LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samenvoegen prijzen Staatsloterij

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ton2.1
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jan 2021 14:41

Samenvoegen prijzen Staatsloterij

Ongelezen bericht door Ton2.1 »

Afgelopen oudejaarstrekking eens 'gek gedaan': een straatje halve loten en 1 heel lot gekocht. Hoera! Prijs! Alles bij elkaar net geen 'eigen geld', maar toch... Nu viel het mij op dat op het hele lot € 100 gevallen was. Cijfers: 35425. Dus: € 10 op de 5 en € 100 op de 25. Maakt samen: € 100 (???). Bij andere combinaties zag je dat prijzen bij elkaar opgeteld waren. Dus contact opgenomen met klantenservice. Hier is kennelijk iets niet helemaal goed gegaan in 'de systemen'. Telefonisch: lange wachtrijen, dan maar via Twitter. Direct het voorstel om via 'persoonlijk bericht' te communiceren. Huh? Mag dat niet openbaar?
De medewerkster heeft me uitgelegd dat in de tabel met uitslagen de prijzen al bij elkaar opgeteld zijn. Kortom: ik had gewoon domme pech dat op de 5 ook € 10 is gevallen, want dat zit al in de € 100. Oké. Maar als ik dan naar bijvoorbeeld de eindcijfers 44125 kijk is het weer anders. Met serienummer: € 2600, zonder serienummer € 200.
Ik zal wel weer ergens wat kleine lettertjes over het hoofd hebben gezien, maar vind het wel een vorm van (kleine) misleiding weer! De Staatsloterij komt vast haar toezeggingen wel na over het uitkeren van gevallen prijzen, maar als je dan zaken samenvoegt is het de sigaar uit eigen doos voor de consument...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Samenvoegen prijzen Staatsloterij

Ongelezen bericht door Jablan »

Bij elke trekkingsuitslag wordt sinds jaar en dag vermeld, dat de prijzen al bij elkaar zijn opgeteld. Ik kan mij een bedrag 250.050 herinneren, 1x hoofdprijs plus 1x kleine prijs. Zie het probleem niet zo, sorry.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Samenvoegen prijzen Staatsloterij

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nee, dit lijkt me incorrect. Lang in het verleden meegedaan met de staatoterij maar vroeger werden die prijzen toch altijd bij elkaar opgeteld. Geen idee wanneer dit is veranderd, maar ik voorzie wel weer mogelijkheden voor Ferry Roet.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samenvoegen prijzen Staatsloterij

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
05 jan 2021 08:56
Bij elke trekkingsuitslag wordt sinds jaar en dag vermeld, dat de prijzen al bij elkaar zijn opgeteld. Ik kan mij een bedrag 250.050 herinneren, 1x hoofdprijs plus 1x kleine prijs. Zie het probleem niet zo, sorry.
Die 250.050 zou nu 250.000 opleveren. Althans, dat is hoe ik TS lees.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Samenvoegen prijzen Staatsloterij

Ongelezen bericht door jonis »

De prijzen in oudejaarsloterij zijn bij elkaar opgeteld.
De prijzen op 2 eindcijfers zijn hooguit bedragen van 2 cijfers
Er is ook echter ook het geluksgetal met kans op 100,- met 2 eindcijfers....dan vallen er gegarandeerd 2 prijzen op 2 eindcijfers nl ; 90,- voor de 2 cijfers en 10,- voor het laatste cijfer.
In de gehele eindejaarloterij valt dat gegarandeerd 1x .
Er zou echter natuurlijk ook de nog mogelijkheid zijn dan 2x de prijs 50,- op 2 dezelfde cijfercombinaties zou kunnen vallen met kans op 100,- .....maar dat kan niet nu bij 25 zijn want op eindcijfer 5 is 10,- gevallen.....dan zou bij 25 nl wel 110,- staan.

https://staatsloterij.nederlandseloteri ... rstrekking

Gesloten