LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Mirreke
Berichten: 80
Lid geworden op: 29 jun 2005 10:11

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Mirreke »

Ik ken het probleem van GWBuiter.. Afgelopen zomer ging ik bij een andere Aldi om boodschappen dan gewoonlijk.. Het personeel wat daar werkte was niet bepaald vriendelijk... Dat maakt me gewoonlijk niet uit, ik had geen boodschappentas bij en enkel mijn pinpas op zak, zoals ik bij onze aldi gewoon ben zette ik 2 dozen in mijn kar (scheelt toch ook weer opruimen voor de medewerkers) en laad mijn boodschappen in.. bij de kassa aangekomen laad ik alles op de kassa en til de dozen op zodat de kassière kan zien dat mijn kar leeg is... Ze knikt richting de filiaalleider (ik denk op dat moment ten teken dat mijn kar leeg is) ik zet mijn dozen weer neer en wacht tot de andere klant geholpen is... aangekomen bij de kassiere zelf til ik nogmaals de dozen op.. Inmiddels staat de filiaalleider bij de kassa (ik denk om de kassiere over te nemen.) Ik laad mijn boodschappen in en reken af, ik neem de bon aan en wil mijn kar pakken. Pakt de filiaalleider mijn kar vast en zegt" Wil je nu ook afrekenen wat er onderin die doos zit" . De dozen waren volgens mij toch echt leeg toen ik begon met het inladen van de boodschappen. Maar goed, ik zet mijn kar opzij pak mijn kassabon er bij en ga uitladen... de dozen zijn leeg en de filiaalhouder pakt de dozen en begint aan de bodem te trekken, hij zegt er niks bij maar is volop bezig in de dozen te snijden.. Hij komt echter niks tegen, kijkt mij aan en kijkt de kassiere aan en draait zich om en loopt weg... ik sta helemaal verbouwereerd te kijken en vraag me af wat te doen... gelukkig heb ik de kassabon nog en wordt wel langs alle kanten aangekeken door mensen (ik kan je zeggen dat is een heel vervelend gevoel, je voelt je echt een crimineel terwijl ik niks gedaan had) na een paar minuten wachten nog steeds geen filiaalhouder, dus ik laat mijn spullen staan en ga op zoek naar hem, ik klop aan bij het kantoortje en vraag hem wat er aan de hand is. Ik krijg een onduidelijk antwoord en er wordt gezegd dat ik gewoon naar huis kan gaan omdat hij "dit keer niks gevonden heeft" en dat hij mijn vrienden wel kent. (vreemd de meeste van onze vrienden gaan echt niet in die plaats naar de aldi maar goed) Ik laad mijn spullen in, vraag de kassiere naar de naam vna de filiaalleider en vraag haar wat de reden van de zoektocht is. Een van de klanten weet te vertellen dat er regelmatig een groep jongeren van mijn leeftijd boodschappen doet met dozen met dubbele bodems. Daarop stap ik naar de filiaalleider en eis een verklaring, anders bel ik de politie wel even. Ik geef aan dat ik er ontzettend van baal om van iets beschuldigd te worden ten overstaan van een heleboel andere klanten. hij mompelde een excuus, maar gaf me toch wel een bosje bloemen (weliswaarvan de aldi maar goed)

Ik ben er nog de hele dag naar van geweest om ten overstaan van anderen van iets beschuldigd te worden.

Wat ik in Gwbuiter's geval zou doen is toch ook zeker de politie bellen en een klacht in dienen bij de consumentenbond en inderdaad ook bij de organisatie.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Of het gewoon negeren en doorgaan met je leven zoals iedereen zou doen.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door S. »

Nee Dilbert, in gwbuiters geval is hij zelf ass.filiaalhouder van een winkel die vlakbij de bewuste lidl ligt.
Ik zou er ook werk van maken als ik in zijn schoenen stond.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En? Maakt hem dat een extra speciaal geval? Ik dacht het niet.....

Gast

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Gast »

Mirreke,

Ik heb jouw verhaal gelezen, jeetje hee wat een toestanden, ik dacht dat dit probleem alleen bij Liddl afspeelde maar nu ook al bij Aldi.!?
In wat voor een wereld leven wij eigenlijk?
Het moet toch niet gekker worden.

Cute & Sweet
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:01

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Cute & Sweet »

Dilbert29
Geplaatst op: 07 Nov 2005 13:23 Onderwerp: En? Maakt hem dat een extra speciaal geval? Ik dacht het niet.....
Niemand hier die zegt dat het hem een speciaal geval maakt, maar gegeven is wel dat de klanten van de Lidl ook zijn (toekomstige) klanten zijn.

Onder andere het gezichtsverlies is reden voldoende voor GW Buiter om stappen te ondernemen.


Cute & Sweet

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Gezichtsverlies? Hij is gewoon op zijn pik getrapt omdat iemand hem voor dief aanziet..... In mijn tijd noemden ze dat kinderachtig gedrag.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Dilbert29,
Blijvende schade van diefstal beschuldigd te worden, jou niet bekend.. Kennelijk voelt men zich volgens jou "alleen" maar "op zijn pik" getrapt"...!
Nou als je een "gezonde pik" hebt....!
Hopelijk heb jij er een en overkomt je niet iets waardoor je hieraan gaat twijfelen!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door tienepien »

Ik heb jouw verhaal gelezen, jeetje hee wat een toestanden, ik dacht dat dit probleem alleen bij Liddl afspeelde maar nu ook al bij Aldi.!?
In wat voor een wereld leven wij eigenlijk?
Het moet toch niet gekker worden.
Blijkbaar leven we in een wereld waarin bedrijfsleiders en winkeliers zo ver moeten gaan om diefstal te voorkomen.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Lieve tienepien,
Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet op mijn reactie naar Dilbert29 ingaat.
Maar voor mijn gevoel is dit de enige manier om zijn uit de lucht gegrepen reactie naar gwbuiter te stoppen.

Sorry voor de grove manier..! Normaal verwaardig ik me hier liever niet toe..!
Groetjes zonnetje.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door tienepien »

tsja.. ik vind "gezichtsverlies" ook een beetje overdreven reactie, maar ik denk wel dat een excusses van de bedrijfsleider op zijn plaats is. Nuanceren is best nuttig.

Het zou fijn zijn als mensen in zo'n situatie normaal kunnen praten en nadenken, helaas is vaak minstens 1 van de partijen al zo boos dat er niet normaal te praten valt.... (wat vaak ook wel weer te begrijpen is) iets met een te kort lontje enzo

Cute & Sweet
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2005 21:01

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Cute & Sweet »

Ik denk dat een ieder die hier reeds in zekere zin een oordeel heeft over het verdere verloop van deze kwestie zelf eens weer aan het woord moet komen als de persoon in kwestie zelf aan de kassa staat met het schaamrood op diens kaken, en van het gezicht af te lezen gezichtsverlies omdat het hem of haar in eigen persoon is overkomen.

Let wel, voor alle duidelijkheid, ik gun dit niemand, maar het is niet zo moeilijk voor te stellen dat iemand fors en blijvend beschadigd kan zijn door zo'n voorval.

Zeker als je zelf een zaak runt, net zoals GW Buiter en de klanten van de Lidl ook jouw klanten zijn, dan voelt één en ander niet al te lekker.


Cute & Sweet

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door S. »



Geplaatst op 07 Nov 2005 13:23 door Dilbert29
-------------------------------------------------------------------------
En? Maakt hem dat een extra speciaal geval? Ik dacht het niet....
Jawel, in zoverre dat deze 2 winkels vlak bij elkaar liggen.
In zo'n geval horen de winkels vaak bij dezelfde winkeliersvereniging of moeten ze vaak met elkaar in overleg treden over bepaalde voorzieningen in die bewuste straat.
Dan lijkt mij het wel zo prettig dat je samen weer door één deur kunt.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik denk dat een ieder die hier reeds in zekere zin een oordeel heeft over het verdere verloop van deze kwestie zelf eens weer aan het woord moet komen als de persoon in kwestie zelf aan de kassa staat met het schaamrood op diens kaken, en van het gezicht af te lezen gezichtsverlies omdat het hem of haar in eigen persoon is overkomen.
Als je je normaal gedraagt in een winkel gebeurt dit niet, maar als je zoals topicstarter al zonder tas en met een enorme rugzak naar binnen loopt gedraag je je bij voorbaat al verdacht.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet op mijn reactie naar Dilbert29 ingaat.
Maar voor mijn gevoel is dit de enige manier om zijn uit de lucht gegrepen reactie naar gwbuiter te stoppen.
Jij mag het een uit de lucht gegrepen reactie vinden, het is wel de waarheid. Of je nou Jantje van de straat bent of een collega winkelier, je krijgt geen enkele speciale status en je kunt net zo goed verdacht worden van diefstal. Om dan meteen hoog van de toren te gaan blazen omdat iemand het in zijn hoofd haalt om jou te beschuldige en meteen tips te krijgen als plak de winkel vol flyers en klaag ze aan vind ik te ver gaan.

Alsof er ook maar eens mens op de wereld is die jou winkel gaat mijden omdat jij in een andere winkel verdacht ben van diefstal. Wat een geklets.....

hkiel
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 sep 2004 23:55

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door hkiel »

Een soort gelijke ervaring heb ik bij de Aldi gehad en dat is ze slecht bekomen. Voordat ik voorbij de Kassa was geweest werd ik op een grove wijze beschuldigd van winkel diefstal, dat kan niet want ik moest nog afrekenen. Men was niet bereid om op mijn verzoek de politie erbij te halen. Die heb ik op mijn eigen GSM gebeld en die waren snel ter plaatse. Op mijn verzoek is er procesverbaal opgemaakt omdat ik mij diepgegriefd voelde te meer daar ik voor bekenden voor schut ben gezet. Het hoofdkantoor van Aldi weigerde afstand te nemen van de beschuldiging en ging vierkant achter hun medewerkers staan. Dit is voor mij de reden dat ik via de officier van justitie een claim heb neergelegd van € 500,- als schade vergoeding. Hopelijk dat deze kwestie weer niet geseponeerd wordt.

Henri Kiel

gkramer
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 nov 2005 18:34

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door gkramer »

Hoi,

Ik heb niet alle stukken gelezen als reactie op je "lidl" verhaal maar wat ik wel kwijt wil is dit;
Ik ben zelf ook in het bezit van van een ondernemerdiploma en heb voor mijn eindcasus "de jurische kant" van kopen belicht.
Als je strikt juridisch kijkt wordt de koop gesloten op het moment dat je een artikel uit het schap pakt met de bedoeling het aan te schaffen.
De koop is op dat moment gesloten !!!!!
Het betalen mag volgens de Nederlandse wetgeving binnen 30 dagen en het afrekenen aan de kassa is slechts een formaliteit. Er zou alleen maar geregistreed hoeven te worden wat je meeneemt met je bijbehorende personalia. Het betalen mag immers binnen 30 dagen en mag dus ook vanuit thuis gebeuren ( Internetbankieren oid ).

Goed niet iedereen kent dit juridische deel en kan me dan ook goed voorstellen dat je "aardig in de **** gezet bent". Ik zou ten alle tijden ( al was het dan maar zelf via een GSM ) de politie erbij gehaald hebben. ( je moest toch wachten . . . . ). De bewijslast ligt bij de Lidl.

Mocht je nu onverhoopt TOCH een proces aan je broek krijgen moet je tijdens dit proces maar eens naar bewijsmateriaal vragen.... Hebben ze toch niet ( geen banden ( zijn alweer overschreven), geen leeg blikje ( is al weer weggegooit), geen getuigen ( de desbetreffende medewerkers zijn al eerder weggevlucht bij Lidl ) etc etc ).

Ik zou zeker een klacht hebben ingedienen voor smaad / onterechte betrichten van diefstal maar zeken niet minder om het feit dat je in een winkel werkt dicht in de buurt. Deze zal daar zeker schade aan ondervinden.

Je verhaal is nu al de zoveelste die ik over Lidl van dichtbij, of veraf, hoor.

mvg GKramer

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je moet over Lidl en Aldi ook twee feiten constateren.

Beide winkels werken met een Duitse formule. Dat is hard werken en doen wat je gezegd wordt. Als er winkels zijn waar streng gelet wordt op de klant, dan is het daar wel, en het is waar dat bij Aldi en Lidl ook de meeste stennis is omtrent al dan niet gegronde beschuldigen van diefstal.

Een ander feit is dat die winkels ook DAADWERKELIJK heel veel met diefstal te maken krijgen, het publiek wat er komt heeft bepaald geen Bentley op de oprit staan zullen we maar zeggen, en er zijn lieden die echt heel veel stelen.

Dus het één versterkt het ander.

e.bleidiek
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:10

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door e.bleidiek »

De wijze waarop u door de filiaalchef van de firma Lidl bent benaderd duid nu niet direct op professioneel gedrag; eerder laakbaar gedrag, gedrag dat min of meer is overgenomen door het in de winkel aanwezige personeel. Mijn mening in deze is dat u eerst alsnog zou moeten trachten tot een gesprek met de betreffende filiaalchef te komen, waarbij een en ander van beide zijden moet worden verduidelijkt. Heeft dit niet het beoogde resultaat, dan wel is die mogelijkheid niet aanwezig denk ik dat een brief aan de directie van Lidl in Nederland, waarbij u de genoemde situatie zo duidelijk mogelijk schets, met vermelding van het adres van het betreffende filiaal, de enige mogelijkheid voor u om verhaal te halen. Het adres is:
Lidl Nederland GmbH
Huizermaatweg 45
1273 NA Huizen.
Pesoonlijk zou ik deze brief per aangetekende verzenden, dat geeft de meeste kands op een reactie.
Succes.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door S. »

Een ander feit is dat die winkels ook DAADWERKELIJK heel veel met diefstal te maken krijgen, het publiek wat er komt heeft bepaald geen Bentley op de oprit staan zullen we maar zeggen, en er zijn lieden die echt heel veel stelen.
Sorry, maar op het bovenstaande moet ik toch even "off topic" reageren.
Bij ons, in het mooie Apeldoorn hebben wij uiteraard ook Aldi's en Lidl's en ik weet door mijn werk in de thuiszorg dat juist de créme de la créme (oftewel de rijkeren :P) daar JUIST hun boodschappen doen.
Waarom dat is? Kweenie, maar zie vooral bij de Aldi geregeld Audi's (what's in a name?) en Mercedessen staan.

Zo ga gerustig weer verder met jullie discussie.

S.

hooffy
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2005 20:42

Re: Vals beschuldigd van diefstal bij LIDL

Ongelezen bericht door hooffy »

Beste GWbuiter,

**** happens, mensen maken fouten, jij ook. Je had gewoon door moeten lopen.
Maar om daar nu nog mee bezig te zijn, Je kunt toch niets meer winnen en wat is er nou eigenlijk aan de hand...Je zit nou je leven te verpesten door minkukels die dat alleen maar leuk vinden. Gewoon vergeten, afstand nemen, en glimlachend morgen weer een blikkie kopen. Laat je niet zo beinvloeden.

Succes!!

Gesloten