LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] terra vitalis

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

beste anoniem,
jij beweerd insider te zijn geweest, ik geef je ook geen ongelijk dat de ondernemers die terra opgestart zijn het ook ging om geld ! alleen jou insteek bewijst dat je van de filosofie van terra vitalis weinig hebt begrepen!, en dat voor een insider! het ging de ondernemers zelfs om veel geld , ook wel genoemd een pleuris bak met geld! de filosofie van de terras 4ps ziet geld als een belangrijk onderdeel voor alles en iedereen aan de gang te houden en wel voor 20 jaar elke dag dat je verkoopt! geld is ook niet vies, daar is het een investeerder ook om te doen!!! hoe je met geld omgaat is vaak de reden van discussie!! een win win win situatie creeren is de kunst!! een strustuur of een filosofie neerzetten is niet moeilijk! er anderen naar laten handelen of laten begrijpen is de moeilijkheid gebleken! mensen zijn van vlees en bloed! en handelen word voornamelijk gedreven door angst ! de indivudualistische samenleving , waar eigenbelang en de 4jaarsciclus voorop staat kent veel nadelen maar zelfkennis van mensen is het grootste probleem om tot duurzaamheid en vrede te komen!

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Blijf jij vooral denken dat er sprake is van een win-win-situatie.
Ik heb al eerder verteld dat je naar de winst op je inleg kan fluiten, maar lees daar gerust overheen.

Het initiatief en de gedachte achter een plan als dat van TV is natuurlijk geweldig, daar hoor je mij niet over. De gedachte dat dat initiatief erg goed is te verkopen, ligt juist aan de grondslag van TV. Dat is juist de reden geweest dat TV is opgestart. Waarom Goodwood nog rijker maken, als je alle centen in je zak kan steken. Het scheelt nogal of je per 1/6 hectare Fl 1400 krijgt van Goodwood aan commissie (das war einmal) of dat je de volledige som in Euro's krijgt per 1/4 hectare, waarvan je niets meer hoeft af te dragen. Enkel en alleen omdat je het zelf verkoopt in plaats voor anderen.

Inmiddels is TV toe aan de 3e verkooporganisatie, ook die zal het niet langer doen dan een jaar of 2-3. Daarna begint het spelletje gewoon weer van voren af aan. Er is tegenwoordig zoiets als Google, gebruik dat eens. Misschien geloof je het als je het van iemand anders leest...
Ik beweer niet alleen een insider te zijn, ik ben het al voor meer dan 20 jaar.

En gebruik voor de verandering eens een hoofdletter af en toe, dat leest stukken aangenamer.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

zo, een nieuwe bestuurder en een nieuwe website bij de stichting...dat helpt!!!!
valt me op dat de paragraaf over de wederverkoop is veranderd, ze spannen zich nog steeds in maar toch net anders!
die harrie is toch aan het knutselen met de zekerheden van de participanten :shock:

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Ik weet niet hoe dom je bent, of hoe dom je jezelf voor doet. Daarnaast heb ik de indruk dat je heel veel blijft zien door een aparte bril. Je hebt als participant één zekerheid:

Je raakt geld kwijt en je krijgt geen enkel rendement op je inleg.

Misschien dat wanneer ik het in dikke letters neer zet, dat het dan tot je door gaat dringen. Blijf vooral hopen dat het allemaal goed komt...

Deze insider weet er iets meer van van af dan je denkt.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

als je op de nieuwe website van terra vitalis via informatie doorklikt naar produktinformatie kan je bij punt 7 ( http://www.terravitalis.nl/assets/files ... ringTV.pdf ) als je dan het verslag leest kom je tabel 3 tegen.....huup huup barbatruuk !!! door de uitgangspunten te wijzigen onstaat er dubbele waarde! bijzonder mooie googeltruuk waar hans kazan nog een puntje aan kan zuigen!
als je dit dan weer combineerd met de disclosure die form gebruikt in het onderzoek van de stichting, krijg ik een raar onderbuik gevoel!
lees hieronder de copy/paste
Tenzij er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid zijdens FORM, is FORM niet aansprakelijk voor enige vorm
van schade voortvloeiend, in zijn geheel of ten dele, uit of in verband met (i) de inhoud van dit rapport, (ii) handelingen
van FORM bij het verkrijgen, verzamelen, samenstellen of interpreteren van de informatie die beschikbaar was met
betrekking tot de houtmarkt en de meetgegevens van STV om te komen tot de staande houtvoorraad en het
geprognosticeerde volume voor toekomstige dunningen; en (iii) handelingen van derden op basis van de (conclusie(s)
uit de) NCW. In het geval als bedoeld in de eerste volzin, is de aansprakelijkheid van FORM te allen tijde beperkt tot
het vergoeden van directe schade.
het lijkt me toch eens tijd worden dat participanten zich onafhankelijk van de stichting gaan organiseren en dit soort rapportjes toch eens te laten toetsen door bijvoorbeeld de hoge school in wageningen dhr Romein van de hoge school heeft al eerder een boekje geproduceerd over teak green gold!

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

sorry
Laatst gewijzigd door oprichter op 02 jun 2009 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Beste mensen.

Met veel belangstelling heb ik alle berichten op dit Forum gelezen over Terra Vitalis. Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik liefst 4 participaties heb gekocht de afgelopen 6 jaar. Bij elkaar liefst 1,25 hectare. Alles gekocht met het doel de wederverkoop na 5 jaar. Iedere keer bij een aankoop was dit mijn hoofdreden voor investering in Terra Vitalis. Keer op keer werd mij verzekerd dat wederverkoop binnen 6 weken gerealiseerd zou zijn en dat er wachtlijsten waren voor de oude aanplant.
So far so good zou je zeggen. In maart 2008 kocht ik nog 0,25 hectare. Meteen daarna begon het te rommelen in de organisatie. De meest cruciale schakel in het geheel, PBMG-de verkopers, ging failliet. Uiteraard een meesterzet van Terra Vitalis. Het hele wederverkooppverhaal was een een klap weg. Verschillende investeerders op dit forum maken al melding van wederverkoopverzoeken die al meer dan 24 maanden lopen. De zaak wordt me steeds duidelijker. Bewust is PBMG in staat van faillissement gebracht door de "heren" die de aandelen bezaten. Je trekt de BV leeg en zorgt dat er alleen schulden zijn. Je betaalt geen rekeningen meer en hupla je bent failliet. Alle problemen met wederverkoop in een klap weg. Er is immers geen verkooporganisatie meer, dus daar kan TV dan toch echt niets aan doen. Vervolgens blijf je als participant natuurlijk mooi met je rommel zitten. Geen wederverkoop en dus geen geld waar je op rekende. Nu is er een nieuwe verkooporganisatie die meteen al laat weten dat het minstens een jaar gaat duren en dat je misschien de prijs wel moet laten zakken. Mooie boel! Helaas ging onlangs ook nog GIN BV failliet. Daar had ik ook een participatie van 10.000 euro lopen. Weg geld. Zo word je wel heel erg gestraft door de "bomenlobby". Kortom bij mij komt steeds meer het idee van een pyramide spel boven drijven. Zolang er maar participanten instappen gaat het goed. Op het moment dat er voor het eerst stront aan de knikker is (niet betalen van afgesproken bedragen) dan stapt er natuurlijk niemand meer in. De bron droogt snel op en de pyramide stort in. Volgens mij dus weining verschil tussen Easy Life, Bernard Madorff en Terra Vitalis. Wie wil er nu echt oude aanplant kopen? Alle signalen zouden toch op groen moeten staan met het huidige beursklimaat!! Maar nee, de participatie blijft gewoon onverkoopbaar liggen omdat de pyramide zijn Waterloo heeft gevonden. Mijn kinderen gaan studeren en ik kan gewoon mijn hypotheek verhogen ipv het geld uit de wederverkoop van mijn eerste participatie gebruiken. Er is ook geen enkel inzicht in de status van het verkoopproces. Sinds ik een participatie in de wederverkoop heb is er geen telefonisch contact meer. Dit in schril contrast tot vorig jaar! Ik denk dat ik maar leer bidden??
Laatst gewijzigd door Cor25 op 30 jun 2009 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

anoniem11
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 mar 2009 17:16

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door anoniem11 »

Weer iemand die geleerd heeft hoe het spelletje in elkaar zit.
Ik snap echt niet waarom je, na het voorgaande, toch in maart 2008 nog een participatie hebt aangeschaft...

Troost je, je bent niet de enige.

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Beste anoniem11,

Dat snap ik NU(!!!!!!!!!) zelf ook niet meer. :oops: :oops: :oops: :oops:

stopterravitalis
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2009 14:45

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door stopterravitalis »

wegens ongewenste reacties verwijderd
Laatst gewijzigd door stopterravitalis op 26 jun 2009 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

beste ruben,
samen met mijn broer ben ik mede oprichter van terr vitalis,
wij storen ons vreslijk aan het gevoerde beleid bij voorheen tera vitalis international en de stichting, wij zijn inmiddels in contact met bartels advocaten uit zeist, wij willen gemeenschapelijk met de klanten transparantie krijgen over het e.e.a, hoofdrichting is daarbij de compleet gestagneerde wederverkoop en de oorzaken daarvan tevens wilen wij betrokken raken of advies geven bij een vernieuwde of hersteld beleid bij terra, ik hoop dat we van steun kunnen zijn bij het oplossen van de problemen rond zo een fantastisch produkt
mvg frans boot

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Beste heer Boot,

Ik neem aan dat uw zakken goed gevuld zijn.
Die van mij zijn leeg door het uitblijven van de met veel bravoure verkondigde wederverkoop. (WE hebben wachtlijsten mijnheer!)

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

beste cor,
was het maar zo.....maar helaas, ik heb de boel vanuit die opteak verkeerd aangepakt, maar slaap wel erg lekker! wat betreft de wachtlijsten .....dat is mij ook een doorn in het oog....vandaar collectieve aktie met ondersteuning van de oprichters indien gewenst!
mvg

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

Beste heer Boot.

Indien u de wwarheid spreekt; mijn oprecht excuus voor de gemaakte opmerking over zakken vullen. Ik slaap niet zo goed als u omdat de wederverkoop van essentieel belang is voor de studie van mij kinderen!

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

beste cor,
laten we er iets aan doen! ik ben het inmiddels gewend op die manier bekeken te worden! maar nogmaals laten we in aktie komen er zijn meer lotgenoten! collectieve aanpak lijkt me het beste ben benieuwd hoe ze hun inspanningsverplichting benaderd hebben! meld je aan bij bartels advocaten in zeist , dan gaan we beginnen,
mvg frans boot

cboer
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2009 11:52

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door cboer »

Mensen waar zijn we mee bezig? De reden dat ik en u zo lang moeten wachten op verkoop van onze percelen, is omdat jullie pessimisten dit forum gebruiken als gedachtegang en er overal iets slechts achter zoeken! Begrijpen jullie dan niet dat hoe meer er hier gezeken wordt, hoe langer er naar een klant moet worden gezocht die mijn perceel koopt?
Ik ben ook al ruim een jaar aan het wachten op verkoop van mijn perceel, maar door het geklaag en gespeculeer hier duurt het alleen maar langer. Ik weet niet wat anoniem en oprichter aan het proberen zijn, maar dit zijn juist de personen die het ons moeilijk maken!! Kijk maar eens op http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_q ... qid=316483 dan zie je precies met wat voor mensen we omgaan.
En wat mij betreft zijn Bartels Advocaten (dion bartels) het grootste tuig wat er is, aangezien ze over onze rug bakken geld verdienen! Je moet zelf weten wat je doet, maar ik trap er niet in.

Cees

Cor25
Berichten: 139
Lid geworden op: 01 jun 2009 19:36

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door Cor25 »

@Cees

Beste Cees,
Helaas ben jij nog langer dan ik aan het wachten op wederverkoop. Volgens mij doet TV hier helemaal niets meer aan. Sinds de oude "PBMG" failliet ging focust men zich op nieuwe percelen verkopen. De afspraken uit het verleden hebben helaas weining waarde in de toekomst. Ik heb al mijn participaties (4 stuks) gekocht met de uitdrukkelijke afspraak: wederverkoop na 5 jaar. Helaas gaat dit niet door. Ik zat ook bij GIN. Die zijn inmiddels al failliet. Zo'n 10.000 euro naar de haaien. Dit als "beloning" voor investeren in groen en milieu. Ik vrees met grote vreze dat TV dezelfde kant op gaat als Frans van der Heijden c.s (=GIN). Met halleluja roepen bereiken we ook niets. Er is ook bij PBMG schofterig veel geld verkwanseld door de directie. Mijnheer Noomen had immers een salaris van 45.000 eurootjes per maand!!!!!!!!!!!!!! Dergelijke hoogmoed komt voor de val. Vraag is alleen hoelang spartelen we nog?? Ik zie ook geen jaarrekening 2008 op de website van TV. Lijkt me toch niet zo moeilijk te maken als je de zaakjes op orde hebt!! Ik zal maar af moeten wachten wat er ooit van mijn totale inleg van 38.000 euro terugkomt!

cboer
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2009 11:52

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door cboer »

Beste Cor,

Ik begrijp je angst gezien je ervaringen met GIN, maar je zult inderdaad af moeten wachten of je geld komt, geloof me ik heb in totaal 3 hectare aangekocht over een periode van 2 jaar en heb het geld net als jij hard nodig. Niet zozeer nu meteen maar over een paar jaar zou dat erg prettig zijn. Maar begrijp dan ook dat hoe meer slechte publiciteit er rond een bedrijf is hoe slechter de verkoop gaat. Iedereen praat over oude bestuurders en directie wat niet deugt, prima dat zal dan ook wel, en misschien had ik daar naar moeten zoeken voordat ik in zee ging met TV, maar als ik ze nu mag begrijpen hebben de personen die er voor gezorgd hebben dat het bedrijf naar de knoppen ging vorig jaar, er nu helemaal niets meer mee te maken. Tot in hoeverre dat klopt ik heb geen idee, maar zoals het mij uitgelegd is begrijp ik wel waarom het wachten zo lang duurt; iedereen die maar loopt te zeuren op internet -> nieuwe deelnemers lezen dat en durven niet mee te doen -> oude percelen kunnen niet verkocht worden -> mensen zeuren nog meer op internet. En zo gaat het kringetje gewoon rond. Dan ploft het bedrijf want er is geen nieuw geld meer en dan kunnen we écht fluiten naar onze centen. En dan lopen wij in onze eigen achtertuin lopen te pissen. Kortom, doe even normaal, ik bel ze voortaan elke maand om te kijken hoe het ervoor staat, en ookal krijg ik maandenlang hetzelfde verhaal, zo ben ik wel een van de eerste die ook hoort dat het weer goed gaat.
Wees blij dat je vorig jaar januari geen aandelen ING of TOMTOM had gekocht, dan wist je nu zeker dat je geld weg was, of jaren moet wachten dat het weer wat waard wordt, als dat al mogelijk is.

Mvg,

Cees

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

beste cees cor,
juist wat je hierboven benoemd is de reden dat wij nog steeds in aktie komen , het complete toezicht zit nog steeds op zijn plek bij terra vitalis,
onder hun toezicht is het mis gegaan, dat de toenmalige mederwerkers van de directie nu roepen dat het toen slecht was en nu beter volstaat niet,
ik ben benieuwd naar hun idee om een boom als finacieel produkt te laten slagen, zitten ze op koers tov. hun bussiness plan, ik hoor elke keer maar excuses dat het ze niet lukt daar te komen waar ze willen wezen! ik verlang transparantie over voorgaande jaren en een visie naar de toekomst! was het maar zo dat dingen automatisch beter worden.....helaas. wat is er gebeurd met de reizen wat is er gebeurd met de 1.300.000 van de stichting, waarom is er niet ingegrepen door het toezicht toen het duidelijk was dat er viendjes politiek was tussen de sleutelfiguren bij terra, zo heb ik nog wel een lijstje met meer vragen!
een zwart schaap aanwijzen en dan verder gaan.......pffff, ik zou dan niet wachten op verbetering! waarom heeft het toezicht dat zwarte schaap niet herkend en wat is nu precies de consumentenbescherming geweest van de afm met het verstrekken van een vergunning?
ik hoop dat jullie net zo geintereseerd zijn in deze antwoorden, pas dan kan je open naar de toekomst kijken
mvg frans
Laatst gewijzigd door oprichter op 29 jul 2009 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

oprichter
Berichten: 51
Lid geworden op: 10 apr 2009 08:23

Re: terra vitalis

Ongelezen bericht door oprichter »

o ja cees,
heb je al gevraagd waar de jaarstukken van de stichting blijven? kunnen we met zijn alle kijken naar het resultaat van het voortvarend optreden van e.van toor en prof van mens.
mvg frans
in 2000 stond in de overeenkomst tussen pbmg en terra vitalis een wederverkoop verplichting voor pbmg, in 2005 is mij aangeboden om alle aandelen van pbmg over te nemen ook toen was het zo dat deze verplichting voor pbmg bestond, later in 1 van de onzinnige aandeelhoudervergaderingen van terra vitalis intenational bleek dat die paragraaf geschrapt was, waarom is dat door het bestuur van de stichting gedaan? zou de vriendschap tussen van toor en noomen daar een rol in hebben kunnen spelen?
ik zie nu dat in mij de algemene voorwaarden drastich zijn gewijzigd , waarom zo laar? je zou in april maar als nieuwe klant nog wat gekocht hebben bij terra vitalis en te horen hebben gehad dat de participatie verhandelbaar is, terwijl er geen verplichting meer was voor de verkoop organisatie,
beste cees ik begrijp dat je je geld terug wil, maar moet een ander dan de problemen krijgen met terra.

Gesloten