LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uwv ziektewet

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
cinrody
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:42

Re: uwv ziektewet

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi, boeffie

ik weet niet of het al gelukt is met je uitkering maar als het nog niet gelukt is, is het beste wat je kan doen is blijven zeuren en in die telefoon hangen. en als dat niet lukt dan moet je het hoger op gaan zoeken.

en ik weet wat de meeste mensen denken van ja blijven bellen dat kost mijn geld nou je kan alles terug vragen en waar is over anders moet je na vragen bij dat 0900 nummer. daar heb ik het zelf ook gedaan en krijg alle kosten vergoed ik ben zelf al meer als een half jaar bezig en nu heb ik het eindelijk voor mekaar gekregen met lang zeuren.


hoop dat het lukt bij veel sucses


gr cinrody

erjupeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 okt 2006 20:57

Re: uwv ziektewet

Ongelezen bericht door erjupeer »

Hallo
ik wil even gal spuien over het uwv, daar ik nu al vanaf vorig jaar oktober in gevecht ben met hun.Eerst hebben ze tot april de post naar een adres gestuurd waar ik al 6 jaar niet meer woon. Als ze dan eindelijk het adres goed hebben heet ik opeens anders. Ze gebruiken opeens mijn ex zijn naam terwijl ik daar al ruim 3 jaar van ben gescheiden dit is tot op heden nog niet goed.Ook heb ik problemen met betalingen dan krijg ik niks dan van een week maar niet het juiste percentage ik heb nu nog ruim 1300 tegoed van uwv maar bellen helpt echt niet de arbo arts heeft wel het juiste percentage doorgegeven maar uwv amsterdam en eindhoven doen er gewoon niks mee.Ik weet wel war er in de pot zit verzuurt niet, maar toch op mijn eigen rekening heb ik tenminste rente nu pakt uwv ook nog de rente van dat bedrag want dat krijg je natuurlijk niet erbij gerekend.

cinrody
Berichten: 38
Lid geworden op: 09 dec 2005 14:42

Re: uwv ziektewet

Ongelezen bericht door cinrody »

hoi,

dit is voor de gene die een ziektewetuitkering hebben.


wat je per week of per maand aan ziektewet krijgt moet je heel goed in de gaten gaan houden ben er sinds kort achter gekomen dat ze je meer LOONHEFFING laten betalen.

dit allemaal uit laten zoeken door de belastingdienst en die zeiden dat ik te veel betaal kan het wel terug krijgen volgend jaar maar daar heb ik nu niks aan.

de ziektewet rekent je brutoloon uit en daar bij krijg je op jaarbasis een bedrag van 1357 euro aan arbeids korting en daar zit loonheffing bij in gerekent. en als je daar boven zit moet je volgens hun meer loonheffing gaan betalen maar dat mag niet ABSOLUUT NIET.

dus uitkijken dus.

je kan het uit laten rekenen door iemand van het juridisch loket bij jouw in de buurt zal ik zeker doen voor de zekerheid.

hoop dat ik iedereen die hier mee te maken krijgt mee geholpen heb.


gr cinrody


uwv is 1 pot nat. :twisted: :twisted: :twisted:

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: uwv ziektewet

Ongelezen bericht door hablando »

Ook hier een epistel gehad met mijn vrouw die een ziektewet-uitkering ontvangt (ziek agv zwangerschap, WAZO-regeling, tijdelijk contract zoals bij zoveel zwangere vrouwen niet verlengd). Van de een op de andere dag wordt de uitkering niet meer betaald. Gebeld, maar niemand kon vertellen wat er aan de hand was. Ook werd er niet teruggebeld binnen de toegezegde 48 uur. Nogmaals gebeld, we moesten nog maar eens 48 uur wachten, niemand wist te vertellen wat er aan de hand was.

Voor de lol hebben direct na het 2e telefoontje de de klachtenlijn van het UWV gebeld : 0900 898 25 25. En wat schetst de verbazing ? Binnen een half uur weten we dat een niet oplettende UWV-er de uitkering met een muisklik simpelweg heeft stopgezet (want mevrouw was immers uit dienst bij voormalig werkgever ?). De grove fout werd (overigens onder begeleiding van het nodige gemor van de blunderende medewerker) direct hersteld en al het achterstallige geld overgemaakt met een extra interne controle van de klachtenlijn nadien.

Ook in dit geval een normaal communicatief vaardig persoon van het UWV in plaats van de meestal verveelde ongeinteresseerde mensen in het callcentre. Ik geloof overigens niet dat dat aan die mensen persoonlijk ligt, uitzonderingen daargelaten.

Moraal; het zal je niet bij alles helpen maar de klachtenlijn heeft voor ons iets binnen korte tijd opgelost wat anders misschien weken had geduurd.

kaidon
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2006 16:28

Re: uwv ziektewet

Ongelezen bericht door kaidon »

Ik heb een ziektewetuitkering. Volgens de regels kan ik deze meenemen naar het buitenland. Echter UWV ontkent dit. Als er iemand is die me hierbij kan helpen... ik heb er 10% van de uitkering voor over wanneer deze gewoon door blijft lopen terwijl ik weg ben. Dus al snel 100 euro per maand. [email protected]

kweet'tnietmeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2007 20:38

Re: uwv ziektewet

Ongelezen bericht door kweet'tnietmeer »

Hallo allemaal,

Ikwil ff reageren en m'n gal kwijt over het UWV. Sinds 29 mei zit ik in de Ziektewet voor 2 werkdagen, ik heb spierreuma en het is behoorlijk invaliderend. heb tot eind oktober nog 3 dgn gewerkt maar ik heb eigenlijk m'n lichaam ermee gesloopt. toen liep mijn contract af en in overleg met mijn werkgever ben ik toen gestopt . Ja die man is ook niet gek natuurlijk die ziet het al gebeuren. En dan hij 2 jaar verantwoordelijk terwijl hij op dat moment van me afkon. zakelijk gezien geef ik hem geen ongelijk . Dus voor dat stukje zit ik in de WW en ben ik sollicitatieplichtig
Nu het grote probleem vanaf 29 mei ben ik aan het strijden met de ZW, eerst betalen ze me uit voot een volledige werkweek (wat ik 2maanden laang netjes doorgeef) ze snappen er niets van Ik heb er dus maar een Bezwaar ebn Beroepzaak van gemaakt en toen begrepen ze het hehe eindelijk had iemand het licht gezien. Gelukkig was ik zo verstandig dat ik alle teveel bedragen zolang op een spaarrekening geparkeerd had en kon ik direct terugbetalen toen daarom gevraagd werd.

Wat schetst mijn verbazing dat 4 weken later inene mijn uitkering stilstaat. Ik bellen natuurlijk jaaa het beruchte 0900 nr. ikke nie begrijp
Nou ja dan het klachtenbureau A'dam maar binnen een uur word ik terug gebeld. Goh Mw. U bent niet opgeroepen voor medische controle onze fout wij zetten de betalingen door en roepen U op. JAJA neenee dus en drie weken later weer zonder geld. klacht heropend . sorry sorry Nu gaat het echt gebeuren. Hehe ze worden wakker .Maar nee men pit nog effe door, 4 weken later weer geen geld opnieuw een klachten formulier naar A'dam een half uur later krijg ik iemand aan de telefoon die zegt ,ik citeer "Mw. Ik schaam me dood dit is drie keer van het zelfde.

Eindelijk iemand met empathie en hersenen. Ik krijg dan ook zwart op wit UW KLACHT IS GEGROND. Mijn uitkering loop weer door.
Maar waarschijnlijk raad je het al 3 weken later weer fout , weer aan de bel getrokken via bovenstaande weg, Krijg alleen een ontvangstbevestiging. Eind December krijg ik dan iemand aan de telefoon uit Zwolle die tegen mij zegt dat hij van A'dan mot uitbetalen maar dat hij dat niet kan doen omdat hij geen medische toestemming heeft . WAT EEN LICHT HE.
IK heb dus nu de politiel aangeschreven (SP) Minister de Geus en de nationale Ombudsman , tevens heb ik een bezwaarschrift in gediend bij Zwolle. maar dat zullen ze wel niet snappen want er is nergens een uitspraak over, ik ga alleen in beroep tegen het niet functioneren van die gasten.

Het erge van alles is dat ik binnenkort opgenomen moet worden voor een half jaar in een revalidatiecentrum ,maar dat word telekens vooruit geschoven omdat er geen financiéle rust is.
Hebben jullie het door ze stagneren zelf het genezings cq hersteltraject.
En tevens moet ik me voor de dagen dat ik WW ontvang gaan ziekmelden IK HOU MIJN HART VAST.
Als dit zo door ga woon ik straks in een doos en dat na 34 jaar werken en prmies afdragen . Mag ik dan over een recht spreken wat ik heb opgebouwd ik ga hieraan kapot laat staan aan de ziekte die ik heb. inmiddels zit ik in een rolstoel en kan weing meer

HELLLLLP :( :(

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: uwv ziektewet

Ongelezen bericht door pardon »

het kan ook anders, mijn man is zzp en is verzekerd bij uwv (ziektewet) enz
normaal houd de uwv maandelijks een bedrag af van onze rekening, dit is al een jaar niet gebeurd. wij hebben dikwijls gebeld naar de uwv wat daar de reden van is . ons word verteld dat ze achter zijn met hun administratie. deze week hebben we weer gebeld en kregen het andwoord dat ze volgende week een rekening sturen van het hele jaar 2006. ben benieuwd

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: uwv ziektewet

Ongelezen bericht door Frankkk »

@pardon: wat als het UWV gaat beweren dat je niet verzekerd bent omdat je niet hebt betaald en daarom geen recht op een mogelijke uitkering hebt?

Kun je met een aangetekende brief aantonen dat je moeite hebt gedaan om hier verandering in te brengen? Zo nee, dan lijkt het me verstandig om een dergelijke brief te gaan versturen.

Is het mogelijk om zelf het verschuldigde bedrag over te maken? Zo ja, waarom kies je daar niet voor?

Succes!

pardon
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 jun 2005 18:36

Re: uwv ziektewet

Ongelezen bericht door pardon »

wij hebben een aangetekende brief geschreven aan uwv of mijn man nog wel verzekerd was met deze gang van zaken.volgens de uwv is dat nog steeds zo. en volgens onze boekhouder ook.maar het is zo dubbel . de een heeft nog geld tegoed, en bij een ander laten ze het geld een heel jaar staan

Gesloten