PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jan Wijn schreef:
31 jan 2024 12:01
Je kunt alles kopen in een fysieke winkel, doe daar je inkopen en val je buren niet lastig met je bestelde pakketjes.
Dat valt helaas vaak tegen. Qua kleding zijn er weinig opties voor iemand van boven de 190 met een brede atletische bouw. Een broek is op internet al een zoektocht. Ook mijn eisen qua laptop, pc, auto onderdelen en dergelijke, die zijn niet in de buurt te krijgen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een onzin. Mijn beide kleinzoons zijn 2.00 meter en hebben een brede atletische bouw, maar kunnen echt gewoon kleding kopen in een winkel.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, hier hebben ze bij de meeste kledingwinkels toch niet de 3xl t-shirts die ik nodig heb, anders passen mijn schouders er niet in, of broeken met lengte 36. En als je ze dan hebt, dan moet het ook nog eens mijn smaak zijn. Over ondergoed hoef ik niet te beginnen, bijna altijd zijn het slips of strakke boxers, terwijl ik juist losse boxers wil. Voor schoenen hoef ik gelukkig niet op pad, dat regelen mijn ouders gelukkig.

Nee, de meeste kleding koop ik uit noodzaak online.

witte angora
Berichten: 30804
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door witte angora »

Je had in dienst moeten gaan, Nijo. In het leger hebben ze twee maten: 'te groot' en 'te klein'. Daar hadden ze je die praatjes wel afgeleerd. :wink:

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, niet mijn ding. Ten eerste omdat ik geweld vaak als noodzakelijk kwaad zie en niet als middel. Ten tweede omdat ik dat 'alles geven voor het vaderland' totaal niet in me heb. Ik heb veel meer met mijn eigen regio dan met Nederland als geheel. In een groot deel van Nederland zal ik me nooit thuis voelen en dat zijn vooral de grotere steden. Mijn humor zal daar al gauw als aanstootgevend ervaren worden en dat zeg ik uit ervaring.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door DvdVK »

Toch fijn om te lezen dat velen soortgelijke ervaringen hebben met de pakjetbezorgers van PostNL als ik: dumpen van pakketten voor de deur, bezorger tekent voor ontvangst, uren wachten op de bezorger die niet komt etc.
Dan ligt het dus niet aan de ontvanger maar aan de pakketbezorgers van PostNL.

V.w.b. kopen in de fysieke winkels;
Ik ben langdurig slecht ter been maar wil graag in fysieke winkels kopen, dus ga ik samen met iemand die mij kan brengen toch regelmatig naar de stad (sowieso een drama qua bestrating maar dat terzijde).
OV is voor mij momenteel een no go.
Ga ik voor een strijkbout moet zo'n ding besteld worden door de winkel én mag ik over 2 of 3 dagen het tegen betaling ophalen. Ook voor andere zaken (o.m. zelfhulpmedicatie)krijg je te horen "kan het wel voor u bestellen"?!?! dan kunt u het over 2 of 3 dagen het tegen betaling ophalen.
Bij sommige winkeliers bestel ik al vooraf (omdat ik het deze zelfstandige winkeliers gun) en fa ik het later zelf halen of laat ik het ophalen.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Techneut71 »

DvdVK schreef:
02 feb 2024 11:18
Toch fijn om te lezen dat velen soortgelijke ervaringen hebben met de pakjetbezorgers van PostNL als ik: dumpen van pakketten voor de deur, bezorger tekent voor ontvangst, uren wachten op de bezorger die niet komt etc.
Dan ligt het dus niet aan de ontvanger maar aan de pakketbezorgers van PostNL.
Het ligt niet persé aan de pakketbezorgers van PostNL. Het ligt aan sommige, specifieke pakketbezorgers. Bij mij vertoont juist de DHL bezorger dit gedrag, terwijl het bij de PostNL bezorger altijd prima verloopt.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door DvdVK »

Techneut71 schreef:
02 feb 2024 11:41
DvdVK schreef:
02 feb 2024 11:18
Toch fijn om te lezen dat velen soortgelijke ervaringen hebben met de pakjetbezorgers van PostNL als ik: dumpen van pakketten voor de deur, bezorger tekent voor ontvangst, uren wachten op de bezorger die niet komt etc.
Dan ligt het dus niet aan de ontvanger maar aan de pakketbezorgers van PostNL.
Het ligt niet persé aan de pakketbezorgers van PostNL. Het ligt aan sommige, specifieke pakketbezorgers. Bij mij vertoont juist de DHL bezorger dit gedrag, terwijl het bij de PostNL bezorger altijd prima verloopt.
Dit topic gaat (m.n.) over PostNL.
Maar u heeft gelijk, ik durf het nog sterker te stellen: het ligt bij i.i.g. PostNL aan specifieke pakketbezorgers in dienst bij specifieke onderaannemers.
Hufterige specifieke pakketbezorgers treft de ontvanger ook bij veel bedrijven: DHL, Packs, DPD etc.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hier hebben we afgesproken dat de pakketjes netjes voor de deur van het appartement worden gezet. De meeste hier zijn niet thuis overdag en zij die wel thuis zijn, die willen geen postkantoor spelen. En iedereen vertrouwt elkaar genoeg om de pakketjes er neer te laten zetten.

Alexander-S
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2024 10:15

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Alexander-S »

Na het zoveelste pakketje dat kwijt raakt en je idd tegen een mega muur aanloopt ben ik toch even naar andere ervaringen gaan zoeken.

Ik verstuur vaak (bijna dagelijks) pakketjes met Postnl voornamelijk brievenbus pakketten. Aan t labelen kan het niet liggen, ik print het uit en tape t label ook nog eens goed in. dus die valt er niet zomaar af.

Bij pakketautomaat gaat het vaak mis... ik stop het pakket in de automaat, volgende dag krijgt de ontvanger bericht dat het pakket klaar ligt op hetzelfde punt waar ik het in heb gestopt.. daar gaat ook technisch iets goed mis.
Hierdoor ben ik al eens een pakket kwijt geraakt. Dus ik gooi ze ook wel eens in de brievenbus, dan lijkt t beter te gaan.

Er zijn zelfs pakketten die volgens de app blijven hangen in t sorteercentrum, en zelfs dan is postnl niet verantwoordelijk voor het kwijt geraakte pakket. Hetgeen ik nogal vreemd vind. Maar blijkbaar is Postnl nergens verantwoordlijk voor.
Vervolgens kun je de kosten volledig op je dragen. nog een keer verzenden als je het artikel nog hebt, of het bedrag terug storten naar je klant. dus Dubbel verlies.

Kosten van artikel plus verzendkosten.

Plaats reactie