PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
mp3president
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:02

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door mp3president »

Senso schreef:
29 jan 2024 14:50
Ik heb jarenlang aan de verzend-kant gezeten en daar is het minstens zo erg. Verzekerd pakket naar het buitenland volgens ontvanger niet aangekomen? Dan mag je dat pas na een maand melden. Vervolgens word er een "onderzoek" gestart, waar max. 3 maanden voor staat. Dat je de klant niet 4 maanden kan laten wachten is wel duidelijk, dus kun je niet anders dan het geld terugstorten. En het is zeker niet ongewoon dat je daarna bericht krijgt dat de zending bezorgd is en de verzekering dus niet uitbetaald. Bij wie en op welk adres het bezorgd is zul je nooit te weten komen.
Eén van mijn laatste zendingen, naar Frankrijk... Kon op de tracking zien dat het van het ene naar het andere verdeelcentrum in België reisde. Na enige tijd kwam het retour met de vermelding "onjuist adres".
Brievenbus pakjes zijn nog veel erger en kennelijk volledig afhankelijk van de persoon die de brievenbussen leegt. Als het aantal vermissingen na een wisseling opeens van 1% stijgt naar 20% hoef je niet te vragen hoe dat komt. Klachten? "Dan moet U het maar aangetekend versturen".
En Daan? Dat is een Artificiële Debiel, die je doorverbind naar import als je een klacht hebt over export..

Dit is slechts een greep uit de ellende die ik in de laatste 20 jaar met PstNL heb meegemaakt. Ik verlang weer naar de PTT.
Ik snap het. Ik rijdt zelf (vooral 's nachts) internationaal van depot naar depot, met volle trailers. Dit voor DPD, UPS, GLS , maar ook PostNL (naar bijv. Frechen). Ik ziet bij de depots al hoe het verschil is in kwaliteit. En dat moet ik zeggen dat degene die dit het beste geregeld heeft, toch wel UPS is. Alle anderen zouden daar veel van kunnen leren. Hoe het verder achter de schermen gaat, kan ik helaas niets over zeggen.

Ton2.1
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jan 2021 14:41

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Ton2.1 »

Mijn ervaring met PostNL was iets minder dramatisch, maar om gedoe te voorkomen en mijn buren niet langer lastig te laten vallen kies ik, als het enigszins mogelijk is, voor aflevering in een pakketautomaat. Die staat bijna langs mijn route van en naar huis. Zelfs lopend te doen. Maar er zijn zat plaatsen waar geen pakketautomaten staan (Hoevelaken bijv.) en dan hou je de ****. Het gemak waarmee pakjes bij buren, of bij mij omdat mijn buren niet thuis zijn, neergemikt worden is groot. Er zitten goede bezorgers tussen, maar ook een aantal die beter meteen eruit geschopt kunnen worden...
PostNL heeft in mijn woonplaats bijna alle brievenbussen weggehaald. Volgens mij creëren ze met hun klantonvriendelijke werkwijzes maar 1 ding: steeds minder klanten. Als ik mijn brieven niet in een bus kan gooien, verstuur ik geen brieven meer. Dus minder postzegels, hogere kosten per poststuk, tariefverhoging, nog minder brieven/postzegels en graven ze hun eigen graf. Bewust of onbewust.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De enige optie om al deze problemen te verhelpen is om de verzendkosten ongeveer te verviervoudigen, het salaris voor iedere werknemer bij een pakketdienst naar 4000 per maand bruto te brengen en er voor te zorgen dat de werktijden acceptabel zijn en het aantal pakketjes per route lager ligt.

Je krijgt dan een heel ander type bezorger, zo zou ik dan best eens mijn huidige baan op universitair niveau op kunnen zeggen. Bezorgen is namelijk een hele fijne baan, als de werkdruk niet te hoog is en het salaris beter is. Daar heb ik vroeger altijd plezier in gehad.

En doordat de kosten voor verzending hoger worden, zal het aantal pakketjes ook minder worden, waardoor je dus relaxte bezorgers met tijd voor de klanten krijgt. In plaats van gehaaste bezorgers die bij 2 of 3 verschillende bezorgdiensten werken.

Dat willen we allemaal toch?

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Je bedoelt dat ze allemaal UPS moeten worden.
Vrachtkosten 4 X van wat het bij de concurrent kost.
En de bezorging is inderdaad erg stipt. Ze bezorgen heel dure verzekerde toegangskaarten voor concerten in Duitsland met twee personen en uitgebreide id check. Verzendkosten 20 tot 40 euro per envelop.
Maar ook daar is het voor het personeel ook niet alles koek en ei. Ik ken er enkele werknemers. Zij zijn niet die grootverdieners.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

UPS is voor een pakketje net zo duur als PostNL en GLS. DHL is wel wat goedkoper. Als je nu verzendkosten niet 7 euro laat zijn, maar 25, dan kun je ook meer service verwachten.

GSadventure
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2022 11:35

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door GSadventure »

Ik verstuur (zakelijk) bijna dagelijks pakketten met PostNL en ontvang ook meerdere keren per week pakketten. Ik heb echter nooit problemen. Wellicht speelt dit probleem zich lokaal af en tussen de duizenden pakketbezorgers, zullen heus wel sukkels zitten. maar om nu te zeggen dat PostNL niet deugt....?

Truffeltje
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2017 15:01

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Truffeltje »

Tja, helaas ben ik dus niet de enige! Je zit op de bank, men kan je van buitenaf zien, de bel doet het maar een pakket afleveren ho maar. Het toppunt is afgelopen week. Uiteindelijk maar gebeld, klacht ingediend. Daarna pakket ophalen, het was er niet, ik weer gebeld, o zegt mevrouw ( zelfde als twee uur eerder) Ik zie het al, het ligt in andere zaak
Hoe dan? Maar goed, daarheen maar natuurlijk kan het niet daar... volgende dag nogmaals geprobeerd bij de eerste winkel en ja hoor.... dit is ook de reden dat ik winkels mis. Het liefst koop ik in winkels maar merk dat je steeds meer online moet kopen omdat de winkels weg zijn of artikelen alleen online verkopen. Maar post.nl is voor mij de winnaar van de loden leeuw

P. den Brabander
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2024 19:58

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door P. den Brabander »

Door ervaring wijzer geworden laat ik een bestelling bij een PostNL-afhaalpunt bezorgen (mits het pakket niet te groot/zwaar is).
Heb meegemaakt dat een pakketje tussen een bepaalde tijd ('s morgens) geleverd zou worden.
Toen het tussen het aangegeven tijdstip niet was geleverd keek ik nogmaals op de website (track and trace) zag ik dat het wederom later zou worden ('s middags). 's Middags: Niet bezorgd en zou nu 's avonds plaatsvinden.
Helaas ook 's avonds geen bezorging. De volgende dag lag in de brievenbus een briefje van de bezorger dat ik niet thuis zou zijn.
De hele dag voor niets gewacht!!! Toen het pakketje uiteindelijk werd bezorgd en ik de bezorger hem hierover aansprak zei hij dat het een collega betrof.

Namasthe
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2021 16:34

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Namasthe »

Ach PostNL, die doen nooit iets fout zeggen ze en beloven beterschap. Helaas het wordt met de dag erger. Laat ze vooral niet aan een pakket komen dat naar het buitenland moet, topografisch zijn ze niet sterk en werken met nog grotere oplichters samen.

Overigens is Daan niet de enige waar je mee kun “chatten“ tegenwoordig kun je mer een mens chatten, moet je wel die optie kiezen, Daan begint de chat en na een tijdje wachten krijg je dan een mens, Soms schiet je er wat mee op en soms ook niet.
Ik had laatst een pakketje dat bij een vriendin in een appartementencomplex afgeleverd moest worden, er moest voor getekend worden. Door de ontvanger ja, niet door de bezorger (is ook schering en inslag). De bezorger had het ergens in de hal gezet want dat deed hij altijd. Vriendin wist die niet en kon het ook niet vinden maar track &trace zei “afgeleverd“. De verzender geïnformeerd, die zijn klaar mer PostNl zoeken dus een andere bezorgdienst. Maar de bezorger heeft wel een standje gehad. Hij was een dag later weer bij mijn vriendin en heeft toen wel aangebeld en sorry gezegd.

Maar PostNl is de slechtste bezorgdienst- geen wonder dat steeds meer pakketjes bij hun worden weggehaald.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Je kunt alles kopen in een fysieke winkel, doe daar je inkopen en val je buren niet lastig met je bestelde pakketjes.

Jojo56
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2020 15:16

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Jojo56 »

Vandaag ook PostNL aan de deur gehad. Bezorger legde het pakketje (met nadruk op pakketje!!) voor de deur en wilde weglopen. Bij het openen van de deur wees ik hem op onze bel. Zijn reactie: Ik legde het pakketje op de grond en zou daarna gaan aanbellen. Pakketje woog hooguit 500 gram. Wat een rotsmoes!! Dit is al de zoveelste keer dat een pakketbezorger niet de moeite neemt om aan te bellen en volstaat met het neerleggen van het postpakket!! En het meest vervelende is dat als je hier iets over zegt een grote bek terug krijgt.
HOEZO SERVICE VAN POSTNL???? Als klant moet je dus gewoon je bek houden!!

PostNL: leer je bezorgers normen en waarden aan!!

Jan Heikamp
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mar 2023 17:00

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Jan Heikamp »

Het zijn allemaal Corona schijtlijsters,want sinds dat griepje en al die goddeloze *** regels zijn ze zo onvriendelijk geworden, snel op de grond leggen en ,aanbellen en hard weglopen, ff netjes aangeven zit er niet meer in en je zal beperkingen hebben en moeilijk kunnen bukken.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door rwolters »

Jan Heikamp schreef:
31 jan 2024 16:57
Het zijn allemaal Corona schijtlijsters,want sinds dat griepje en al die goddeloze *** regels zijn ze zo onvriendelijk geworden, snel op de grond leggen en ,aanbellen en hard weglopen, ff netjes aangeven zit er niet meer in en je zal beperkingen hebben en moeilijk kunnen bukken.
Griepje.... Durf je dat ook recht in het gezicht van mensen die lijden aan long covid te zeggen? Of ben je slechts een toetsenbordheld?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door rwolters »

Jan Wijn schreef:
31 jan 2024 12:01
Je kunt alles kopen in een fysieke winkel, doe daar je inkopen en val je buren niet lastig met je bestelde pakketjes.
Bijkomend voordeel: je helpt lokale middenstanders en hun personeel (die zomaar de mensen in je eigen buurt kunnen zijn) ipv de Jeff Bezos's van deze wereld.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

rwolters schreef:
31 jan 2024 17:07
Jan Wijn schreef:
31 jan 2024 12:01
Je kunt alles kopen in een fysieke winkel, doe daar je inkopen en val je buren niet lastig met je bestelde pakketjes.
Bijkomend voordeel: je helpt lokale middenstanders en hun personeel (die zomaar de mensen in je eigen buurt kunnen zijn) ipv de Jeff Bezos's van deze wereld.
De middenstand wordt ook geholpen als we de mini Bezos's wat minder laten verdienen op de pandjes die ze verhuren.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

rwolters schreef:
31 jan 2024 17:07
Jan Wijn schreef:
31 jan 2024 12:01
Je kunt alles kopen in een fysieke winkel, doe daar je inkopen en val je buren niet lastig met je bestelde pakketjes.
Bijkomend voordeel: je helpt lokale middenstanders en hun personeel (die zomaar de mensen in je eigen buurt kunnen zijn) ipv de Jeff Bezos's van deze wereld.
Welke lokale middenstand? Woon in een grote stad en moet toch echt goed zoeken om een winkel te vinden die geen onderdeel is van een grote keten. En als je er eentje vindt, is het aanbod zeer beperkt, zeker t.o.v. online shopping.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jojo56 schreef:
31 jan 2024 16:43
Vandaag ook PostNL aan de deur gehad. Bezorger legde het pakketje (met nadruk op pakketje!!) voor de deur en wilde weglopen. Bij het openen van de deur wees ik hem op onze bel. Zijn reactie: Ik legde het pakketje op de grond en zou daarna gaan aanbellen. Pakketje woog hooguit 500 gram. Wat een rotsmoes!! Dit is al de zoveelste keer dat een pakketbezorger niet de moeite neemt om aan te bellen en volstaat met het neerleggen van het postpakket!! En het meest vervelende is dat als je hier iets over zegt een grote bek terug krijgt.
HOEZO SERVICE VAN POSTNL???? Als klant moet je dus gewoon je bek houden!!

PostNL: leer je bezorgers normen en waarden aan!!
U bent geen klant van PostNL, u bent de ontvanger. De klant is diegene de PostNL ingeschakeld en betaald. Dat bent u in dit geval dus niet.
Verder zijn niet alle bezorgers in dienst van PostNL. Alle bezorgers zijn een afspiegeling van de maatschappij. Daar zitten heel vrolijke tussen, je hebt chagrijnige bezorgers, de onze zingt knetterhard mee met Nederlandstalige muziek en je hebt er die er met de pet naar gooien. Dat is in elk bedrijf zo.
Overigens apart dat u de deur al open deed toen de bezorger wilde weglopen. Wellicht had hij u gehoord/gezien en dan heeft aanbellen geen nut meer.
De tijd van aanbellen, wachten en het pakje persoonlijk overhandigen is op de meeste plekken al verdwenen. Simpelweg omdat die tijd er niet is. Het pakje word voor de deur gelegd en er word aangebeld.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het pakje word voor de deur gelegd en er word aangebeld.
Handig als je niet thuis bent... Oeps, even vergeten: mensen die niet thuis zijn, mogen van jou nooit wat bestellen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik kan me nog wel herinneren dat de postbode af en toe tijd had voor een praatje. Maar dát is lang geleden...

Truck1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2024 19:26

Re: PostNL (hoe kunnen ze nog bestaan)

Ongelezen bericht door Truck1975 »

Verleden week ook zo iets mee gemaakt , verleden week verbandmiddelen besteld bij Bosman via de huisarts , waren de verkeerde in , overleg met Bosman gelijk retour gegeven aan Postnl , andere dag zouden goede verbandmiddelen worden geleverd .
Bericht van Postnl ontvangen, verbandmiddelen worden afgeleverd om 18.00 u.
Om 18,00 u. bericht bezorging mislukt , morgen wordt het opnieuw bezorgd .
Volgende dag bericht Postnl , verwacht bezorg moment vandaag 15.15 u.
15.15 u. bericht Postnl bezorging mislukt .
Volgende dag gaat het pakket naar Postnl punt .
Bericht Postnl , pakket ligt klaar om 10.28 u.
12.37 u . bericht Postnl bezorger is onderweg naar Postnl punt .
Volgende bericht 14.05 pakket bezorgd bij Postnl punt .
Na de tweede poging hebben we gelijk de klantenservice van Postnl gebeld , de reactie , mag niet gebeuren we nemen de klacht in behandeling , volgende dag de reactie , we hebben de bezorger er op aangesproken .
Ook gelijk klachten formulier bij Bosman in gevuld , geen reactie op gehad .
Verbandmiddelen zijn retour naar Bosman maar staan wel op de rekening bij mijn zorgverzekeraar ,
Zelf contact gezocht met Bosman , reactie u heeft ze daar kunnen ophalen , maar we hebben bij het eerste contact met Bosman , retourzending , aangegeven dat ophalen onmogelijk was .

Plaats reactie