Slechte bereikbaarheid bedrijven

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
MaRud
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2022 10:12

Slechte bereikbaarheid bedrijven

Ongelezen bericht door MaRud »

Tegenwoordig gaat alles zo'n beetje online en en het lijkt wel of bedrijven er van alles aan doe om te voorkomen dat jij ze een vraag kan stellen en dan moeten we die beantwoorden en dat is lastig, want dat kost tijd en is bovendien niet nodig want alle informatie staat toch online?

Neem nou AEGON, vanmorgen meer dan een 25min. geprobeerd ze telefonisch te bereiken, daarna hoorde ik om de paar seconden een piep.
Ik heb die 25 min. gewoon online wat andere dingen gedaan maar ondertussen wel mijn ongenoegen geuit wat mogelijk toch ontvangen is aan de andere kant van de lijn en dat kan natuurlijk van invloed geweest zijn. Uiteindelijk heb ik de verbinding maar verbroken. Overigens werd dit gesprek opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden maar dat hoor ik ook al jaren als ik banken, verzekeringen etc. bel. maar ik heb niet het idee dat er iets veranderd. Misschien het hoofdkantoor in den Haag? Daar wordt inderdaad opgenomen en nadat ik het e.a. heb uitgelegd word ik doorverbonden en kom weer terecht in hetzelfde keuze menu :oops: .
Geen nood, zo vermeld de site, je kan eigenlijk het beste chatten met een medewerker dan wordt je het snelst geholpen. Dat is foute informatie, die medewerker kan je wel vergeten want dit is een chatbot. Die chatbots zie je heel veell online en ik moet toegeven dat sommigen chatbots van bedrijven je na een paar vragen inderdaad doorverbinden met een echte medewerker...bij AEGON is me dat niet gelukt(knap gedaan hoor :lol: )
Misschien een emailtje? Nee hoor, je wordt al gewaaschuwd:
Een e-mail sturen is niet altijd de beste optie
We hebben meestal gegevens van jou nodig om je te kunnen helpen. Als je ons een e-mail stuurt, zijn deze gegevens vaak niet compleet. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar daardoor kunnen we je minder goed en snel helpen.
omdat we dan niet alle gegevens van je hebben :? ...geef dan online aan wat er in moet staan aan gegevens! :cry:
Gelukkig heeft AEGON ook webformulieren:
Via onze webformulieren stel je je vraag en vul je direct jouw persoonlijke gegevens in. Zo weten wij meteen wie je bent en over welk product jouw vraag gaat.
Uiteraard ook dat maar geprobeerd en nadat ik heel mijn hebben en houwen heb doorgegeven en mijn vraag heb gesteld, klik ik op de knop Verder om het geheel af te ronden, krijg de melding:
De website is niet beschikbaar door een technisch probleem.

Nu heb ik de afgelopen weken met meerdere bedrijven contact op moeten nemen en eigenlijk zie daar steeds hetzelfde; slechte bereikbaarheid, lange wachttijden aan de telefoon, vaak geen emailadres, online wordt je van de ene naar de andere pagina doorverwezen en uiteindelijk kom je op dezelfde pagina weer terecht en inderdaad als ze helemaal geen raad meer weten:..."vanwege technische problemen" ..kunnen we je helaas niet verder helpen. Klantenservice? :roll:

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte bereikbaarheid bedrijven

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er spelen een aantal verschillende zaken. Dat gesprekken worden opgenomen heeft niets te maken met de inhoud van het gesprek. Bij trainingen kunnen ze er voorbeelden uitnemen om te zien hoe iemand reageert. Voor de kwaliteit kijken ze niet hoe lang iemand in de wacht heeft gestaan.

In tijden van personeelsoverschotten en lagere lonen kon je callcenters inzetten. Tegenwoordig is het te duur om personeel hier voor in te zetten. Getrainde mensen die ter plekke de gegevens van de klant moeten ontvangen en corrigeren alvorens de vraag aan te horen en het antwoord moeten zoeken.
Juist online de gegevens invullen en de vraag stellen geeft het bedrijf de mogelijkheid om in alle rust alles goed uit te zoeken. Dat er echter een technische storing is is vervelend, maar dat heeft niets met de werkwijze te maken. Hooguit een vervelende samenloop van omstandigheden. En tijdens vakantietijd zal de bezetting ook niet optimaal zijn waardoor dergelijke problemen niet snel kunnen worden opgelost.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Slechte bereikbaarheid bedrijven

Ongelezen bericht door bupaul »

Dan moet je maar eens proberen om contact te krijgen met PostNL. Altijd eerst via een bot alles doorgeven. Als je dan eindelijk na 45 minuten een medewerker in de chat krijgt heb je het idee dat deze met van alles bezig is behalve met jou. Schrijft dat je de gegevens opvraagt om vervolgens na 5 minuten precies dat te vragen wat je al had beantwoord. Vervolgens verwijst hij naar de informatie op de gesloten server van post NL site je als consument niet kunt zien. Als je dan reageert hoor je niets meer.
De chat wordt niet afgesloten, de medewerker reageert gewoon niet meer.
En de vraag blijft onbeantwoord.
Als je een klacht in wel dienen kom je weer bij de chatbot uit en kun je helemaal opnieuw beginnen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Slechte bereikbaarheid bedrijven

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wel eens gehoord van een brief schrijven? Werkelijk, die manier bestaat ook nog! Kost u wel een vel briefpapier, wat printerinkt, een postzegel en wat tijd. Een zorgvuldig opgestelde brief komt altijd heel serieus over. Daar kunt u rustig over doen, lezen, verbeteren, nog een keer lezen en dan pas opsturen. Lijkt me wel belangrijk als u een serieuze klacht heeft. Zelfs een kopie kunt u, al dan niet digitaal, hiervan nog eenvoudig bewaren.

U kunt ook in zo'n brief nog een redelijke zelf gekozen termijn stellen waarbinnen u een antwoord verwacht.

De adresgegevens van AEGON vindt u na enig zoeken ook nog op hun website. Dat heb ik even voor u gedaan. Volg deze link: https://www.aegon.nl/particulier/klante ... s-en-route

Plaats reactie