Prijsstijging 400% webhosting

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Haule
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 mar 2023 13:20

Prijsstijging 400% webhosting

Ongelezen bericht door Haule »

Als hobby heb ik een klein bedrijfje waarin ik websites heb gemaakt voor vrienden en familie.
Ik was bij hoster Mihos, kosten €108 per kwartaal.
Nu blijkt die overgenomen te zijn door Savvii. Kreeg een nota van €468. Een stijging van 400%.

Dat is toch onacceptabel?
Moet ik dat betalen?
Wat kan ik hiertegen doen?

PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Prijsstijging 400% webhosting

Ongelezen bericht door PGros »

Heb je niets over de overname gehoord en de nieuwe prijzen?
Je zou van tevoren op de hoogte gebracht moeten worden.
En het is trouwens een verhoging van 333%

HucacimBert
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2023 12:04

Re: Prijsstijging 400% webhosting

Ongelezen bericht door HucacimBert »

Sinds 2005 heb ik een domeinnaam. Dat deed ik in die tijd bij NetGround. Later werd NetGround overgenomen door KPN dochter InterNedservices waarbij de diensten werden overgenomen door Argeweb. Meer recent is Argeweb weer overgenomen door Your Hosting. Al die wisselingen hadden geen invloed op kosten en kwaliteit van diensten. Tot dit jaar 2023. Een paar weken geleden kreeg ik de rekening voor 2023 en ineens was het bedrag verdubbeld. In de mails van Argeweb werd dit al aangekondigd omdat de kosten over de hele linie waren gestegen. Tot zover kan ik het volgen. Maar toen ik de factuur bekeek stond er ineens een nieuwe post op en wel voor redirecting die voor de helft van de kosten zorgt. Vanaf 2005 had ik daar nooit voor hoeven te betalen. Dus waarom nu dan wel? In de mails van Argeweb werd dit niet uitgelegd. En ook in de meerdere mails met de klantendienst van Argeweb kon dit niet aan mij uitgelegd worden. Aan het eind was de reden dat de directie redirecting had toegevoegd vanwege de gestegen kosten. Ik vind het niet normaal dat Argeweb een willekeurige nieuwe kostenpost opvoert zonder goede uitleg om hun eigen kostenstraatje schoon te vegen. Ik zie op internet dat Argeweb niet de enige webhostingprovider is die dit doet en ik vraag me af of deze webhostingproviders hier mee weg kunnen komen omdat het niet in overeenstemming is met de originele contracten. Wat zijn de ervaringen en meningen van anderen?

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Prijsstijging 400% webhosting

Ongelezen bericht door taxikemperman »

108 per kwartaal?
Ik zou snel een ander zoeken. Dit betaal ik per jaar nog niet eens

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Prijsstijging 400% webhosting

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Haule schreef:
03 mar 2023 13:24
Als hobby heb ik een klein bedrijfje waarin ik websites heb gemaakt voor vrienden en familie.
Ik was bij hoster Mihos, kosten €108 per kwartaal.
Nu blijkt die overgenomen te zijn door Savvii. Kreeg een nota van €468. Een stijging van 400%.

Dat is toch onacceptabel?
Moet ik dat betalen?
Wat kan ik hiertegen doen?
Dit is een zakelijke overeenkomst. Het gaat er dan om wat er in de voorwaarden van de oorspronkelijke overeenkomst stond.

Heb het even voor je opgezocht, het gaat om artikel 29 en 30 van de algemene voorwaarden van Mihos:
Artikel 29. Prijswijzigingen
29.1. Mihos.net mag de overeengekomen prijzen op ieder moment verhogen vanwege
verhoogde tarieven van toeleveranciers van Mihos.net die naar rato aan Klant worden
doorberekend. Denk hierbij aan de tarieven voor stroom, software en (public)
cloudoplossingen. Mihos.net mag de overeengekomen prijzen daarnaast eens per jaar
(in de maand januari) verhogen met maximaal 5 procent.
29.2. In de gevallen zoals beschreven in artikel 29.1 heeft Klant niet het recht om de
Overeenkomst op te zeggen. Indien Klant de Overeenkomst heeft gesloten in de
hoedanigheid van Consument heeft Klant echter wel het recht om de Overeenkomst te
ontbinden indien de prijsverhoging wordt doorgevoerd binnen 3 maanden nadat de
Overeenkomst tot stand is gekomen.
29.3. Voor andere prijswijzigingen dan beschreven in artikel 29.1 en 29.1 geldt de procedure
zoals beschreven in artikel 30

Artikel 30. Wijziging van de Overeenkomst
30.1. Mihos.net heeft het recht om de Overeenkomst eenzijdig te wijzigen of aan te vullen.
Mihos.net zal de wijziging of aanvulling ten minste 30 dagen vóór inwerkingtreding
aankondigen bij Klant.
30.2. Als Klant de wijzigingen of aanvullingen niet wenst te accepteren, kan Klant binnen 14
dagen na bekendmaking gemotiveerd bezwaar maken, waarna Mihos.net de aanpassing
of aanvulling zal heroverwegen. Als Mihos.net besluit om vast te houden aan de
wijziging of aanvulling, kan Klant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen tegen en
uiterlijk tot de datum waarop de wijziging in werking treedt.
30.3. De in artikel 30.1 en 30.2 beschreven procedure geldt niet voor wijzigingen van
ondergeschikt belang of wijzigingen die noodzakelijk zijn vanwege nieuwe of veranderde
wetgeving. Dergelijke wijzigingen mogen zonder voorafgaande aankondiging door
Mihos.net worden doorgevoerd, zonder dat Klant de mogelijkheid heeft de
Overeenkomst op te zeggen.
Ik ben geen jurist maar wellicht kunnen anderen op dit forum je vertellen wat wel en niet mag op basis van deze artikelen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Prijsstijging 400% webhosting

Ongelezen bericht door 16again »

Ik lees dat als een max prijsstijging van 5% jaarlijks. Een grotere stijging dient 30 dagen van te voren te worden aangekondigd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Prijsstijging 400% webhosting

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijns inziens staat er: maximaal 5% per jaar NAAST een verhoging ivm meer kosten.

Dus ze kunnen rekenen en verhogen wat ze willen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Prijsstijging 400% webhosting

Ongelezen bericht door alfatrion »

Haule schreef:
03 mar 2023 13:24
Als hobby heb ik een klein bedrijfje waarin ik websites heb gemaakt voor vrienden en familie.
Doe je vaker dan incidenteel werk?
HucacimBert schreef:
18 sep 2023 12:23
Maar toen ik de factuur bekeek stond er ineens een nieuwe post op en wel voor redirecting die voor de helft van de kosten zorgt. Vanaf 2005 had ik daar nooit voor hoeven te betalen.
Dan lijkt dit niet overeengekomen te zijn. Staat hierover in de eerder ontvangen mail niets?

Moneyman
Berichten: 30116
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsstijging 400% webhosting

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
19 sep 2023 15:08
Mijns inziens staat er: maximaal 5% per jaar NAAST een verhoging ivm meer kosten.

Dus ze kunnen rekenen en verhogen wat ze willen.
Nee, niet wat ze willen. Het moet gaan om daadwerkelijk aan hen berekende kosten, die zij doorberekenen.

Plaats reactie