LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Johan Vlemmix heeft nog geen folders bij mij in de bus gedaan, dus dan zal ik daar op moeten stemmen?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die eventueel ongewenste flyer in de brievenbus kan toch werkelijk niet van belang zijn voor de keuze voor een partij.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
15 mar 2021 10:40
Die eventueel ongewenste flyer in de brievenbus kan toch werkelijk niet van belang zijn voor de keuze voor een partij.
Ik hoop inderdaad dat mensen een beslissing als deze, op wat zwaarwegender factoren baseren dan enkel het feit dat een overactieve lokale flyeraar een sticker op een brievenbus (bewust) negeert.

Ik stem geen D66 omdat die partij de vaste plek van de AH advertentie met bonusacties heeft weggekocht in mijn krant, en daarom moet ik apart op zoek naar die aanbiedingen op mijn telefoon, wat weer databundel kost. Daar hoor ik nog helemaal niemand over! :wink:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door scontra »

Milieuvervuilers zijn het, die wervingsfolder van de politieke partijen.
Behalve dat ze vol staan met beloften die nooit en te nimmer zullen worden waargemaakt, zijn ze ook nog eens zeer slecht voor het milieu, want hoeveel bomen zouden er voor gekapt zijn ?
Het verspreiden van dergelijke papieren politieke uitingen zou "verboden" moeten worden, zeker als de brievenbus is voorzien van een "NEE /NEE " sticker, want je moet natuurlijk wel consequent zijn in het niet willen ontvangen van ongeadresseerd papier. :oops:

Dat "NEE / JA" getreuzel is immers niet meer van deze tijd. :wink:
Laatst gewijzigd door scontra op 15 mar 2021 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30093
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zou er uberhaupt nog iemand zich laten beïnvloeden door papieren foldertjes?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
15 mar 2021 11:03
Zou er uberhaupt nog iemand zich laten beïnvloeden door papieren foldertjes?
Mag toch hopen van niet.
Hopelijk neemt men alle verkiezingsbeloften met een flinke snuf zout, want het zijn niet meer dan "goede voornemens" en van "goede voornemens" blijft er in het algemeen weinig over ! :wink:

Nijogeth
Berichten: 9990
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
15 mar 2021 11:03
Zou er uberhaupt nog iemand zich laten beïnvloeden door papieren foldertjes?
Als je ziet hoeveel mensen de aanbiedingen uit de reclames afstruinen zelfs als ze dingen niet nodig hebben, dan zijn veel mensen toch vrij makkelijk beïnvloedbaar.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik heb er een discussie met nota bene GroenLinks over gehad die meerdere malen een folder door mijn NEE-NEE brievenbus had gegooid. Maar het schijnt zo te zijn dat in bepaalde gemeentes de NEE-NEE stickers genegeerd mogen worden voor politieke doeleinden. Al zag ik wel dat ze vanaf de derde folder het adres er op hadden geprint. Kennelijk toch wel veel commentaar gehad.

Methusalah
Berichten: 1173
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door Methusalah »

angel1978 schreef:
15 mar 2021 10:03
Methusalah schreef:
15 mar 2021 10:00
Ik heb ook zo'n sticker maar naar mijn mening is dit toch even wat anders dan reclame voor de volgende friteuse and wintersokken. Dit is vanuit het algemeen nut, een belangrijk onderdeel van de participatie samenleving.

Dus ik ben van mening dat je ongelijk hebt en niet zo moet zeuren.
Dat mag je vinden, maar tenzij er een adres op de folder staat is het ongeadresseerd drukwerk en hoort dus niet in een bus thuis met de sticker.


Oh, dus voor mij is het mening maar als jij het zegt is het een feit? Meer mensen zijn van mening dat het geen reclame is maar voorlichting. Een klein doch belangrijk verschil. En ik vind het raar om het te vergelijken met commerciele reclame. Verkiezingen zijn van landsbelang.

https://www.neesticker.com/product-cate ... s-sticker/

Folders van niet commerciële organisaties of vrijwilligersorganisaties vallen niet onder reclamefolders. Als er in de folder geen aanbiedingen staan, is er geen sprake van reclame. Dit is bijvoorbeeld het geval bij het verspreiden van informatie, of bij folders of flyers van politieke partijen met daarop informatie. In dat geval gaat het om voorlichting. Die folders mogen wel in uw brievenbus.

sake1987

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ze hebben voor hun doen allemaal een verrukkelijke fles wijn.
Dan moet er na de verkiezingen worden samengewerkt en komt er zoveel water bij dat het alleen in naam en kleur nog wijn is.

Maar goed dit heeft niks met folders te maken, vind het wel wat dat al die partijen die zeuren over de ecologische voetprint, dit even met voeten treden door heel veel , glossy kleuren folders rond te delen.

angel1978
Berichten: 10960
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Methusalah schreef:
15 mar 2021 12:37
angel1978 schreef:
15 mar 2021 10:03
Methusalah schreef:
15 mar 2021 10:00
Ik heb ook zo'n sticker maar naar mijn mening is dit toch even wat anders dan reclame voor de volgende friteuse and wintersokken. Dit is vanuit het algemeen nut, een belangrijk onderdeel van de participatie samenleving.

Dus ik ben van mening dat je ongelijk hebt en niet zo moet zeuren.
Dat mag je vinden, maar tenzij er een adres op de folder staat is het ongeadresseerd drukwerk en hoort dus niet in een bus thuis met de sticker.


Oh, dus voor mij is het mening maar als jij het zegt is het een feit? Meer mensen zijn van mening dat het geen reclame is maar voorlichting. Een klein doch belangrijk verschil. En ik vind het raar om het te vergelijken met commerciele reclame. Verkiezingen zijn van landsbelang.

https://www.neesticker.com/product-cate ... s-sticker/

Folders van niet commerciële organisaties of vrijwilligersorganisaties vallen niet onder reclamefolders. Als er in de folder geen aanbiedingen staan, is er geen sprake van reclame. Dit is bijvoorbeeld het geval bij het verspreiden van informatie, of bij folders of flyers van politieke partijen met daarop informatie. In dat geval gaat het om voorlichting. Die folders mogen wel in uw brievenbus.
Dit is een forum, dus beiden zijn een mening.
Die folders horen NIET in een brievenbus met een duidelijke sticker.

Maar voor TS, neem een NEE NEE sticker

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

16again schreef:
15 mar 2021 08:23
Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mar 2021 07:51
Dus ik handel in hypotheken, maak een uitgebreide informatiefolder, zet daar mijn naam onder en het is geen reclame.
Een hypotheek is toch gewoon een product/dienst? Op een hypotheek kun je niet stemmen.
Wat de politici doen is ook een dienst leveren. Zij leveren een dienst in de vorm van het doen van beloften waarvan zij zeggen dat zij die beloften in de Tweede Kamer gaan waarmaken en waarvoor zij worden betaald door de burger.
Ik zie daarin geen verschil met een hypotheekadviseur die beloofd om een hypotheek te regelen en betaald krijgt voor het waarmaken van de belofte.

BERG0001
Berichten: 70
Lid geworden op: 19 nov 2011 17:49

Re: Verkiezingscampagne en ‘NEE’ ‘JA’ Sticker.

Ongelezen bericht door BERG0001 »

Ik krijg geen ongewenst druk in de deur. Maar ik heb vooral last van ongewenst politiek gekakel op de TV. Wie wordt door wie betaald. En als er nog eens 1 politicus op staat en het werkelijke klimaat debacle aan wil pakken door te zeggen dat het door de overbevolking van deze wereld komt, en zeker door een overbevolkt land als Nederland. Alle problemen die momenteel wereldwijd spelen, zijn te wijten aan de overbevolking. Maar alles moet wijken voor nog meer mensen toe te laten, 1 miljoen huizen nodig (voor wie?) je kan je geldbuidel verder open trekken om problemen die niet opgelost worden, als je géén bevolkingspolitiek uit draagt. Dus, ik zie die polititieke partij niet die dat uit draagt, dus valt er voor mij niet te kiezen. Kortom mijn stem krijgt niemand. Dus heb ik het meeste recht om te klagen. En u, die dus toch de partijen steunt, hebt het zelf gedaan. Dus u hebt dus niet meer te klagen in de toekomst als u weer uw geldbuidel moet trekken.
Gisteren 15-03-2021 staan er zoveel mensen te demonstreren voor een beter klimaat op de wereld, dan denk ik altijd. Zo, ik wist niet dat er zoveel mensen voor een afname van de wereldbevolking zijn. Maar de domme ganzen weten waarschijnlijk niets van vooruitdenken.

Gesloten