zoveel mensen zoveel wensen.

Dus beste TS, om misverstanden te voorkomen, wat hebt u afgesloten en welke voorwaarden zaten daarbij?

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door PGros »

NeoDutchio schreef:
08 jan 2024 18:26
Er zijn abonnementen van 4 weken die automatisch stoppen via een externe aanbieder (schijnbaar heeft TS die niet). Er is een variant met de eerste 4 weken gratis. Je kan via AD een contract afsluiten en er zijn een hoop externe aanbieders.
Er zijn geen externe aanbieders voor het ad. Alles is van dpg media en ook de eerste vier weken gratis, op de ad.nl website, gaan weer naar kiosk nl waar je een proefabonnement kan nemen die automatisch stopt.
En die stoppen echt wel dus er is iets anders gedaan waardoor het een abonnement wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PGros schreef:
08 jan 2024 18:48
NeoDutchio schreef:
08 jan 2024 18:26
Er zijn abonnementen van 4 weken die automatisch stoppen via een externe aanbieder (schijnbaar heeft TS die niet). Er is een variant met de eerste 4 weken gratis. Je kan via AD een contract afsluiten en er zijn een hoop externe aanbieders.
Er zijn geen externe aanbieders voor het ad. Alles is van dpg media en ook de eerste vier weken gratis, op de ad.nl website, gaan weer naar kiosk nl waar je een proefabonnement kan nemen die automatisch stopt.
En die stoppen echt wel dus er is iets anders gedaan waardoor het een abonnement wordt.
Precies, en vandaar dat TS het beste eerst duidelijkheid kan geven in wat er exact afgesproken is. Dan kan de juiste hulp gegeven worden.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door alfatrion »

swingmill schreef:
08 jan 2024 13:37
Heb bij het AD een proefperiode van 4 weken afgesloten op de krant, deze zou volgens de regels automatisch stoppen.
Echter tot mijn verrassing is deze omgezet naar een abonnement, welke ik niet wil en ook nooit toestemming heb gegeven.
Het abonnement is kennelijk ter kennisgeving afgesloten. U geeft aan dat er is afgesproken dat het automatisch zou stoppen. Daarmee kan het AD niet tot verlening overgaan. Voor zover verlening overeengekomen is, dan is dat onredelijk bezwarend.
Artikel 6:236 aanhef en onder r BW
Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat de wederpartij verplicht de verklaring tot opzegging van een overeenkomst als bedoeld onder j of p respectievelijk q te laten plaatsvinden op een bepaald moment.

Moneyman
Berichten: 30119
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
08 jan 2024 18:26
Moneyman schreef:
08 jan 2024 17:52
rwolters schreef:
08 jan 2024 16:54
Wat staat er precies in de voorwaarden op basis waarvan je een proefabonnement hebt genomen?
Dat is niet zo relevant, want als daar in zou staan dat er automatische verlenging plaats vindt is dat in strijd met dwingend recht.
Het is wel degelijk relevant, want daarin staat juist wat er afgesproken is. Er zijn een heleboel soorten abonnementen bij het AD en een proefperiode is op verschillende manieren uit te leggen.
Een abonnement met een proefperiode mag simpelweg niet automatisch verlengd worden.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
08 jan 2024 20:23
NeoDutchio schreef:
08 jan 2024 18:26
Moneyman schreef:
08 jan 2024 17:52

Dat is niet zo relevant, want als daar in zou staan dat er automatische verlenging plaats vindt is dat in strijd met dwingend recht.
Het is wel degelijk relevant, want daarin staat juist wat er afgesproken is. Er zijn een heleboel soorten abonnementen bij het AD en een proefperiode is op verschillende manieren uit te leggen.
Een abonnement met een proefperiode mag simpelweg niet automatisch verlengd worden.
Dus speelt er iets. En dan is het van belang wat er daadwerkelijk afgesproken en afgesloten is. Het AD gaat niet enkel voor TS een uitzondering maken en tegen de wet in zaken gaan aanpassen.
Wat heeft TS daadwerkelijk afgesloten, wat voor mails zijn er verstuurd en waarom denkt het AD dat een automatische verlenging wel rechtsgeldig is? Daar kan enkel TS op antwoorden.

Moneyman
Berichten: 30119
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenste verlenging na proefperiode AD

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nee, want het AD maakt natuurlijk geen fouten...

Plaats reactie