LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijzen Mediamarkt Amsterdam lokkertjes?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Prijzen Mediamarkt Amsterdam lokkertjes?

Ongelezen bericht door jor »

Van de laatste 5 aankopen bij de mediamarkt Amsterdam ging het 4 maal fout met de prijs of het is er helemaal niet..
Ook de items uit het krantje kloppen niet. (Fout 1) In de folder van jan/Feb staat de digitale camera Samsung S1050, de prijs is extreem laag te noemen, een bezoek de volgende dag loopt uit op een zeperd want de camera is nooit binnengekomen.(Fout 2) Ik wil graag snel de nieuwe microsoft Sidewinder lasermuis kopen,in de schappen ligt hij voor €69.50.- maar aan de kassa moet ik €79.50.- afrekenen ,een belletjes naar de afdeling leert dat de prijs van de vorige sidewinder lasermuis was?? Die bestaat echter helemaal niet. (Fout 3) Afgelopen maandag in het krantje een luxe papierversnipperaar die ook cd's kan vernielen voor €25.- op de afdeling is hij echter niet te vinden en bij navraag is het excuus, de folder was al gedrukt toen bleek dat dat ding helemaal niet leverbaar is.Word verwezen naar 1 met dezelfde eigenschappen maar die is ruim €15. duurder. (Fout 4) Ik wilde snel het Reclusa toetsenbord hebben, dit is een verlicht bord en op de schappen stond €59.95.- en tot mijn verbazing moest ik ook hier aan de kassa €10.- meer voor afrekenen!Kortom, lokkertjes en prijzen die niet kloppen, De tekst< Ik Ben toch Niet Gek >klopt natuurlijk wel want dat ben ik dus niet en koop die zaken wel ergens anders.

Mvg Jor.

Belastingraadsman
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2007 17:02

Re: Prijzen Mediamarkt Amsterdam lokkertjes?

Ongelezen bericht door Belastingraadsman »

Ja, de tekst van ik ben toch niet gek, klopt wel degelijk.
Alleen is het niet duidelijk voor wie deze tekst eigenlijk is.
Voor de klant, of Mediamarkt.

Als het voor de Mediamarkt is dan is het de klant die gek is, om er heen te gaan. Het moet toch nu toch duidelijk zijn dat het een van de grootste schreeuwers is, en als je die in vertrouwen neemt dan moet je wel gek zijn.

Als het voor de klant is dan blijkt dat het weer Mediamarkt is die niet gek is. De klant trapt er toch wel in. Maar ik denk dat Mediamarkt denkt dat er genoeg gekke klanten zijn. Ik kom er nooit meer, ik wil niet voor gek verklaard worden. en als u er ook niet meer koopt, is er straks nog maar EEN gek.

Juist en wij zijn dat niet !

groeten

Belastingraadsman

j070
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:26

Re: Prijzen Mediamarkt Amsterdam lokkertjes?

Ongelezen bericht door j070 »

Mediamarkt is inderdaad niet goedkoop, vergelijk de prijzen maar eens met bv. BCC dan kom je daar wel achter en dan heb ik het nog niet eens over de service van de Mediamarkt die staat in schril contrast met andere ketens....

Belastingraadsman
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 dec 2007 17:02

Re: Prijzen Mediamarkt Amsterdam lokkertjes?

Ongelezen bericht door Belastingraadsman »

j070,

Ik begrijp dat je ook verder kijkt als je wat wilt kopen. Je kunt nog wel eens wat verdienen als je eens verder kijkt. Ik verdiende in ruim 2 uur 189 euro bij aankoop van een stereoset van JVC en een koelvriescombinadie van Liebherr, door diverse winkels na te lopen.

" Je bent toch niet gek" welkom bij de club.

Groeten

belastingraadsman

opgelucht!
Berichten: 105
Lid geworden op: 16 nov 2007 11:21

Re: Prijzen Mediamarkt Amsterdam lokkertjes?

Ongelezen bericht door opgelucht! »

Lokkertjes zijn zo oud als de handel zelf, en juridisch is er niets tegen te doen. Zo lang de winkel minstens één exemplaar voor de lokprijs heeft gehad kun je er niets tegen doen. Er zijn verschillenden manieren van aanbiedingen:

1- gebonden aan een termijn, bijvoorbeeld de weekaanbiedingen van de supermarkt of de aanbiedingen van de bouwmarkten die een geldigheidsduur op hun folders hebben staan. Na het verlopen van die termijn is de aanbieding voorbij. Is een artikel dat je wilde kopen binnen de termijn van de folder op, dan kun je proberen dat ze het voor je bestellen tegen de actieprijs. Je krijgt dan een bon mee waarmee je het artikel kunt afhalen als ze het weer hebben. Dit lukt niet altijd: ik greep vorige week mis met de partytenten bij Office Centre, die hadden ze ruim in voorraad gehad, maar er was een run op geweest en ik had even niet opgelet: bij alle filialen uitverkocht. Het was een opgekochte partij, dus nabestellen ging in dit geval niet. Pech voor mij dus.

2- "op = op", en dat is dan ook zo, het kan dan meestal niet nabesteld worden. Lokkertjes zitten hier vaak in, die hebben ze dan meestal slechts mondjesmaat ingekocht om klanten naar de winkel te lokken.

Het fenomeen van lokkertjes is slechts op één manier te bestrijden: weg wezen uit die winkel, en zéker niet met een duurder model dan het lokkertje genoegen nemen. Desnoods bij een ándere zaak een duurdere gaan halen, maar niet bij de winkel die de lokvogel had, anders bereiken ze precies wat ze wilden: jou binnenlokken en je iets aansmeren wat duurder is.

Dus: proberen of ze het voor die prijs kunnen nabestellen en anders je verlies nemen en ergens anders iets kopen wat er het dichtst bij komst qua prijs en model.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: Prijzen Mediamarkt Amsterdam lokkertjes?

Ongelezen bericht door opa60 »

was jaren geleden ook al zo bij de mediamarkt in rotterdam,wilde toen een lcd scherm hebben,en altijd was de laatste net verkocht.sindsdien ga ik mediamarkt met een grote boog voorbij.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Prijzen Mediamarkt Amsterdam lokkertjes?

Ongelezen bericht door D1RK »

Ooit was mijn product ook net uitverkocht en toen bleek dat van de 28 aanbiedingen er nog maar 3 waren en die kon ik elders goedkoper vinden en ik wilde deze dus niet, net als Kruitvat die vaak gelijke lokkertjes heeft en dan met zeer goedkope producten bleef zitten omdat niemand er meer in trapte, dus een week later had ik toen wel geluk, maar de verkoopster zij ook dat het niet maandag maar vrijdag pas was gekomen dus 5 dagen mensen teleur gesteld en ik kwam dus woensdag toen de aanbieding officieel afgelopen was!

Als ik niet de aanbieding krijg zoals bovengenoemde laat ik de rest ook staan, ik moest dus ook bij Mediamarkt €15,- meer betalen en liet nog 14 andere producten daarom ook bij de kassa staan, dus volle band en ik ga het dan echt niet terug leggen!
Zo pak je ze terug... want de persoon voor mij was ook boos dus leuk spelletje...

Gesloten