LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reader's Digest Benelux

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nathan

Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Nathan »

Ik ontving vandaag de volgende brief:

RD Finance C. Gianlanella, Financieel Directeur
Hogehilweg 17
1101 CB Amsterdam Zuidoost

Geachte mijnh. N.E. ...,
Mijn naam is Cynthia Gialanella, Financieel Directeur van Reader's Digest Benelux, en ik heb een bedrag van € 100.000,- gereserveerd op een speciale rekening bij de ING Bank.

Deze rekening is voorlopig geblokkeerd maar ik heb voorbereidingen getroffen om het prijzengeld meteen uit te betalen. Daarom is mij gevraagd om contact op te nemen met een specifiek aantal gegarandeerde Prijs Kandidaten waaronder u, mijnh. .... Dat is de reden waarom ik denk dat u de informatie die ik u nu zal geven, zeer belangrijk zult vinden.

Sta mij toe het u uit te leggen. De Commissie Prijzenfestijnen doet een beroep op mij als Financieel Directeur om de uitbetaling van het prijzengeld goed te keuren, zodra de winnaars bekend zijn en persoonlijk op de hoogte gebracht. En omdat u recht kunt hebben op dit grote geldbedrag, is het vanzelfsprekend dat ik u er op voorhand nadrukkelijk op wil wijzen om het Deelname Document dat u binnenkort zult ontvangen, binnen 7 dagen terug te sturen. Dit is bijzonder belangrijk omdat het reglement betreffende het Prijzenfestijn stelt dat alle prijzen enkel uitgereikt kunnen worden als de persoonlijke deelname documenten binnen de gestelde termijn teruggestuurd worden.

Uw Deelname Document, nu op weg naar u in een opvallende envelop, bevat 4 Persoonlijke Nummers waarmee Reader's Digest kan bekrachtigen of ik al dan niet een geldbedrag aan u mag overmaken.

Mag ik voorts nog uw aandacht op de bijgevoegde Bevestiging van Ontvangst. Gelieve dit bij uw Deelname Document in te sluiten als u deze terugstuurt. Dit is voor ons het bewijs dat u op voorhand op de hoogte bent gebracht van uw potentiele winnaar status om de Hoofdprijs van € 100.000,- te winnen en daarvooor een cheque in ontvangst te nemen.

Als u de documenten die nu naar u op weg zijn binnen twee weken nog niet ontvangen heeft, stuur dan uw Bevestiging van Ontvangst direct naar het op de achterzijde vermelde adres om de Commissie Prijzenfestijnen op de hoogte te stellen. Kruis het vakje "Documenten Niet Bezorgd" aan.

Het is zeer belangrijk dat u dit doet aangezien u nu reeds winnaar kunt zijn van € 100.000,- CONTANT.

Ten slotte wens ik u veel geluk toe en hoop ik dat u uw Deelname Coupons zo snel mogelijk terugstuurt.

Met vriendelijke groet,
C. Gialanella
Financieel Directeur

P.S.: Zorg er a.u.b. voor dat u binnen de gestelde deadline reageert. Alleen dan bestaat de kans dat ik contact met u opneem om u € 100.000,- CONTANT uit te keren.

Hogehilweg 17, 1101 CB Amsterdam Zuidoost - Postbus 13600, 1100 KA Amsterdam Zuidoost - Telefoon 0900-8212225 (10 cpm)
Internet: www.readersdigest.nl - KvK Amsterdam 33095729 - Bankiers: Postbank 164.000 - ING Bank 66.28.12.840


Omdat dit toch wel erg riekt naar oplichting (ik geloof niet zo in geld voor niks), ga ik er natuurlijk niet op in. Maar ik ben benieuwd of meer mensen deze brief hebben gehad.

versace1

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door versace1 »

jazeker mijn echtgenote heeft zelf ook zo'n brief ontvangen !!!
wij wachten het gewoon af ....
:roll:

versace1


mail me aub als er nog meer mensen zijn met zo'n zelfde brief.

Mark Wonnink

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Mark Wonnink »

Ik heb ook zo'n brief van Readers Digest ontvangen. Kortom het is dus allemaal weer pure onzin en je moet er dus ook niet op reageren. Je moet waarschijnlijk eerst je rekeningnummer opgeven etc. en daar kun je dus alleen maar problemen mee krijgen. Er staat niet voor niets dat je de winnaar kunt zijn.

Groeten van nog een prijswinnaar :lol:

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Mo »

sweep steaks of dergelijke wordt dit genoemd en al zo oud als dat boeken zelf zijn.

Enkele honderduizenden en wereldwijd enkele miljoenen ontvangen die brief waarin uw naam staat.
Daarop volgend krijgt u nog een grote enveloppe waarin een kleinere enveloppe met groot ja en nee er op die u verplicht bent terug te zenden hoor, let wel na een bestelling van een serie die enkele honderden euro's kost en alwaar u jaren aan vast zit.

En dan nog maakt u heel misschien kans op drie soorten geldprijzen of een auto of een plastic namaak parelkettinkje.

U mag raden welke prijs u gegarandeerd wint.....juist...het plastic parelkettinkje of heel af en toe een ringetje van plastic o.d.

Er wordt al jaren voor gewaarschuwd voor deze verkoopmethode.
Door de hebberigheid zijn er heel veel mensen die, ondanks dat ze de dvd of boeken of cd serie niet willen hebben (het zijn ook vaak series die bij de slegte voor een paar euro verkrijgbaar zijn), het toch maar bestellen in de hoop dat ze wat winnen.

U kunt ook het lege envelopje terug sturen met het woord nee er op.
Dat betekent dat u niets besteld maar wel wil meedingen naar de prijs.

Maar zoals een ex medewerkster al jaren gelden heeft verteld op tv, deze gaan regelrecht de prullebak in en winnaars van de grote prijzen bestaan niet.

Vergeet niet dat deze prijzen gelden voor over de gehele wereld.
Dus nergens kan worden nagertokken of er daadwerkelijk een prijs is gevallen omdat alle systemen van Amerika tot Japan niet op elkaar aansluiten.

En eenmaal besteld komt u ook niet meer van de serie af.

Droom gezellig verder van de mooie prijzen die u alleen op folders worden voorgeschoteld.
De enige echte winnaar is Readers Digest zelf!

Nathan

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Nathan »

Bedankt voor jullie antwoorden, vooral Mo. Ik heb vandaag de envelop gehad met tientallen zegels en beloften op prijzen van duizenden euro's. Maar waar ik wel erg benieuwd naar ben: hoe komt Reader's Digest in vredesnaam aan mijn adres? Ik ben niet de kostwinnaar van mijn gezin en mijn voorletters staan dus niet in de telefoongids. Ik vind het een beetje een eng idee dat ik dus blijkbaar in een of andere onduidelijk reclame-database sta.

Mo
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:19

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Mo »

Ik heb dat voor "de grap" (eigenlijk omdat ik moe wordt van dat soort reclame (niet van aanbiedingen in winkels) maar meer deze werving, en tevens de werving via je email, nagetrokken.

Heel simpel, ernstig genoeg bestaan er inderdaad databases bij bepaalde bedrijven, die gaan in grote getalen naar Azie alwaar banden, dvd's of cd's gedrukt worden met bepaalde aantallen adressen en namen.

Je kunt ze bestellen bijvoorbeeld voor alleen Zuid Holland van alle zaken mensen. Of mensen die niet in zakendata vorkomen of geheel Nederland of geheel groen Nederland of Benelux of Europa of combinaties.

Je kunt bestellen, afhankelijk van de prijs tot miljoenen adressen.

Deze zelfde bedrijven verzorgen desnoods ook de SPAM voor je.
(miljoenen adressen die dagelijk met die nare pop ups of reclame of werving via de email binnenkomen).

Aan je adres zijn gekomen via telefoonboeken. In Azie zitten bedrijven die de gehele dag adressen na zitten te kijken in telefoonboeken en deze inkloppen in de daar aanwezige database en alwaar de shifting gemaakt wordt.

Er os zelfs ooit een levendige handel in geheime adressen en geheime telefoonnummers in Nederland en toen in 1976 nog niet gewoon mobiele telefoonnummers geweest waarbij het bedrijf (Topware en Compuserve) die deze cd's verkocht (ik heb er nog een) is aangeklaagd omdat deze data onrechtmatig was verkregen. Het cd'tje kostte nog geen 45 eurootjes.

Je kan een keer per ongeluk mee gedaan hebben met een enquette, telefonisch of schriftelijk.
Iets besteld hebben per mailorder (Neckermann, Otto, Wehkamp of anders).

Wat dacht van bijvoorbeeld o.a. Leen Bakker "mag ik uw postcode a.u.b.".

Hoe dacht je dat bijvoorbeeld die Nigeriaanse bende hun mails verzenden waarin om uw bankrekening wordt gevraagd om geld te sorten zogezegd. Via deze dvd's an Aziatische mailadresseerbedrijven.

Ik heb per ongeluk ooit in een telefonische enquette gezegd dat ik wel interesse had in bepaalde financiele zaken. Maar alleen vergat ik er bij te vertellen dat dat anders bedoeld was dan waarom zij het vroegen.
Heb naar aanleiding van dat stompzinnige antwoord 53 telefoontjes over financiele zaken gehad.

Helaas is het niet aan te klagen. En valt het ook nog steeds niet onder schending van privacy.

Groetjes
Mo

Nathan

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Nathan »

Wederom bedankt voor het antwoord, Mo. Ik kan me zeker iets voorstellen bij deze blijkbaar levendige handel in adressen, maar ik wist niet dat deze handel zo groot was. Allicht dat ik mijn adres een keer heb opgegeven op een plek waar ik dat niet had moeten doen. Zolang er geen wetten over bestaan, zullen we het helaas maar moeten accepteren. Ik heb meer medelijden met de mensen die er daadwerkelijk intrappen, zoals ook ongetwijfeld bij deze brief weer het geval zal zijn geweest.

Gast

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Gast »

Het zijn een stelletje flikkers, daar bij readers digest. Het woord digest, wat vertaald naar het nederlands stoelgang is, zegt al genoeg. Dat ik er SCHIJT genoeg van heb, om van hen telkens van diemisleidende brieven thuis te krijgen. Ik doe hier dus niets mee, want het zaakje stinkt gewoon.(digest alweer)
Ze moeten heel dat ***-boekje in de fik zetten en ik ga zeker mijn abonnement opzeggen omdat ik absoluut niet gediend ben van dit soort misleidende flauwekul gelul.
Het is te hopen dat ik de directeur nog niet ent tegengekomen anders zal ik hem eens het andere eind van zijn stoelgang laten zien en dat zit volgens mij voor de komende maanden niet erg prettig

Vincent A. H.

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Vincent A. H. »

Tegenwoordig halen ze ook de informatie van sidn. Oftewel je domeinnaamregistratie die openbaar is (hopelijk breng ik mensen niet op ideeen :?). Ik vermoed dat RD daar mijn gegevens heeft gevonden.

Wat je hieraan kan doen is een code meegeven. Bijvoorbeeld Pieter Theodoor Jansen moet zich niet inschrijven als P.T. Jansen, maar als P.T.A. Jansen, P.T.B. Jansen, etc. Een probleem is, is dat bij officiele dingen (kpn, sidn), waarbij een paspoort gebruikt moet worden, de voorletter er misschien uitgehaald wordt. Als het opvalt, kun je kunt echter altijd zeggen dat je met die extra letter onderscheid maakt met een familielid met dezelfde voorletter(s).

Natuurlijk is het erg belangrijk dat bijgehouden wordt, waar welke letter gebruikt wordt. Er is dan bewijs wie aan wie gegevens doorverkoopt. U schrijft dan een brief naar het adressenverkopende bedrijf waarbij u aangeeft dat u weet dat zij de gegevens hebben doorgegeven aan bedrijf huppelupup en dat u daar geen schrijftelijke toestemming voor heeft gegeven (de bijhorende wetsartikelen weet ik nu even niet) en u verzoekt uw gegevens uit de databank te halen en ervoor zorgt dat bedrijf huppelepup dat ook doet. Zo niet, dan klaag je ze aan wegens het overtreden van artikel zoveel.

Sterkte!

Gast

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ooit per ongeluk via de wehkamp besteld met een andere voorletter. Jaren later kreeg ik ook zo'n prijzenfestivalenvelope binnen met die voorletter. Dus door wehkamp deze adressen doorverkocht. (meer vrouwenlijsten denk ik)(ook die van ouders van nu/libelle/margriet, ook vrouwen gegevens worden doorverkocht aan kindertoestanden etcetc). Niet teveel toestanden van maken, t zijn maar lijsten, het is niet persoonlijk bedoeld.

Gast

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb het zelfde gehad met de Pabo, wegens een typfout van hun kant staan mijn initialen verkeerd.
Paar weken geleden kreeg ik een envelop van de Staatsloterij met exact dezelfde foute initialen.

cormans

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door cormans »

En ze helemaal gek maken met alle post retour te sturen op hun antwoordnummer...............tpg in ieder geval nog blij ermee.

Gast

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb wel eens 25 miljoen gewonnen met die duitse troep. Ik schrok me naar, totdat ik er na ongeveer 4 a4-tjes achter kwam dat het mogelijk zou kunnen zijn dat ik dat zou winnen als ik blablablabla.

Oud papier dus....

Ruudje

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Ruudje »

Ik heb vandaan (6-4-2005) ook zo'n brief ontvangen.
Toen ik hem open maakte zei mijn gezond verstand al dat dit niet kon. Het wordt zo overdreven allemaal verteld, met tig keer dezelfde stempel enzo.

Lood in de retourenveloppe en de rest bij het oudpapier! ;-)

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door januca »

Ik vind deze "prijzenfestivals" regelmatig in de brievenbus.
Ik maak ze wel open om te kijken waar precies het geniep zit in de tekst. Dan kom je er achter dat je een of twee Euro wint als je een kapitale bestelling bij ze doet.
Na het speurtochtje worden ze altijd verscheurd en weggegooid.
Aan het wandelen naar de brievenbus om de rommel terug te sturen begin ik niet eens. Ik zou er mijn schoenzolen onnodig mee kunnen verslijten.
Papierrecycling is een betere oplossing.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door topery »

onze peuterspeelzaal heeft in een paar jaar 7000 euro opgehaald met het inzamelen van mede dit soort sh*t, de kindertjes waren heel blij met het bestelde speelgoed. Niet reageren, maar ook niet terugsturen :lol: :lol: :lol:

Jah
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:43

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Jah »

Ook ik heb zo een brief ontvangen,het leek me een beetje te mooi om waard te zijn.Ook staan er zulke rare dingen in die niet relevant zijn om te vertellen,zoals dat de rekening mementeel geblokkeerd is,maar dat ze maatregelen heeft getroffen.Ik ben blij dat deze site er is,want nergens kon ik meer informatie vinden over dit onderwerp.Ik weet nu waar ik de brief kan neerleggen...In de prullenbak.
Veel liefs

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vanaf 1 januari wordt dit soort **** in Nederland ook expliciet verboden.

Zogenaamde sweepstakes mogen nog wel, maar wanneer ze beweren dat jij ''winnaar'' bent, en ze suggereren dat je de winnaar bent van 100.000 euro, dan zul je ermee naar de politie kunnen stappen, want dat is verboden.

Of ze moeten werkelijk van plan zijn je die 100.000 euro te geven.

De trucendoos van die oplichters zal overigens nog lang niet leeg zijn, dus ben bedacht op verrassingen.

henkmensen
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2010 12:12

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door henkmensen »

Vandaag ontvangt u de geautoriseerde pincode **** waarmee u toegang kunt krijgen tot een prijs van maar liefst 100.000 euro!

Het is weer begonnen hoor, vaak hoor ik mensen zeggen hoe kom je ervan af, nu het is simpel, er zitten altijd twee envelopen bij één met JA en één met NEE, stuur deze beiden gewoon LEEG terug, als we dat massaal doen, kost dat handen vol geld voor raeder's, want dit moet aan de TNT post vergoed worden.

Weegschaal82
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2010 12:07

Re: Reader's Digest Benelux

Ongelezen bericht door Weegschaal82 »

Vandaag kreeg ik bij de post ook zo'n brief van Reader's Digest, dat ik kans zou maken op de Hoofdprijs van €100.000 en dat ik een groen-witte envelop binnen enkele dagen ontvang.

Ik citeer en stukje van de brief:
"Als u de winnaar bent, zult u thuis op (mijn adres) met een limousine worden opgehaald en naar ons Hoofdkantoor in Amsterdam worden gebracht.

Nadat u kennis heeft gemaakt met enkele medewerkers van Reader's Digest neem ik u mee naar een luxe restaurant in de omgeving van Amsterdam voor een onvergetelijke Winnaarslunch. Tussen de gerechten door zal ik u daar de Hoofdprijs overhandigen. De rest van de dag kunt u doorbrengen in Amsterdam. Ik zorg er dan voor dat u een auto met chauffeur tot uw beschikking krijgt. Uiteraard mag u ook direct na de lunch huiswaarts keren om uw geluk te delen met familie en vrienden.

Op de strook onderaan uw bijgesloten 5-STERREN ONTVANGST kunt u aangeven of u bij deze Winnaarslunch aanwezig wilt zijn of uw prijs liever thuis ontvangt. U kunt de ingevulde strook mee terugsturen met de documenten in de groen-witte envelop die u binnen enkele dagen ontvangt. (Natuurlijk mag u altijd nog van gedachten veranderen, nadat u deze strook heeft geretourneerd).

Getekend Susan de Groot, Manager Prijzenfestijnen"

Nou ik doe hier niet aan mee!!
Ik zag die brief, dacht dat geld kan ik goed gebruiken maar ik check het wel eerst even via Google en toen kwam ik uit op deze Forum.
Toch heel verstandig geweest!!

Gesloten