LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ramonçito
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:06

TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door Ramonçito »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en dit is mijn eerste post.

Ongeveer 2 jaar geleden veranderde TNT post mijn standaard postkantoor. Ik woon in Utrecht stad op postcode 3582CT.

Mijn straat: de Krommerijn eindigt op het kruispunt van het Ledig Erf, hier zit 'ons' postkantoor. Dat is welgeteld 300 stappen van mijn huis want ik woon aan het begin van de Krommerijn.

Aangezien ik regelmatig dingen bestel via internet kreeg ik ook regelmatig pakketjes bezorgt, ophalen is dan 5 minuten lopen want het zit letterlijk aan de overkant.

2 jaar geleden moest ik opeens naar de Maliebaan, een nieuw kantoor net geopend. Ok, kan gebeuren, wel lastig want het is 3.5km verderop en met de auto in de stad nog verder want je moet omrijden.

Het blijkt echter niet om iets tijdelijks te gaan maar het is structureel.. Iemand heeft blikbaar gedacht dat de Maliebaan 50 3582 CS dichterbij is ten opzichte van de Krommerijn 3582 CT dan het kantoor op de Oude Gracht 427, 3511 PJ.

Helaas zitten postcodes zo niet in elkaar..

Afbeelding

De punt is de Oude Gracht en de X is mijn huis.

Of hier: 1 postkantoor, 2 mijn woning en 3 is de Maliebaan.

Afbeelding

Eerst vraag je natuurlijk bij het postkantoor of er iets fout is gegaan, nee het is veranderd zegt de eigenaar. Hij kreeg er veel klachten over..

Goed, ik bellen met TNT, diverse keren, telkens hetzelfde antwoord: 'mijn postcode valt onder een ander logistiek gebied'.

Maar waarom dan?? Het was eerst correct ingedeeld, er wordt eenpostkantoor verplaatst van de Burgermeester Reigerstraat naar de Maliebaan en vervolgens gooit iemand die niet weet hoe postcodes werken de boel om?

Tevens krijg ik steeds te horen 'kan niet omgezet worden', kan niet? wil niet.. want het was ooit wel goed.. Is het weer zoiets wat een manager heeft geregeld 'in het kader van de efficieny' om zichzelf te bewijzen en vervolgens weigert om weer recht te breien als het niet helemaal correct lijkt te verlopen??

Enfin, ik heb geschreven naar de klantenservice van TNT en die konden niets. Dus ik schreef ter attentie van de directie van TNT: bericht terug van de klantenservice, zelfde brief als eerder.. Ik schrijf nogmaals naar de klantenservice met een copie van mijn bericht aan de directie met het verzoek aan de klantenservice om de brief te bezorgen bij de directie. Daar kreeg ik een bevestiging van en dat was 3 maanden geleden.

Tjsa, drukke mensen de directieleden..

In de tussentijd nog met ene mevrouw M. Remeijnse van de OPTA gesproken en gemailed. Ik vond dat wat overdreven dat de OPTA zich hiermee bezig wilde houden maar zij zei dat ze wel wilde informeren. Helaas was het in de vakantietijd en kon het wel even duren.

Tjsa, ondanks een enkel mailtje niets meer vernomen. Ik kreeg wel bericht terug van ene mw L. Van den Berg dat de OPTA zich niet met dit soort zaken bezig houdt en dat mijn postcode in een ander logistiek gebied bevind (maar dat wist ik al van TNT klantenservice..).

Ook nog een keer gesproken met een journalist van het AD, die vond het ok om er een grappig stukje te schrijven:

Afbeelding

Ik wil Tros Radar nog wel eens bellen, ik heb nog enkele mogelijkheden maar het begint een beetje op te drogen.. :cry:

Ik denk eraan om maar een webpage op te zetten.

TNT verliest geld? Misschien komt dat door inefficient werken..

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door gravedigger »

Stuur gelijk een mail naar alle fractie's in de Tweede Kamer. TNT doet maar waar ze zin in hebben :|

JPMontoya
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2007 09:07

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door JPMontoya »

Laten bezorgen door een ander bedrijf? Ik zou de webwinkels erop aanspreken:)

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Op de plattegrond lijkt het er op dat de singel de (nieuwe) grens aangeeft van de servicegebieden. Het lijk me voor tante post ondoenlijk om op basis van daadwerkelijk afstand huis-postkantoor indelingen te maken. Denk bijvoorbeeld aan de logistiek o.b.v. postcodes.

De afstand tussen je huis en het postkantoor is trouwens 1200 meter, tenminste als ik de lokatie van jouw kruisjes overneem?

Ramonçito
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:06

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door Ramonçito »

Nee hoor, de afstand is letterlijk 3.5km tegen 200 meter naar het ledig erf.

En waarom is de indeling dan veranderd?? Het was altijd gewoon aan de overkant.. De grens die jij bedoeld is simpelweg de gracht, binnen die grachtcrikel zit tevens het grote postkantoor Neude, dus dan zit er binnen die cirkel 2 kantoren waarvan 1 hoofdkantoor.

Zoals ik al schreef: iemand die geen verstand van postcodes heeft gehad heeft de indeling veranderd..

Ik heb twee postkantoren aan de andere kant zitten die dichterbij zijn dan de Maliebaan en beter bereikbaar: buitenrand stad.

Edit: 2 kantoren aan de andere kant exclusief het kantoor bij mij aan de overkant dan ;-)
Laatst gewijzigd door Ramonçito op 28 sep 2007 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien de problemen met de voorgenomen 11000 ontslagen is dit doorsturen naar politici de beste oplossing, want dan moet TNT wel luisteren, vooral groen links en SP reageren vaak, ook plaatselijke partijen kunnen vaak meer dan burgers, als lid van een partij kreeg ik meer als bestuurslid partij dan prive persoon, en het was mijn eigen klacht!

Soms luisteren ze alleen naar grote groepen, en de politiek zoals de SP doet ook buiten verkiezingstijd wel eens iets meer....
www.steundepostbode.nl is ook van hun, dus Sharon is nog bezig, dus kamerleden doen ook mee....

ikbenik

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als ondernemer kan ik die pakket"dienst" van TNT wel killen!!!

Wij hadden voorheen ook een kantoor bij onze postbussen hier in Millingen aan de Rijn.

Sindsdien dat TNT dat heeft oververhuist naar Bijsterhuizen in Wijchen (bij Nijmegen) is het echt een gigantische zooitje. :evil:

Als ik voorheen bij Nedis (een leverancier) voor 16.00 uur bestelde, dan had ik de bestelling de volgende dag in mijn postbus.

Nu dat die gasten vanuit Bijsterhuizen opereren, mag ik blij zijn als ik 2 tot 3 dagen later de bestelling binnenheb.

Ik heb al eens meer dan een week op mijn pakje moeten wachten (en als ondernemer kan ik me dat niet veroorloven.)
Bleek dus dat het pakketje van de ene distributiecentrum naar de andere ging.

Eerst vanaf Dordrecht naar Zwolle en vandaaruit naar Wijchen.
Toen weer terug naar Dordrecht, dan naar Zwolle en weer naar Wijchen.

Dat ging zo 3 keer rond en een week later nog steeds dat pakje niet binnen.


WAAROM KON HET VOORHEEN IN 1 DAG EN WAAROM MOETEN ZE DAAR NU VERDOMME 2 TOT 4 DAGEN OVER DOEN????

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door MLF »

Het schiet niet op met de TNT post
er gaat nu een 3e postkantoor uit mijn buurt weg

en gisteren wou ik een postbusnummer aanvragen via www.tntpost.nl, krijg ik er 1 aan de andere kant van de stad (Den Haag)
dus eerst maar niet aangevraagd en ik op de fiets naar het dichtbijzijnde postkantoor
maar zijn gaan sluiten eind volgende maand
dus ik naar het volgende
mevrouw, dat kan alleen via internet
ja dat deed ik, maar ik krijg 1 aan de andere kant van de stad en dat is 3 uur lopen
kan ik kiezen voor een ander adres, maar dat kent de website niet
wat is nu het probleem, ik heb dus klantenservice gebeld en het gaat in code taal, die kent alleen de klantenservice
zelfs de kies optie: kies een andere lokatie werkt niet

wat moest ik invullen?
niet kerkplein 6
maar kerkpln
en geen nummer
en geen Den Haag maar 's-Gravenhage
en nog met een streepje tussen s en G
zo schrijf je 's Gravenhage niet, het is zonder -

zucht

Ulyssa
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2007 20:43

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door Ulyssa »

In Waalwijk idem. Ik moest al een jaar of wat naar het postkantoor in het centrum>veel parkeergeld betalen (Waalwijk behoort wat dat betreft tot de duurste plaatsen van Nederland) en het was ruim 1 km verder.
PS Het oorspronkelijke kantoor (of eigenlijk afhaalcentrum met gratis parkeren) bestond nog op het moment dat deze verandering inging.....
gelukkig woon ik nu in Kaatsheuvel dus dat probleem heb ik niet meer. Bovendien is dit een gemeente waar je geen parkeergeld hoeft te betalen 8)

VVJ_Utreg
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:03

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door VVJ_Utreg »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw en dit is mijn eerste post.

Ongeveer 2 jaar geleden veranderde TNT post mijn standaard postkantoor. Ik woon in Utrecht stad op postcode 3582CT.

Mijn straat: de Krommerijn eindigt op het kruispunt van het Ledig Erf, hier zit 'ons' postkantoor. Dat is welgeteld 300 stappen van mijn huis want ik woon aan het begin van de Krommerijn.

Aangezien ik regelmatig dingen bestel via internet kreeg ik ook regelmatig pakketjes bezorgt, ophalen is dan 5 minuten lopen want het zit letterlijk aan de overkant.

2 jaar geleden moest ik opeens naar de Maliebaan, een nieuw kantoor net geopend. Ok, kan gebeuren, wel lastig want het is 3.5km verderop en met de auto in de stad nog verder want je moet omrijden.

Het blijkt echter niet om iets tijdelijks te gaan maar het is structureel.. Iemand heeft blikbaar gedacht dat de Maliebaan 50 3582 CS dichterbij is ten opzichte van de Krommerijn 3582 CT dan het kantoor op de Oude Gracht 427, 3511 PJ.

Helaas zitten postcodes zo niet in elkaar..



De punt is de Oude Gracht en de X is mijn huis.

Of hier: 1 postkantoor, 2 mijn woning en 3 is de Maliebaan.



Eerst vraag je natuurlijk bij het postkantoor of er iets fout is gegaan, nee het is veranderd zegt de eigenaar. Hij kreeg er veel klachten over..

Goed, ik bellen met TNT, diverse keren, telkens hetzelfde antwoord: 'mijn postcode valt onder een ander logistiek gebied'.

Maar waarom dan?? Het was eerst correct ingedeeld, er wordt eenpostkantoor verplaatst van de Burgermeester Reigerstraat naar de Maliebaan en vervolgens gooit iemand die niet weet hoe postcodes werken de boel om?

Tevens krijg ik steeds te horen 'kan niet omgezet worden', kan niet? wil niet.. want het was ooit wel goed.. Is het weer zoiets wat een manager heeft geregeld 'in het kader van de efficieny' om zichzelf te bewijzen en vervolgens weigert om weer recht te breien als het niet helemaal correct lijkt te verlopen??

Enfin, ik heb geschreven naar de klantenservice van TNT en die konden niets. Dus ik schreef ter attentie van de directie van TNT: bericht terug van de klantenservice, zelfde brief als eerder.. Ik schrijf nogmaals naar de klantenservice met een copie van mijn bericht aan de directie met het verzoek aan de klantenservice om de brief te bezorgen bij de directie. Daar kreeg ik een bevestiging van en dat was 3 maanden geleden.

Tjsa, drukke mensen de directieleden..

In de tussentijd nog met ene mevrouw M. Remeijnse van de OPTA gesproken en gemailed. Ik vond dat wat overdreven dat de OPTA zich hiermee bezig wilde houden maar zij zei dat ze wel wilde informeren. Helaas was het in de vakantietijd en kon het wel even duren.

Tjsa, ondanks een enkel mailtje niets meer vernomen. Ik kreeg wel bericht terug van ene mw L. Van den Berg dat de OPTA zich niet met dit soort zaken bezig houdt en dat mijn postcode in een ander logistiek gebied bevind (maar dat wist ik al van TNT klantenservice..).

Ook nog een keer gesproken met een journalist van het AD, die vond het ok om er een grappig stukje te schrijven:



Ik wil Tros Radar nog wel eens bellen, ik heb nog enkele mogelijkheden maar het begint een beetje op te drogen..

Ik denk eraan om maar een webpage op te zetten.

TNT verliest geld? Misschien komt dat door inefficient werken..
Heb je ook wel eens het probleem dat je post af en toe niet aan komt :shock:

VVJ_Utreg
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:03

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door VVJ_Utreg »

Heb je ook wel eens het probleem dat je post af en toe niet aan komt
Of dat ze zomaar je DVDBox van over de 100 euro onbeheerd in de portiek van je flatcomplex achter laten :shock:

Ramonçito
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:06

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door Ramonçito »

Nee, ik bennog nooit een pakje oid kwijtgeraakt.

Let wel: ik heb geen probleem met de postbode of post. Ik heb een logistiek probleem waar een simpele oplossing voor is maar waar TNT zijn schouder voor ophaalt.

Ik vermoed zelfs dat zij het kantoor op de Oude RGacht gewoon kwijt willen en willen wegpesten. Kon ik vroeger aangetekende post daar ophalen, nu moet ik daarvoor naar de Maliebaan. Dat is kolder..

Maar het kan nog erger, her schijnt dat Loenen aan de Vecht helemaal geen postkantoor meer heeft en die mensen moeten naar Maarssen..

VVJ_Utreg
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:03

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door VVJ_Utreg »

een anderhalve maand geleden heb ik aangifte moeten doen op politieburaeu kaap-Hoorndreef voor vermissing, omdat m'n parkeervergunning niet was binnen gekomen en volgens parkeerbeheer Utrecht wel was opgestuurd

rinus51
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:14

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door rinus51 »

Hetzelfde probleem heb ik in amsterdam. Ik moest een aangetekende afhalen op een postkantoor op 3 kilometer afstand van mijn huis terwijl er op 200m bij mij vandaan een postkantoor zit waar dat voor die tijd altijd kon,dit is sinds ongeveer negen maanden zo en met mijn vraag waarom dit dan zo is krijg ik als antwoord dat postkantoor gaat dicht maar dat is dus nu nog steeds open dus erg vlot zijn ze ook niet.
Leve de tnt

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door D1RK »

POST; E mail is sneller, goedkoper en betrouwbaarder....

Pakketen; er zijn diverse concurenten die betrouwbaarder zijn.

Daarom veroorzaken ze zelf het probleem van 11.000 werklozen, Peter Bakker kan het mooi vertellen, maar naast de prijzen is ook de kwaliteit elders al regelmatig beter!

Verder zijn er enkele webwinkels waar je zelf mag kiezen welke vervoerder het bij jou mag bezorgen, en die andere 3 letterfirma waar je het zelfs bij een bouwmarkt kunt afhalen heeft steeds meer klanten die daarvoor kiezen!

Ik bied dus elke firma met verschillende bedragen aan, maar als het zo doorgaat kan TNT wel uit het lijstje, want minder als 12% kiest nog voor deze!
Verder mag ik geen info geven, maar niet ik, maar de klant kiest online zelf!

Ramonçito
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 sep 2007 12:06

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door Ramonçito »

Je hebt echt geen keus als je in het buitenland spullen besteld.. Maar ik laat regelmatig ook via Kiala versturen.

flierefluit
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 dec 2005 19:28

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door flierefluit »

Dit is de tol van de privatisering. Directie vult de zakken, en bepaald van boven af de zaakjes. Snel geld verdienen, zonder kennis van het gebied. Vindt zijn bestaande personeel te duur, en werkt ze er uit, goedkope krachten er in. Service, kennis en klantgerichtheid hollen achteruit. Zittend personeel zijn de moderne slaven van de onderneming. Wordt niet naar geluisterd! Minachting van de werknemer ten top! Uiteindelijk is de klant de dupe. Dit bedrijf wordt door managers uitgehold en straks als het uitgemolken is, achteloos wegeworpen. De manager? Die gaat naar de volgende onderneming om daar zijn miljoentjes te vergaren. Lang leve de privatisering! (maar niet heus)

VVJ_Utreg
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:03

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door VVJ_Utreg »

Geplaatst op 28 Sep 2007 19:08 door flierefluit


--------------------------------------------------------------------------------

Dit is de tol van de privatisering. Directie vult de zakken, en bepaald van boven af de zaakjes. Snel geld verdienen, zonder kennis van het gebied. Vindt zijn bestaande personeel te duur, en werkt ze er uit, goedkope krachten er in. Service, kennis en klantgerichtheid hollen achteruit. Zittend personeel zijn de moderne slaven van de onderneming. Wordt niet naar geluisterd! Minachting van de werknemer ten top! Uiteindelijk is de klant de dupe. Dit bedrijf wordt door managers uitgehold en straks als het uitgemolken is, achteloos wegeworpen. De manager? Die gaat naar de volgende onderneming om daar zijn miljoentjes te vergaren. Lang leve de privatisering! (maar niet heus)
dat probeer ik nu in mijn posts ook al aan te geven, vroeger toen het nog PTT was, is het nog geen 1 keer voor gekomen dat een pakketje of een brief verdwenen is, maar sinds het TNT is geworden is het vaker in zeer korte tijd, ook gebeurt het tegenwoordig helaas dat vertrouwelijke post die voor jou bestemd is in een brievenbus van een wildvreemde ( en mogelijk kwaadwillende ) terecht komt

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door MLF »

TNT post gooit steeds meer personeel eruit, postkantoren sluiten en wie mag het probleem oplossen?
De postagentschappen, ook bekend onder de naam: sigarenwinkels.
Scheelt kosten in postkantoren en personeel.
De sigarenwinkeltjes cq postagentschappen staan er toch.

En de prijzen stijgen enorm.
Een pakketje sturen was vorig jaar nog 5,50 en nu 6,20.

huub1
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 sep 2007 08:52

Re: TNT pakket bezorging verkeerd postkantoor.. (Utrecht)

Ongelezen bericht door huub1 »

En of dat alles nog niet genoeg is, het is mij meermaals gebeurd dat ik iets verzonden hebt wat niet aankomt (pakketjes zoals cd of dvd)
Mijn gedachten gaan uit naar ontvreemden door het personeel van tante post.
Ik verstuur nu zulke dingen goed verpakt zodat ze niet kunnen zien wat of er in dat pakketje zit, want voorheen kon je dat namelijk wel.
En het gebeurd ook regelmatig dat de post niet bij mij aankomt die een ander verstuurd.
Ik ben hard aan het denken om tante post maar links te laten liggen en een ander bedrijf in te schakelen.
Dat zouden meer mensen moeten doen.

Overigens is tnt nu DHL en dit is een bedrijf uit amerika en je merkt heel goed dat het ook zo handelt, op zijn amerikaans dus, dit kost te veel en dat hoeft niet meer en dat kan minder en dat is niet altijd even plezierig voor ons.

Gesloten