UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
DJVLS
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2023 09:28

UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door DJVLS »

Ik bestel Thais via UberEats op mijn huisadres nummer 29. Een half uur later word ik gebeld door een +1 nummer/USA. Zonder erover na te denken, click ik het weg, spam. Dan realiseer ik me Uber is US, terugbellen. Kan niet: this number is not in service. De code is ik heb ontvangen is niet gevraagd. Dan krijg ik een melding met een foto van een andere deur met nummer 29, dat mijn bestelling is afgeleverd.

Ik reageer in de app, dat er iets mis is met de order. Ik bel met het betreffende restaurant. Lang verhaal kort. Ik ben zelf naar het restaurant gegaan, nieuwe order bestelt en op hun advies betaald, want je krijgt het wel terug van Uber. Niet dus. Ik heb 2x betaald voor 1 maaltijd. UberEats reageert 5x op mijn: dit is niet mijn adres/deur (inclusief foto's) en verhaal, zie bijlage. Meerdere geautomatiseerde berichten in dezelfde trend ontvangen. Niemand neemt de moeite je te contacten. En zelf zijn ze niet te contacten, anders dan via hun tools.

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
Groet, Debbie
Bijlagen
UBER wrong door.jpg
Not my door, same number on de Jan Evertsenstraat.
(40.08 KiB) 1185 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
UBER declines.JPG
Meerdere geautomatiseerde berichten in dezelfde trend ontvangen. Niemand neemt de moeite je te contacten.
(42.48 KiB) 1185 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

alfatrion
Berichten: 21917
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wat is er afgesproken? Daar geef je geen screenshot van. En met wie is een koopovereenkomst tot stand gekomen? Is dat UberEats of zijn zij slechts een tussenpersoon?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Not my door, same number on de Jan Evertsenstraat.
Dit staat er onder uw foto. Wil dat zeggen dat er meerdere keren nummer 29 in de straat te vinden zijn? Als dat zo is, hoe moet de bezorger dan weten dat hij voor de verkeerde deur stond?
Bent u niet langs gegaan bij deze nummer 29?

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Klacht indienen?

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2023 11:13
Not my door, same number on de Jan Evertsenstraat.
Dit staat er onder uw foto. Wil dat zeggen dat er meerdere keren nummer 29 in de straat te vinden zijn?
Het wil zeggen dat de bezorger in de verkeerde straat stond.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
13 nov 2023 11:19
NeoDutchio schreef:
13 nov 2023 11:13
Not my door, same number on de Jan Evertsenstraat.
Dit staat er onder uw foto. Wil dat zeggen dat er meerdere keren nummer 29 in de straat te vinden zijn?
Het wil zeggen dat de bezorger in de verkeerde straat stond.
Geen idee, dat haal ik er niet uit.

angel1978
Berichten: 10965
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door angel1978 »

NeoDutchio schreef:
13 nov 2023 11:35
16again schreef:
13 nov 2023 11:19
NeoDutchio schreef:
13 nov 2023 11:13


Dit staat er onder uw foto. Wil dat zeggen dat er meerdere keren nummer 29 in de straat te vinden zijn?
Het wil zeggen dat de bezorger in de verkeerde straat stond.
Geen idee, dat haal ik er niet uit.
Gewoon even begrijpend lezen..
Same number, andere straat..

Dezelfde nummers op verschillende huizen in één straat komt zelfs in ons kleine landje niet voor.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door henk51 »

angel1978 schreef:

Dezelfde nummers op verschillende huizen in één straat komt zelfs in ons kleine landje niet voor.


Helaas komt het wel voor straat in buurgemeente van mij begint in de ene gemeente en gaat over in een andere gemeente ook met dezelfde huisnummers .

angel1978
Berichten: 10965
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door angel1978 »

henk51 schreef:
13 nov 2023 12:06
angel1978 schreef:

Dezelfde nummers op verschillende huizen in één straat komt zelfs in ons kleine landje niet voor.


Helaas komt het wel voor straat in buurgemeente van mij begint in de ene gemeente en gaat over in een andere gemeente ook met dezelfde huisnummers .
correctie dan. Straat met dezelfde combinatie straat, postcode en huisnummer.
Bij bestellen en bezorgen zou dan voor de bezorger duidelijk moeten zijn welk huis bedoeld wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

angel1978 schreef:
13 nov 2023 11:38
NeoDutchio schreef:
13 nov 2023 11:35
16again schreef:
13 nov 2023 11:19

Het wil zeggen dat de bezorger in de verkeerde straat stond.
Geen idee, dat haal ik er niet uit.
Gewoon even begrijpend lezen..
Same number, andere straat..

Dezelfde nummers op verschillende huizen in één straat komt zelfs in ons kleine landje niet voor.
Er staat nergens in welke straat TS woont en de tekst zegt hetzelfde huisnummer op de Jan Evertsenstraat. Het zegt niet of dat wel of niet de straatnaam is van TS.
En geen dezelfde huisnummers in 1 straat? Ik woon in een straat met maar liefst 12 huizen, maar wel 3 keer hetzelfde huisnummer. Simpelweg omdat de 2 aangrenzende straten hun voordeur aan de zijkant van het huis hebben, dus net in onze straat. En laat nu net menig navigatie op de hoek al aangeven dat de bestelling bereikt is als je onze straatnaam en huisnummer hebt ingetikt. Kom je dus net uit bij hetzelfde huisnummer uitkomend op dezelfde straat als waar ik woon.

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door witte angora »

Even maar terug naar de vraag van TS:
DJVLS schreef:
13 nov 2023 09:45
Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe ze haar geld terug kan krijgen. Ubereats is duidelijk een soort tussenpersoon.

Dat er vanaf een US-nummer gebeld zou worden dat het eten bezorgd is vind ik vreemd. Niet alleen kost het een hoop geld, maar dan zou je in het Engels uit moeten leggen dat het eten niet is bezorgd?

Het enige wat je, denk ik, nog kan doen is een negatieve recensie schrijven. En volgende keer dan toch maar meteen naar de toko in kwestie. Je kan vaak van tevoren bellen wat je wil, dan staat het klaar als je het op komt halen.

peter17111962
Berichten: 583
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Dezelfde nummers op verschillende huizen in één straat komt zelfs in ons kleine landje niet voor"
Maar wat wel voorkomt is de volgende situatie: Een lange straat die na iedere kruising een andere naam heeft,
net zoals waar ik woon. ik bestel nooit iets echter ik krijg regelmatig pakketbezorgers aan de deur met een
pakketje wat niet voor mijn adres is, ofwel ze zien mij staan aan het aanrecht aan de voorzijde van mijn huis,
zetten het pakketje voor mijn raam, wijst met zijn vinger naar mij en vervolgens naar het pakketje en nog
voordat ik bij de voordeur ben is hij weer vertrokken. Blijkt iedere keer weer dat die niet goed naar hun
navigatie hebben gekeken en dat hij bij de volgende straat na de kruising moet zijn. Totdat ik binnenkort
dat gedoe helemaal beu ben geworden en dat pakketje op zolder gooi en als er na een aantal maanden niemand
daarvoor langs is geweest gaat het ongeopend de kliko in.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door Prikker »

Tsja.. je staat volledig in je recht.. UberEats heeft hun deel van de overeenkomst niet nagekomen.
Ze hebben niet aan jouw adres afgeleverd. Dat jij een buitenlands nummer niet opneemt doet daar niets aan af.

Maar om hier nu een rechtszaak over te beginnen ?!?... Ik zou zeggen, neem je verlies en als dit vaker voorkomt... einde UberEats.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien u met uw creditcard betaald hebt neem dan contact op met uw creditcard maatschappij. Doe een beroep op aflevering garantie.

U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of zelfs een rechtzaak starten. Maar de kans is aanwezig dat de telefoon rekening of reiskosten meer zijn dan wat het oplevert.

Kompasser
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jul 2023 12:56

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door Kompasser »

Misschien is het probleem heel simpel: TS zegt/schrijft dat de verzorgster het huisnummer goed heeft, maar in de verkeerde straat.
TS communiceert in de Engelse taal maar is die als niet 'native speaker' niet machtig. Het is natuurlijk flauw van Ueber om zich daar achter te verschuilen.
Als je iets bestelt om bezorgd te worden, mag je van de bezorger toch verwachten de straten en adressen te kennen. Dat is toch een beetje het vakgebied van de bezorger: op het juiste adres afleveren.
Dat in sommige gemeenten de nummering van straten niet overzichtelijk of logisch is, doet daar niets aan af: de bezorger/verzorgster dient het op het juiste adres af te leveren.

HandigeHarrie
Berichten: 1383
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Misschien kunt u bij het afleveradres vragen of de maaltijd lekker was, en of ze bereid zijn om het aan u terug te betalen.

rwolters
Berichten: 1551
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: UberEats levert aan verkeerde deur en weigert terugbetaling

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
13 nov 2023 12:23
Even maar terug naar de vraag van TS:
DJVLS schreef:
13 nov 2023 09:45
Dat er vanaf een US-nummer gebeld zou worden dat het eten bezorgd is vind ik vreemd. Niet alleen kost het een hoop geld, maar dan zou je in het Engels uit moeten leggen dat het eten niet is bezorgd?
In de.vorige eeuw zou dat zo zijn geweest maar nu zijn die conclusies erg voorbarig

Plaats reactie