LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Selektvracht

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Maruska
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2007 19:30

Selektvracht

Ongelezen bericht door Maruska »

Ik vraag me af of ik de enige ben met klachten over Selektvracht.

In de twee jaar dat ik op het huidige adres woon, is het misschien 2 keer goed gegaan, alle andere keren fout.

De laatste maanden is het echt niet normaal. Of het wordt bij de buren bezorgd, zonder dat er een bericht achtergelaten wordt. Ook al beweert de bezorgster dat zij dat zeker weten in de brievenbus gedaan heeft.

Afgelopen weekend en vandaag was het toppunt. Zaterdag is er een pakketje bezorgd bij de buren, tot mijn grote verbazing wel een briefje in de bus. Helaas stond op dit briefje ons huisnummer en niet het huisnummer van degene waar het pakketje bezorgd is. Dinsdag meteen over gebeld en wederom een klacht ingediend. Toevallig moest ze vandaag nog een pakketje leveren. Nadat ze goedenavond zei, kwam meteen de opmerking: "heb je nou weer gebeld, je belt altijd als iets niet goed gaat". Verder heb ik nog even gezegd dat ik wel moet, omdat het elke keer fout gaat en ik het toch ergens kwijt moet. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ik verhaaltjes sta te vertellen en dat het dus allemaal niet zo is.

Het briefje van afgelopen zaterdag heb ik haar laten zien. Haar antwoord was dat ze wel het pakketje heeft bezorgd, maar dat briefje heeft ze niet geschreven. Ik vraag me dan toch af wie dat dan wel heeft gedaan? Misschien hetzelfde kaboutertje wat de vorige keer het briefje heeft opgegeten. :D

Deze keer ga ik zeker verdere stappen ondernemen en in het vervolg bestel ik niet meer bij bedrijven die via Selektvracht bezorgen.

Ik word gewoon uitgemaakt voor leugenaar en vervolgens loopt ze dan ook nog hard weg. Misschien is mijn verhaal toch de waarheid??? Morgen weer bellen met haar baas, maar volgens mij neemt hij haar in bescherming.

Gelukkig vind ik, ondanks dat ik nu boos ben, discussies voeren wel leuk. :D

jiping

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jiping »

Deze keer ga ik zeker verdere stappen ondernemen en in het vervolg bestel ik niet meer bij bedrijven die via Selektvracht bezorgen
Het probleem is dat dat niet altijd duidelijk is....

Mijn pakjes uit engeland, aldaar verstuurd via de RoyalMail werden hier bezorgt door SelectVracht,
maar ook al een keer door de stadspost en de tpg, je kunt er geen pijl op trekken.... :)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Deze keer ga ik zeker verdere stappen ondernemen en in het vervolg bestel ik niet meer bij bedrijven die via Selektvracht bezorgen.
De enige manier om zeker te zijn dat je niets meer via selektvracht krijgt, is nergens meer iets bestellen.

Ik krijg namelijk soms mijn bestellingen van bol.com via TNT, en soms via Selektvracht. Het is niet mijn eigen beslissing hoe iemand iets bezorgt.

Hoewel de handelwijze van Selektvracht (zoals jij die beschrijft) volstrekt af te keuren is, heb je je alleen maar zelf ermee.

Met dat briefje, dat niet door die bezorgster geschreven zou zijn, kun je nog eens lachen, want wie zou het anders geschreven kunnen hebben dan een medewerker van het bedrijf?

christeltje
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2007 16:50

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door christeltje »

ja er kwam laats iemand om een pakje te bezorgen, en ik pakte hem aan, en zag gelukkig dat het mijn naam niet was, ik roep haar terug en ze zegt oo dan breng ik hem wel weer terug, een dag later proptte ze het pakje gewoon bij mij door de brievenbus(als ze er maar van af was denk ik)volgens mij krijgen ze geld voor elk bezord stuk,hoe dan ook.ik ben zelf maar ff gaan zoeken wie zijn naam eropstond en het bleek van onze overburen te zijn,maar het pakje was helemaal gescheurd dus ik durfde hem niet persoonlijk te geven het was dan net alsof ik hem had open gemaakt.heb hem ook maar gewoon bij hen door de brievenbus gedaan.(als ik niet gezocht had, dan hadden ze hem helemaal niet gekregen toch)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Selektvracht.

Selektvracht werft onder particulieren met een eigen auto om pakjes en poststukken in een eigen wijk te bezorgen.
De betaling is inderdaad per afgeleverd stuk en de betaling daarvoor wel heel erg weinig zodat een beetje persoon die rekenen kan dit soort werkt nooit voor Selektvracht zal willen doen.
Immers, zelfs op basis van een kilometerprijs van rond de € 0,35 willen ze niet eens betalen.
De professionelen zeggen dan: "Geef mijn portie maar aan Fikkie".

En dit soort "part-time werk"zal gaan toenemen in die branche.
Maak de borst (voor de dames borsten) maar nat!!

Grootvader

heer_bommel
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2007 11:00

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door heer_bommel »

Breek me de bek niet open over die lui! Over alle narigheid die ik met hun heb meegemaakt kun je een hele uitzending vullen!
Een korte samenvatting

-Bij geen gehoor verzuimen ze vaak een briefje achter te laten. En als ze dit wel doen komen ze vaak niet opnieuw langs op het beloofde moment.
-Na 4 dagen bewaren op hun depot gaat het zonder pardon retour afzender. Maar omdat ze niet altijd zo'n briefje achterlaten weet je niet dat er een pakje voor je ligt. Gevolg: verbaasde afzenders nemen contact op omdat ze hun verstuurde pakjes retour krijgen met de mededeling "geweigerd door geadresseerde".
-Ze hebben geen postkantoor, dus voor afhalen moet je naar depots op afgelegen industrieterreinen.
-Pakjes die niet door de brievenbus kunnen worden opengemaakt, en de losse inhoud wordt 1 voor 1 door je bus gefrommeld. Ik heb al eens losse dvd's in mijn bus gevonden op die manier!
-Vrijwel alles wat je in de UK bestelt (bijv bij Play.com of amazon.co.uk) wordt (bij kleinere pakjes) door Selektvracht bezorgd. Gevolg: ineens veel zendingen die zoek raken, maanden onderweg zijn, of om onduidelijke redenen retour naar amazon worden gestuurd. Je kan klagen bij amazon, maar zij hebben ook niet voor SelektVracht gekozen, maar voor Royal Mail. En die hebben nu (kennelijk) een overeenkomst met SelektVracht.
-Als je op de site van SelektVracht kijkt bij de veelgestelde vragen (FAQ) is een daarvan"Heeft u een klacht?" Dat is kennelijk een veelgestelde vraag. Als je de vraag aanklikt wordt je verzocht met de afzender contact op te nemen. Maw: U bent niet onze klant, wij hebben met u niets te maken!

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Cesar »

En dan praten we nog niet over het a-sociale bezorgend personeel die denken dat verkeersregels allen voor al die andere weggebruikers gelden.
Ook ik doel op de "dames" die de pakketjes rondbrengen.
Nou ja, dames... :cry:

eros
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:41

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door eros »

Kan voor allen klachten over selectvracht maar een ding zeggen bij de bedrijfen waar ik iets bestel ook gewone post als dagblad of vakantie brouchure zeg ik dat ik het alleen v[/b]ia tntpost wil hebben ook niet altijd goed maar toch wel beter als sandd,selectmail en anderen. :
:wink:

jarnovriend
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 feb 2007 13:09

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door jarnovriend »

Ik snap trouwens al die bedrijven niet. Ook pakketten die TNT verstuurd zijn, worden door particuliere bedrijfjes bezorgd.
Die krijgen inderdaad per 'bezorgd' pakket betaald.

En met het bezorgen zijn ze erg creatief, het brengen bij buren zonder bericht, in de achtertuin.
Nu ben ik zover dat ik mijn chemobox bij de voordeur heb staan, zodat daar mijn pakketten in kunnen als ik niet thuis ben en dan ook droog blijven.

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door pinguin »

Met Selectvracht heb ik nooit problemen gehad, met TNT des te meer. Pakjes worden in de straat bezorgd en de vraag is of de inhoud er nog in zit. Vorig jaar was een pakket bezorgd door TNT met een LCD monitor en nog wat andere artikelen. De chauffeur kwam net toen we weg wilden gaan en wij hebben de doos aangepakt. Binnen zagen we, dat de plakranden los waren.De andere artikelen zaten er nog in, maar de monitor was uit de doos gehaald. De chauffeur kon zich gelukkig nog herinneren, dat de banden om de doos losser zaten en niet goed dicht was.We hebben bijna 3 maanden moeten wachten tot TNT klaar was met zijn onderzoek en wij ons geld terug kregen. Dit soort artikelen bestel ik dus niet meer, als deze door TNT bezorgd worden.

mdr
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:55

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door mdr »

Ik krijg vaak een pakje via Selektvracht en ik moet zeggen het wordt altijd keurig bezorgd. En niet thuis altijd netjes een kaartje in de bus.
En ja die mensen krijgen per pakje betaald en moeten inderdaad heel hard werken voor hun brood.
En a- sociaal in het verkeer?? Ik denk het niet , ja doorrijden dat wel
anders krijgen ze de pakjes nooit rond gebracht.
Maar als iedereen nu zo aan het mopperen is over deze diensten waarom maak je er dan gebruik van , ga lekker zelf om je boodschappen. :D

elshoff
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2006 14:17

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door elshoff »

Als je een klacht hebt over een bestelling, kun je het beste het daarvoor bestemde depot bellen. De bezorgers/sters MOETEN een geel briefje in de brievenbus stoppen met daarop vermeld de datum, waar het pakje van komt en wanneer ze terugkomen. Of er staat op bij welke buren het afgeleverd is. Zelf houden ze een doorslag en vermelden ze op hun werklijst wat er met het pakje is gebeurd. De depothouder kan dan op deze werklijst na kijken wat de bezorger/ster heeft gedaan en op deze werklijsten zijn ook de doorslagen geniet.
Veel bedrijven geven aan dat hun pakje bij de buren afgeleverd mag worden, dus dit is geoorloofd. Als het niet mag van een bedrijf of als een geadresserde dit niet wil, staat dit ook op de werklijst.
Ik weet dat er mensen zijn die niet correct bezorgen, maar dit vindt je in alle branches terug, maar ik weet ook dat het grootste gros van de bezorgers/bezorgsters wel correct bezorgen. En ik kan het weten, ik ben er 1 van en ik durf van mezelf voor 100% te zeggen dat ik een goede bezorgster ben die er representatief uit ziet!!
[/b][/i]

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door rijk »

Het verbaasd mij dat er zoveel klachten zijn over selektvracht. Bij de oprichting van selektvracht ben ik betrokken geweest, het klopt dat de bezorgers op basis van k.m.vergoeding betaald worden, altans dat was in de beginne zo. De pakketten werden bezorgd tussen 16.00 en 19.00 uur, dan waren de meeste mensen thuis. Als er niemand thuis was dan een briefje in de brievenbus dat het pakketje de volgende dag opnieuw wordt aangeboden tussen 16.00 en 19.00 uur. daarna nog enkele dagen op het depot,(van van gend en loos, daar hoorde selektvracht onder). en wordt het niet afgehaald dan wordt het teruggestuurd naar de afzender. Als er klachten kwamen werd de bezorger of ster daarover onderhouden, mocht het niet verbeteren dan werden ze niet meer opgeroepen.Men werkte toen op basis van oproep. We waren daar vrij streng in. :evil: Ik zou als er klachten zijn ,naar de depothouder gaan en daar de klacht mondeling deponeren. Mocht dat niet tot het gewenste resultaat lijden dan een aangetekende brief naar de direktie van selektvracht.
Sukses.
Laatst gewijzigd door rijk op 23 mar 2007 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.

elshoff
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2006 14:17

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door elshoff »

De tijden zijn al lang veranderd. Officieel bezorgen we tussen 12.00 en 18.00 en de avondritten tussen 18.00 en 21.00 en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur. Dit kan echter per regio verschillen.
Er wordt wel degelijk iets met een klacht gedaan, de bezorger krijgt een zogeheten "navraag" en moet dan reageren. Komen er te vaak, te veel klachten over een bepaalde bezorger/ster, dan kan hij/zij zijn biezen pakken

rijk
Berichten: 51
Lid geworden op: 22 feb 2006 20:58

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door rijk »

Dat de tijden veranderd zijn geloof ik, ik praat over de periode van oprichting toen Van Gend en Loos nog het hoofdkantoor op de singel had dus ong. 15 jaar geleden en het eerste depot van selektvracht op de lage weide zat. :!:

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door franil »

Ik weet niet hoe het in andere gebieden is, maar hier in Zeeland wordt het meeste afleverwerk van Selektvracht en Sandd verricht door scholieren, die lekker goedkoop zijn. Gewoon, met een tasje, en de grotere dingen op de bagagedrager. Dat vraagt om problemen.

heer_bommel
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2007 11:00

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door heer_bommel »

Even wat reacties op bovenstaande posters.

Waarom ik als ik klachten heb voor SelectVracht kies? Dat doe ik helemaal niet! Ik heb überhaupt niets te kiezen. Maar ik weet dat als ik iets uit de UK laat komen dat ik dan in 90% van de keren met die lui te maken krijg! En geloof me, ik klaag steen en been bij amazon. Maar ook amazon heeft niet voor Selektmail gekozen. Dus het enige wat die kunnen doen is bij Royal Mail klagen.

En ik heb vaak genoeg geklaagd, zowel bij het depot als via de mail bij Klantenservice van SelektVracht. Meestal komt er geen reactie, en als er gereageerd wordt dan is de stekking "wij hebben de bezorger erop aangesproken en we vertrouwen erop dat het in de toekomst niet meer voorkomt."

Nou, daar vertrouw IK dus helemaal niet op!

Jaridu
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 feb 2007 08:28

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Jaridu »

Heb samen met een kennis een paar keer bezorgd voor selektvracht. wat wordt dat slecht betaald. Soms wel 10 km verderop en niks extra's krijgen.
Voor mij geen selektvracht meer.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door Cesar »

Maar als iedereen nu zo aan het mopperen is over deze diensten waarom maak je er dan gebruik van , ga lekker zelf om je boodschappen.
Even ter verduidelijking: ik maak helemaal geen gebruik van Selectvracht, ik heb er alleen last van.

Toen het nog gewoon Van Gent en Loos was had niemand problemen.
Maar ja, de zaken moeten doorgaan en de aandeelhouders tevreden ten koste van de klandizie.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Selektvracht

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad, Selektvracht maakt er een zooitje van.
Verschillende zendingen uit Engeland zijn nooit aangekomen.
Bij klachten weten ze niets.
Bestel tegenwoordig maar niets meer in Engeland, en als ik het vermoeden heb dat het met Selektvracht komt, dan hoeft het voor mij niet.
Rommelige organisatie waarbij de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet.

Gesloten