Track and Trace oplichting door Post-NL?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Shape667
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2019 21:39

Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door Shape667 »

Track and Trace oplichting door PostNL?
Boeken besteld de 19de
De 21ste nog niets binnen, maar vind wel bij de track en trace barcode check:
Zending is bezorgd in de brievenbus. Bezorgd op 20 juni 18:11

Begin dus de buren lastig te vallen of zij misschien iets hebben ontvangen.
De leverancier kan niets voor mij doen, want hij heeft bewijs van bezorging.

Daar komt de postbode, dus ik vraag haar of zij er gisteren ook was en misschien iets van de boeken weet.
Oh zegt zij, die heb ik vandaag bij me. Ik vraag dus hoe het zit met de track en trace?
Postbodes hebben geen scanner meer, dus PostNL slaat er maar een slag naar.
Vinden jullie dit ook oplichting?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nee, oplichting is heel iets anders. Netjes is ook anders, maar schijnbaar is dit het systeem van PostNL. Aangezien postbodes geen scanners hebben word een brievenbuspakket al op het depot uitgescand. Echter, het word als pakketpost aangeboden, maar moet op een gegeven moment naar het depot voor de reguliere postbezorging. Daar kunnen ze niet scannen, dat gebeurd dus al op het moment dat het pakje het depot van de pakketpost verlaat. Vandaar dat er 1 a 2 dagen verschil in zit.

Als je niets ontvangen hebt en je gaat direct informeren bij PostNL, dan krijg je het bericht dat je 1 of 2 dagen moet wachten. Is het er dan nog niet moet je de afzender benaderen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ee, dat is geen oplichting, maar knullig.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door PGros »

Geen oplichting?
De verzender betaald voor track en trace!

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, die zit er toch op? Hij klopt alleen niet.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
24 jun 2023 18:47
Geen oplichting?
De verzender betaald voor track en trace!
Wanprestatie dus, geen oplichting.

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door kuklos »

Shape667 schreef:
24 jun 2023 18:04
Vinden jullie dit ook oplichting?
NEE. Oplichting is een misdrijf. Daar is hier geen sprake van.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door alfatrion »

PGros schreef:
24 jun 2023 18:47
Geen oplichting?
De verzender betaald voor track en trace!
Er ontbreekt een bestanddeel. Voor oplichting moet er iemand ontdaan zijn van geld of waardevolle goederen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door rwolters »

PGros schreef:
24 jun 2023 18:47
Geen oplichting?
De verzender betaald voor track en trace!
Dat is geleverd. Alleen niet tot de laatste centimeter. Ik heb geen zin om het op te zoeken in de voorwaarden, maar wat staat daarin over de verplichting die postnl aangaat mbt t&t? Ik neem aan dat je dat gecheckt hebt voordat je met je beschuldiging kwam.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Shape667 schreef:
24 jun 2023 18:04
De leverancier kan niets voor mij doen, want hij heeft bewijs van bezorging.
Track en Trace is geen bewijs van bezorging. Dit omdat het systeem niet altijd klopt en niet bewijst dat u ontvangen hebt.
Alleen uw handtekening bij aangetekend pakket/post is bewijs.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door BL2 »

Inderdaad, dus nooit daar meer boeken bestellen, je weet nu al hoe het afloopt als je boeken echt een keer zoekraken.....

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door PGros »

rwolters schreef:
24 jun 2023 23:39
PGros schreef:
24 jun 2023 18:47
Geen oplichting?
De verzender betaald voor track en trace!
Dat is geleverd. Alleen niet tot de laatste centimeter. Ik heb geen zin om het op te zoeken in de voorwaarden, maar wat staat daarin over de verplichting die postnl aangaat mbt t&t? Ik neem aan dat je dat gecheckt hebt voordat je met je beschuldiging kwam.
Ik kom niet met een beschuldiging, Ik stel een vraag die door anderen duidelijk beantwoord is.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
25 jun 2023 09:49
Inderdaad, dus nooit daar meer boeken bestellen, je weet nu al hoe het afloopt als je boeken echt een keer zoekraken.....
Daar nooit meer boeken bestellen? Dat begrijp ik niet. Brievenbuspakjes worden zoveel verstuurd. Door welke shop dan ook.
Het geklooi ontstaat omdat de postbezorgers geen scanner (meer?) hebben. Waarom niet, is mij een raadsel. Op deze manier heb je als koper geen bal aan T&T.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
24 jun 2023 19:14
PGros schreef:
24 jun 2023 18:47
Geen oplichting?
De verzender betaald voor track en trace!
Wanprestatie dus, geen oplichting.
Is het wel wanprestatie? Voor zover ik weet is het secretariaat / postkamer bij mijn werkgever gewoon ingelicht over de verschillen in Track and Trace tussen de verschillende pakket vormen en is het dus ook duidelijk dat dit niet altijd tot de deur gaat en dus minder accuraat is (zijn volgens mij wel wat pilots voor geweest, van bezorgers met scanners).

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik een pakketje met t&t verstuur, is me dit nooit meegedeeld.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
25 jun 2023 11:41
Als ik een pakketje met t&t verstuur, is me dit nooit meegedeeld.
En het staat ook niet in de voorwaarden? Ik heb als consument nog nooit een brievenbus pakket verzonden, dus echt geen idee. Kan natuurlijk zijn dat het bij consumenten niet goed uitgelegd wordt. Maar zakelijk, zoals hier het geval lijkt, verwacht ik dat de verzender prima weet hoe het werkt (het zal immers niet hun eerste rodeo zijn om het zo maar even te zeggen) en als het bij mijn werkgever duidelijk uitgelegd word (kleine klant voor PostNL) zal dat bij een partij die bijvoorbeeld E-Commerce doet zeker bekend moeten zijn.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door BL2 »

ZeerPrivé schreef:
25 jun 2023 10:19
Daar nooit meer boeken bestellen? Dat begrijp ik niet
Even het bericht Topicstarter lezen. De verzender gebruikt de T&T als bewijs voor ontvangst, en dat is het natuurlijk niet. En vind het daarna wel best dat Topicstarter aangeeft niets ontvangen te hebben.......

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cro schreef:
25 jun 2023 11:53
Moneyman schreef:
25 jun 2023 11:41
Als ik een pakketje met t&t verstuur, is me dit nooit meegedeeld.
En het staat ook niet in de voorwaarden? Ik heb als consument nog nooit een brievenbus pakket verzonden, dus echt geen idee. Kan natuurlijk zijn dat het bij consumenten niet goed uitgelegd wordt. Maar zakelijk, zoals hier het geval lijkt, verwacht ik dat de verzender prima weet hoe het werkt (het zal immers niet hun eerste rodeo zijn om het zo maar even te zeggen) en als het bij mijn werkgever duidelijk uitgelegd word (kleine klant voor PostNL) zal dat bij een partij die bijvoorbeeld E-Commerce doet zeker bekend moeten zijn.
Particulier zijn er geen voorwaarden van toepassing, want die worden niet ter hand gesteld. Of dat zakelijker het geval is? Ik denk, net als jij, van wel, maar weet het niet zeker.

Maar hoe dan ook is er in deze casus geen sprake van oplichting, maar van wanprestatie. In ieder geval van de verkoper naar de koper, en wellicht van de verzender naar de verkoper.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

BL2 schreef:
25 jun 2023 12:18
ZeerPrivé schreef:
25 jun 2023 10:19
Daar nooit meer boeken bestellen? Dat begrijp ik niet
Even het bericht Topicstarter lezen. De verzender gebruikt de T&T als bewijs voor ontvangst, en dat is het natuurlijk niet. En vind het daarna wel best dat Topicstarter aangeeft niets ontvangen te hebben.......
Ja, dit bedoel je: "De leverancier kan niets voor mij doen, want hij heeft bewijs van bezorging."

Ik ben ervan overtuigd dat andere leveranciers hetzelfde antwoord zullen geven. Daarom vind ik het belachelijk dat Postnl op een dergelijke wijze omgaat met T&T met brievenbus pakketjes. Verkoper gebruikt het als bewijs, koper heeft geen poot om op te staan, tenzij je er veel energie in wil gaan steken via juridische procedures.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Track and Trace oplichting door Post-NL?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
25 jun 2023 12:21
Particulier zijn er geen voorwaarden van toepassing, want die worden niet ter hand gesteld.
Dat is te kort door de bocht. Ten eerste, kun je de overeenkomst ook online sluiten. Ten tweede, zijn er voor dienstverleners meer mogelijkheden.

Plaats reactie