LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schilderij beschadigd door GLS

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Jos1963
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2018 22:10

Schilderij beschadigd door GLS

Ongelezen bericht door Jos1963 »

Bezorger geeft pakket af, betreft een schilderij, waarbij hij er voor zorgt dat de beschadigde kant van het pakket niet zichtbaar is. Ik neem het pakket daarom aan en zet het bij mij in de hal, ik constateer dan de beschadiging. De voordeur heb ik nog openstaan en wil het pakket aan de bezorger terug geven, deze heeft zich echter al uit de voeten gemaakt.
Het schilderij blijkt behoorlijke beschadigd te zijn. Schade € 279,00

GLS geeft aan dat zij het beschadigde pakket niet terugnemen omdat ik het geaccepteerd zou hebben. Dit is wel een bijzonder ruime opvatting van 'acceptatie'. Ik heb het beschadigde pakket nl niet geaccepteerd, ik werd niet in de gelegenheid gesteld om het te weigeren. Had de bezorger aangegeven dat het pakket tijdens het transport helaas was beschadigd, in plaats van de beschadiging voor mij te verbergen ( er werden twee pakketten afgeleverd waardoor de beschadiging uit mijn zicht achter het andere pakket zat), had ik het zeer zeker NIET geaccepteerd.
Laatst gewijzigd door Jos1963 op 06 nov 2018 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schilderij beschadigd door GLS

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dan moet u gaan klagen bij de verzender. Deze heeft GLS in de arm genomen en is verantwoordelijk voor een goede aflevering.

Bram Bonnewel
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:28
Locatie: Sluis

Re: Schilderij beschadigd door GLS

Ongelezen bericht door Bram Bonnewel »

verzender GLS heeft hele duidelijke voorwaarden..

Verkeerd en/of op een ongebruikelijke manier verpakte goederen worden over het algemeen niet voor verzending door GLS aanvaard. Ook de volgende goederen mogen niet per pakket worden verzonden:

- Goederen die een bijzonder voorzichtige behandeling vereisen

GLS is aansprakelijk voor verlies of beschadiging van pakketten die zij onder haar hoede heeft. De aansprakelijkheid geldt niet voor gevolgschade zoals winstderving. Als de afzender geen transportverzekering afsluit, compenseert GLS de waarde van de goederen boven de wettelijke aansprakelijkheidslimiet tot een maximum van € 500 per pakket (inclusief een eigen risico van € 50). De waarde van de goederen wordt gedefinieerd als de aankoopprijs, voor tweedehandsgoederen geldt de actuele waarde en voor goederen die na een veiling worden verzonden geldt de veilingprijs, afhankelijk van wat in het individuele geval het laagste bedrag is.

Denk dat in uw geval de verzender in gebreke is gebleven op gebied van verpakken en mogelijk ook geen extra verzekering heeft afgesloten. Ik zou verzender aansprakelijk stellen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schilderij beschadigd door GLS

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Pakket was wel aan de buitenkant beschadigd. Bij PostNL zou je de schade dan vergoed moeten krijgen. Bij GLS wellicht ook.

Maar als de verkoper niet wil meewerken sta je met lege handen. Tenzij je met creditcard hebt betaald. Visa heeft een verzekering voor dit soort kwesties met een eigen risico van 25 euro

Gesloten