LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jtho
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:11

PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door jtho »

Mijn ouders hebben de DE punten van diverse generaties en familileden verzameld om een nieuw koffiezetapparaat te kopen. Bestelling geplaatst via de webshop, vervolgens naar het postkantoor om de punten op te sturen. Ze hadden nooit eerder een pakketje verstuurd en hebben zich laten adviseren / helpen door de medewerker.
Nu blijkt het pakket met punten (twv € 150,-) niet te zijn overgekomen. Na veel bellen en mailen met PostNL (inclusief de nodige belkosten) blijkt dat men via Track & Trace kan herleiden dat het pakket bij het sorteercentrum in Zwolle is verdwenen. Reactie PostNL: pech gehad, pakket was niet verzekerd dus geen vergoeding. Zelfs de verzendkosten niet retour. De optie om het pakket te verzekeren was niet aangegeven door de medewerker destijds. Ook vreemd dat je niet eens de verzendkosten retour krijgt terwijl iedereen het er over eens is dat het bij PostNL mis is gegaan. Betalen voor een niet geleverde dienst?
We hadden van Douwe Egberts ook meer verwacht. Zij staan in hun recht, echter het is toch duidelijk dat de punten zijn opgestuurd, DE heeft zelf ook nog navraag gedaan naar de track en trace code. De punten hebben alleen bij DE waarde, daar worden ze na inname ook gewoon vernietigd. Enige reactie die DE geeft: "Stuur maar nieuwe punten op. Het gebeurt vaak dat pakketjes met ons adres er op in Zwolle verdwijnen..."

Bos-M
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 jul 2007 23:07

Re: PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door Bos-M »

Wat kunnen we verwachten v/d post? Enkele jaren geleden kwam nagenoeg nog elk pakketje op bestemming aan. Nu, na hun reorganisatie's werken er hoofdzakelijk mensen in deeltijd die toch niets te verliezen hebben. Ik heb het afgelopen jaar vier kleine pakketjes uit China laten komen, er zijn er twee nooit aangekomen. Zo helpt de Post tevens concurrentie om zeep.
Correctie,... een pakje. Donderdag kwam het tweede pakje alsnog aan na zo'n 6 weken. Foute aanname van mij dus... Sorry.
Laatst gewijzigd door Bos-M op 05 aug 2012 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door Chocomelk »

jtho schreef:Mijn ouders hebben de DE punten van diverse generaties en familileden verzameld om een nieuw koffiezetapparaat te kopen. Bestelling geplaatst via de webshop, vervolgens naar het postkantoor om de punten op te sturen. Ze hadden nooit eerder een pakketje verstuurd en hebben zich laten adviseren / helpen door de medewerker.
Nu blijkt het pakket met punten (twv € 150,-) niet te zijn overgekomen. Na veel bellen en mailen met PostNL (inclusief de nodige belkosten) blijkt dat men via Track & Trace kan herleiden dat het pakket bij het sorteercentrum in Zwolle is verdwenen. Reactie PostNL: pech gehad, pakket was niet verzekerd dus geen vergoeding. Zelfs de verzendkosten niet retour. De optie om het pakket te verzekeren was niet aangegeven door de medewerker destijds. Ook vreemd dat je niet eens de verzendkosten retour krijgt terwijl iedereen het er over eens is dat het bij PostNL mis is gegaan. Betalen voor een niet geleverde dienst?
We hadden van Douwe Egberts ook meer verwacht. Zij staan in hun recht, echter het is toch duidelijk dat de punten zijn opgestuurd, DE heeft zelf ook nog navraag gedaan naar de track en trace code. De punten hebben alleen bij DE waarde, daar worden ze na inname ook gewoon vernietigd. Enige reactie die DE geeft: "Stuur maar nieuwe punten op. Het gebeurt vaak dat pakketjes met ons adres er op in Zwolle verdwijnen..."
DE kan hier totaal niets aan doen en staan dan ook in hun recht om te zeggen stuur maar nieuwe zegels op.

LadySwitch
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 mei 2012 14:50

Re: PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door LadySwitch »

Ik lees erg veel berichten op dit forum over verdwenen pakketjes die verstuurd worden via PostNL... Zoiets lijkt mij uitermate vervelend maar ik moet zeggen dat ik het echt (nog) nooit heb meegemaakt en ik bestel toch regelmatig wat via internet. Vaak bij Bol en die verzenden ook met PostNL.

Wat ik mij dan afvraag is waar het misgaat bij zo'n bedrijf dat er zo vaak pakketjes 'verdwijnen'... Is dat dan onzorgvuldigheid of iets dergelijks?

Ik hoop overigens dat de punten misschien nog terecht komen... Ben zelf ook een actief spaarder van de DE punten en weet hoe lang t duurt voor je genoeg bij elkaar hebt om iets leuks te kunnen kopen. Tip voor de volgende keer: ga bij een DE winkel langs en koop daar het betreffende product en reken af met de punten. Dat doe ik wel altijd.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door wiseger »

Helaas is het inmiddels wel duidelijk dat er steeds meer bij de post verdwijnt en dat je eigenlijk alleen nog maar voor verzekerd verzenden kan kiezen, onverzekerd is de kans op interne PostNL diefstal simpelweg te groot.

De reden dat zendingen van Bol etcetera wel aankomen is dat die direct, als grootgebruiker, klagen bij PostNL en dat ze dan wel direct actie ondernemen. PostNL medewerkers durven dat soort pakketten dan ook niet zomaar te stelen maar een pakketje DE punten, ze weten dat ze ermee weg komen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door newmikey »

wiseger schreef:PostNL medewerkers durven dat soort pakketten dan ook niet zomaar te stelen maar een pakketje DE punten, ze weten dat ze ermee weg komen.
Eigenlijk redelijk schoftig....van u dan, om zonder enig bewijs mensen van diefstal te beschuldigen. Dat het niet goed gaat met PostNL dat is mij ook wel duidelijk, dat het een chaos is ook maar om dan zonder énige basis van diefstal uit te gaan?

Ik vind dat best wel ongehoord en asociaal, van u dan. Van PostNL vind ik het op zijn minst slordig en voor TS vind ik het erg jammer.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door plumber »

newmikey schreef:
wiseger schreef:PostNL medewerkers durven dat soort pakketten dan ook niet zomaar te stelen maar een pakketje DE punten, ze weten dat ze ermee weg komen.
Eigenlijk redelijk schoftig....van u dan, om zonder enig bewijs mensen van diefstal te beschuldigen. Dat het niet goed gaat met PostNL dat is mij ook wel duidelijk, dat het een chaos is ook maar om dan zonder énige basis van diefstal uit te gaan?

Ik vind dat best wel ongehoord en asociaal, van u dan. Van PostNL vind ik het op zijn minst slordig en voor TS vind ik het erg jammer.
Zou zeggen kijk eens op deze pagina.Tel al 11 topics over PostNL.
Beetje naief om te denken dat er niet gestolen wordt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door newmikey »

plumber schreef: Zou zeggen kijk eens op deze pagina.Tel al 11 topics over PostNL.
Beetje naief om te denken dat er niet gestolen wordt.
Dus u stelt gewoon "waar rook is, is vuur"? Heeft u wel eens enig bewijs gezien, is er uberhaupt wel eens een rechtzaak gevoerd? Als dat zo is, bleek dan dat er bijv. meer gestolen wordt bij PostNL dan dat er belastingontduikers op dit forum zitten? Wie? Ja u! Kom, kom, doe eens niet zo naief!

Nee, alle gekheid op een stokje, je kunt niet zomaar publiekelijk de medewerkers van een bedrijf van diefstal beschuldigen terwijl er tig andere redenen zijn waarom pakjes verdwijnen.

Ben zelf ooit binnen het bedrijf (géén pakjes vervoerder of zo) een hele pallet tegengekomen waarvan we al jaren dachten dat ie verdwenen was. Bleek jaren op het de portakabin van het loodskantoortje te hebben gestaan.

Pakjes kunnen kwijtraken omdat de scanlabels eraf zijn, of onleesbaar zijn geworden, omdat ze op de verkeerde plek in de stellingen zijn gezet, omdat ze verkeerd gesorteerd zijn voor ze uberhaupt aankwamen - kortom er kan zowel aan de verzendkant als aan de ontvangstkant van alles misgaan. Om dan meteen diefstal te vermoeden is gewoon vreemd.

Bovendien moet het gewoon voor u als consument niets uitmaken, u heeft recht op levering en uw leverancier houdt de verantwoordelijkheid totdat u voor een pakket getekend heeft. Niet in paniek raken en gewoon op uw strepen staan - de leverancier vecht het wel uit met de vervoerder, dat hoeft de consument niet te doen.

De meeste mensen maken de fout er zenuwachtig zèlf tussen te gaan zitten en raken dan gefrustreerd als de vervoerder van niks weet (of doet alsof natuurlijk in uw theorie). Gewoon niet doen en naar de verkoper gaan, poot stijfhouden en nieuw pakje laten afsturen.

In het geval van opsturen van zaken van wat voor waarde ook op simpele brieven na dan is het in dit jaar van reorganisatie beter om de pakjespost van PostNL even te mijden en één van de koeriers te gebruiken, verzekerd en wel.

Zegeltjes, zoals in één van de genoemde gevallen hebben géén geldelijke waarde, behalve voor de afzender. DE maalt er niet om. Dan is het gewoon een geval van jammer maar je had niks en je houdt niks dus je kan nu ook weer niet zeggen dat iemand schade heeft geleden behalve dat ie zich, begrijpelijk, verrot belazerd voelt.

Nogmaals: diefstal gaan roepen is het meest voor de hand liggende negeren en aannemen dat iemand risico op verlies van z'n baan wil lopen voor een stel DE zegeltjes? Kom op, dat gelooft toch niemand!

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door wiseger »

newmikey schreef:Ik vind dat best wel ongehoord en asociaal, van u dan. Van PostNL vind ik het op zijn minst slordig en voor TS vind ik het erg jammer.
Als je eens de moeite had genomen om het topic te lezen:
reactie die DE geeft: "Stuur maar nieuwe punten op. Het gebeurt vaak dat pakketjes met ons adres er op in Zwolle verdwijnen.
Tja, sommige mensen blijven maar oogkleppen opzetten. Als het kwaakt als een eend, als het loopt als een eend, als het zwemt als een eend, dan is het een eend.

Als je ook de moeite nam de overige topics eens goed te leveren, er wordt steen en been geklaagd over de mysterieus verdwijnende pakketjes. Wel geeft elke keer de track&trace code aan dat het pakketje voor het laatst op het post.nl centrum lag en dat ze die nimmer via de officele weg verlaten hebben (worden bij inladen namelijk op de barcode gescand).

En zegeltjes hebben wel degelijk waarde, daar kan je bij DE hele mooie spullen voor kopen. Zelfs hele dure koffieautomaten. Als ze geen waarde hadden, dan verdwenen ze niet.

Nog een citaatje van Internet:
Ik werk bij TNT samen met een collega. Deze heeft tijdens het afrekenen bij een shell tankstation een pakje opengemaakt en vervolgens weggegooid in een prullenbak en de telefoon eruitgehaald. Nu is het aan mij om dit te bewijzen. Ik heb aangifte gedaan bij de politie.
Er zijn dus inderdaad werknemers bij PostNl die bereid zijn voor iets kleins als een telefoon hun baan op het spel te zetten. Die gewoon pakketjes openmaken en er spullen uithalen.
Laatst gewijzigd door wiseger op 30 jul 2012 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: PostNL pakket verdwenen in Zwolle

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Die DE puntendoe je jaren over km ze te sparen..

Let op wat ts schrijft mickey,,,waarde 150 eurobij de DE..
Dat is het zelfde als dat je airmiles spaart od zegeltjes appie...hebben die voor jou ook geen waarde..

Nou niet stelen? Hoe noem je het dan als iemand zij schuur vol heeft staan "????oh per ongeluk ff meegenomen,
Het gebeurd dus wel degelijk!

Sterker ken 2 jongens bij de post nl pakket dienst en die Zeggen het zelfs..

Gesloten