LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
g.driessen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2018 18:37

Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door g.driessen »

Beste lezer,

Onlangs is mijn vader overleden en de rouwbrieven zijn nooit aangekomen in de dorpen Reuver en Belfeld (Midden Limburg). De buurvrouw van mijn moeder had de dag daarvoor een begrafenis en deze familie hadden hetzelfde probleem. Ook deze rouwbrieven zijn niet aangekomen. PostNL heeft de wettelijke verplichting om de rouwpost de dag erna te bezorgen (6 dagen in de week). Daar worden ze ook extra voor betaald, echter ze leveren maar deels hun diensten.

Navraag bij het uitvaartcentrum in Reuver blijkt dat hun ervaring is, dat 10-20 keer per jaar voorkomt dat de rouwbrieven niet allemaal worden bezorgd. De DELA-medewerker erkent dit probleem en geeft aan dat DELA (landelijk) erover denkt een eigen postbezorging te gaan opstarten, omdat ze dit vaker meemaken.

Wie herkent dit?
Zo ja, indien dit een structureel probleem is en Post NL zijn winkel niet op orde heeft, is dit iets voor Rader zelf om in de uitzending aandacht aan te besteden?
Het brengt zoveel gedoe met zich mee, dat je hier tijdens een rouwfase niet op zit te wachten. In ons geval wisten een aantal mensen niet dat mijn vader was overleden en kwam hierdoor niet op de uitvaart. Zeer kwalijk.

Met vriendelijke groet,
G. Driessen

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dit is inderdaad zeer kwalijk, maar helaas hoor ik vaker deze berichten. Óf de rouwpost komt helemaal niet aan óf ze wordt veel te laat bezorgd.
Gezien de vele berichten hier over de falende dienstverlening van PostNL, zou het weleens tijd worden dat hier iets aan wordt gedaan.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door yan »

Men zou eigenlijk eens een brief moeten volgen, van het brievenbus tot brievenbus.
Eigenlijk is het bijzonder dat er zo veel post zo snel en goed bezorgd wordt, dat we het normaal vinden.
Helaas gaat er overal wel eens wat mis, en dat is dan zeer vervelend, maar zeker geen uitzending waard.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door Lowieze »

yan schreef:Men zou eigenlijk eens een brief moeten volgen, van het brievenbus tot brievenbus.
Eigenlijk is het bijzonder dat er zo veel post zo snel en goed bezorgd wordt, dat we het normaal vinden.
Helaas gaat er overal wel eens wat mis, en dat is dan zeer vervelend, maar zeker geen uitzending waard.
Als je aan de voorwaarden voldoet die PostNL stelt aan rouwpost, mag je ook vertrouwen op hun opmerking dat deze 'snel en zorgvuldig wordt bezorgd'.
Het is niet dat er 'weleens' wat mis gaat bij PostNL, het gaat zeer regelmatig mis en bij rouwpost kan dat zeer pijnlijk zijn.

stofzuigertje

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast het bepaald niet gratis drukwerk ook vaak te laat bezorgd in de normale ronde..... en daarom kreeg ik met vele een Email....
Sneller en betrouwbaar en alleen de mensen zonder mail kregen post.

Dat kost Post NL omzet als we dat massaal gaan doen dus beetje dom!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door crazyme »

Lowieze schreef:
yan schreef:Men zou eigenlijk eens een brief moeten volgen, van het brievenbus tot brievenbus.
Eigenlijk is het bijzonder dat er zo veel post zo snel en goed bezorgd wordt, dat we het normaal vinden.
Helaas gaat er overal wel eens wat mis, en dat is dan zeer vervelend, maar zeker geen uitzending waard.
Als je aan de voorwaarden voldoet die PostNL stelt aan rouwpost, mag je ook vertrouwen op hun opmerking dat deze 'snel en zorgvuldig wordt bezorgd'.
Het is niet dat er 'weleens' wat mis gaat bij PostNL, het gaat zeer regelmatig mis en bij rouwpost kan dat zeer pijnlijk zijn.
U heeft misschien een percentage ?

Dan kunnen wij wel beoordelen of dit “zeer regelmatig” is.

Mijn ervaring is dat het eigenlijk altijd goed gaat. Incidenten heb je altijd.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door Lowieze »

crazyme schreef:
Lowieze schreef:
yan schreef:Men zou eigenlijk eens een brief moeten volgen, van het brievenbus tot brievenbus.
Eigenlijk is het bijzonder dat er zo veel post zo snel en goed bezorgd wordt, dat we het normaal vinden.
Helaas gaat er overal wel eens wat mis, en dat is dan zeer vervelend, maar zeker geen uitzending waard.
Als je aan de voorwaarden voldoet die PostNL stelt aan rouwpost, mag je ook vertrouwen op hun opmerking dat deze 'snel en zorgvuldig wordt bezorgd'.
Het is niet dat er 'weleens' wat mis gaat bij PostNL, het gaat zeer regelmatig mis en bij rouwpost kan dat zeer pijnlijk zijn.
U heeft misschien een percentage ?

Dan kunnen wij wel beoordelen of dit “zeer regelmatig” is.

Mijn ervaring is dat het eigenlijk altijd goed gaat. Incidenten heb je altijd.
"Dan kunnen wij (??) wel beoordelen of dit "zeer regelmatig" is." :lol:

anita5
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2018 10:23

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door anita5 »

Er gaat inderdaad weleens iets fout met rouwkaart bezorging. Een reden kan zijn onduidelijke of incomplete adressen. Dit gebeurt namelijk met handgeschreven post redelijk vaak dat het onleesbaar is. Of mensen zijn allang verhuisd. Maar het blijft mensen werk en het is erg vervelend in tijd van rouw....sterkte G. Driessen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:
yan schreef:Men zou eigenlijk eens een brief moeten volgen, van het brievenbus tot brievenbus.
Eigenlijk is het bijzonder dat er zo veel post zo snel en goed bezorgd wordt, dat we het normaal vinden.
Helaas gaat er overal wel eens wat mis, en dat is dan zeer vervelend, maar zeker geen uitzending waard.
Als je aan de voorwaarden voldoet die PostNL stelt aan rouwpost, mag je ook vertrouwen op hun opmerking dat deze 'snel en zorgvuldig wordt bezorgd'.
Het is niet dat er 'weleens' wat mis gaat bij PostNL, het gaat zeer regelmatig mis en bij rouwpost kan dat zeer pijnlijk zijn.
In hoeveel procent van de gevallen gaat het mis? Hoeveel procent van de poststukken wordt te laat of niet bezorgd? En hoe waren die cijfers pakweg 20 jaar geleden? Pas als je die cijfers hebt kan je zinnigs zeggen over de kwaliteit.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:
Lowieze schreef:
yan schreef:Men zou eigenlijk eens een brief moeten volgen, van het brievenbus tot brievenbus.
Eigenlijk is het bijzonder dat er zo veel post zo snel en goed bezorgd wordt, dat we het normaal vinden.
Helaas gaat er overal wel eens wat mis, en dat is dan zeer vervelend, maar zeker geen uitzending waard.
Als je aan de voorwaarden voldoet die PostNL stelt aan rouwpost, mag je ook vertrouwen op hun opmerking dat deze 'snel en zorgvuldig wordt bezorgd'.
Het is niet dat er 'weleens' wat mis gaat bij PostNL, het gaat zeer regelmatig mis en bij rouwpost kan dat zeer pijnlijk zijn.
In hoeveel procent van de gevallen gaat het mis? Hoeveel procent van de poststukken wordt te laat of niet bezorgd? En hoe waren die cijfers pakweg 20 jaar geleden? Pas als je die cijfers hebt kan je zinnigs zeggen over de kwaliteit.
Zo jammer dat sommige mensen hier alleen cijfertjes willen zien, terwijl veel mensen vanuit de praktijk praten. Blijkbaar hebben die forummers meer vertrouwen in cijfertjes, van Google gehaald, dan ervaringen uit de dagelijkse praktijk.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lowieze schreef:...

Als je aan de voorwaarden voldoet die PostNL stelt aan rouwpost, mag je ook vertrouwen op hun opmerking dat deze 'snel en zorgvuldig wordt bezorgd'.
Het is niet dat er 'weleens' wat mis gaat bij PostNL, het gaat zeer regelmatig mis en bij rouwpost kan dat zeer pijnlijk zijn.
Er geen inderdaad 'weleens' wat mis. Maar dat lijkt heel weinig voor te komen. Het ligt voor de hand dat er zelfs minder misgaat met rouwpost dan met overige post.
U kunt wel zeggen dat het 'zeer regelmatig' mis gaat, maar er is geen enkele reden deze bewering voor waar aan te nemen tenzij u daarvoor de bewijzen (cijfers!) op tafel legt. Nu is het gewoon een ongefundeerde bewering. Heeft u bewijzen?

Bij rouwpost in is inderdaad wel de impact vele malen groter als het misgaat.

stofzuigertje

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De klachten over alle post is per wijk sterk verschillend.

Er zijn wijken die niemand wil lopen en waar betrouwbare bezorgers zijn.
Ook in de vakantie gaat het vaak mis met invaller, maar.... niet altijd schuld Post NL maar ook gemeentes... als je niet de straat maar huizenblok een naam geeft!
Dan is links en rechts een andere straatnaam met dezelfde model huizen en dezelfde nummers recht tegenover elkaar.... en in vakantie zie je dan later vele naar de buren aan de overkant lopen......

Met zelf gemaakte print op plakstrookje is er nu op standaard huisnummer bordje ook de straatnaam in kleine letters gedaan en daarmee het probleem een stuk kleiner geworden....
Dit is in de lastige staten gedaan.

Maar als ik met mijn auto schade kreeg, welke straatnaam moet ik dan invullen als ik aan beide kanten een andere naam zie?
Beide ooit ingevuld en dat gaf bij beide verzekeraars dus mijn en tegenpartij al vragen!

Het word tijd dat de gemeente zich aan regels gaat houden en niet 2 straatnamen in 1 straat doet....

Ooit woonde ik op kruising met 4 blok namen en de hoofdstraat had 5e naam en zonder huizen!
Dat is vragen om problemen die ze eind vorige eeuw als mode gebouwd hebben.....
Hoewel de Post verantwoordelijk is, de gemeentes gaan ook niet altijd vrijuit!

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door Lowieze »

tttlocke schreef:
Lowieze schreef:...

Als je aan de voorwaarden voldoet die PostNL stelt aan rouwpost, mag je ook vertrouwen op hun opmerking dat deze 'snel en zorgvuldig wordt bezorgd'.
Het is niet dat er 'weleens' wat mis gaat bij PostNL, het gaat zeer regelmatig mis en bij rouwpost kan dat zeer pijnlijk zijn.
Er geen inderdaad 'weleens' wat mis. Maar dat lijkt heel weinig voor te komen. Het ligt voor de hand dat er zelfs minder misgaat met rouwpost dan met overige post.
U kunt wel zeggen dat het 'zeer regelmatig' mis gaat, maar er is geen enkele reden deze bewering voor waar aan te nemen tenzij u daarvoor de bewijzen (cijfers!) op tafel legt. Nu is het gewoon een ongefundeerde bewering. Heeft u bewijzen?

Bij rouwpost in is inderdaad wel de impact vele malen groter als het misgaat.

Ik had het niet alleen over de bezorging van post, maar de gehele dienstverlening van PostNL, dus ook de pakketbezorging.
Het is helemaal niet moelijk om hier diverse linkjes naar deze klachten te geven, maar Google maar eens op 'klachten PostNL'.
Ook hier op dit forum wemelt het van de klachten. En om dan nog te durven zeggen: "dat lijkt heel weinig voor te komen" ?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lowieze schreef: Zo jammer dat sommige mensen hier alleen cijfertjes willen zien, terwijl veel mensen vanuit de praktijk praten. Blijkbaar hebben die forummers meer vertrouwen in cijfertjes, van Google gehaald, dan ervaringen uit de dagelijkse praktijk.
U claimde dat het niet slechts 'wel eens' mis gaat, maar dat het 'zeer regelmatig' misgaat'.
Hoe je het ook wendt of keert, dat is een kwantitatieve claim.
U leverde echter geen enkele onderbouwing en dat maakte uw claim een losse flodder.
Terecht dat forumleden u vroegen naar die onderbouwing. U ontweek die vraag door 'm in zekere zin respectloos weg te lachen.

Het is duidelijk. We kunnen aannemen dat u geen cijfermatige onderbouwing heeft en dat het mogelijk slechts uw gevoel betreft. De claim kunnen wij dan ook met een gerust hart naar de prullenbak verwijzen.
Voor wat betreft 'ervaringen uit de dagelijkse praktijk': heeft u die genoemd dan?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door crazyme »

@lowieze
Wanneer je de relativiteit uit het oog verliest is verdere discussie natuurlijk zinloos.

Franskia
Berichten: 127
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:18

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door Franskia »

Het is een centenkwestie. De vroegere postbode had nog hart voor de zaak en zorgde ervoor dat de post op de juiste plaats kwam. Tegenwoordig is postbezorging een verdienmodel. Het mag niets kosten. De dienstverlening leidt hieronder, want het wordt lastig om goede bezorgers te vinden. De huidige bezorgers, de goede niet te na gesproken, willen zo snel mogelijk van hun post af zijn, want ze krijgen minimaal betaald. Gevolg is dat het geregeld voorkomt dat het mis gaat. Ik zie bij mij in de straat telkens weer andere bezorgers. Recent was er nog een die om de zoveel adressen een aantal stukken in de bus duwde. Klagen bij PostNl heeft weinig zin, want er wordt gezegd dat de bezorger erop wordt aangesproken, met het enkele gevolg dat er weer een andere komt.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door tttlocke »

Franskia schreef:Het is een centenkwestie. De vroegere postbode had nog hart voor de zaak en zorgde ervoor dat de post op de juiste plaats kwam. Tegenwoordig is postbezorging een verdienmodel. Het mag niets kosten. De dienstverlening leidt hieronder, want het wordt lastig om goede bezorgers te vinden. De huidige bezorgers, de goede niet te na gesproken, willen zo snel mogelijk van hun post af zijn, want ze krijgen minimaal betaald. Gevolg is dat het geregeld voorkomt dat het mis gaat. Ik zie bij mij in de straat telkens weer andere bezorgers. Recent was er nog een die om de zoveel adressen een aantal stukken in de bus duwde. Klagen bij PostNl heeft weinig zin, want er wordt gezegd dat de bezorger erop wordt aangesproken, met het enkele gevolg dat er weer een andere komt.
Natuurlijk, maar ik denk niet dat er een beter model is.
Niemand is bereid 2 euro of meer te betalen voor het laten bezorgen van een brief op iedere gewenste dag van de week door postbodes 'met hart voor de zaak'.

stofzuigertje

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens matige bezorging gaan vele minder sturen en meer Emailen en dan verdienen ze nog minder om nog slechter te bezorgen?

Ja, Kip & Ei verhaal maar de Email kwam op tijd, de overige post vaak niet of te laat en dan veroorzaken ze het eigenlijk zelf.....
Naast de Email bleek ik ook via Whatsapp en Telegram de rouwkaart gehad te hebben, dus 3x perfect en binnen enkele seconden bezorgd tegen veel lagere kosten!

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik mis nooit post of pakje, ben ik blijkbaar een uitzondering.

PanAnna
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2018 15:52

Re: Rouwbrieven PostNL niet bezorgd

Ongelezen bericht door PanAnna »

Even een positief bericht: De rouwkaart van mijn vriend hadden zijn kinderen per ongeluk zonder postzegel naar mij op de bus gedaan. De volgende dag lag de kaart bij mij in de bus, zonder strafporto of wat dan ook. Hierbij toch ook een pluim voor Tante Pos.....
En wat pakjes betreft: ook dat gaat altijd uitstekend, van elke bezorgdienst. Dan ben ik blijkbaar ook een uitzondering...

Gesloten