LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verantwoordelijkheid pakketdiensten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Teckelthea
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2021 10:54

Verantwoordelijkheid pakketdiensten

Ongelezen bericht door Teckelthea »

Als een pakket niet aan komt kan men als het de inhoud van het pakket gekocht bij een webwinkel de verzender aansprakelijk stellen en geld terug eisen. Als je iets particulier gekocht blijf je meestal met lege handen zitten.
Als je een track & trace code hebt kun je zien waar je pakket is maar ook waar het blijft "hangen".
Er is een pakket naar mij onderweg maar dat blijft nu al dagen "hangen" tussen het service punt en het sorteercentrum.
Wat nu als dat niet verandert en het pakket nooit aan komt ?
In reacties op klachten zie ik dat er van alles aan gedaan zal worden en daarmee houdt het op.
Bij bijv. DHL kan je € 3,95 p. kg vergoed krijgen en naar de verzendkosten kan je fluiten.
Ik vind dat een schandaal. Er is betaald voor een dienst die uiteindelijk niet verleend is waardoor de ontvanger vaak veel meer schade lijdt door wanprestatie.
Als iets fout gaat bij een sorteercentrum zou een pakket toch ergens moeten opduiken ?
Als een pakket blijft hangen tijdens het vervoer zou je verwachten dat de pakketdienst precies na kan gaan wie er op die wagen reed en die ter verantwoording roepen. Men kan immers precies zien op welk tijdstip een pakket "door handen is gegaan".

Gesloten