LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Cranenbroek Budel

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Verbal
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 sep 2006 20:32

Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Verbal »

1 Maand geleden kocht mijn vrouw voor 78 Euro solar-tuinlampen bij Van Cranenbroek in Budel. Omdat ze niet zeker wist of ik ze mooi zou vinden vroeg ze een medewerker of ze de lampen mocht retourneren als ze niet bevielen. Dit mocht.

1 Week later ging ze terug naar de winkel om de lampen te ruilen voor een tegoedbon o.e.d. want met 2 kinderen nog in de auto (1 & 2 jaar) had ze geen tijd om direct iets uit te zoeken. Het antwoord was "Dan moette het bonnenke nog maar eens lezen vrouwke". En de medewerker ging weer.

Inderdaad, op de bon staat dat je mag ruilen binnen 7 dagen. Deze bon krijg je echter pas na het afrekenen. Hierop hebben wij telefonisch contact gezocht om de zaak op te lossen want ik zit dus met 12 lampen die ik niet wil.

Om u een lang verhaal te besparen, na 14x contact te hebben gezocht hielp alleen dreigen per brief om iemand te spreken te krijgen. Notities klaar laten leggen en 12x gebeld maar nooit 1 enkele reactie terug. Tot heden avond dus. Eindelijk vonden ze tijd om na 3 weken even te bellen en te vertellen dat de voorwaarden bekend behoren te zijn en dat hun medewerkers nooit gezegd hebben dat retourneren geen probleem is.

Ze wisten niet welke medewerker het was maar dat had ze niet gezegd! Frappant zeg ik dan.

Waar gaat het om?
Het gaat me echt niet om die 78 euro.
Het gaat me om de lompheid en gebrek aan interesse in je klanten. Klant heeft een probleem? Dan gaan we eerst even uitzoeken of we ingedekt zijn. Zo ja? Toedelidokie.

Meedenken en een oplossing zoeken?
NEE, dat staat niet in de regels.

Ik weet dat je wettelijk geen poot hebt om op te staan en het bedrag zou zowiezo niet opwegen tegen de kosten. Maar als iemand me vraagt hoe het toch komt dat mensen steeds lomper en brutaler worden in de maatschappij, dan begrijp ik nu waarom!

s i m o n e
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:55

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door s i m o n e »

Cranenbroek is meestal goedkoop maar service kennen ze daar niet. Dit wetende is dat de afweging: Iets duurder en service of goedkoop en nauwelijks service.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door roro25 »

voordat je een overeenkomst aangaat met een wederpartij dien je bekend te zijn met de voorwaarden die de wederpartij hanteerd. De wederpartij zal duidelijk moeten maken dat hij algemene voorwaarden heeft door het ophangen van een bordje in de winkel b.v. of op andere wijze melding te maken.
Op het moment dat je afrekent mag de verkoper afgaan op het feit dat je bekend bent met zijn voorwaarden. De verkoper heeft een spreekplicht, maar de koper een onderzoeksplicht en die weegt zwaarder dan de spreekplicht van de verkoper. Dus als je voortaan een winkel binnenstapt kijk je eerst of de winkelier alg. vw hanteert of je vraagt het een medewerker. En dan lees je de voorwaarden en als je er mee instemt dan kan je je product kopen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door alfatrion »

De koper een onderzoeksplicht en die weegt zwaarder dan de spreekplicht van de verkoper.
Dit wekt bij mij de indruk dat de klant maar moet informeren of er een AV geld. Dat is niet het geval.

De algemene voorwaarden gelden alleen waarneer deze voor of bij het sluiten van de overeenkomst aan de koper zijn overhandigt of, wanneer dit redelijkwijs niet mogelijk is, voor de koop van toepassing zijn verklaart. Voldoet de verkoper hier niet aan dan gelden ze niet. Eigenlijk zijn winkels dus verplicht een stapeltje algemene voorwaarden bij de kassa te hebben liggen.

Vreemd, Wikipedia meld juist dat de meldplicht van de verkoper zwaarder weegt dan de onderzoeksplicht van de koper. De waarheid zal wel in het midden liggen en af hangen van de concrete omstandigheden.

Voor de algemene voorwaarden kan ik me niet voorstellen dat de onderzoeksplicht van de koper zwaarder weegt dan de meldplicht van de verkoper. De verkoper is hiermee bekent en dient dat uit zich zelf te melden. Dat staat ook nog eens feitelijk zo in de wet.

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door roro25 »

nee hoor de winkelier hoeft alleen een mededeling te doen dat hij alg. vw hanteert. Dit kan op verschillende manieren.

Helaas dat je gebruikt maakt van wikipedia en ook nog eens het verkeerde leerstuk citeert. Je citeert het leerstuk dwaling. Het niet noemen van algemene voorwaarden is absoluut geen voorbeeld van dwaling.
Wil je de regels mbt algm vw bekijken kijk dat vanaf 6:233 BW e.v. In 6:234 staat vermeldt hoe alg. vw bekend gemaakt dienen te worden.

Dat onderzoeksplicht boven spreekplicht gaat volgt uit verschillende arresten (w.o bv het Gerritsen arrest (ff uit het hoofd, kan verkeerd zijn) van de Hoge Raad.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door alfatrion »

nee hoor de winkelier hoeft alleen een mededeling te doen dat hij alg. vw hanteert. Dit kan op verschillende manieren.
Mijn tweede alinea is overgenomen uit 6:234 BW lid 1a en 1b. De manier waarop men deze bekent moet maken hangt af van de manier waarop men zaken doet. Ik geef vier verschillende voorbeelden.

1. In de winkel bij een goedkope aankoop (supermakt, hema). Het zou dan niet redelijk zijn om ze iedere keer mee te geven, maar wel om ze ter inzage te hebben. Bijvoorbeeld aan de meur op een overzichtelijke plek.

2. In de winkel bij een durdere/duurzame aankoop (computer, bank). Het zou dan toch heel redelijke zijn om deze mee te geven bij de offerte doch uiterlijk te overhandigen net voor de koop gesloten wordt.

3. Een telefonische verkoop. Het is dan onmogelijk om ze bij de koop te overhandigen. Wel is de verkoper verplicht deze op zijn kosten toe te sturen. Kost dat geld dan gelden ze niet.

4. Een webwinkel moet de algemene voorwaarden op zijn site hebben staan en daar met een link naar verwijzen net voor iedere koop.

Het lijkt mij onredelijk om hier in het nadeel van de koper van af te wijken en je daarbij te verweren met het argument dat het redelijkerwijs niet mogelijk zou zijn (6:234 BW lid 1b).
Het niet noemen van algemene voorwaarden is absoluut geen voorbeeld van dwaling.
Het is geen dwaling, maar het heeft er wel overeenkomsten mee. Het verschil met dwaling is dat de koop niet ontbonden kan worden gemaakt, maar dat de AV dan niet geld. De overeenkomst is dat je een verkeerde voorstelling van zaken hebt. Je zou kunnen stellen dat art 6:228 en 6:233 broetjes van elkaar zijn.
Dat onderzoeksplicht boven spreekplicht gaat volgt uit verschillende arresten (w.o bv het Gerritsen arrest (ff uit het hoofd, kan verkeerd zijn) van de Hoge Raad.
In die arresten zal de verkoper vast aan zijn meldplicht reeds hebben voldaan. Als dit in het algemeen waar zou zijn dan zou dit beteken dat de winkelier niet eens hoeft te melden dat zijn AV geld op de koop, immers het onderzoeksplicht weegt dan toch zwaarder.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Helaas dat je gebruikt maakt van wikipedia
Ik maak gebruik van verschillende bronnen. (www.iusmentis.com, Wikipedia, www.burgerlijk-wetboek.nl, www.wetten.nl, Rechtspraak.nl, Deze rechtzaak tussen HCC en Dell, ect.) Als je een link hebt naar zo'n arrest dan lees ik die graag.

kostenzer
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2006 21:20

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door kostenzer »

Bij deze mijn brief aan de directie, die geen krimp geeft.


Geachte directie,




Helaas, helaas moet ik mijn ongenoegen aan uw adres uitspreken.

Het verhaal.
We kochten 6x Canvas Lime B030 fiber kussens.

Onze blijdschap was snel over.
Onze knoeiertjes presteerden het al bij het eerste gebruik te knoeien op de kussens. Stukjes vlees vielen op de kussens.

Met een handwas tot 30o mochten ze gewassen worden, wat ook geschiedde. Koud water en een beetje biotex. Dit resulteerde in twee kussens waar een vlek op zat omdat wat verf weg was gewassen.

Terug naar van Cranenbroek in Brunssum.
Op de bon: proberen vlek weg te halen.......
Dit was 11 april. Ik zou gebeld worden.
Toen ik 23 april nog niets gehoord had ging ik langs en vragen hoe het zat. De “baas van de technische dienst?” werd erbij gehaald. Die wist me te vertellen dat het geïnjecteerde canvas was. (Ik heb geen idee wat dat inhoudt en wat ik met die informatie moet.) De kussens waren pas weg omdat Madison ze pas had afgehaald. Ze kwamen niet iedere vrijdag. Hij zou ze bellen en mij daags erna (dinsdag) bellen over de stand van zake. Niets gehoord.
Ik belde 10 april (donderdags) weer om na te vragen. Er werd weer eens beloofd terug te bellen. Niets gehoord.
Dus 14 april (zaterdag) weer gebeld. Men zou voor 12u terugbellen. Ik voegde er aan toe dat dat nog nooit gebeurd was. Nou dat zou nu zeker wel gebeuren. Weer niets gehoord.
Al die keren is er iemand thuis gebleven.

We hadden dat weekend een feestje en wilden kussens hebben. Dus ergens anders kussens gehaald.

De urgentie voor de kussens was nu weg. Ik belde woensdag 2 mei maar nog eens. Ze waren er!
Hij wilde alleen nog even het bonnummer.
Het was dus bekend dat ze er waren. Waarom moest ik dan weer bellen? En, zouden ze niet altijd vrijdag’s iemand van Madison op bezoek krijgen?

In de zaak stelde ik dat ik mijn geld terug wilde. Ik wil niets ruilen. Ik wil geld terug voor een ondeugdelijk product.
“De baas” er weer bijgehaald. “De baas” omdat ik nog steeds niet weet baas van wat.
Ik herhaalde hoe vaak ik niet terug gebeld was. Hij verschool zich achter dat hij niet wist wie terug had moeten bellen. HIJ had het de eerste keer beloofd.
Dan wist hij te melden:
Vlekken borstel je eruit.
Vetvlekken haal je er met een strijkijzer uit......
Dat van het sopje stond er in het Duits.....
Hij wordt klaarblijkelijk niet gehinderd door gebrek aan kennis.

Nou tegen zoiets kun je niet op. Daar ben ik dan ook niet op ingegaan. Dit is te ver onder mijn niveau.
Als je het eruit kunt borstelen, borstel je geen verf weg.
Kaarsvet haal je met een strijkijzer uit de stof. Vetvlekken brand je er juist in.
De taal maakt toch niets uit waarin het staat! Misschien was ik een Duitser die het in Nederland was komen halen.

Ik blijf erbij dat het een ondeugdelijk product is. Bij een volgende vlek gebeurt er gegarandeerd hetzelfde.
Dus die kussens hoef ik niet meer.
Een tegoedbon ook niet en een ander artikel ook niet. Op deze manier kom ik niet meer bij van Cranenbroek. Spaart me veel ergernis

Verder, wat is het een klantonvriendelijk beleid; geen geld terug bij ruilen. Ter duidelijkheid, dit is GEEN ruilen.

Ik ken genoeg firma’s die zelfs niets vragen en gewoon geld terug geven. Dit levert meer goodwil op. Dan neem je als klant nog eens wat mee en denkt, niet goed geld terug. Hoe vaak komt men dan zelfs niet terug als het niet goed is.
Ik vind het maar een uiting van zwakte, of gaat het zo slecht met van Cranenbroek?
Of is het gewoon lak aan de klant?

In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Bij een poging de kussens af te halen zou ik moeten ondertekenen dat ik afstand doe van de garantie.
Wie kan mij adviseren hoe ik toch tot ze kan doordringen en mijn recht te halen?

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Alfatrion.

Wat ik niet snap is dat je 6:234 en 6:228 broertjes noemt .

Het arrest wat je bij dwaling direct moet noemen is Booy/wisman en Baris Riezenkamp. Bij Algemene Voorwaarden moet je direct Saladin HBU kunnen oplepelen.

Als je Saladin HBU gezichtspunten op de casus loslaat zal je de 2 vraqgen van 6:233 op moeten lossen. immers 6:233 is het product van Saladin HBU.


Als je NJ nummers wil hebben dan kan ik ze ff opzoeken. Maar deze arresten zijn zo standaard dat als je ze op Google zoekt ze vindbaar moeten zijn.

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Oh ik heb nog even in de NJ gezocht naar het Gerritse arrest, die bestaat en is uit 2003 maar gaat over fiscaliteit van kostenaftrek van niet EU ingezetenen.

Dus uit je hoofd... niet doen beter opzoeken

Hofkamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2007 19:37

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Hofkamp »

Via deze weg wil ik even melden wat een belachtelijk bedrijf de Fa Cranenbroek is.
Het betreft een zwembad die ik gisteren (16-7) bij Cranenbroek in Dongen heb gekocht.
Na het vullen van het bad heb ik de filterpomp volgens voorschrift geinstalleerd.
Nu blijkt dat de pomp lekt, er komt water uit de opening aan de onderkant.
Een kennis heeft een zelfde pomp, heb deze er even tussen gezet en die lekte niet.

Volgens mij heb ik gewoon recht op een goed werkende pomp, dus had ik direct een andere pomp behoren te krijgen van de klantenservice.
Maar Cranenbroek zegt een afspraak te hebben met zwembadfabrikant Bestway, ik zou de garantie daar moeten verhalen. Maar ik heb het zwembad bij Cranenbroek gekocht en bij het zwembad hoort een werkende filterpomp.

Ook wil ik nog even doorgeven dat ik bij de klantenservice geholpen ben door een onbeschofte medewerker die terwijl hij met mij in gesprek was een telefoongesprek aanneemt. Als ik daarvan wat zegt krijg ik als antwoord: "Moet toch de boel draaiende houden" En dezelfde medewerker beschuldigt mij van verkeerd gebruik van de pomp, ik zou deze "droog hebben laten lopen", terwijl de stekker niet eens in het stopcontact is geweest.
Over klantvriendelijkheid gesproken.
Al met al ben ik zeer teleurgesteld in de service van van Cranenbroek.
:evil:

citroencxtre
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:42

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door citroencxtre »

gewoon alles terug brengen naar de winkel :wink: en je geld terug vragen of een te goed bon en dan na een uur weer het zwembad kopen en dan eerst bekijken :wink:

Hofkamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2007 19:37

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Hofkamp »

Hoera, ik krijg een nieuwe pomp.
De pomp was al defect toen ik 'm kocht.
Moet op MIJN kosten de deksel opsturen naar Bestway zwembaden.
Heb ruim 4 euro aan telefoonkosten en dat allemaal voor een zwembad met filterpomp van € 28,95.
Wat een service van Cranenbroek Dongen en Bestway zwembaden uit Eindhoven. :evil:

Tieskevanbalkum
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 okt 2007 13:24

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Tieskevanbalkum »

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten kan je zoiets verwachten, het moet uit de lengte of de breedte komen .
De prijzen die cranenbroek hanteert zijn ontzettend laag en aangezien een prijs altijd kwaliteit gerelateerd is kun je de winst eigenlijk al uit tellen.

Ook in Schijndel waar ik wel eens kom is het gros van het personeel naar mijn mening niet of nauwelijks kundig.

Maar ook daarvoor geld dat je gezien het salaris dat ze bij cranenbroek betalen geen hoog opgeleide werknemers kunt verwachten.

Kortom, koop bij een goede vakzaak, betaal wat meer dan heb je 99 van de 100 gevallen wel kwaliteit en service!

josefke
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2008 07:53

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door josefke »

Ze mogen dan een goedkope winkel hebben en slecht worden betaald, maar mensen bewust misleiden is niet toegestaan.
In mijn geval bel ik netjes naar de winkel of de in de folder genoemde stoelen op voorraad zijn, en krijg de mededeling dat er voldoende voorraad is en dus niets apart hoef te laten zetten. Na 40 km naar de winkel te hebben gereden kan ik de betreffende stoelen niet vinden en een verkoper vertelt me dat de stoelen zijn uitverkocht en hij niet weet wanneer ze weer komen. Maar ze hebben wel vergelijkbare stoelen die ongeveer 2,5 x zo duur zijn!
Een smerige verkooptechniek! Ik heb alles wat ik al in de winkelwagen had liggen laten staan en ben zonder ook maar 1 ding te kopen weggegaan uit deze winkel. Het is ongehoord! :evil:

Joers
Berichten: 79
Lid geworden op: 29 jan 2008 11:06

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Joers »

Ik kom oorspronkelijk uit Budel en heb die zaak groot zien worden. Het is in Budel algemeen bekend, dat ze het met de service totaal niet nauw nemen en inderdaad allerlei "technieken" hanteren om mensen te lokken. Tot voor 10 jaar geleden was er bij hen ook niets geprijst en kon je als je 4 verschillende verkopers om n prijs vroeg, vier verschillende prijzen betalen voor een boormachine.

Aan de andere kant zijn de prijzen er zeer laag....en moet je je afvragen wat je wilt: lage prijs en weinig/geen service? of veel betalen en wel service krijgen?

adhe55
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:50

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door adhe55 »

Als je goed werkende spullen voor weinig geld wil een prima adres.
Weet wel wat je wil kopen want verkopers zijn niet geintresseerd in klanten. Service is inderdaad een zwakte van Cranenbroek. Maar de prijs is zodanig dat ik toch vaak voor Vranenbroek beslis.

Hultje
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 14:18

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door Hultje »

Och ja, het is toch al jaren bekend dat er een erbarmelijke service gegeven wordt bij van Cranenbroek. :( De prijs is er ook naar, maar...........het kan niet zo zijn dat je daarom maar op een onbeschofte manier naar huis gestuurd wordt zonder oplossing. :twisted:
DE oplossing is meestal gewoon terugbrengen binnen 7 dagen, dan krijg je een tegoedbon en daar koop je dan maar iets anders voor, wat je toch nog nodig kunt hebben, al zijn het maar een paar pakken houtskool of waxinelichtjes. Het bedrag van de tegoedbon is normaal gesproken niet hoog want alles is spotgoedkoop. :idea: TIP : Een andere mogelijkheid is NIET kopen bij van Cranenbroek en ga dan bv naar Heuts. Even goedkoop maar wel een stuk vriendelijker personeel en vaak toch een goede service. Succes. :!:

alfredo
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:36

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door alfredo »

Vrijwel alle artikelen die je bij van Cranenbroek koopt, zijn regelrecht afkomstig uit China; met andere woorden rotzooi en nog eens rotzooi. Als er morgen in Europa een handelsstop met China komt, zit volgende week van Cranenbroek met een groot probleem: lege vakken, want mensen kopen zonder zich van de kwaliteit (beter gezegd het gebrek aan kwaliteit) bewust te zijn. Ook als je spullen in het magazijn afhaalt, of thuis laat bezorgen, wees zo wijs om de verpakking te verwijderen en te controleren of alles in orde is. Wordt dat niet toegestaan: spullen niet accepteren; doe je het wel, omdat de verkoper zegt: u kunt het binnen 7 dagen omruilen, dan is het al direct een verloren zaak. Bij van Cranenbroek geldt, en daar komen helaas steeds meer klanten achter: GARANTIE TOT AAN DE DEUR!! Wees daarom wijs, en laat al die rotzooi liggen, hoe aantrekkelijk misschien ook voor het oog en portemonee. :evil:

maxa73
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 okt 2007 21:32

Re: Van Cranenbroek Budel

Ongelezen bericht door maxa73 »

Hmm, bij een handelsstop met China zijn in een mum van tijd alle winkels leeg volgens mij, niet alleen Van Cranenbroek.

Gesloten