LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thuiswerk !!!

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
danielle
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2003 23:58

thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door danielle »

Hallo,
Ik ben sinds vanmiddag in de wereld an thuiswerk gedoken, te mooi om waar te zijn sommige dingen, maar oke.
Na een middagje surfen over het net en oa de radar site, weet ik nu wel hoe het niet moet.
Maar wat ik niet kan vinden, zijn de tips en adressen die wel betrouwbaar zijn en waar mensen wel goede ervaringen mee hebben.
Wie kan mij helpen ??

Alvast bedankt,

MAXIEM

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag danielle,
Maar wat ik niet kan vinden, zijn de tips en adressen die wel betrouwbaar zijn en waar mensen wel goede ervaringen mee hebben.


Er zijn geen tips en adressen die wél betrouwbaar zijn!

Er zijn erg veel thuiswerkfirma's in Nederland waarvan er naar mijn mening geen enkele enigszins betrouwbaar is. Zij zijn er om hun eigen kas te spekken en niet voor mensen die thuiswerk zoeken.

Waarom ben ik die mening toegedaan? Op de grote consumentensite's staan erg veel klachten over dit soort firma's.
Het draait altijd om het volgende:

Je moet vooraf betalen voor een soort catalogus. Die kost meestal zo rond de 30 euro. Je krijgt dan enkele a4tjes met een nietje er door heen met wat kopietjes van advertenties die meestal gedateerd zijn. De werkelijke waarde van zo'n catalogus ligt zo rond de 1 euro!!!

Sommige firma's werken ook met een soort overeenkomst. Je betaalt elke maand bijvoorbeeld € 8,75 en krijgt dan via een e-mail af anderzijds een zogenaamde actuele aanbieding waarin vrijwel altijd al voorzien is. In feite betaal je dus ongeveer 100 euro op jaarbasis en je hebt wel een overeenkomst afgesloten die jaarlijks stilzwijgend wordt verlengd. Wil je daar van af dan kost dat ook weer geld omdat je meestal aangetekend moet opzeggen

Sommige firma's werken met een 900 nummer tegen een fors tarief. Het is dan de bedoeling dat je veel belt en zij zorgen er dan wel voor dat je lang aan de lijn blijft. Ook dat is kassa voor de firma want zo'n verbinding kost al gauw een halve euro per minuut.

Veel firma's werken ook met een combinatie van bovenstaande drie punten.

Als er werkelijk vanuit het bedrijfsleven veel vraag zou zijn naar thuiswerk, dan zou het bedrijfsleven zelf de kosten van zo'n firma wel voor haar rekening nemen.

Pas vooral goed op als je het woord "garantie" ziet staan. Dit woord geeft aan de argeloze lezer enig vertrouwen en dat is misplaatst.

Volgens mij is de enige manier om thuiswerk te krijgen: informeren bij familie, buren en kennissen.

Thuiswerk houdt in dat je geld verdient en niet uitgeeft!

Sukses, groeten, Paula.

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dat is ook mijn verhaal paula.
Ik mis aleen de gave om het net zo uit te leggen als jij


Tim

Accutron
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 dec 2005 19:32

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door Accutron »

Noem mij eens een serieuze ' normale' werkgever waar je geld mee moet nemen om aan de slag te kunnen? Neem van mij maar aan dat alles waar je eerst moet betalen nep is.

teambuilder
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jul 2006 19:33

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door teambuilder »

Ik heb misschien wel wat voor je.

Ik ben alleen benieuwd

1 Hoeveel tijd wil je er in steken per week?
2 Wat verwacht je van het bedrijf?

Laat me dit weten dan kan ik beoordelen of ik wat voor je kan betekenen.

Het betreft een serieuze legale zaak

Met vriendelijke groet

Wouter

MAXIEM

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag teambuilder,

Ik zoek (letterlijk) thuiswerk waarmee ik € 40,- per uur wil verdienen. Het bedrijf waar ik voor moet werken maakt me niets uit als het maar legaal is.

Vriendelijke groet, Paula.

Note: Het lijkt me handig dat je je e-mailadres even geeft.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door Martin1976 »

€ 40 per uur? Als je dat met thuiswerk kunt verdienen dan zeg ik meteen m'n baan op denk ik, en al m'n collega's ook :lol:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

precies en dan haal je die 40 euro per uur wel. :lol:

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door kritisch consument »

40 euro per uur voor thuiswerk ? Maak het nou een beetje zeg ! Dat betaalt geen enkele werkgever je, tenzij je eigen baas wordt met een heel duur adviesburo, maar dan moet je flink wat in je mars hebben hoor.

Ik zelf werk voor het NIPO in Amsterdam, jawel, vanuit huis. Het verdient alleen geen 40 euro per uur maar dat hoeft voor mij ook niet. Het is tenminste wel een betrouwbare werkgever, en het werk (telefonisch marktonderzoek) staat mij wel aan.

Het kan dus wel; werken vanuit huis, maar de luchtkastelen die je in advertenties worden beloofd, dat kan dus niet hé.

@tje
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:57

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door @tje »

Thuiswerk en dan 40 euro per uur verdienen? Ik denk dat je beter wat anders kan gaan zoeken. Als je met thuiswerk 10 euro per uur verdient, heb je al een hele goeie gevonden. (lees: bestaat al niet)

melissaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2006 09:26

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door melissaatje »

€ 40,- per uur is volgens mij alleen te halen als je webcamwerk doet en dan nog moet je héél goed zijn :wink:

Er zijn wel diverse websites op het internet die een gratis overzicht aanbieden van thuiwerk zonder dat je voor die informatie hoeft te betalen. Twee voorbeelden zijn:

www.thuiswerkvacatures.nl
www.thuiswerkvacaturebank.nl

Op eerstgenoemde wordt ook een zwarte lijst van thuiswerkaanbieders bijgehouden.

kaasmeisje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2006 11:03

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door kaasmeisje »

Op zaterdag 2 sept. stond een advertentie in het AD waarin thuiswerkers worden gevraagd om sorbo spulletjes te gaan inpakken. reageren kan op een 0900 nummer. wanneer je dit nummer belt wordt je na eindeloos wachten (0,80 eurocent p/min.) en een muziekje + heel veel geduld en steeds weer opnieuw proberen omdat er zoveel in de wacht staan, doorverbonden naar een "telefonist(e) die je vraagt om nog een ogenblik geduld. Dan wordt nadat je toch eindelijk iemand aan de telefoon krijgt verteld dat dit werk alleen is bedoeld voor mensen uit Rotterdam en dat de rest v/h land niet aan bod komt (staat niet in de advertentie). Uit telefonisch navraag bij sorbo blijkt dat sorbo hiervoor geen opdracht heeft gegeven en ook nooit zal geven omdat ze dit intern regelen. Wel hebben ze meer klachten hierover gehad en gaan dit uitzoeken. dus wees allert. groeten kaasmeisje.

lieve schat1
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2007 12:13

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door lieve schat1 »

hallo allemaal,

Heeft iemand een idee waar ik mij goed kan aanmelden voor thuiswerk?
helaas is er de afgelopen jaar niets meer geschreven en ik weet niet wat nu de juiste adressen zijn voor aanvragen thuiswerk
wie kan mij opweg helpen

ayol
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:33

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door ayol »

Misschien is dit iets :!:


http://www.thuiswerkvacatures.nl/

MAXIEM

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Thuiswerk:

Er zijn erg veel thuiswerkfirma's in Nederland waarvan er naar mijn mening mogelijk geen enkele betrouwbaar is. Zij zijn er om hun eigen kas te spekken en niet voor mensen die thuiswerk zoeken.

Waarom ben ik die mening toegedaan? Op de grote consumentensite's staan erg veel klachten over dit soort firma's.
Het draait altijd om het volgende:

Je moet vooraf betalen voor een soort catalogus. Die kost meestal zo rond de 30 euro. Je krijgt dan enkele a4tjes met een nietje er door heen met wat kopietjes van advertenties die meestal gedateerd zijn. De werkelijke waarde van zo'n catalogus ligt zo rond de 1 euro!!!

Sommige firma's werken ook met een soort overeenkomst. Je betaalt elke maand bijvoorbeeld € 8,75 en krijgt dan via een e-mail af anderzijds een zogenaamde actuele aanbieding waarin vrijwel altijd al voorzien is. In feite betaal je dus ongeveer 100 euro op jaarbasis en je hebt wel een overeenkomst afgesloten die jaarlijks stilzwijgend wordt verlengd. Wil je daar van af dan kost dat ook weer geld omdat je meestal aangetekend moet opzeggen

Sommige firma's werken met een 900 nummer tegen een fors tarief. Het is dan de bedoeling dat je veel belt en zij zorgen er dan wel voor dat je lang aan de lijn blijft. Ook dat is kassa voor de firma want zo'n verbinding kost al gauw een halve euro per minuut.

Veel firma's werken ook met een combinatie van bovenstaande drie punten.

Als er werkelijk vanuit het bedrijfsleven veel vraag zou zijn naar thuiswerk, dan zou het bedrijfsleven zelf de kosten van zo'n firma wel voor haar rekening nemen.

Pas vooral goed op als je het woord "garantie" ziet staan. Dit woord geeft aan de argeloze lezer enig vertrouwen en dat is misplaatst.

Volgens mij is de enige manier om thuiswerk te krijgen: informeren bij familie, buren, kennissen en vrienden.

Thuiswerk houdt in dat je geld verdient en niet uitgeeft! :idea:

Groeten, Maxiem..

lieve schat1
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2007 12:13

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door lieve schat1 »

bedankt voor je opmerking
maar ik wil wel graag wat extras verdienen maar dat is dan in het thuiswerk niet mogelijjk haal ik uit je verhaal :cry:
wel raar
er moet er toch een bij zitten die wel betrouwbaar is?

MAXIEM

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag lieve schat1,

Je schrijft:
er moet er toch een bij zitten die wel betrouwbaar is?
Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Voordat je die gevonden hebt ben je dus heel veel geld kwijt.

Groeten, Maxiem.

lieve schat1
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2007 12:13

Re: thuiswerk !!!

Ongelezen bericht door lieve schat1 »

ik denk dat je daar ook gelijk in heb
ik zat net even een oude uitzending te kijken van kassa
en daarin vertelde ze dat je het beste gewoon naar een arbeidsburo kunt gaan en je daar aanmelden voor thuis werk

Gesloten