LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
JanTa48
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2020 14:13

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door JanTa48 »

Mijn vrouw heeft niet gevraagd om ernstig ziek te worden maar nu worden ook gestraft met idiote hoge parkeerkosten waarmee ik eigenlijk niet bezig moet zijn. Alternatieven zijn er niet, haar onderzoeken zijn vaak lang want een b.v. pet ct-scan onderzoek is al meer dan een dagdeel. Gisteren spoedeisende hulp geweest waar we door al die onderzoeken en wachten op de uitslag 18 euro kwijt alleen al aan parkeerkosten. Wat denken ze daar, dat we een dagje pretpark aandoen? Ik weet wel leukere plekken dan ziekenhuisbezoeken. Ik vind dat patiënten een speciale dagkaart moeten krijgen.

Lowieze
Berichten: 6598
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik snap uw ergernis JanTa48, het is veel mensen een doorn in het oog.
Sterkte gewenst voor uw vrouw en u.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Alle kosten zorgvuldig bewaren en goed aantekening houden van die medische kilometers. Dat hebt u nodig bij het doen van de aangifte volgend jaar. Tellen ook nog eens voor 113% extra.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door gosewijn »

Heb net even nagekeken . Radboud ziekenhuis parkeren ,Januari gemiddeld 5 euro per dag ,km 60 km retour a 30 dagen . O en koffie 2,80 per kop , sja alleen aow Kan niets van de belasting afschrijven

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u bent, dacht ik, opgenomen in het ziekenhuis. Dan gelden voor uw partner andere regels qua vervoer. Koffie kan niemand opvoeren.

witte angora
Berichten: 30796
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, koffie kan je niet van de belasting aftrekken, maar je wil je partner toch ook niet op een droogje laten zitten. En een kop kraanwater is ook niet echt 'je van het'.

Doe dat 30 dagen lang iedere dag, één mok, en geld voor de geraniums, om er eenmaal weer thuis achter te kruipen, is er ook niet meer.

Maar gosewijn, is er voor familie/bezoek dan geen andere regeling? Want 2,80 is wel erg duur, dat betaal je doorgaans in restaurants nog niet eens.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aan het eind van het jaar toch maar eens naar de medische kosten kijken. Want na een maand ziekenhuis zullen er nog wel de nodige kosten volgen.

En 30 x 60 x 0,19 is tenslotte al € 342,00.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door moederslink »

Heel erg duur! Ik zou lekker zo.n thermoskan meenemen en gezamenlijk ergens in een hoekje koffieleuten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zorg voor bewijs van parkeerkosten, als je Pin betaling doet is het bewijsbaar, contant lastiger (weet niet of dat nog kan)

Alleen vermoed ik dat als je maanden bezig bent reeds in 2019 begon en dan over 2 jaren dus 2x de drempel moest halen.
Klopt dit, dan is dat jammer.... wel kun je het brandstof gebruik opgeven maar in de File gebruikte ik dubbele dus hoog verbruik en autoweg pomp prijs benzine berekenen en daar kijken ze niet zo streng na als je toch een witte pomp zou pakken!

De ANWB berekening en daar de dure Autoweg pomp prijs invoeren....

snah441
Berichten: 27
Lid geworden op: 22 aug 2010 14:36

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door snah441 »

Even terugkomend op de vraag , Het blijft belachelijk dat er betaald moet worden als je noodgedwongen naar een ziekenhuis moet .
Er wordt al genoeg verdiend aan een behandeling , waarom ook nog eens extra verdienen aan het parkeren ?

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door angel1978 »

snah441 schreef:
27 feb 2020 20:09
Even terugkomend op de vraag , Het blijft belachelijk dat er betaald moet worden als je noodgedwongen naar een ziekenhuis moet .
Er wordt al genoeg verdiend aan een behandeling , waarom ook nog eens extra verdienen aan het parkeren ?
Herhaling van zetten van een vorig topic maar geef eens een werkbaar alternatief

Erthanax
Berichten: 9690
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
27 feb 2020 19:39
(...) wel kun je het brandstof gebruik opgeven maar in de File gebruikte ik dubbele dus hoog verbruik en autoweg pomp prijs benzine berekenen en daar kijken ze niet zo streng na als je toch een witte pomp zou pakken!

De ANWB berekening en daar de dure Autoweg pomp prijs invoeren....
Bijvoorbeeld 600 km bij een verbruik van 1:15 geeft 40 liter. Met een prijsverschil van 20 cent per liter fraudeer je zomaar 8 euro bij elkaar. Dat schiet op.

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er gelden voor de belastingdienst dus twee soorten vervoerskosten.

Onder een heleboel voorwaarden € 0,19 per km voor bezoek.

En de werkelijke kosten per km voor vervoer per auto naar consulten, behandelingen enzovoort. En dan is € 0,40 per km helemaal niet raar.

dmv
Berichten: 73
Lid geworden op: 05 sep 2016 19:42

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door dmv »

U zou uw zorgverzekeraar kunnen vragen of uw vrouw in aanmerking komt voor de hardheidsclausule zittend ziekenvervoer waarbij een machtiging voor taxivervoer een optie is

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
27 feb 2020 20:15
snah441 schreef:
27 feb 2020 20:09
Even terugkomend op de vraag , Het blijft belachelijk dat er betaald moet worden als je noodgedwongen naar een ziekenhuis moet .
Er wordt al genoeg verdiend aan een behandeling , waarom ook nog eens extra verdienen aan het parkeren ?
Herhaling van zetten van een vorig topic maar geef eens een werkbaar alternatief
Het enige alternatief wat eventueel mogelijk is een eenmalige uitrijkaart van de behandelend arts krijgen na de behandeling.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gratis uitrijden voor spoedeisende hulp en huisartsenpost, ja tot 3 uren in Heerlen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
01 mar 2020 19:21
angel1978 schreef:
27 feb 2020 20:15
snah441 schreef:
27 feb 2020 20:09
Even terugkomend op de vraag , Het blijft belachelijk dat er betaald moet worden als je noodgedwongen naar een ziekenhuis moet .
Er wordt al genoeg verdiend aan een behandeling , waarom ook nog eens extra verdienen aan het parkeren ?
Herhaling van zetten van een vorig topic maar geef eens een werkbaar alternatief
Het enige alternatief wat eventueel mogelijk is een eenmalige uitrijkaart van de behandelend arts krijgen na de behandeling.
Heel benieuwd onder welke dbc code dat dan moet gaan vallen..
in hoeverre is Iemand hiermee geholpen die dagelijks of op regelmatige basis een partner moet bezoeken? Of mogen die wel gewoon die kosten betalen?

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezoek zal wel moeten betalen, bezoek kan namelijk ook verder weg parkeren. Patiënten kunnen dat niet altijd. En dan wordt de parkeerplaats dus ook gebruikt waar deze eigenlijk voor bedoeld is (personeel +patiënten) en zorgen alle anderen voor het dekken van de kosten.

Maar hoezo zou dat een dbc code moeten hebben? Patiënt betaalt gewoon niets en krijgt een uitrijkaart van de behandelaar.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door kiz »

Een parkeergarage bij een ziekenhuis moet natuurlijk ook gewoon onderhouden worden. En dat kost geld wat niet uit de zorgbegroting wordt gedekt.

Toch is het wel mogelijk om te differentiëren. In de revalidatiekliniek waar ik werk wordt onderscheid gemaakt tussen "incidenteel" parkeren (gewoon tarief) maar is het voor familie van revalidanten, die maandenlang "structureel" parkeren mogelijk een parkeerkaart tegen gereduceerd tarief te kopen.
Personeel parkeert ook betaald (inhouding op salaris), waarbij het tarief afhankelijk is van de woon-werk afstand: wie dichtbij woont betaalt een hoger tarief.

Het lijkt me verre van onmogelijk dat ook ziekenhuizen in de grote steden een dergelijke constructie (gaan) hanteren. Het is niet voor iedereen mogelijk (hoge) parkeertarieven voor te schieten en achteraf bij de belasting op te geven.
Om een idee te geven: in de afgelopen 2 weken ben ik voor onderzoek en behandeling 6x in een Utrechts ziekenhuis geweest. Reis- en parkeerkosten ca. € 13 per bezoek. Dat loopt aardig in de papieren.

phfk
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2008 19:13

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door phfk »

VUMC geeft ook korting aan mensen die heel vaak moeten komen.
Bij bijvoorbeeld behandeling tegen leukemie en bestraling krijg je 50% korting in de parkeergarage. En nogmaals patiënt afzetten en zelf een minuut of tien lopen vanuit het bos, is veel en veel goedkoper. Veel patiënten komen in de Vu van ver, geef je iedereen korting dan past het met geen mogelijkheid in de parkeergarage.

Gesloten