LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakket bezorging TPG/TNT

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Neee ... t was geen haan maar een paradijsvogel ...
is gisteren van t balkon gekuukelekuuuuuukukeld :cry:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wat erg, kon ie niet vliegen?

Een Paradijsvogel is toch een bloem? Straelitzia, ofzoiets?

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Strelitzia reginae, paradijsvogelbloem
een bloem vernoemd naar de vogel dus ...
en hij kon wel vliegen hoor ...
maar hij vergat te vladderen omdat
ie graag haantje de voorste wilde zijn :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

het is je dag niet, geloof ik. Kijk maar wat ik NU weer lees op teletekst:
De Deense autoriteiten waarschuwen voor massale zeehondensterfte in de Waddenzee. Deze week zijn al 41 dode zeehonden aangespoeld bij het eiland Anholt. In 1988 en 2002 begon daar ook een uitbraak van robbenpest. Dat kostte duizenden zeehonden het leven.
Wat was je voornaam ook al weer?

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Ja ja ... ernstig ... erg ernstig zelfs ...
ik heet idd Rob ... ik word idd nogal
gepest ... sommige mensen mijden
me als de pest ... MAAR GOED ...

Onkruid vergaat niet !!!

Ik maak me dus niet zo druk ......
wel zielig voor die bontjasjes ...
die hebben t al zwaar genoeg .

R.E.
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2007 17:43

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door R.E. »

Voor mij is de maat ook compleet vol met TNT :evil:

Begin mei heb ik via een internetwinkel in Breda een pakketje besteld dat via TNT bezorgd zou worden.
Deze bestelling heeft uiteindelijk ruim een werkweek geduurd voordat dit pakketje bezorgd werd. Dit in tegenstelling tot de uitspraak die TNT op haar website vermeld dat er binnen 24 uur bezorgd wordt!
Het ergste van dit alles is dat zowel de verzender als de ontvanger zelfs met het track & trace systeem gewoon in het ongewisse wordt gelaten.
Telkens loopt het systeem 1 dag achter en weet je pas de volgende dag wat er met je pakketje aan de hand is.
Zo moesten wij meer dan 3 dagen via dit systeem er achter komen dat het pakketje gewoon op dezelfde plaats verbleef!

Telefonisch contact opnemen met het "verschuilloket van de TNT" zoals ik het tegenwoordig noem heeft geen enkele zin. De telefoonmiep kan niet meer doen dan je het antwoord geven als waar je al zelf achter bent gekomen via de website.
Ze vinden het allemaal o zo erg, maar er is niemand die de moeite neemt om eens verder te kijken dan hun neus lang is.

Op een antwoord van de klacht die ik per e-mail heb ontvangen zit ik nog steeds te wachten.

Ook deze week is het weer raak :evil:
Afgelopen dinsdag een pakketje besteld waarbij vermeld werd dat dit woensdag de deur uit zou gaan.
Als dit op voorhand vermeld wordt dan heb ik hier vrede mee.
Inmiddels ben ik op de dag van de geplande bezorging aangekomen en heb nog steeds geen pakketje ontvangen.
Bij de verzender heb ik het track & trace nummer opgevraagd waarmee ik het pakket kon traceren.
Wat blijkt? Juist het pakketje staat nog steeds op dezelfde locatie als waar het is aangeboden!!!
Inmiddels zit er weer een telefoontje naar "het verschuilloket" van de TNT op en heb ik een gruwelijk gepeperde e-mail naar de TNT gestuurd.
Voor mij is de maat echt vol en TNT is dan nu ook echt over de denkbeeldige grens gegaan.

Het is ronduit schandalig dat TNT zich niet meer kan houden aan normen die ze zichzelf opstellen.
Pakketten die intern bij TNT niet van hun plaats afkomen liggen niet ter verantwoording van particuliere koeriersdiensten.
Ook het track & trace systeem van TNT is een waardeloos hulpmiddel voor verzender als ontvanger. In de huidige digitale ontwikkeling moet het mogelijk zijn om 24 uur per dag een actuele status van het pakket op te vragen ipv. 1x per dag de aangeleverde scans te actualiseren! Het laatste is mij duidelijk geworden met een van de telefoonmiepen van TNT.
Verder wordt er bij de "verschuilloketten" ook niets anders gedaan en een sussend excuus aangeboden.
De klantenservice van TNT is ook een wassen neus, je klachten worden niet serieus behandeld of helemaal niet behandeld!

Als ik dan dit onderwerp lees en daarnaast de berichtgeving van eind april in gedachte neem dat er meer dan 7500 personen bij TNT wegbezuinigd moeten worden (op welke manier dan ook) vraag ik me af of ze die 7500 man niet op een andere manier bij de TNT aan het werk kunnen zetten. Op die manier kan TNT waarschijnlijk de door zichzelf gestelde normen nakomen, de "verschuilloketjes" beter hun werk laten doen en de uiteindelijke klachten eens serieus gaan beantwoorden.

Persoonlijk denk ik dat het hoog tijd wordt dat er weer eens wat consumetenorganisaties de manier van werken van TNT eens openlijk tegen het licht gaat houden.
Misschien dat de negatieve publiciteit van dergelijke onderwerpen, inclusief de negatieve publiciteit van de 7500 weg te bezuinigen personeelsleden misschien wat zoden aan de dijk zet.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Jij hebt je pakketje in ieder geval nog geleverd gekregen. Mijn pakketje (een zending van Multikabel) is compleet verdwenen. Ik vond een briefje in mijn brievenbus dat ik het op kon halen bij het postkantoor, maar daar lag niets. Ook bij het andere postkantoor in mijn woonplaats niets te vinden. Toen ik later het Track & Trace nummer op ging zoeken, was de status dat mijn pakket al afgehaald was bij het postkantoor. Maar dat is onmogelijk... ik heb de pakketbon nog!

Na heel veel bellen en mailen is de conclusie duidelijk: TNT Post doet er niets aan, het postkantoor weet van niets en Multikabel wil geen nieuw pakket sturen omdat ik het volgens Track & Trace gewoon ontvangen zou moeten hebben. Oftewel: ik moet mijn digitale ontvanger zelf maar bij de winkel kopen voor € 75,-.

Waardeloos! :roll:

Henry_
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2007 11:34

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Henry_ »

@ hierboven , bij mij hetzelfde.

Vorige week een product besteld, dinsdag een mail gekregen dat het opgestuurd werd.
Van het weekend realiseerde ik mij dat ik nog een pakje moest ontvangen dus ik een mail naar de winkel gestuurd.
Daarna een antwoord incl. T&T code wat blijkt vorige week donderdag (23-aug) is het pakket afgeleverd ofwel in ontvangst genomen.
Maar wij hebben geen briefje of wat dan ook in de bus gehad.

Nu laten wij weleens de schuur openstaan zodat er pakketjes achtergelaten kunnen worden aangezien overdag niemand thuis is,
maar daar stond niks in.
Ook bij de buren in het blok langsgegaan 3x links , 5 x rechts niks noppes niemand heeft wat gezien of in ontvangst genomen.

Vervolgens heeft de winkel het aangegeven bij TNT en heb ik persoonlijk ook al gebeld met TNT nu maar even afwachten dus.

Vind het allemaal jammer dat het zo gelopen is , pakje was nl. een reisstekker die wij nodig hebben aangezien we 3-sept op vakantie gaan.

Heb dit nog nooit meegemaakt in al die jaren post, hoop dat het nog goed komt, en anders is het toch weer 30 euro die je doorspoelt als het ware.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Hallo Henry,

Gelukkig is het in mijn geval nog goed gekomen, doordat Multikabel het probleem hoffelijk oploste. Ze stuurden de ontvanger nogmaals en toen heb ik hem goed ontvangen. Maar bij TNT kon ik dus echt helemaal niets voor elkaar krijgen, en dat was dus best een frustrerende ervaring.

oranje zeemeeuw
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 sep 2007 19:21

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door oranje zeemeeuw »

Een maand geleden een waardevol pakket aangetekend verstuurd naar Belgie, de ontvanger kennen we en heeft het niet ontvangen. Ik gebeld, geklaagd etc. ook een formulier opgestuurd en talloze keren gebeld, want ze houden je niet op de hoogte. Zelf bij de Belgische post geinformeerd, maar het pakket is waarschijnlijk nooit Belgie ingekomen....
We hebben het verzendbewijs en alle correspondentie bewaard.

We hebben een klachtenbrief gestuurd naar de TNT en een officiele klacht ingediend bij de OPTA (onafhankelijk bedrijf die post en telecom. in de gaten houdt) omdat we wel compensatie willen ontvangen. Als dat niets oplost gaan we naar de geschillencommissie.

Nu maar hopen dat dat iets oplevert want het is niet de 1e keer dat het gebeurt en die beunhazerij moet maar eens afgelopen zijn.

Iemand die ook deze weg bewandelt? Normaal zou ik er geen zin in hebben, maar deze keer ging me het toch echt te ver...

Hopelijk besteed Tros Radar er nog eens aandacht aan want kennelijk kan TNT ongestoord zijn serviceonvriendelijke en criminele gang gaan.....

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

het maakt tegenwoordig niet uit wie je je pakketje laat bezorgen
TPG ... selectmail ... allemaal een pot nat.

De echte "profesionele" chauffeur word ontslagen omdat hij/zij te
duur word ... of neemt ontslag omdat het werken zoals hij/zij dat
gewend was (met service en goede contacten met "klanten") hem/haar
onmogelijk word gemaakt.

Daarvoor in de plaats komt een "uitzendkracht" ( iedere boerenlul
met vier wielen , laadruimte en de bereidheid om voor bijna niks te
werken komt hiervoor in aanmerking) die per pakket/kilometer zijn
centen krijgt ...

Die gaat niet aanbellen ... die komt niet naar boven ... die komt iet nog eens als jij niet thuis was .
Als je "mazzel" hebt zet hij pakketje (met priorityservice ... en DIKKE
KOEIENLETTERS : NIET BIJ DE BUREN!!!) bij de (beneden)deur
of bied het aan bij je buren.

Terugkomen/omrijden betekend voor deze chauffeurs immers dat
ze dief van hun eigen portomonee zouden zijn.
Ik ben er niet blij mee ... maar hoe meer je met postbode's / pakketbezorgers praat ... hoe beter je OOK hun kant van het verhaal
gaat begrijpen.

Laat zo'n TPG of selectmail de mensen gewoon wat beter behandelen/
betalen ... is beter voor de chauffeurs/postbezorgers ...
maar ook vooral voor de klanten.

Als het blijft zoals het is beperk ik mijn pakketzendingen tot het minimum (het strikt noodzakelijke)...

>cybertje< (geef mij de "good old" koninklijke ptt maar terug.)

cuddlyredcat
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 nov 2007 18:13

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cuddlyredcat »

Sjonge, sjonge, wat een kommer en kwel allemaal hier...

Je hoort mij niet zeggen dat ik een grote vriend van TNT ben, integendeel. De wachttijden op het postkantoor zijn vaak idioot lang, het personeel in veel gevallen onvriendelijk, bezorgers laten het regelmatig afweten en over de tarieven maar te zwijgen. Meteen EUR 6,20 als het niet door de brievenbus past vind ik gewoon schandalig, alleen omdat er dan een barcode opgaat. De keuze om het zonder te doen heb ik niet eens...

Maar zouden hier ook mensen bijzitten die eens onderzoeken of ze misschien ZELF ook kunnen bijdragen aan een probleemloze bezorging van een zending?
Zelf ben ik sinds een jaar op internet via Marktplaats en Ebay aktief met verkoop van spulletjes en verzend wekelijks enkele pakketten met TNT (voorheen TPG, voorheen PTT).
En je gelooft het of niet, na ca. 100 zendingen is er nog NOOIT iets fout gegaan! De zending werd ALTIJD netjes de volgende dag bezorgd!

Hierbij vier belangrijke tips die veel ellende kunnen voorkomen:
1. Geen handgeschreven adresseringen, maar geprint via de pc (jullie internetten hier dus dat moet geen probleem zijn) in een normaal zwart lettertype (Arial of Times). Geen fancy gekleurde lettertjes of zo, de post wordt nl. machinaal gelezen en als het niet leesbaar is gooit de machine het stuk eruit en moet er handmatig worden nagesorteerd...
2. Het is verbazingwekkend hoeveel mensen niet op de hoogte zijn van een juist gebruik van de postcode. Voor probleemloze verwerking: cijferte,cijfertje,cijfertje,cijfertje,spatie,lettertje,lettertje,spatie,spatie,woonplaats in hoofdletters. Dus: 1234 AB WAARDANOOK
3. Afzender niet vergeten! En hiervoor geldt hetzelfde als onder 1
4. De meesten van ons werken met een inktjetprinter. Leuk hoor, maar als dit bijv. in de regen nat wordt is er vaak niets meer te lezen! Oplossing: afplakken met breed doorzichtig tape!

Succes ermee!

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

mooie tips ... al waren de meeste erg voor de hand liggend.

>cybertje<

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik krijg regelmatig post van de buren. Ik woon op nummer 15, de buren op nummer 17. Ook giro-afschriften etc; privé dus. Het heeft niks te maken met een duidelijke adressering of zo.

De echte reden is: de kosten die TNT Post maakt bij de bezorging bestaan voor 80% uit personeelskosten. Daar knijpen ze dus flink in. En dat leidt tot chronische onderbetaling en/of onervaren goedkope werknemers. En die werknemers maken er een haastklus van of hebben weinig ervaring en daar komen fouten van. Daarom heeft klagen bij TNT Post weinig zijn.

Je kan het beste een klacht indienen per e-mail en TNT Post vragen het fout bezorgde poststuk op te halen en alsnog juist te bezorgen. Dat zijn ze verplicht. Ik doe dat ook en zo zorg je er voor dat de postbezorger bij jouw adres (waar die zeikerd woont) voortaan wat beter oplet. Totdat ze een paar maanden later weer zijn vervangen door een andere werknemer.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

ik spreek als ik de kans zie de bezorger zelf aan...
heb je twee kansen ... of het gaat ff goed ...
of ze zijn zo bang dat je de week daarop een nieuwe bezorger heb waar je het weer tegen kan zeggen

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Inter »

ik spreek als ik de kans zie de bezorger zelf aan...
heb je twee kansen ... of het gaat ff goed ...
Je loopt hem dus achterna .
Of weet je zeker dat dezelfde de vorige dag is geweest.

Heb jaren bij TPG (nu dus TNT ) gewerkt .Vroeger kon je met een strafblad daar echt niet komen werken. Tegenwoordig is het net zo erg als een folderbedrijf en kijkt men nergens meer naar .De oude werknemers worden nu nog even een salarisverlaging voorgesteld terwijl meneer Bakker dadelijk lekker met een Bonus ervandoor gaat.
Dat er nog van die Malloten zijn die op naam van het bedrijf aan het World Food Program mee doen is nog veel erger.

Geef dan gewoon zelf geld en doe niet mee aan die propaganda.

Ook wil ik nog eens de ABVA/KABO (in een ambtenaren bond blijven was altijd al zo raar ) bedanken .Grote woorden maar die acties van jullie stellen niks voor.
Leg het bedrijf is gewoon een week plat.

Maar gelukkig ben ik daar weg ,want ik ben nog steeds voor service en niet voor troep.Besparen ze weer een hoop geld
Laatst gewijzigd door Inter op 08 nov 2007 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Je loopt hem dus achterna .
Of weet je zeker dat dezelfde de vorige dag is geweest.
Ze willen nog wel eens veranderen idd ... maar ik heb sommige al
meerdere keren aangesproken ja.

>cybertje<

Johnny29
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:52

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Johnny29 »

Ik werk al jaren bij TNT en helaas lijken dit soort uitwassen steeds vaker voor te komen. De huidige reorganisatie zorgt ervoor dat veel kwaliteit het bedrijf verlaat, wat wordt aangevuld met allemaal tijdelijke krachten, die het vaak niet zo nauw met de kwaliteit nemen. Vorige week kwam ik er achter dat ik na thuiskomst een brief had laten liggen in m'n tas, heb ruim drie kwartier heen en terug gereden om die alsnog te bezorgen, dat zie ik zo'n postbezorger nog niet snel doen.

Vandaag zou ik een belangrijk pakketje ontvangen (via een ander kantoor), waarvoor ik speciaal vrij heb genomen. Om 5 uur was er nog niets en toen ik om 6 uur nogmaals de brievenbus controleerde zag ik een briefje van de pakketbezorger, waarop stond dat ik niet thuis was. Maar dat was ik wlè en hij heeft niet aangebeld. Voor de zekerheid heb ik de bel geprobeerd maar die werkt gewoon.

Dit zal allemaal niet verbeteren, zolang aandeelhouders EN CONSUMENT bepalen welke koers een bedrijf moet varen. Die consument wil namelijk zo min mogelijk betalen en zodoende zitten we opgescheept met allemaal nieuwe bedrijven (Selekt, Sandd etc.) die marginale kwaliteit leveren maar goedkoper werkt, waardoor TNT deze reorganisatie maatschappelijk gezien kan rechtvaardigen. Dat wij dit laten gebeuren is hetzelfde als de teloorgang van al die andere bedrijven: KLM, ABN-Amro etc. Het waren prima bedrijven, maar de overheid maakt, gesteund door de consument, het buitenlandse bedrijven wel erg gemakkelijk om de Nederlandse bedrijven weg te concurreren of over te nemen, daar waar dit omgekeerd absoluut niet mogelijk is!

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Inter »

Vorige week kwam ik er achter dat ik na thuiskomst een brief had laten liggen in m'n tas, heb ruim drie kwartier heen en terug gereden om die alsnog te bezorgen, dat zie ik zo'n postbezorger nog niet snel doen.
Als je vroeger post mee naar huis mee nam kon je daarvoor worden ontslagen .Ik had het vroeger al op maandag met figuren die op zaterdag hadden gewerkt en dit gewoon weer in de rode bus gooiden.


Die consument wil namelijk zo min mogelijk betalen en zodoende zitten we opgescheept met allemaal nieuwe bedrijven (Selekt, Sandd etc.) die marginale kwaliteit leveren maar goedkoper werkt, waardoor TNT deze reorganisatie maatschappelijk gezien kan rechtvaardigen.
De concurrentie is inderdaad niet eerlijk want deze bedrijven zijn ook niet verplicht om naar onrendabele gebieden te gaan.
Dit wordt dan alsnog door TNT bezorgd of besteld.

Maar aan de andere kant waarom een nieuwe kledinglijn en moest het nu weer TNT Post worden .Dit heeft een vermogen gekost .Met het bedrijf zelf is in wezen niks gebeurd om deze verandering te rechtvaardigen.
En dat oud werknemers er vandoor gaan heb ik al lang zien aan komen.
Niet dat ze erg vinden want al die in schaal 3 en 2 (na 1995) zitten kosten ze alleen maar geld .

Johnny29
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:52

Re: Pakket bezorging TPG/TNT

Ongelezen bericht door Johnny29 »

Als je vroeger post mee naar huis mee nam kon je daarvoor worden ontslagen .Ik had het vroeger al op maandag met figuren die op zaterdag hadden gewerkt en dit gewoon weer in de rode bus gooiden.
Ik ben (met mijn 29 jaar!) ook van de oude stempel die zo'n fout dezelfde dag herstelt, zodat ik niet het risico loop op zo'n sanctie. Kwaliteit gaat boven alles. Maar de concurrent heeft dat streven niet en de klanten blijkbaar ook en nemen genoegen om (voor enkele dubbeltjes minder) in zee te gaan met vage bedrijfjes als Selekt, GLS e.d. En het erge is: TNT kopieert deze werkwijze ook nog om die klant maar te behouden en goedkoper te worden. Aan de kwaliteitsnormen zal in de toekomst structureel niet meer kunnen worden voldaan en dan hebben we nooit meer een betrouwbaar postbedrijf in Nederland. En als Selekt wegkomt met het gegeven dat 10% van hun post "verdwijnt" of verkeerd wordt bezorgd, waarom zou TNT dan nog miereneuken om die ene brief in je tas?

En wat betreft die kleding... Tja. Probeer dat maar eens aan de bewoners in de wijk uit te leggen hoe dat kan, terwijl we in zulk "zwaar weer" verkeren.

Gesloten