LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELEGRAAF

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
maria65
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 dec 2008 10:43

TELEGRAAF

Ongelezen bericht door maria65 »

er is in nov 2008 telefonisch contact opgenomen met mij door de telegraaf met de mededeling dat ik van nov t/m febr met automatische stopzetting de telegraaf voor een x bedrag kon thuis krijgen.

Vandaag een factuur thuis geregen voor verlenging van mijn abonnement?
Contact op genomen met de telegraaf en nou blijkt dat ik een vast abonnement heb ipv van een los.
op het formulier dat ik heb gekregen in nov staat hier niets over in.
de buitenlandse die ik aan de telefoon kreeg wist het ook allemaal niet.
voel mij mooi genept door de telegraag zijn zij dan zo afhankelijk van deze praktijken?

Voor mij geen telegraaf meer

jannieberlijn
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 apr 2008 13:05

Re: TELEGRAAF

Ongelezen bericht door jannieberlijn »

Mijn man heeft vorig jaar een weekend abonnement afgesloten bij de Telegraaf. Dit betaalde hij gewoon per acceptgiro. Op een dag werd hij in een winkelcentrum aangesproken door een colporteur van de Telegraaf of hij zijn weekend abonnement wilde omzetten in een gewoon abonnement voor 15 euro per maand, met als voorwaarde dat het bedrag iedere maand automatisch zou worden afgeschreven. Nadat het in het begin fout ging met het omzetten: rekeningen niet ontvangen, wel aanmaningen of meteen incasso, daarna nog een geld teruggestort gekregen, krijgen wij nu iedere maand een aanmaning. Wat blijkt: in het systeem staat een verkeerd bankrekeningnummer waarvan niet automatisch kan worden afgeschreven. Twee keer het juiste bankrekening nummer doorgegeven, maar nog steeds lukt het niet. Nu betalen we maar gewoon iedere maand de aanmaning. Begin dit jaar geprobeerd het abonnement stop te zetten, blijkt dat mijn man vast zit aan een jaarabonnement, dit was door de colporteur niet vermeld. Volgens de klantenservice moeten wij daar een brief van hebben ontvangen, maar deze hebben wij nooit gezien. Ik heb twee keer gevraagd om een kopie van die brief, die zou worden opgestuurd, tot nu toe nooit ontvangen. In september zijn wij eindelijk van de Telegraaf verlost. Voor ons nooit meer een kranten abonnement.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: TELEGRAAF

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Nu betalen we maar gewoon iedere maand de aanmaning. Begin dit jaar geprobeerd het abonnement stop te zetten, blijkt dat mijn man vast zit aan een jaarabonnement
Iets klopt er niet in deze zinnen.
M.i. per maand betalen, per maand op kunnen zeggen.
Evenals per kwartaal betalen, per kwartaal op kunnen zeggen, en per jaar betalen is per jaar op kunnen zeggen.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: TELEGRAAF

Ongelezen bericht door witte angora »

Het heet dan ook niet de Telebraaf... :lol:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: TELEGRAAF

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

vogels schreef:
M.i. per maand betalen, per maand op kunnen zeggen.
NIET als je een abonnement hebt voor een speciaal prijsje en 15,- euro p.m. is een speciaal prijsje.
Stel, men betaalt nog steeds (?) het speciale prijsje.
Dan betreft het een proefabonnement.
En dit staat in de leveringsvoorwaarden over proefabonnementen:

17.1. Een Abonnementsovereenkomst kan worden beëindigd
met inachtneming van een opzegtermijn van één maand
voor afloop van de overeengekomen abonnementsperiode,
bij gebreke waarvan de Abonnementsovereenkomst
automatisch voor eenzelfde periode wordt verlengd, tenzij
anders overeengekomen. Proefabonnementen eindigen,
zonder dat opzegging vereist is, na het verstrijken van
de proefperiode.


Maak het nou niet nodeloos ingewikkeld.
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 17 jul 2010 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: TELEGRAAF

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

vogels schreef:Als jij mensen niet op het verkeerde been zet, maak ik het niet nodeloos 'ingewikkeld'. Jij zit nu maar weer aan te nemen dat het om een proefabo gaat, dat lees ik nergens. En het is zeker een 'speciaal prijsje' want een maandabo op deze krant kost meer dan 15,- euro.
Nee vriend, ik stelde dat per maand betalen, per maand kunnen opzeggen is.
Per kwartaal ...... enz. enz.
Uiteraard met in achtneming van 1 maand opzegtermijn.
JIJ kwam met het verhaal over een proefabonnement!

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: TELEGRAAF

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

vogels schreef:NIET als je een abonnement hebt voor een speciaal prijsje en 15,- euro p.m. is een speciaal prijsje.
En daar mag je m.i. dan de volgende conclusie aan verbinden:
Tis weer bijzonder schreef:Stel, men betaalt nog steeds (?) het speciale prijsje.
Dan betreft het een proefabonnement.
En dit staat in de leveringsvoorwaarden over proefabonnementen:
Laatst gewijzigd door Tis weer bijzonder op 17 jul 2010 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: TELEGRAAF

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Aha, dus als ik het goed begrijp kan iedere abonnee een 'speciaal prijsje' krijgen zonder dat het een proefabonnement betreft?
Dan heb ik nog wat tegoed van De Telegraaf. :lol:

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: TELEGRAAF

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Tsja, en als je dan in jouw voorbeeld voor het 'speciale prijsje' van € 15 per maand de krant kan ontvangen, dan heb je een maandabonnement.
En een maandabonnement kan men m.i. dan ook per maand beëindigen.
En zo is het cirkeltje na het uitstapje over een proefabonnement weer rond.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: TELEGRAAF

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Tis weer bijzonder schreef:Tsja, en als je dan in jouw voorbeeld voor het 'speciale prijsje' van € 15 per maand de krant kan ontvangen, dan heb je een maandabonnement.
En een maandabonnement kan men m.i. dan ook per maand beëindigen.
En zo is het cirkeltje na het uitstapje over een proefabonnement weer rond.
En daar zit hem de kneep, is dat ook het inzicht van de Telegraaf?
Wat u vindt is niet altijd wat ook daadwerkelijk gebeurd.
Zoals mijn moeder en vader altijd zeiden vroeger: 'Wat je vindt moet je naar de politie brengen.'.

Gesloten