LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Ongelezen bericht door wicher »

Op het risiko af dat dit onderwerp ook weer verwijderd zal worden......
De laatste dagen worden met een zekere regelmaat postings van mij en een aantal anderen (in het gedeelte over energiebedrijven) verwijderd.
Uiteraard zonder opgaaf van redenen, en geloof me, gezien de gedragsregels voor dit forum, ook volkomen onterecht.
Kritiek daarop, gepost in bovengenoemd gedeelte: ook weer verwijderd.
Kritiek door mij op het verwijderen van andermans postings: ook weer verwijderd.

De achtergrond? Alle verwijderde postings hebben iets te maken met kritiek op iemand (chanmaster) die zich profileert als een professional op dit gebied, maar in zijn postings keer-op-keer door de mand valt.
Op zich triest om te zien dat deze zelfde figuur iets soortgelijks ook heeft geprobeerd op een ander forum (problemcar.nl) maar daar al na 5 dagen verwijderd werd omdat duidelijk was dat ie dus ook geen professional op dat gebied is (ondanks zijn bewering dat hij een cartuning-bedrijf heeft genaamd Timefa).

Deze figuur vindt kennelijk veel gehoor bij de forummoderator(en); hij krijgt het elke keer weer voor elkaar om hem niet welgevallige postings te laten verwijderen.

Moderatoren wordt wakker! Jullie zijn lid van de "grootste familie van Nederland" en van jullie mag verwacht worden dat je niet alleen de forumregels probeert te handhaven, maar ook dat je je transparant opstelt.
De manier waarop jullie nu te werk gaan (onterecht postings verwijderen zonder opgaaf van redenen) heeft veel meer weg van "Big brother is watching you".

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Ongelezen bericht door Walter van V »

zie mijn poll over forum-moderatie, paar berichtjes lager..

Ik en anderen hebben hier ook mee te maken gehad. o.a. op het mlm-plaekje op dit forum.

Enkele postings met mijn kritiek (en ook kritiek van anderen) op de moderatie zijn daar weggehaald, waaromn is volslagen onbekend. Daarom heb ik een apart topic over dit onderwerp geopend, en dat staat er zowaar nog steeds....

Overigens zou je ook een mailtje eraan kunnen wagen naar de beheerders..

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Ongelezen bericht door wicher »

Overigens zou je ook een mailtje eraan kunnen wagen naar de beheerders..
Op zich heb je daar wel gelijk in, maar ik ben zo lamgzamerhand zo nijdig dat ik zoiets heb van: als zij (de moderatoren) niet de moeite en de beleefdheid kunnen opbrengen om mij te mailen met de redenen waarom mijn postings verwijderd zijn, dan hoeven ze van mij ook geen mail te verwachten met een verzoek om uitleg. Kun je misschien koppig noemen, mag.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Ongelezen bericht door Cesar »

@Wicher,

Zou het ook aan jou kunnen liggen.

Je moet eens kijken onder je eigen naam wat je zoal hebt geschreven.
Is altijd leerzaam, ook voor ons.

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

Op het risiko af dat dit onderwerp ook weer verwijderd zal worden......
De laatste dagen worden met een zekere regelmaat postings van mij en een aantal anderen (in het gedeelte over energiebedrijven) verwijderd.
Uiteraard zonder opgaaf van redenen, en geloof me, gezien de gedragsregels voor dit forum, ook volkomen onterecht.
Kritiek daarop, gepost in bovengenoemd gedeelte: ook weer verwijderd.
Kritiek door mij op het verwijderen van andermans postings: ook weer verwijderd.
Exact hetzelfde is mij ook overkomen, triest dat het dus kennelijk common-practice is.

Ben benieuwd hoe/of men gaat reageren op het topic dat hierover geopend is

Chrisje1
Berichten: 34
Lid geworden op: 11 jun 2005 15:09

Re: Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Ongelezen bericht door Chrisje1 »

Beste Moderators,

Bij het topic Diverse producten /goedkope fietsen is Abdes zo vriendelijk geweest om een link plaatsen die hier echt niet door de beugel kan!,

Drukken op deze link geeft een dame in beeld die met zichzelf bezig is, niet geschikt voor kinderen dus,

Het grootste probleem is echter dat de computer voozien wordt van veel spyware rommel!,


VERWIJDER DEZE LINK ONMIDDELIJK!,


Vriendelijke groeten van Chrisje.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Ongelezen bericht door wicher »

@ Cesar

Natuurlijk, in theorie zou het ook aan mij kunnen liggen.
Ik weet echter precies wat ik geschreven heb (en ook wat er inmiddels dus verwijderd is) en geloof me, niets wat indruist tegen de forumregels.
Ik heb geprobeerd ( en met mij velen) bovengenoemde "professional" (chanmaster) op zijn nummer te zetten, zonder te gaan schelden o.i.d.
Als jij (of iemand anders) een betere manier weet om zoiets aan te pakken, dan houd ik mij aanbevolen.........

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Ongelezen bericht door NAK »

Mij is het een paar maal overkomen dat een posting werd verwijderd. Het is zelfs 2 keer binnen 16 uur tijd gebeurd.
Waarom........... omdat ik kritiek leverde op Radar in het algemeen en de Tros in het bijzonder. (HOEZO VRIJHEID VAN MENINGSUITING)
Telkens als ik om uitleg vroeg kreeg ik dat niet.
Echter toen ik om uitleg vroeg omdat mijn posting, steunbetuiging aan Dr P., verwijderd was kreeg ik het onderstaande bericht toe gezonden.

Geachte NAK,

Normaal gaan we niet inhoudelijk in op het forum maar wij zijn van
mening dat klachten over Opgelicht beter bij het desbetreffende
programma gemeld kunnen worden en niet gericht aan Radar. Daarbij
dwaalde het topic van Dr P. nogal af en was het punt al gemaakt, dit is
de reden dat het gesloten is (het had ook verwijderd kunnen worden).
Hierover willen we ook geen verdere discussie op het forum dus uw topic
wordt wel verwijderd.
Verder kunt u ons altijd mailen,
Met vriendelijke groet,
Tros Radar internet
Mijn conclusie was en is:
Al maak je andere forum leden uit voor rotte vis, scheldt je ze helemaal stijf en wens je hen de aller ergste ziektes toe, dan zullen de moderatoren niet ingrijpen.
Maar schrijf slechts één woord van kritiek over de Tros , Radar of Opgelicht en je bijdrage verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Je kunt jezelf afvragen welke waarde een mening dan heeft.

P.S.
Het zal me niet verbazen als deze bijdrage morgen alweer verdwenen is.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Postings (ten onrechte) verwijderd? Meld je hier!

Ongelezen bericht door wicher »

Waarschijnlijk heb je gelijk, alleen in mijn geval heb ik weinig of niets opgemerkt in de richting van de Tros (ja, na het verwijderen heb ik me hardop afgevraagd of we hier te maken hebben met Big Brother); kritiek op één van de forummers was al voldoende. En ik heb hem niet eens uitgemaakt voor publiciteitsgeil, imbeciel o.i.d. :wink:
Het blijft dus voor mij de vraag waarom de webmaster deze ingrepen pleegt. Maar zoals iemand al eerder opmerkte: uitleg daarover zal wel nooit komen.

Gesloten