LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Angelic »

Mijn oma had het jaren geleden bij de Aldi.
Vrouw op leeftijd was met zo'n trolleykarretje boodschappen gaan doen.
Er lag nog een flesje Brand bier in de trolley (verkopen ze niet eens in de Aldi, alleen dat smerige Brouwmeester)
Mijn oma werd toen ook uitgemaakt voor dievegge en ze stonden erop dat ze het flesje zou betalen. Werd een hele scene om geschopt, gelukkig zijn een paar omstanders haar te hulp geschoten.
Mijn oma heeft haar boodschappen laten staan toendertijd en is er nooit meer terug gegaan.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door aussienl »

Dagenlijks als "slaaf" (jij moet dit want ik ben klant)behandelt te worden door klanten aangesproken worden als oud vuil beleefdheidsformaliteiten kent men blijkbaar niet meer....
En in sommige gevallen(tegenwoordig steeds vaker) geslagen te worden,bedreigt en ga zo maar door......
Ik kan best begrijpen dat supermarkt personeel het zat wordt en gelijk overgaat tot......
je geeft hiermee aan dat het personeel dus eigenlijk wraakacties uitvoert en mensen onheus behandelt en expres ten onrechte vals beschuldigt? tenminste? Als ik dit zo lees is het personeel zo pissed off dat je het normaal vindt dat ze zo reageren.

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Bzzz »

Dagenlijks als "slaaf" (jij moet dit want ik ben klant)behandelt te worden door klanten aangesproken worden als oud vuil beleefdheidsformaliteiten kent men blijkbaar niet meer....
En in sommige gevallen(tegenwoordig steeds vaker) geslagen te worden,bedreigt en ga zo maar door......
Sorry hoor, maar waar kom jij vandaan?
Geslagen?? Bedreigingen?? In welk ghetto woon jij?
Als oud vuil behandelt worden?? Eerder andersom. Ze rijden met pallets door de winkel heen zonder te kijken of er nog iemand staat. Ik hou zo'n ding wel tegen, maar m'n kind van 4 niet. "Sorry" kennen ze niet.

Hoe vaak ik in een winkel vraag of ze een product nog hebben en dan als (standaard) antwoord krijg: nee, als het er niet ligt hebben we het niet meer. Eeh.....en in het magazijn?? 9 van de 10x hebben ze zich dan al omgedraaid om verder te ouwehoeren over zaterdagavond met hun collega's.

Wat me opvalt is dat dit soort dingen overwegend gebeuren in de grotere ketens (AH, Konmar, C1000) En volgens mij omdat er overwegend jonge vakkenvullers werken die vrijwel niet gecorrigeerd worden door hun oudere collega's.

Stap 'ns een kleinere supermarkt binnen en ze weten daar wel hoe het moet. Zeggen wel netjes goedendag en alsjeblieft. Als de cassiere beleefd tegen mij is, ben ik het ook tegen haar. (Of hem). Maar zo niet, dan hoeven ze van mij ook geen vriendelijk woord te verwachten.

Helaas verpesten zulke mensen het voor diegenen die wel goed hun best doen om netjes centen te verdienen.

Ach, de maatschappij verhardt. Het is niet leuk, maar ik denk dat het enige wat we hier aan kunnen doen, is je eigen kinderen (of neefjes, nichtjes) bij proberen te brengen hoe het wel moet. En vooral: zelf het goede voorbeeld geven. Al is dat wel eens moeilijk :oops: :oops:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Eeh.....en in het magazijn??
Ik denk dat ze die vraag wel 300 keer per dag horen. Als je voor elk blikje soep of potje groente naar het magazijn moet lopen doe je de hele dag niets anders omdat de klant altijd net datgene wil hebben wat op is.

Verder ben ik het geheel met je eens, de meest elementaire vormen van beleefdheid ontbreken. Vakkenvullen onder winkelopeningstijden zodat gangpaden volliggen met opengesneden dozen of grote pallets vol met dingen zodat je er niet langs kunt etc.

jel
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:53

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door jel »

De volgende keer (hopelijk niet) zelf bellen of weglopen, als ze zeker zijn van hun zaak komen ze je wel achterna, of als je er echt iets mee had willen doen de nummers en namen van eventuele getuigen moeten vragen. Nu kun je er niets meer mee doen (jou woord tegen dat van een heel filiaal) zal niets van terecht komen.
En die mensen die hier getuigen van waren hebben dan ook gehoord dat je de politie er bij wilde hebben en de beelden wilde bekijken, dus zullen ze echt niet denken dat je het ook daadwerkelijk hebt gedaan.

Gewoon niet meer te veel aan denken en voor de volgende keer onthouden!!!! Beter voorbereid op wat je zou willen doen.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Ulbe »

Winkeldiefstal hoort hard aangepakt te worden!,

Het personeel hoort hierbij wél in acht te nemen wie écht steelt, en wie niet!,

Wie zonder enige reden aangehouden wordt, is natuurlijk slecht werk, je staat dan letterlijk voor paal!, en kan op deze manier onterecht een slechte naam krijgen in de wijk!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

seat
Berichten: 58
Lid geworden op: 10 jun 2005 12:15

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door seat »

http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/106.html

Bij de laatste wetboek nummer 6
Vind je de rechtsgang die je zou kunnen volgen.
En een schadeclaim die je in kan dienen.
voor genoegdoening
succes

kippie1977
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2006 01:49

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door kippie1977 »

Je had je gewoon door de bedrijfsleider moeten laten aanhouden. En hem er wel op wijzen dat hij een grote fout maakt. Jij kan dan namelijk aangifte doen voor vrijheidsberoving. Jij mag door een burger namelijk alleen worden aangehouden op het moment dat hij 100% zeker is van de diefstal. En op heterdaad. Hij mag jou dus niet even uit het oog zijn verloren. Je kan een artikel immers wel weer hebben terug gezet. En als jij niets hebt gedaan of hij niet helemaal zeker van zijn zaak is zal hij voor dat bedrag zeker geen risico nemen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door mr T. »

Afijn een heel verhaal, maar wat kan ik hiermee doen? Kan ik ze aanklagen en een schadevergoeding eisen?
Het is in feite wel enigszins gezichtsverlies. Zowel privé, als zakelijk gezien.
Ik ben namelijk zelf ass. filiaalmanager in een elekronicawinkel, gevestigd amper 2 straten verderop, en ongetwijfeld zullen daar mensen hebben gestaan die mij hebben herkend. Ik zie het zo: de klanten bij de lidl zijn eveneens ook mijn klanten. Men zal je er toch op aankijken.
En wie zegt dat hierdoor misschien ook klanten uit mijn winkel wegblijven die toevallig ook dat net hebben gezien?
Dus wordt ik daar ook in benadeeld, want dat zou mij als winkelier zijnde omzet kunnen kosten.
Dan hoor je vervolgens dingen om je heen van : "kijk, dat is die persoon van .....(winkel)" Die hebben ze op diefstal betrapt bij de Lidl."
Je kunt wellicht een schadevergoeding eisen op grond van het feit dat je reputatie schade heeft opgelopen. Is alleen wat lastig omdat je zelf moet stellen dat er schade is ontstaan door het voorval. Bovendien is verder van belang dat je getuigen hebt van het voorval of zaken die het e.e.a. kunt onderbouwen. Als iemand zoiets overkomt, dan is het denk ik maar het beste om in ieder geval niet zomaar de tas aan de cassiere te laten zien (mogen ze op zich ook niet afdwingen). In dat geval zal de filiaalhouder wel overgaan tot het bellen van de politie. Mogelijk kun je in dergelijke situaties ook overgaan tot het zelf met de mobiele telefoon gaan bellen van de politie. Ook kun je, afhankelijk van de manier waarop je bent bejegend door het personeel, aangifte doen van bedreiging of vrijheidsberoving (als ze je ten onrechte een tijd in een ruimte hebben opgesloten). Je kunt er in elk geval melding van maken bij de politie. Verder kan klagen bij het hoofdkantoor van de supermarkt ook helpen. Wellicht is het maar beter om de Lidl te mijden.

hafever
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:19

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door hafever »

Lidl zou ook eens naar haar eigen personeel moeten kijken.
Zo'n cassière probeerde bij mij eens iets dubbel te berekenen.
Ze ontkende ten stelligste toen ik de filiaalchef erbij had geroepen. Van hem kon ik ''de ......'' (vul maar in) krijgen. Heb de man een proces-verbaal aangezegd en een klacht bij de directie.
Over dat laatste heb ik van de Lidl-directie niets gehoord. Men houdt
haar personeel blijkbaar het handje boven het hoofd.
Typisch Duits????
Net als Aldi is Lidl van duitse afkomst.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Angelic »

Typisch Duits????
Net als Aldi is Lidl van duitse afkomst.
Ook al vind ik de service bij meeste winkels ontbreken, deze stelling is wel een ietsiepietsie achterhaald, lijkt je niet?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Ulbe »

De service bij deze grote Duitse warenhuizen laat vaak te wensen over,

De kwaliteit van de producten is over het algemeen goed, en doet niet onder bij de gangbare warenhuizen, terwijl de prijs bij de Nederlandse warenhuizen over het algemeen toch hoger ligt.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Angelic »

Ik heb nl problemen met de Plus. Tenzij dat ook een Duits concern is, heb ik over het algemeen geen problemen met de Aldi of Lidl.

overslept
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mei 2006 21:42

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door overslept »

Ik weet niet waarop het personeel van lidl geselecteerd word, maar veel soeps kan dat niet zijn.
Vanmiddag was ik in de lidl in Stein (l), en er werd een kassa geopend, omdat het druk was.
Er kwam een Marokaanse mevrouw aangelopen en die wou bij die kassa gaan afrekenen, de cassiere kwam aanlopen, duwde de kar van die mevrouw met kracht een andere kant op en snauwde, wilt u deze meneer wel ff voor laten gaan ja, want die stond al in de rij!

Ach........ het zal vast neit het enige incident zijn
Zo :roll: als de waard is..........

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Moppentappers »

als de lidl je beschuldigt moeten ze het blikje laten zien en/of de video beelden tonen ik zou daar hebben gestaan tot mijn onschuld bewezen was

hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door hoveling »

Ik snap het effe niet. Als je de vermeende videobeelden niet mag terugzien(die er waarschijnlijk helemaal niet zijn), de naam van de filiaalleider niet mag weten (waarom dan niet als je zo zeker van je zaak bent?) en hij ook nog weigert om de politie erbij te halen, klopt er gewoon iets niet. Als je als supermarkt er van overtuigt bent dat er gestolen is, haal je juist de politie erbij! Deze persoon had moeten weigeren zijn tas te openen want een (supermarkt)medewerker mag dat namelijk niet zelf doen en laat het bedrijf dan maar de politie erbij halen die wel bevoegd zijn je tas te openen. Dan was de politie aanwezig geweest en had de klant aan de politie gelijk zijn verhaal kunnen doen van een valse beschuldiging.

puntjepanter
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2005 12:36

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door puntjepanter »

Ik had de politie erbij gehaald dan hadden de mensen van de lidll betuiterd gekeken. Bij ons ben je verplicht een karretje te nemen ook al heb je maar 1 ding nodig, wel eens lastig. Bij ons zijn ze verder wel vriendelijk maar wel superlui 3 in de rij kassa erbij echt niet. :roll:

commonsence

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door commonsence »

Bij dit soort voorvallen moeten we altijd extra naar de kanten van beide betrokken partijen kijken.
Er wordt enorm veel gestolen en dat is een ramp voor de betrokken winkels en de goedwillende klanten moeten dat indirect betalen. Ook de werksfeer is zeer gestrest door die winkeldieven waardoor bij een betrapping de spanning uiterst moeilijk valt te tomen. Onjuist maar wel zeer begrijpelijk is de onbeleefde houding van het dienstdoende personeel op die momenten.
Voor de onterecht publiekelijk beschuldigde is het ook een ondragelijk vernederende en genante vertoning.
Mijn idee zou dan zijn om publiekelijk luid te eisen dat de politie moet komen vaststellen dat je vals wordt beschuldigd en dat dit een strafbaar feit van lidl is.
Ik zou de politie met mijn GSM bellen en eisen dat ze komen, desnoods met de mededeling dat er anders ongelukken gaan gebeuren. Gegarandeerd dat ze komen!
Ook zeggen dat je de winkel niet eerder verlaat alvorens de filiaalchef je zijn excuus heeft aangeboden. Daarmee heb je voor de toeschouwers en het personeel je gezicht gered
't is al weer aardig lang geleden maar toch benieuwd hoe je er nu mee omgaat.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door alfatrion »

In een dergelijk geval kun je aangifte doen van smaad. Dat is in princiepe zelfs zo als je hebt gestolen.

Het is onnodig om in het probliek een klant te betrichten van diefstal of dit maar te suggeren. Zo iemand kun je altijd appart nemen of gewoon vragen of je even mag kijken in zijn tas.

Dutch_com_freak
Berichten: 414
Lid geworden op: 27 jun 2006 00:35

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

mwah... bij dit soort winkels zijn vaak vrij weinig kassa's open :) ik zou gewoon blijven staan bij 1 van die ingangen. armen en benen sprijden tas van mijn schouders af..."fuilleer maar.." (spelling?) "Maar!.... er zit een maar aan... ALS je dat doet.. bel ik zelf de politie en doe ik aangifte van 1. Valse beschuldigingen, 2. gezichts verlies en 3. wegens Smaad en daarbij eis ik dat u de politie belt of ik bel hem zelf en ik ga hier niet weg tot er minimaal een excuus is aangeboden en het voorval op een fatsoenlijke wijze wordt opgelost"

en ik zou 1 van de klanten aanspreken en vragen of zij willen getuigen, ze zijn immers getuige van iets wat volkomen onterecht is.

Gesloten