LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte incasso van Bol.com

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Joanna Sands
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2018 00:19

Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door Joanna Sands »

Ik heb in april een boekenbon van iemand gekregen en die wou ik inwisselen bij Bol.com. Het was een boekenbon van 20 euro. Ik ben gek op lezen en bestelde 2 boeken bij Bol.com, ik hoefde maar 0,98 bij te betalen. Heb ik gedaan. Tot mijn grote verbazing werden de boeken niet geleverd en kreeg ik het bedrag van 0,98 teruggestort. Vreemd, ik belde met hun en die vertelde me dat mijn account was geblokkeerd, terwijl ik daarvoor nog een nieuwe brievenbus had besteld en betaald, Vreemd. Toen op nieuw besteld via mijn account en dat kon niet, dus besteld met
een ander emailadres, en ja hoor, moest alleen nu 1,93 betalen, maar ik kon de boekenbon niet meer gebruiken, want er zat een eenmalige pincode op. Boeken wel gehad en volgens mij moest het nu klaar zijn, totdat ik weer eens op mijn andere email keek, en zag dat ze een incassobureau hadden ingeschakeld. Geen herinneringen gehad. Maar zou dat toch raar gevonden hebben. Ik zal u ook nog even de mail laten zien die ik eergisteren naar Accountor, het incassobureau heb gestuurd.

Geachte heer, mevrouw




Tot mijn grote verbazing zag ik op mijn gmail-adres een bericht van u staan inzake mijn overleden moeder,

zij is op 20 januari 2009 overleden.




Ik ben bang dat er een vergissing in het spel is, want ik gebruik de rekening van de erven van ......

en ..... voor nog wat rekeningen te betalen, omdat ik zelf onder bewind sta, schuldloos nu, maar

ik blijf die rekening houden omdat ik mijn huishoudhulp daarvan betaal en nog meer kleinigheden.

Mijn bewindvoerder stort daar meestal geld op als ik iets via internetbankieren

moet doen, omdat dit privézaken betreft.




Nu zal ik u iets uitleggen, ikzelf had via mijn account bij Bol.com iets besteld , namelijk 2 thrillers.

Ik heb ze netjes betaald zie mijn bijlage, dat was 0,98 eurocent. De nota was 20,98 euro.

Ik had een boekenbon gekregen van een oud-collega omdat die nog veel boeken mij had en

dat het en tijd had geduurd dat ik ze weer terugkreeg en die boekenbon had een waarde van

20 euro. Dus ik heb netjes 0,98 eurocent betaald op 13 april 2018.




Tot mijn grote verbazing werd er op 16 april 2018 het bedrag van 0,98 eurocent terugbetaald,

wat ik heel vreemd vond en heb daar met Bol.com over gebeld, en die vertelde mij dat

mijn eigen account geblokkeerd was, terwijl ik daarvoor nog een brievenbus had besteld en

betaald. Mijn bewindvoerder heeft mijn account niet laten blokkeren. Dat is het vreemde er

aan. Daarna heb ik Bol.com weer gebeld dat ik gewoon kon bestellen op dat account, maar

het kon dus niet.




Ik belde weer met Bol.com over mijn boekenbon, want dat geld had ik niet teruggekregen,

zij vertelde dat ik dat met de volgende bestelling kon afrekenen, dus dat was via een andere

account . Ik dus bestellen en wou meteen afrekenen, en tot mijn grote

verbazing pakte hij de boekenbon niet, en nu zal u wel denken waarom niet, omdat er

op die boekenbon van 20 euro een eenmalige pincode op stond en die niet voor de

2e keer gebruikt kon worden. Ik belde met Bol.com, werd van kastje naar de muur gestuurd,

ja dan belt u maar met dat bedrijf van die boekenbon, om hem te laten intrekken, dat

kon niet, een eenmalige pincode is het.




Toen heb ik besteld op een andere account, heb de boeken ontvangen en betaald via

de erven ING-rekening. Alleen moest ik nu
wat meer over maken dan de 0,98 eurocent want het was opgeslagen en dat werd

1,93 euro., betaald op 23 april 2018.




Dit ziet u trouwens op de bijlage die ik meezend.




Tevens had ik ook Bol.com nog een email gestuurd dat de nota al voldaan was op 23 april 2018.

maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen.




Ik loop nog onder bewind, ben schuldloos, omdat ik dit zelf wil vanwege het feit dat mij zeer

veel onrecht is aangedaan en mijn vriend plots is overleden aan 6 hersentumoren, maar als'

ik wil kan ik over mij eigen geld weer gaan beschikken, maar daar heb ik nee op gezegd.

Ik vind het goed zo.




Hopende u voldoende geinformeerd te hebben.




Vriendelijke groet,

Ellie Bekker




PS

Ik bestel al jaren bij Bol.com, heb voor duizenden guldens cq euro''s besteld en nu dit?

Schande.

Nu krijg ik weer een email van de Accountorgroep dat ik die boekenbon die nog steeds openstaat bij Bol.com niet van het bedrag wat ik moest betalen mocht aftrekken. Dus ik moet alsnog betalen. Wat vinden jullie daar van. Ik bestel nooit meer bij Bol.com. Ze krijgen van mij een 0
Laatst gewijzigd door Joanna Sands op 02 jul 2018 10:49, 2 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door mahadma »

Gratis advies? Haal uw naam adres postcode en bankrekening weg uit uw post via de edit knop.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door Spacestar »

Haal uw naam adres postcode en bankrekening weg uit uw post via de edit knop.
Dit kan de moderator waarschijnlijk sneller!!
Waar kan ik trouwens die meldknop vinden??

Moneyman
Berichten: 30095
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb het bericht al gemeld. De knop zit links naar de quote-knop.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door Spacestar »

Ik heb het bericht al gemeld. De knop zit links naar de quote-knop.
Dan was deze warme zondagmiddag weer een leermoment, bedankt... :D

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door tttlocke »

Misschien beter de hele mailwisseling in uw post verwijderen.
Behalve NAW gegevens staat er nog meer veel te persoonlijke informatie in.
Dat is niet goed voor u.
Bestellingen doen op naam van uw moeder die in 2009 is overleden....

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door Radar »

Bedankt voor de meldingen aan de Moderator / adviezen in het topic. TS heeft de openingspost naar eigen inzicht aangepast.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door snepke »

Radar schreef:Bedankt voor de meldingen aan de Moderator / adviezen in het topic. TS heeft de openingspost naar eigen inzicht aangepast.
De helft staat er nog in bankrekeningnr en namen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die incasso is helemaal niet onterecht. U bestelt op een account boeken, maar betaalt maar een heel gering bedrag. U zult eerst die kwestie van die bonnen moeten oplossen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Joanna Sands schreef: Nu krijg ik weer een email van de Accountorgroep dat ik die boekenbon die nog steeds openstaat bij Bol.com niet van het bedrag wat ik moest betalen mocht aftrekken. En de nota staat op mw.Santhuizen, en die is op 20 januari 2009 overleden.
Dus ik moet alsnog betalen. Wat vinden jullie daar van. Ik bestel nooit meer bij Bol.com. Ze krijgen van mij een 0
Dus als ik het goed samenvat heeft u de bankrekening van uw overleden moeder (uit 2009) gebruikt om een bestelling te doen en heeft u zelfstandig € 20,00 van het bedrag afgehaald.

Het lijkt me logische dat je die € 20,00 gewoon moet betalen, en het bedrag wat u tegoed heeft op uw eigen account zult u met Bol.com moeten regelen, beide zaken staan compleet los van elkaar.

Al is het natuurlijk niet slim om via het account van iemand die overleden is goederen te bestellen. Denk dat dit zelfs onder de noemer "fraude" kan vallen, u kunt enorme in de problemen komen door dit soort acties.

Bol.com staat het niet toe mensen onder bewind (dit is gewoon een centraal beschikbare database, zie rechtspraak.nl) goederen bestellen, daarom is uw account geblokkeerd en uw betaling terug gestort. Er is schijnbaar wat mis gegaan met terugzetten van uw cadeaubon tegoed.

Dat u eerder voor duizenden euro's heeft besteld bij bol.com staat er los van. De ene bestelling heeft niets te maken met de andere en u kunt niet zomaar € 20,00 van het bedrag afhalen.

Fleur71
Berichten: 85
Lid geworden op: 15 feb 2018 12:08

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Lady1234 schreef:Die incasso is helemaal niet onterecht. U bestelt op een account boeken, maar betaalt maar een heel gering bedrag. U zult eerst die kwestie van die bonnen moeten oplossen.
Normaliter corrigeert Bol.com kwesties met kadobonnen.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onterechte incasso van Bol.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Fleur71 schreef:
Lady1234 schreef:Die incasso is helemaal niet onterecht. U bestelt op een account boeken, maar betaalt maar een heel gering bedrag. U zult eerst die kwestie van die bonnen moeten oplossen.
Normaliter corrigeert Bol.com kwesties met kadobonnen.
Het gaat hier over twee verschillende accounts bij Bol.

Gesloten