LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Cranenbroek Budel

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Joers »

Ik kom oorspronkelijk uit Budel en heb die zaak groot zien worden. Het is in Budel algemeen bekend, dat ze het met de service totaal niet nauw nemen en inderdaad allerlei "technieken" hanteren om mensen te lokken. Tot voor 10 jaar geleden was er bij hen ook niets geprijst en kon je als je 4 verschillende verkopers om n prijs vroeg, vier verschillende prijzen betalen voor een boormachine.

Aan de andere kant zijn de prijzen er zeer laag....en moet je je afvragen wat je wilt: lage prijs en weinig/geen service? of veel betalen en wel service krijgen?

adhe55
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:50

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door adhe55 »

Als je goed werkende spullen voor weinig geld wil een prima adres.
Weet wel wat je wil kopen want verkopers zijn niet geintresseerd in klanten. Service is inderdaad een zwakte van Cranenbroek. Maar de prijs is zodanig dat ik toch vaak voor Vranenbroek beslis.

Hultje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:18

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Hultje »

Och ja, het is toch al jaren bekend dat er een erbarmelijke service gegeven wordt bij van Cranenbroek. :( De prijs is er ook naar, maar...........het kan niet zo zijn dat je daarom maar op een onbeschofte manier naar huis gestuurd wordt zonder oplossing. :twisted:
DE oplossing is meestal gewoon terugbrengen binnen 7 dagen, dan krijg je een tegoedbon en daar koop je dan maar iets anders voor, wat je toch nog nodig kunt hebben, al zijn het maar een paar pakken houtskool of waxinelichtjes. Het bedrag van de tegoedbon is normaal gesproken niet hoog want alles is spotgoedkoop. :idea: TIP : Een andere mogelijkheid is NIET kopen bij van Cranenbroek en ga dan bv naar Heuts. Even goedkoop maar wel een stuk vriendelijker personeel en vaak toch een goede service. Succes. :!:

alfredo
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:36

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door alfredo »

Vrijwel alle artikelen die je bij van Cranenbroek koopt, zijn regelrecht afkomstig uit China; met andere woorden rotzooi en nog eens rotzooi. Als er morgen in Europa een handelsstop met China komt, zit volgende week van Cranenbroek met een groot probleem: lege vakken, want mensen kopen zonder zich van de kwaliteit (beter gezegd het gebrek aan kwaliteit) bewust te zijn. Ook als je spullen in het magazijn afhaalt, of thuis laat bezorgen, wees zo wijs om de verpakking te verwijderen en te controleren of alles in orde is. Wordt dat niet toegestaan: spullen niet accepteren; doe je het wel, omdat de verkoper zegt: u kunt het binnen 7 dagen omruilen, dan is het al direct een verloren zaak. Bij van Cranenbroek geldt, en daar komen helaas steeds meer klanten achter: GARANTIE TOT AAN DE DEUR!! Wees daarom wijs, en laat al die rotzooi liggen, hoe aantrekkelijk misschien ook voor het oog en portemonee. :evil:

maxa73
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2007 21:32

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door maxa73 »

Hmm, bij een handelsstop met China zijn in een mum van tijd alle winkels leeg volgens mij, niet alleen Van Cranenbroek.

laimaatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 sep 2007 15:46

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door laimaatje »

Mijn ervaring bij van Cranenbroek is; "GARANTIE TOT HET MONENT DAT JE DE PORTEMONAIE OF PINPAS TEVOORSCHIJN HAALT" Dus niet tot aan de deur. Bij de deur is je garantie al lang verkopen.
De meeste medewerkers zijn allemaal familie van elkaar.
Van Cranenbroek is al vaak negatief in het nieuws geweest. Zelfs bij Paul de Leeuw. Twee collega's die een relatie met elkaar kregen werden ontslagen. Dat kan daar heel gemakkelijk, want er is niemand die daar een vast contract heeft.

Ad56
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2007 19:10

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Ad56 »

Van Cranenbroek ja, hm.

Mijns inziens, kun je volgens mij beter bij de lokale bouwmarkt als Gamma, Karwei of welke dan ook, word je beter geholpen, en koop je wel betere kwalitiet electrisch gereedschap. Ik heb een keer de proef op de som genomen, en een boormachine gekocht, een uur later lag het ding al in de vuilnisbak, er kwam direct rook uit, wat een goede rotzooi verkopen ze daar.
Ik moet wel een ding zeggen over de behulpzaamheid, ik spreek nu over de vestiging Dongen, die is, als je er iemand kan vinden, dan helpen ze je wel naar behoren.
Maar ik zal deze firma niet erg vaak bezoeken, het is zonde van je tijd, en na een uur terug rijden voor een waardebon, nooit van zijn levensdagen dus.Tegenwoordig hoef je echt niet zulke zaken op te zoeken, de bouwmarkten hebben tegenwoordig ook heel veel aanbiedingen, en van een kwaliteit, die stukken beter is, en als je al een probleem hebt, dan geven ze je gewoon je geld terug, waar je dus ook recht op hebt.Je hoeft dus pertinent geen waardebon te accepteren.
Je betaalt toch immers ook niet met waardebonnen.

Met vriendelijke groet, beste forum bezoekers.

Ad[/b]

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door BBCS »

Onze blijdschap was snel over.
Onze knoeiertjes presteerden het al bij het eerste gebruik te knoeien op de kussens. Stukjes vlees vielen op de kussens.

Ik blijf erbij dat het een ondeugdelijk product is. Bij een volgende vlek gebeurt er gegarandeerd hetzelfde.
Dus die kussens hoef ik niet meer.
Een tegoedbon ook niet en een ander artikel ook niet. Op deze manier kom ik niet meer bij van Cranenbroek. Spaart me veel ergernis
Met alle respect, maar er is geen sprake van een ondeugelijk product. Je hebt zelf die kussens bevuild en niet de winkelier.

Als ik ga verven en er komt verf in mijn T-shirt, dient de verkoper van die T-shirt dan voor de schade op te draaien, omdat ik dan die verfspatten niet meer uit de T-shirt krijg?

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Joers »

Met alle respect, maar er is geen sprake van een ondeugelijk product. Je hebt zelf die kussens bevuild en niet de winkelier.

Als ik ga verven en er komt verf in mijn T-shirt, dient de verkoper van die T-shirt dan voor de schade op te draaien, omdat ik dan die verfspatten niet meer uit de T-shirt krijg?
Zit natuurlijk iets in.....daarvoor kun je de verkopende partij niet katen opdraaien

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door BBCS »

Juist, dat bedoel ik. :lol:

RBB
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2008 10:23

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door RBB »

Garantie is bij mjin weten bij van Cranenbroek helemaal niet zo slecht geregeld. Alle apparaten waar een stekker aanzit heeft een garantie van 2jaar (wettelijke regel)
daarnaast moet je niet altijd het goedkoopste van het goedkoopste willen hebben. Van Cranenbroek verkoopt ook veel producten met een goed merk.
Daarnaast is de regel van niet goed, geld terug geen verplichte regel. (check: consuwijzer.nl) daarnaast is deze regel ook aangeschaft doordat veel mensen misbruik maken van de actie's die in de folder staan. mensen kopen de ene week een apparaat die twee weken later in de folder met een korting verschijnt. deze klanten komen dan hun gebruikte product omruilen onder het mom van 'kapot' willen vervolgens hun geld terug en kopen even later het zelfde product weer maar dan met korting. vandaar dat deze regel bestaat...klanten veroorzaken zulke regels dus zelf.

mvg, oud medewerker vcb

Jayke
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2009 22:34

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Jayke »

Vorige week bij van Cranenbroek Budel een setje (3) tuinverlichting gekocht en een buitenlamp met een fles RVS-poets (er netjes bij "geluld" door de verkoper) en een 4-tal spaarlampen. Vandaag bij de Gamma voor hetzelfde geld leukere en mooiere verlichting gekocht en dus terug naar van Cranenbroek met de spullen en de kassabon. Aan de uitdrukking op het gezicht van de man die mijn spulletjes terug nam had ik al kunnen zien dat mij een zeer onaangename verrassing te wachten stond. Toen hij alles had teruggeboekt en ik de bon kreeg waarmee ik naar de kassa mocht gaan (een bedrag stond er niet op, bij navraag bleek het om € 137,45 te gaan) werd mij met een grote glimlach verteld dat ik voor hetzelfde bedrag aan goederen nog voor sluitingstijd moest uitzoeken en verder niet zeuren. Ik wilde helemaal niks kopen en dus mijn geld terug of een tegoedbon, dus heb ik om de manager gevraagd. De eerste reactie van die "meneer" was dat je bij een autogarage toch ook niet na een week je geld terug kunt krijgen asl je met je nieuw aangeschafte auto terug komt.... Wat een vergelijking om te maken!! Hoe durft ie!! Nou, ik had maar beter uit m'n doppen moeten kijken want bij binnenkomst en op de kassabon staat duidelijk vermeld dat er geen tegoedbonnen en contant geld retour gegeven worden en dat ruilen tegen dezelfde artikelen niet is toegestaan. Toen ik zei dat ik wel wilde wachten tot iemand van het personeel voor een bedrag van € 137,45 aan goederen uit de winkel gehaald had, werd mij het bonnetje toegeworpen en kon ik het zelf uit gaan zoeken....! Ik heb nog met de gedachte gespeeld om tot sluitingstijd te blijven zitten en dan af te wachten wat er zou gebeuren als ik niet weg zou gaan maar dat vond ik, na een aantal telefoontjes gepleegd te hebben, toch niet zo'n goed idee. Ik ben toen op zoek gegaan naar iets van rond de € 130,- en kwam na een tijdje zoeken uit bij een BOSCH schaafmachine van € 129,95. Met deze machine en een drietal spaarlampjes voor in de nieuwe GAMMA-tuinverlichting ben ik naar de kassa getogen en kreeg bij het afrekenen tot mijn stomme verbazing nog € 1,08 terug (1 euro, 5 cent, 2 cent en 1 cent.... Je gelooft het niet!!). Bij navraag of de kassière wel goed bij haar hoofd was om mij contant geld terug te geven werd mij door haar verteld dat men over zo'n gering bedrag niet moeilijk deed... Nee, dus als ik nog een keer of 100 terug ga met dezelfde truc dan heb ik toch m'n geld terug..... *zucht* Ik zit dus nu thuis met een schaafmachine die ik niet nodig heb en die ik dus volgende week zaterdag maar weer terug ga brengen. Hopelijk heb ik voor die tijd iemand gevonden die nog iets willen kopen bij dit ronduit WALGELIJKE bedrijf dat hun klanten zo hoog in het vaandel heeft staan dat er zelfs geen tegoedbon meer vanaf kan. En dan heb ik het nog niet over de drukte vandaag.... Alsof het voor niks was.... Mensen denk na voordat je ooit nog iets koopt bij dit LAGER DAN LAAG-bedrijfje met medewerkers die je behandelen alsof je een stuk stront bent als je met hun spulletjes terug DURFT te komen....
Kan Radar hier nou echt niet een keertje iets aan doen??
Dit is toch klantonvriendelijkheid van de bovenste plank??
Je wordt bij van Cranenbroek als klant toch helemaal niet serieus genomen?!?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door BBCS »

Kan Radar hier nou echt niet een keertje iets aan doen??
Dit is toch klantonvriendelijkheid van de bovenste plank??
Je wordt bij van Cranenbroek als klant toch helemaal niet serieus genomen?!?
Radar kan daar niks aan doen.

Het is zeer winkelieronvriendelijk om maar producten te gaan kopen, om ze vervolgens terug te brengen en je geld terug eisen, terwijl er niks mis is met het product.

Wettelijk gezien heb je er ook totaal geen recht op.

Je bent gewoon een verwende koper die rechten eist waar hij totaal geen recht op hebt.

Als Van Cranenbroek kwaad wilt, kan hij ook nog een klacht tegen jou indienen voor laster en smaad.

Jayke
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2009 22:34

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Jayke »

Als Van Cranenbroek kwaad wilt, kan hij ook nog een klacht tegen jou indienen voor laster en smaad.
@ BBCS Werk jij soms bij van Cranenbroek??

En wat is er mis met een tegoedbon?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door BBCS »

@ BBCS Werk jij soms bij van Cranenbroek??
Nee, hoezo?
En wat is er mis met een tegoedbon?
Niks.

Kijk, in de normale winkel is het:
Koop=koop.

Je hebt daar helemaal geen recht op een bedenktijd.

De mensen die het daar niet mee eens zijn gooien het vaak op dat de winkelier maar klantvriendelijk moet zijn en service moet geven.
Ze dwingen het dus af.

De producten die de verwende mensen terugbrengen mag de winkelier niet voor nieuw verkopen, volgens diezelfde verwende mensen.

Ik zeg dus bewust verwende mensen. Want alle redelijkheid is bij hun echt verdwenen.
Er zijn dus inderdaad winkeliers die er voor kiezen dat de klanten hun producten niet terug kunnen brengen (wat volkomen legaal is.)
Ook uit kostenoogpunt.

Jayke
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2009 22:34

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Jayke »

De producten die de verwende mensen terugbrengen mag de winkelier niet voor nieuw verkopen, volgens diezelfde verwende mensen.


Wat is dit voor onzin?

En wat kan ooit de reden zijn voor een winkelier om geen tegoedbon te geven? Hij is dan toch ook verzekerd van omzet, alleen niet op een door hem te bepalen moment. Als de tegoedbon een bepaalde geldigheidsduur heeft natuurlijk wel!
Winkeliers die geen tegoedbonnen schrijven zijn gewoon luie varkens die alleen maar bezig zijn om klanten in hun omzetval te lokken......

mus74
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2009 00:45

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door mus74 »

wat een onzin dat je aan iemands gezicht al kunt zien dat er iets gaat gebeuren, die persoon doet alleen zijn werk en wat een gelul om te zeggen ga maar spullen halen voor dat bedrag, doe het zelf, je hebt ook die lampen kunnen pakken en je kunt ook bij de gamma andere gaan halen, dus inderdaad luie verwende koper die nogal onredelijk is
denk dat veel winkels met jouw als consument blij zijn en dat er daarom van die regels gehanteerd moeten worden om de winkeliers te beschermen

BEDANKT NAMENS ALLE CONSUMENTEN

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door BBCS »

denk dat veel winkels met jouw als consument blij zijn en dat er daarom van die regels gehanteerd moeten worden om de winkeliers te beschermen
Die regels hebben een zekere beperking voor de consument.

Krijg je dat gezeur weer.


Een vraagje:

Waarom denk je dat veel winkeliers de serienummers van producten op de facturen zetten??

Niet voor de lol kan ik je zeggen.

Jayke
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2009 22:34

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Jayke »

BEDANKT NAMENS ALLE CONSUMENTEN
Waar slaat dit nou weer op??

Jayke
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 feb 2009 22:34

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Jayke »

Waarom denk je dat veel winkeliers de serienummers van producten op de facturen zetten??

Niet voor de lol kan ik je zeggen.
Die tuinverlichting die ik terug heb gebracht was nog niet uit de verpakking geweest en kon zo weer terug de winkel in.....

Luie varkens zijn het en niks anders. Dat zal ik ze vrijdagavond ook nog wel even mededelen...... Als ik met m'n schaafmachine terug ga... *zucht*

Gesloten