LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte energie contracten via Kosten service

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
jdevrie
Berichten: 17
Lid geworden op: 01 jan 2017 14:07

Slechte energie contracten via Kosten service

Ongelezen bericht door jdevrie »

Ik heb enige tijd geleden mij aangemeld bij kosten service om ieder jaar een goed energie contract af te laten sluiten.
Ik was daar op gekomen via de consumentenbond
Kosten service heeft voor mij in september 2020 een nieuw contract geregeld.
Ik ging van Engie naar Greennl.
Echter enige tijd later vroeg ik mij af wie eigenlijk de kosten betaald voor dit regelen van de nieuwe contracten.
Ik zocht dit op op de site van kosten service en vond toen dat kosten service een vergoeding vraagt aan de leverancier.
Ik dacht meteen "dat moet toch uit de lengte of de breedte komen" dus ging ik eens beter kijken naar wat voor contract ze voor mij hadden geregeld.
Toen bleek dat het contract niet zo best was.
De prijzen van de energie zijn een stuk hoger dan de aanbieding van het energie collectief van de consumentenbond en ook de eenmalige kortingen ontbreken.
Later bood Engie mij een vervolgcontract aan wat beter was dan wat ik bij Greennl had gekregen via koste service dus ik had beter kunnen blijven waar ik was.
Vooral door het ontbreken van de eenmalige kortingen kom ik tot de conclusie dat kosten service onze kortingen opsnoept en daardoor gewoon slechte contracten regelt.
Ik wil via dit forum eens uitzoeken of er meer mensen zijn die ook onvoordelige contracten via kosten service geregeld hebben gekregen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte energie contracten via Kosten service

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Iedereen die werkt verricht wil daar graag voor betaald worden. Als er iemand voor u moet gaan uitzoeken wat de beste tarieven zijn, dan wil diegene daar betaald voor hebben. Vergelijk het met thuisbezorgen van boodschappen. Je kan alles online bij 1 supermarkt bestellen, maar dan betaal je voor het thuisbezorgen en je mist de lokale koopjes in de supermarkt. Voordeel is dan weer wel dat u er zelf geen tijd aan hoeft te besteden om daar heen te rijden, niet sloffend door de supermarkt hoeft te gaan en niet in de rij aan de kassa hoeft te wachten.

CarinaOele
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2021 13:21

Re: Slechte energie contracten via Kosten service

Ongelezen bericht door CarinaOele »

Ik ben eind vorig jaar overgestapt van Energiecontract nu moet in boven de 250 euro nog eens 150 euro contractbreuk betalen.
Door het bedrijf dat mijn overstap heeft geregeld is daar niet van gezegd. Er werd ook gezegd de overstap kosten worden vergoed maar ze vergoeden alleen die 250€ en de 100€ bonus die mij beloofd was smeren ze uit over 3 jaar bij iedere jaar afrekening.
Ik ben voor mijn gevoel totaal verkeerd voorgelicht door dat bedrijf en die 250€ die betalen ze pas nadat je 2 maandtermijnen betaald hebt.
Ik vind dat ik totaal verkeerd ben voorgelicht graag uw reactie.
Met vriendelijke groet Carina Oele

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte energie contracten via Kosten service

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

CarinaOele schreef:
27 jan 2021 13:34
Ik ben eind vorig jaar overgestapt van Energiecontract nu moet in boven de 250 euro nog eens 150 euro contractbreuk betalen.
Door het bedrijf dat mijn overstap heeft geregeld is daar niet van gezegd. Er werd ook gezegd de overstap kosten worden vergoed maar ze vergoeden alleen die 250€ en de 100€ bonus die mij beloofd was smeren ze uit over 3 jaar bij iedere jaar afrekening.
Ik ben voor mijn gevoel totaal verkeerd voorgelicht door dat bedrijf en die 250€ die betalen ze pas nadat je 2 maandtermijnen betaald hebt.
Ik vind dat ik totaal verkeerd ben voorgelicht graag uw reactie.
Met vriendelijke groet Carina Oele
Wat voor reactie verwacht u op het forum hier? Als u voortijdig vertrekt, dan moet u een opzegvergoeding betalen. En als u in het eerste jaar al opstapt moet u ook een eventuele overstapbonus terug betalen.
Beter is om vooral niet tijdens lopende contracten over te stappen tenzij u en u alleen een berekening gemaakt hebt dat het loont om over te gaan stappen.

Gesloten