LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vastelastenbond zegt twee keer overstap verzorgd te hebben

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lizvanokt
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2018 13:08

Vastelastenbond zegt twee keer overstap verzorgd te hebben

Ongelezen bericht door Lizvanokt »

1 maart 2016 heb ik voor mijn zoon via de vastelastenbond een energiecontract voor 3 jaar afgesloten bij EnergieDirect. De vastelastenbond claimt vorig jaar een contract bij Eneco voor hem afgesloten te hebben. Heel vreemd daar heeft hij geen toestemming voor gegeven omdat hij een 3 jarig contract heeft bij EnergieDirect welke in 2019 afloopt via de vastelastenbond afgesloten. Nu krijgt hij tot mijn stomme verbazing een factuur van Factua namens de Vastenlastenbond van € 44,50 incl aanmaningskosten. Zij zeggen twee keer een overstap te hebben verzorgd . Vorig jaar dus Eneco en dit jaar bij EnergieDirect. Dit is toch niet te geloven bij EnergieDirect waar hij nog steeds een lopend contract heeft. Ik heb een brief gestuurd dat hij geen overeenkomt met hen heeft gesloten en dat de kosten voor niet bestaande overstappen ook niet betaald worden. Zij willen de kosten niet terugdraaien en zullen alleen geen herinneringen meer sturen. Ik vind dit een zeer dubieuze gang van zaken. Het is niet de hoogte van het bedrag wat mij zorgen baart maar de onzorgvuldige gang van zaken. Heeft iemand advies?

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Vastelastenbond zegt twee keer overstap verzorgd te hebben

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Als ik op hun site kijk geven ze het volgende aan
"
Onze 3 zekerheden
Messcherpe prijzen, glasheldere voorwaarden
Namens ruim 100.000 leden onderhandelen we met (energie)leveranciers voor scherpe tarieven en begrijpelijke voorwaarden. Met onze Switch Service regelen we jaarlijks een vlekkeloze overstap naar de goedkoopste energieleverancier. Zo weet u zeker dat u de laagste prijs voor energie betaalt en blijft betalen.

Op contracten anticiperen, zodat u kunt profiteren
Automatisch verlengen van uw energiecontract is vaak een stap terug. De Vastelastenbond kijkt graag vooruit. Ruim op tijd houden we uw aflopende contract tegen het licht. Zo voorkomen we dat u duurder of te duur uit bent. Tel uit uw winst.

Eén aanspreekpunt voor uw vragen of klachten
We sturen u niet van het kastje naar de muur. En aan wachtrijen, menu’s en paarse krokodillen hebben we – net als u - ook een hekel. Bij de Vastelastenbond heeft u één contactpersoon die u snel en goed helpt als u vragen of klachten heeft.
"

Zo te lezen regelen zei ieder jaar een overstap als er iets goedkopers is voor u?
Dat is ook terug te vinden op deze pagina
https://www.vastelastenbond.nl/energie/switch-service/

en in de veelgestelde vragen staat ook
"Heb ik als lid financiele verplichtingen aan de vereniging?
Nee, u heeft als lid geen financiële verplichtingen aan de Vastelastenbond. U betaalt uw facturen aan de partij bij wie u producten via de Vastelastenbond afneemt, en niet aan de Vastelastenbond zelf. Het lidmaatschap van de vereniging brengt dus geen verdere financiële verplichtingen met zich mee.
U heeft alleen een financiele verplichting wanneer u gebruik maakt van de Switch Service. Wij ontvangen dan geen vergoeding van de leverancier, maar vragen aan u een vergoeding voor deze dienst."

Denk dat u vorig jaar voor de switch service heeft gekozen?

stofzuigertje

Re: Vastelastenbond zegt twee keer overstap verzorgd te hebben

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast meer dan 1 jaar kun je ook Switch nemen maar overstap binnen VLB is alleen met jou toestemming mogelijk en 3 jaren = 3 jaren en aan einde verder kijken.
U had 3 jaren vaste prijzen.... en bij andere leverancier via VLB geld ook de opzeg boete bij te vroeg weg lopen!
€50,- per product dus meestal €100,- en bij meer dan 1 jaar zelfs €200,-

Gewoon een email sturen omdat je niets aangepast hebt, niet bent overgestapt en nog tot 2019 vast zit.
VLB moet alles bij ED regelen dus niet zelf ED bellen, want ED klantie zonder VLB hebben andere tarieven en voorwaarden!

Gesloten