LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
itachi
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2011 13:00

TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door itachi »

vandaag voor de 5de keer weigerd tnt post mijn pakket van large pop-merchandising te bezorgen, ik bel voor de 4de keer op naar tnt dit keer WEL een klantvriendelijke man die zijn werk wel kan in tegenstelling tot zijn vrouwelijke collega's, ik legde mijn situatie uit dat ik tot 4 keer aan toe naar ze opbelde (45 cent per minuut ieder gesprek minimaal 10 minuten lang) en ze waren gewoon associaal en de postbode is een prutser die zijn werk niet kan doen want mijn adres is overduidelijk pal naast een huisartsenpost en hij weigerd mijn pakket af te droppen, ik bedoel waarom doet die zoiets? ik wou al 4 klachten indienen en de eerste 3 werden geweigerd omdat ze mijn reden niet sterk genoeg vonden (0_o) de man die ik vandaag sprak daarentegen deed daadwerkelijk zijn best mij van dienst te zijn en heeft me geholpen met opstellen van de klacht en de chauffeur aan te spreken, ik zou het niet eens erg vinden al zou hij ontslagen worden (de chauffeur niet de man aan de tel) het bloed is onder mijn nagels vandaan gehaald, geduld is volledig gedrained, bloeddruk sky high, woede onbegrenst, reden? komt ie :
1. je bestelt een pakket voor vrijdag de 6de binnen te hebben
2. je krijgt dinsdag bericht dat hij onderweg is, je wordt opgewonden
3. dezelfde dag krijg je bericht dat de chauffeur je adres niet kan vinden....1 foutje kan
4. je 2de pakket wordt met dezelfde slappe reden niet bezorgt
5. je wordt boos en belt tnt,
6, je krijgt een klantonvriendelijke telefoniste aan de lijn
7. je wordt niet geholpen
8. volgende week je krijgt je pakket tot 2 keer toe alweer niet, je wordt nog bozer want hij was voor die vorige week bedoeld en de week erop heb je hem nog steeds niet,
9. je belt alweer tnt en krijgt alweer een klantonvriendelijke vrouw aan de lijn en wordt WEER niet geholpen,
10. je wacht nog een week op je pakket en je ontvangt nog steeds niks,
11. je belt large en vraagt of ze de paketten opnieuw verzenden dit gebeurt dan ook duim omhoog voor large :)
12. tnt verpest het weer, je gaat over de rooie, je belt weer en je krijgt WEER een klantonvriendelijke vrouw aan de lijn je wordt weer niet geholpen,
13. large raakt zijn geduld kwijt en neemt contakt op met tnt (duim omhoog voor large) er wordt beloofd dat ik vandaag mijn pakket krijg....nee hoor
14. ik bel tnt WEER op zonder hoop van hulp maar probeer het toch nog,
15, ik krijg een klantvriendelijke man aan de lijn die me goed helpt, sociaal is ingesteld, maakt WEL een klacht op, zorgt ervoor dat de chauffeur aangesproken wordt, en is gewoon vriendelijk ondanks dat ik wat heetgebakkerd was *ahum* ik werdt rustiger en de man en ik hadden een goed gesprek en ik hing op met een goed gevoel, want morgen doen ze WEER een poging tot bezorging en als deze mislukt...........kom ik daar op terug op dit forum
en dat was een beste waslijst om te typen :P

s.hellingman
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 10:30

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door s.hellingman »

We hebben TNT deze week juridisch aangeklaagd wegens valsheid in geschriften.
Namens ons werd ondeterkend. Chauffeur ontslagen, TNT biedt excuses en chocola aan als goedmaker. Gezegd: geen chocola, steek maar energie in een betere dienstverlening.

Welnu een paar highlights van deze week.

Pakketje die wij verzonden hebben naar Amsterdam komt al voor de 2de keer niet aan.

Meneer uit Vleuten kreeg van TNT een leeg envelop bezorgd - inhoud gestolen.

Meneer uit Hilversum meldt vandaag dat zijn pakketje nooit heeft ontvangen.

Ik zit al sinds maandag op een pakketje uit Maastricht te wachten......

Vandaag een zending verzekerd en aangetekend ter waarde van 5.500,00 bij een klant van ons voor de deur gezet. Niet eens de moeite gedaan om aan te bellen bij het bedrijf. Wat is het nut dan van aangetekend en verzekerd verzenden bij TNT, terwijl een groot deel van hun chauffeurs de regels aan hun laars lappen?

Onze klant gaat ook TNT juridisch aanklagen wegens valsheid in geschriften.

We gaan nog een klacht indien wegens diefstal. Veel post wordt niet bezorgd maar ook niet teruggestuurd.
Vandaag aanvankelijk een vriendelijke meneer aan de lijn, totdat ik wederom nieuwe klachten noemde.... daarna is de verbinding verbroken.

Hoe moet dit verder? Voor een groot deel voor de post zijn we afhankelijk van deze uiterste incompetente organisatie - met uitzondering van een aantal mederwerkers van TNT die zich diep schamen.

TROS RADAR - WAAR BLIJFT U MET EEN UITZENDING OVER DE MISTANDEN EN WANTOESTANDEN BINNEN TNT? ER ZIJN INMIDDELS ZOVEEL GEDUPEERDEN.

Silvia

itachi
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2011 13:00

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door itachi »

tsja het blijkt dat we miss de tros moeten bellen en kijken of ze het uberhaupt wel hebben gezien :D ik zit zo te denken om ze morgen te contakten en hopen dat ik wordt uitgenodigd in een uitzending en me verhaal mag komen doen want niet iedereen bij tnt is slecht natuurlijk niet maar er zitten een hoop sneaken tussen
s.hellingman schreef:We hebben TNT deze week juridisch aangeklaagd wegens valsheid in geschriften.
Namens ons werd ondeterkend. Chauffeur ontslagen, TNT biedt excuses en chocola aan als goedmaker. Gezegd: geen chocola, steek maar energie in een betere dienstverlening.

Welnu een paar highlights van deze week.

Pakketje die wij verzonden hebben naar Amsterdam komt al voor de 2de keer niet aan.

Meneer uit Vleuten kreeg van TNT een leeg envelop bezorgd - inhoud gestolen.

Meneer uit Hilversum meldt vandaag dat zijn pakketje nooit heeft ontvangen.

Ik zit al sinds maandag op een pakketje uit Maastricht te wachten......

Vandaag een zending verzekerd en aangetekend ter waarde van 5.500,00 bij een klant van ons voor de deur gezet. Niet eens de moeite gedaan om aan te bellen bij het bedrijf. Wat is het nut dan van aangetekend en verzekerd verzenden bij TNT, terwijl een groot deel van hun chauffeurs de regels aan hun laars lappen?

Onze klant gaat ook TNT juridisch aanklagen wegens valsheid in geschriften.

We gaan nog een klacht indien wegens diefstal. Veel post wordt niet bezorgd maar ook niet teruggestuurd.
Vandaag aanvankelijk een vriendelijke meneer aan de lijn, totdat ik wederom nieuwe klachten noemde.... daarna is de verbinding verbroken.

Hoe moet dit verder? Voor een groot deel voor de post zijn we afhankelijk van deze uiterste incompetente organisatie - met uitzondering van een aantal mederwerkers van TNT die zich diep schamen.

TROS RADAR - WAAR BLIJFT U MET EEN UITZENDING OVER DE MISTANDEN EN WANTOESTANDEN BINNEN TNT? ER ZIJN INMIDDELS ZOVEEL GEDUPEERDEN.

Silvia

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door renegade66 »

de mensen van de redactie hebben totaal niets met dit forum.
indien je wilt dat er iets bekend wordt moet je de redactie aanschrijven.

verder. TNT is een baggerbedrijf.

skilltone

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door skilltone »

TNT, Yes we can't

Kate25
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 mei 2008 21:51

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Kate25 »

Aansluitend: ik probeerde de verhuisservice online te regelen. Daar moet je flink bij uitkijken, anders krijg je ongevraagd allerlei extra diensten aangesmeerd. De web-formulieren zijn zo opgebouwd dat deze diensten afnemen praktisch wordt afgedwongen. Daarnaast wordt je ook nog bijna ongevraagd een verhuizer aangesmeerd. Om de een of andere reden kreeg ik de formulieren ook niet "geschaald" en het scrollen naar beneden om accoord of niet accoord aan te vinken werkte ook niet. Kortom: alle door TNT post bezorgde post wordt tegen mijn zin in, verstuurd naar mijn binnenkort oude adres... tot ik voor elkaar krijg zonder problemen naar de juiste velden op de webformulieren te scrollen en die betaalde "service" te regelen.
Dat betekent ook de post van alle buren, want die in de juiste postbus "dumpen" kost te veel moeite. En niet dat het hebben van een betaalde verhuisservice betekent dat je post ook werkelijk wordt doorgestuurd! Nee joh! Daar moeten stickers voor worden gemaakt en op je post geplakt. Zelfs dat is tegenwoordig te veel moeite.
Ooit een advertentie gelezen van TNT Post voor bezorger? Dan snappen jullie gelijk waarom er zo slecht bezorgd wordt. TNT Post neemt praktisch alleen nog maar mensen aan die betaald worden per "bezorgde poststuk" - en via uitzendbureaus en voor een belachelijk salaris. De zoon van een vriendin heeft het een tijdje als vakantie baan gedaan. Of die post nou vandaag, of morgen en op welk tijdstip in de bus werd bezorgd, ach dat mochten de kids zelf weten. En voor een bedrijf dat je van het ene op het andere moment op straat zet, als het ze uit komt, ach - daar ga je toch geen moeite voor doen?
Oh ja - die truuk van tekenen uit naam van de bewoner heb ik ook meegemaakt, een paar jaar geleden. Idem opengemaakte en weer dichtgeplakte post. Ik heb alleen niet bijgehouden wie wat wanneer en waar, maar die truuks zijn dus helaas niet nieuw en niet uniek...

maloe
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2011 19:55

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door maloe »

Ik zou dit graag nog willen aanvullen met mijn verhaal en ook ik hoop dat er weer aandacht via de TV wordt geschonken van het wangedrag van PostNL (voormalige TNT Post).

Wij hebben veel problemen met PostNL. Ik heb een aantal keer contact opgenomen, met als reactie "we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op". Na 2 weken had ik nog niets gehoord en heb ik via de website drie officiële klachten ingediend.
- De postbode ramt onze post altijd door de brievenbus waardoor de post bijna altijd beschadigd is (brievenbus is gecontroleerd en goedgekeurd door TNT).
- Als ik een brief post heeft het een aantal keer 3-5 werkdagen geduurd voordat deze bezorgd was bij de ontvanger op een NL adres.
- Post komt heel laat of helemaal niet aan.

Op de eerste klacht kreeg ik een reactie. Een manager van het TNT kantoor in de regio heeft mij gebeld en gevraagd of ik misschien een aparte buis wil bevestigen voor huis aan huis post. Wat ik best wel wil doen als daardoor mijn andere post heel blijft.
Op de andere twee klachten hebben ze geen oplossing. Nog steeds ontvang ik niet altijd post, wat soms wel problematisch is. TNT/PostNL geeft zelf aan dat het 'soms wat langer duurt'. Ik maak met enige regelmaat mee dat het 6(!) weken duurt voordat post uit bijvoorbeeld Engeland overkomt, terwijl daar 5 dagen voor staat.

Ook bestel ik regelmatig boeken van Amazon.com. Omdat ik een boek snel nodig had, besloot ik om extra te betalen voor een snellere levering. Die is niet sneller, kan ik zeggen. Volgens Amazon is het boek in Nederland dus aan de Amerikaanse Track&Trace heb ik niets meer. PostNL weet niet waar het pakket gebleven is en kan het niet voor mij nagaan. Weg boek, weg geld. En zo kan ik nog meer bestelde producten opnoemen die zijn kwijtgeraakt. Ik kan me voorstellen dat veel online shops hieraan ten onder gaan.

Misschien is het toch een goed idee om altijd een officiële klacht bij PostNL in te dienen, zodat ze in ieder geval op de hoogte zijn van de problemen. Maar jammer genoeg zullen ze er niets aan doen. Ze hebben nog steeds een machtspositie in Nederland qua postbezorging. Die arrogantie zullen ze nog wel een tijdje houden...

joedelta
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2009 20:32

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door joedelta »

Heeft iemand recent geprobeerd om via de website een klacht in te dienen over pakketpost? Ik wel en er deugt geen bal van. Je krijgt de keuze uit 2 opties:
ik weet de barcode van het pakket niet, of ik heb de barcode van het pakket niet. Een kind snapt dat dat hetzelfde is. Reactie van PostNL is ook hetzelfde: zonder barcode kunnen we u niet helpen. (Maar ik kan hem niet invullen, dus wat moet ik dan?)

Dan maar bellen! Volgens de website (vorige week) was deze tot 22.00 uur open....vergeet het maar, als je belt blijken ze toch al gesloten om 20.00 uur. Ik heb toen via de Facebook pagina van PostNL mijn ongenoegen bekend gemaakt. Na 2 dagen kreeg ik de reactie dat ik op de website niet moest kiezen voor "pakketten", maar voor "overige" bij het indienen van een klacht op de website. OK, ik formulier ingevuld. Krijg ik een bevestiging per mail, die niet overeenkomt met wat ik heb ingevuld! (Bepaalde ingevulde velden zijn gewist/vervangen door NVT.)
Een dag later krijg ik dan een reactie per mail met, je raadt het al: zonder barcode kunnen we u niet helpen, zou u de barcocode s.v.p. door willen geven. Ze mailen dit echter vanaf een noreply mailadres, dus terugmailen heeft geen zin!

Prutsers....btw, de klacht ging over pakketbezorgers die pakketten gewoon voor de deur achterlaten zonder aan te bellen, of te lui zijn om überhaupt tot aan de voordeur te lopen, maar het pakket maar bij de eerste beste buurman achterlaten, omdat wij aan het eind van de galerij wonen.

hofla023
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2010 19:58

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door hofla023 »

Aankoop op internet gedaan, zelfde dag betaald en verzonden.
Volgende dag komt de postbode het pakketje afleveren ben helaas niet thuis.
Briefje in de bus met vriendelijke groet uw postbode u kunt u het pakje de volgende dag ophalen
Bij het postkantoor.
Aangesloten in de altijd lange rij en uiteindelijk het bericht het pakje is er niet kom de volgende dag maar terug.
Volgende dag terug aangesloten in de nog altijd lange rij en uiteindelijk weer het bericht het pakje is er nog niet u kunt dit nummer bellen 058 233 33 33.
Na 10 minuten (0,45 cent per minuut) aan de lijn (site ligt er altijd uit dus daarom is het druk) wordt mij toegezegd dat er een onderzoek zal plaats vinden en dat ze mij na 3 dagen terug bellen.
Na 4 dagen zelf teruggebeld 15 minuten nu 0,10 cent per minuut na ellelange menu’s iemand aan de lijn en mijn verhaal nogmaals verteld.
Nu zou mij iemand terug bellen binnen 3 uur en inderdaad het pakje was verdwenen pech! maar er is een manier om misschien het pakje terug te krijgen de afzender moet een onderzoek opstarten regel dit zelf maar service van de TNT.
Het moet niet gekker worden dit is gewoon de omgedraaide wereld je betaald een organisatie om iets afte leveren die komen dit niet na en vervolgens moet je zelf voor de kosten en de ergernis opdraaien schandalig!!!

MAXIEM

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

hofla023

Het enige wat je moet doen, is de verkoper in kennis stellen van het feit dat de bestelling niet afgeleverd is. De verkoper is dan wettelijk verplicht om het produkt opnieuw te versturen. Met TNT heb jij als koper helemaal niks te maken.

Maxiem.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door DJM »

hofla023 schreef:Aankoop op internet gedaan, zelfde dag betaald en verzonden.
Volgende dag komt de postbode het pakketje afleveren ben helaas niet thuis.
Briefje in de bus met vriendelijke groet uw postbode u kunt u het pakje de volgende dag ophalen
Bij het postkantoor.
Aangesloten in de altijd lange rij en uiteindelijk het bericht het pakje is er niet kom de volgende dag maar terug.
Volgende dag terug aangesloten in de nog altijd lange rij en uiteindelijk weer het bericht het pakje is er nog niet u kunt dit nummer bellen 058 233 33 33.
Na 10 minuten (0,45 cent per minuut) aan de lijn (site ligt er altijd uit dus daarom is het druk) wordt mij toegezegd dat er een onderzoek zal plaats vinden en dat ze mij na 3 dagen terug bellen.
Na 4 dagen zelf teruggebeld 15 minuten nu 0,10 cent per minuut na ellelange menu’s iemand aan de lijn en mijn verhaal nogmaals verteld.
Nu zou mij iemand terug bellen binnen 3 uur en inderdaad het pakje was verdwenen pech! maar er is een manier om misschien het pakje terug te krijgen de afzender moet een onderzoek opstarten regel dit zelf maar service van de TNT.
Het moet niet gekker worden dit is gewoon de omgedraaide wereld je betaald een organisatie om iets afte leveren die komen dit niet na en vervolgens moet je zelf voor de kosten en de ergernis opdraaien schandalig!!!
TNT komt altijd twee keer langs voordat het pakje naar het postkantoor gaat toch?

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door trudy81 »

TNT komt altijd twee keer langs voordat het pakje naar het postkantoor gaat toch?
Of helemaal niet. Tegen mij hebben ze een tijdje terug gezegd dat ze mijn pakketje door de brievenbus hadden gedaan omdat het toch paste. Ik heb geen pakketje gezien. A) ik was gewoon thuis B) het waren 6 eetkamer stoelen.

Trudy

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

trudy81 schreef:
TNT komt altijd twee keer langs voordat het pakje naar het postkantoor gaat toch?
Of helemaal niet. Tegen mij hebben ze een tijdje terug gezegd dat ze mijn pakketje door de brievenbus hadden gedaan omdat het toch paste. Ik heb geen pakketje gezien. A) ik was gewoon thuis B) het waren 6 eetkamer stoelen.

Trudy
Jij hebt een grote brievenbus. :shock: :wink:

s.hellingman
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 mei 2011 10:30

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door s.hellingman »

Vandaag weer klachten ingediend bij PostNL. Eerst kreeg ons systeem de schuld omdat het waarschijnlijk een niet professionele systeem is (we bestaan al meer dan 10 jaar en waren een van de eerste in Nederland met E-commerce). Vervolgens gaf medewerker van PostNL de schuld aan de klanten die zouden wel hebben ontvangen maar zeggen van niets. Aangezien een groot deel van onze post niet geregistreerd is, kunnen ze niet nalopen.
Onderstaande mail heb ik aan een manager van PostNL gezonden.

Onderwerp: RE: Tevreden over de behandeling van uw klacht?

Geachte post NL,

J.F. van Vollenhoven
Manager Customer Service
PostNL Pakketten


HET IS NIET MEER ACCEPTABEL DE HOEVEELHEID BESTELLINGEN DIE WIJ VERZENDEN DOOR UW POSTBEZORGER WORDT GESTOLEN/NIET BEZORGD.
WE HEBBEN ALLEEN DEZE WEEK AL MEER DAN 10 BESTELLINGEN MOETEN HERZENDEN VIA EEN ANDERE BEZORGER OMDAT UW BEDRIJF NIET TE VERTROUWEN IS.
WE VERZENDEN MEER DAN VAN 500 PAKKETTEN EN BESTELLINGEN DIE IN DE BRIEVENBUS PASSEN PER MAAND.
IK HEB EEN LIJST MET NAMEN EN ADRESSEN VAN GEDUPEERDEN ALSMEDE VAN KLANTEN WIENS ALLEEN EEN LEGE ENVELOP BEZORGD KRIJGEN ZONDER DE BESTELLINGEN ONDERAAN OPGENOMEN.
IK OVERWEEG AANGIFTE TEGEN POST.NL TE DOEN VAN DIEFSTAL.
HET IS NIET MEER ACCEPTABEL EN ZO GROTE INCOMPETENTIE HEB IK NOG NOOIT MEEGEMAAKT. IK SCHAAM MET DAT IN ONZE WEBSITE VERMELD STAAT DAT 'UW BESTELLING WORDT VERZONDEN VIA POST.NL. U HEEFT EEN GROOT AANTAL GEBOEFTE IN DIENST DIE TOTAAL NIET KLANTGERICHT ZIJN EN AMPER KUNNEN LEZEN EN SCHRIJVEN. ZE KUNNEN WEL FIETSEN.
ONS BEDRIJF GROEIT EXPLOSIEF MAAR WE ZULLEN IN HET NIEUWE SEIZOEN NIETS MEER MET TNT DOEN.

Ook dit maakt geen indruk bij PostNL. Het blijft een arrogant bedrijf dat je behandelt alsof een debiel bent. We hebben destijds een concept ontwikkeld dat in de brievenbus past zodat de klanten niet perse thuis hoeven te blijven vanwege een bestelling. In een beschaafde land moet dit kunnen.

Hoe is het mogelijk dat dit probleem als maar groeit - dat horen we van andere collega's en dat niemand zich hier iets van aantrekt? Terwijl op internet talloze klachten te vinden zijn over de waardeloze dienstverlening van de organisatie.

Meneer van PostNL heeft aangegeven dat zij een hoge score hebben ten opzichte van anderen. 98% van ca. 1.000.000 post wordt bezorgd - derhalve de verloren 20.000 stuks stelt volgens meneer niets voor. !

Silvia

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zending Bij PostNL gemeld Bij PostNL gesorteerd Bij PostNL distributie Aflevering
Collo 1: 3SO1*********
Volgnummer:
Afmeting (lxbxh):
Gewicht (gr.):
Volume:
1
xx



08.07.2011:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar

Op 8 juli is een pakketje naar mij verstuurd maar is nog steeds
niet volgbaar !

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Bij mij exact zo'n geval als bij chocomel hierboven: 18 juli aangemeld en wordt volgbaar........

Wat voor stel incompetente figuren werken daar nu eigenlijk :shock:

Volgens het bw is het toch zo dat wanneer je iets beheert voor iemand anders je er zorg voor moet dragen als een goed huisvader.
Die wet schijnt voor PostNL niet van toepassing te zijn...

Wat wel min of meer toevallig is dat in vakantieperiodes het zoekraken van brieven en pakketten aanmerkelijk meer voorkomt dan anders.
Geeft toch stof tot nadenken.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Liegen weet ik niet, maar misleiden doet TNT wel. Drie maanden geleden verzond ik een pakketje, aangetekend = verzekerd tot 500 euro, naar Engeland. De waarde erin bedroeg 400 euro, dus ik dacht: ik ben veilig. Het is zoekgeraakt. Ik moest een eindeloze onderzoeksprocedure starten, na drie maanden kreeg ik de uitslag: pakketje is vermist, u krijgt niets vergoed behalve de verzendkosten. :?:

TNT's argument: u had het in een sealbag met vermelding waarde moeten verzenden (niet 14,50, maar 19,50 verzendkosten) Maar dit is mij niet gezegd aan het loket, evenmin ergens op de website van TNT te vinden. In de voorwaarden staat dat brievenbuspost op deze manier moet worden verzonden, over pakketjes staat dat niet.

Opmerkelijk detail is dat op Track & Trace staat, dat het pakketje is teruggestuurd naar het depot van TNT in Den Haag. Maar TNT heeft niets gevonden. Wel hoorde ik van een medewerker dat ze aan het verhuizen zijn. Een lekkere chaos, die voor mij nu al tien telefoontjes, een schriftelijke correspondentie en 'n onderzoeksprocedure aan tijd gekost heeft. Het was een pakje met 400 euro geldelijke waarde en 'n emotionele waarde. Heel erg...

Ik vind het misleidend om de klant dat 'veilige gevoel' te verkopen voor 14,50. Wat heb je dan nog aan aangetekend verzenden? Tnt kan niets meer voor mij betekenen, zeggen ze, ik moet maar naar de geschillencommissie. De kosten daar kunnen voor mij alleen maar oplopen, dus ik zou wel willen weten hoe mijn kansen zijn? Kan iemand mij dat zeggen?

MAXIEM

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

moortjeboen

Het beleid van TNT is ten deze een ontmoedigingsbeleid. Zij gaan er vanuit dat maar weinig consumenten naar de Geschillencommissie gaan. In jouw geval schat ik in, dat je recht hebt op een volledige vergoeding, omdat de informatie die je kreeg onjuist was en er belangrijke informatie niet op de site staat/stond. Dat noemen we dan het hanteren van oneerlijke handelspraktijken.

Sukses, Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 22 jul 2011 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

moortjeboen
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jun 2008 17:23

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door moortjeboen »

Je hebt waarschijnlijk gelijk, want ontmoedigen is wat zulke multinationals het liefste doen, de laatste tijd - het is nog niet echt doorgedrongen dat ze misschien wat beter hun best moeten doen in tijden van recessie. Helaas. Ik ga er werk van maken, ook al verlies ik erop, want iemand moet 't doen, anders komen ze er maar mee weg hè... :cry:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: TNT waardeloze bezorgdienst + liegen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben zeer ervaren met het verzenden naar het buitenland en heb ik meerdere onderzoeken laten opstarten in het verleden. Een pakket van mij naar Engeland is een paar jaar geleden zoekgeraakt (gestolen) en uiteindelijk wel vergoed door TNT Post. Maar om die vergoeding te krijgen moest ik ze eerst wel "even" dreigen met een dagvaarding. En dat een half jaar nadat het onderzoek werd opgestart.

Het verhaal van de sealbag is een grove leugen. Een ander woord is er niet voor te bedenken. Ik weet hoe je wordt afgepoeierd door "klantenservice" van TNT Post. Vragen worden doorgaans fout of slechts gedeeltelijk beantwoord.

De sealbag is voor het product "verzekerservice" verplicht. Dit zijn zendingen tot 5.500 euro, niet 500 euro. Voor andere zendingen zoals aangetekend geldt dit niet.

Zie het tarievenboekje 2011. Als je zoekt op sealbag kom je op pagina 6 terecht waar de uitleg staat. http://www.postnl.nl/voorthuis/brieven/ ... Pakketten/

Je kan inderdaad maar beter een geschil aanspannen via http://www.sgc.nl

Ik acht de kans erg groot dat je in het gelijk wordt gesteld. In dat geval is de procedure geheel gratis. Krijg je ongelijk, dan ben 25 euro kwijt. Het is daarbij heel jammer dat veel mensen het er maar bij laten zitten en opzien tegen zo'n procedure. Terwijl deze heel eenvoudig is en online gevoerd kan worden.

PostNL heeft een slechte reputatie. Alles draait bij PostNL om geld. Zoveel mogelijk geld besparen op alles (ongekwalificeerd supermarktpersoneel, onervaren bezorgers, geen schades vergoeden, dure telefonische helpdesk, fors gestegen tarieven). En zoveel mogelijk geld binnen zien te krijgen.

Klachten worden niet serieus genomen, zie deze bak ellende: http://www.klacht.nl/tnt-post/

Gesloten