LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
JanTa48
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2020 14:13

Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door JanTa48 »

Ik zit met een probleem dat ik maar niet opgelost krijg en deze is, mijn vrouw is ernstig ziek en is door het Flevoziekenhuis doorverwezen naar het VU medisch centrum omdat zij zelf de expertise niet in huis hebben. Nu hebben wij bij iedere bezoek aan het VU buiten de reiskosten ook nog eens enorme parkeerkosten terwijl er voor ons geen alternatieven zijn. We krijgen geen taxivergoeding en gezien de ernst van haar ziekte is het ov Almere-Amsterdam en ook weer naar huis ook geen optie. Ik ben nu al in een paar maanden tijd alleen al aan parkeergeld zo rond de 100 euro kwijt en we zitten nog midden in het onderzoektraject voor een eventuele opname. Mijn ziektekostenverzekeraar geeft niet thuis, de gemeente houd zich stil terwijl we geen liggende gelden hebben. AOW met een aanvullend pensioentje daar moeten we het mee doen en ben ten einde raad over hoe het verder moet.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Komt u niet in aanmerking voor Valys?

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Lowieze »

Helaas weet ik geen oplossing voor uw parkeerkosten, maar u kunt wel uw reis- én parkeerkosten volgend jaar opgeven als aftrekpost bij uw aangifte over 2020.
Had u al veel kosten gemaakt in 2019, dan kunt dit opgeven in uw aangifte die u dit jaar doet.
https://meerkosten.nl/belastingvoordeel ... envervoer/

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Moneyman »

Misschien is er iemand in de familie of van je vrienden die jullie wil rijden en na afloop weer ophalen? Tussentijds hoeft de auto dan niet tegen toptarief geparkeerd te staan.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Km kun je vaak claimen via belastingdienst maar parkeerkosten helaas niet.
Een ander Academisch ziekenhuis is nog verder weg dus ook geen alternatief.

In een buitenwijk parkeren en vouwfiets? Of is er een P&R punt met voordelig parkeren dichtbij.
Kijk eens naar de locatie en of er in de buurt een andere tariefgrens is of andere tijden gratis.
Zo is Amsterdam Noord €1,40 per uur en na 19.00 uur gratis...

Ook is de behandeling al gestart dus nu naar andere ziekenhuis gaan is ook duur, en geeft weer veel vertraging en wachtlijsten.
U had bij de melding Amsterdam ook moeten vragen of er elders ook ziekenhuizen waren waar deze behandeling mogelijk is.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd, ook parkeerkosten mag je meerekenen als aftrekpost!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De 30 cent Km is standaard en minus eigen risico mag....

Maar voor meer dan dit moet je aantonen met berekening, en op LPG rijdende in iets op leeftijd zijnde voertuig kom ik niet hoog genoeg uit... werkelijke kosten met DHZ onderhoud niet eens de 19 ct Km....
Alleen voor iets duurdere voertuigen met recent bouwjaar en berekening mogelijk, zie ANWB voorwaarden.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd schreef:
26 feb 2020 10:35
De 30 cent Km is standaard en minus eigen risico mag....

Maar voor meer dan dit moet je aantonen met berekening, en op LPG rijdende in iets op leeftijd zijnde voertuig kom ik niet hoog genoeg uit... werkelijke kosten met DHZ onderhoud niet eens de 19 ct Km....
Alleen voor iets duurdere voertuigen met recent bouwjaar en berekening mogelijk, zie ANWB voorwaarden.
‘t Zal best, maar het gaat hier niet over u.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Almere Amsterdam = 2x30 = 60 km dus bij 19 cent Km komt daar 11 cent per Km = €6,60 bij aan parkeerkosten?

Denk dat welke auto en afstand bepalen of Parkeerkosten te claimen zijn of niet helaas.
Topic starter moet de link openen en zelf uitrekenen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vervoerskosten naar ziekenhuis voor behandeling en of consult, kunnen tegen de werkelijke kosten worden opgevoerd. En die zijn veel hoger dan € 0,19 per km.

En dan ook nog dit.

Bereken je de kilometerprijs zonder de parkeerkosten bij het ziekenhuis? Dan mag je de parkeerkosten optellen bij de kilometerprijs. Of je kunt ervoor kiezen de parkeerkosten mee te nemen in de berekening van de kilometerprijs. In dat geval mag je de parkeerkosten niet meer los aftrekken

Bron Consumentenbond.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door moederslink »

Probeer ' Valystaxi ' te regelen , hoewel dat soms ook lastig uit te kienen is vwb de tijd van een terugrit , omdat je niet altijd precies weet hoe lang je in het ZH verblijft voor de afspraak.
Het beste is die tijd ruim te nemen, moet je wachten dan kun je een kop koffie drinken.
Of idd de reiskosten opvoeren bij de belastingaangifte of een familielid of buur vragen , hoewel dat ook niet altijd mogelijk is natuurlijk.

phfk
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2008 19:13

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door phfk »

Goedkoper alternatief
Zet uw partner af bij het ziekenhuis/ polikliniek.
Rijd door naar de Amstelveenseweg ingang van Nijenrodeweg.
Daar is vrij aan het begin een grote veel goedkopere parkeerplaats.
Loop via de achterkant van de parkeerplaats naar het ziekenhuis,
looptijd 8 minuten.
Hetzelfde in omgekeerde volgorde na afloop van het bezoek.
Mocht uw vrouw overigens bestraald moeten worden dan kun je tijdens die weken een kortingskaart van 50 % op het reguliere tarief van de parkeergarage krijgen.
Als iedereen korting op het parkeertarief krijgt, barst de parkeergarage uit zijn voegen.
Wij en vele anderen zouden zonder handige oplossingen veel en veel meer kwijt zijn aan het parkeren bij de VU dan honderd euro in een paar maanden. Dus vervelend voor U maar wel logisch dat u geen korting krijgt.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door witte angora »

De parkeerkosten zijn inderdaad exorbitant hoog bij de VU. Wat ik indertijd deed is de auto een (heel) eind verderop zetten waar het gratis parkeren is. Maar je zou de auto ook al aan de andere kant van de Arent Janszoon Evertstraat kunnen zetten. Daar is het parkeertarief 2,50 per uur. Dat scheelt volgens mij al een aardige fles op een borrel vergeleken met parkeren op het terrein van de VU zelf.

Een overzicht van parkeerzones: https://www.parkeren-amsterdam.com/parkeerzones

phfk
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2008 19:13

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door phfk »

Gratis parkeren is echt niet meer mogelijk, of je moet minstens een half uur enkele reis lopen,
Zelf in Amstelveen Noord moet je tegenwoordig betalen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
26 feb 2020 14:08
De parkeerkosten zijn inderdaad exorbitant hoog bij de VU. Wat ik indertijd deed is de auto een (heel) eind verderop zetten waar het gratis parkeren is. Maar je zou de auto ook al aan de andere kant van de Arent Janszoon Evertstraat kunnen zetten. Daar is het parkeertarief 2,50 per uur. Dat scheelt volgens mij al een aardige fles op een borrel vergeleken met parkeren op het terrein van de VU zelf.
Dat scheelt ongeveer een euro per uur vergeleken met de euro per 17 minuten die VU MC rekent. Vind ik nou geen exorbitant verschil en voor die euro zou ik gewoon bij het ziekenhuis zelf gaan staan.

Dat de zorgverzekeraar de vervoerskosten niet vergoedt ligt overigens aan de eventuele aanvullende dekking die je hebt. Bij sommige verzekeraars worden de vervoerskosten wel uit een aanvullende pakket vergoed. Maar de kosten van zijn aanvullend pakket zullen waarschijnlijk hoger zijn dan de extra reis-/parkeerkosten. Anders zou je daar volgend jaar naar kunnen kijken, als door volgend jaar nog speelt.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef:
26 feb 2020 14:53
witte angora schreef:
26 feb 2020 14:08
De parkeerkosten zijn inderdaad exorbitant hoog bij de VU. Wat ik indertijd deed is de auto een (heel) eind verderop zetten waar het gratis parkeren is. Maar je zou de auto ook al aan de andere kant van de Arent Janszoon Evertstraat kunnen zetten. Daar is het parkeertarief 2,50 per uur. Dat scheelt volgens mij al een aardige fles op een borrel vergeleken met parkeren op het terrein van de VU zelf.
Dat scheelt ongeveer een euro per uur vergeleken met de euro per 17 minuten die VU MC rekent. Vind ik nou geen exorbitant verschil en voor die euro zou ik gewoon bij het ziekenhuis zelf gaan staan.
Volgens de parkeerkaart is het 6 euro per uur. Scheelt nogal even.

Nog even gekeken, ik zette de auto indertijd altijd op de Bos en Vaartlaan. Dat is inderdaad 10 minuutjes lopen, maar de onderzoeken van mijn stiefzoon duurden toch wel een paar uurtjes.

phfk
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2008 19:13

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door phfk »

Vanaf najaar 2019 is ook dat gebied betaald parkeren geworden.
Amsterdamse bos eerste drie uur gratis, en daarna 25 cent per 6 minuten.
Scheelt al 7.50 per dag met oa de Arend Janszoon Ernstraat , en nog veel meer met de eigen parkeerplaatsen van de VU.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
26 feb 2020 15:24
Volgens de parkeerkaart is het 6 euro per uur. Scheelt nogal even.

Nog even gekeken, ik zette de auto indertijd altijd op de Bos en Vaartlaan. Dat is inderdaad 10 minuutjes lopen, maar de onderzoeken van mijn stiefzoon duurden toch wel een paar uurtjes.
https://www.parkerenbijvu.nl/parkeren/kortparkeren
€1 / 17 min

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Kom maar naar Limburg! Heerlen ziekenhuis € 1,40 per uur maximaal € 8,20 per dag. Maar daar zijn ook steeds petities dat het gratis moet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Parkeren VU medisch centrum Amsterdam

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Zoek een Invalide die mee wil!

Ja, als ik mijn buurvrouw misbruikte... voor naar 't Concertgebouw mag ik op haar invalide kaart en vooraf aanmelden gratis ruim parkeren!
De toegang is niet gratis maar die weg is de enige manier om in Geheel Amsterdam gratis (nog wel) te kunnen staan.
Naast een kaart van Invalide zelf waarbij je ook dat voertuig moet hebben zijn er ook Passagiers kaarten en die gaan prima in mijn auto...

Hoewel je het belastingvoordeel mis gaat lopen, dus niet meer aftrekbaar zoals hier eerder geschreven is voor andere bezoeken dit een goed alternatief.
Wel word het voor de Belastingdienst als het zo duur is veel controle werk, zodra je boven de drempel zit en de parkeerkosten blijken via de ANWB regels wel ingestuurd te kunnen worden.
Alleen nu betalen en later pas dit terug ontvangen helaas.

Als ik deze vraag lees; Amsterdam en Ziekenhuis mag hoge woeker prijzen vragen en de Belastingdienst betaalde toch wel!
Of dat voor geheel Nederland een oplossing is... mijn plaatselijke Ziekenhuis kan nu hetzelfde gaan doen!
Alleen jammer voor minimale afstand waardoor ik dan gedwongen word tot elders een te kiezen!

Gesloten