Vreemde, ongevraagde, post uit Oostenrijk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PGros
Berichten: 1140
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Vreemde, ongevraagde, post uit Oostenrijk

Ongelezen bericht door PGros »

Als ze volumekorting krijgen kan het heel goed dat ze inderdaad gewoon iets versturen wat heel goedkoop is.
Stel iets kost altijd 4 euro om te versturen.
Nu krijg je bij 1000 pakjes per maand een korting en betaal je 3 euro.
Totaal is dat in een maand 3 x 1000 is dus 3000 euro. Als je dat deelt door de normale prijs van 4 euro komt je op 750 stuks. Rekening houdend met kosten dozen en een klein item kan het dus goed lonen dat als je die maand maar op 900 pakketten komt je even 100 pakketten verstuurt en toch goedkoper uit bent dan de 900 tegen normaal tarief moeten afrekenen.
Dit doen ze zeker als ze het normaal wel halen maar de volumekorting automatisch omhoog gaat als je het een maand niet haalt. Dus bijv volgende maand is het dan 3,20

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vreemde, ongevraagde, post uit Oostenrijk

Ongelezen bericht door BL2 »

En dan stuur je een pakje naar een onbekend adres helemaal in Nederland. Dan kan je beter naar jezelf sturen.......

marieke-1975
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2023 13:06

Re: Vreemde, ongevraagde, post uit Oostenrijk

Ongelezen bericht door marieke-1975 »

Wat maken we er een spannend verhaal van. Daar ik Oostenrijk een beetje ken en een tijdje in Salzburg heb gewoond doe ik ook even mijn bijdrage:

Wat ik heb kunnen vinden is Postbus 2450 in Salzburg een algemeen postadres, niet alleen Klarna krijgt daar zijn brieven (en bakstenen) maar ook diverse webshops gebruiken deze postbus voor de retourzendingen. Waarschijnlijk zit hier een bedrijf achter wat de post ontvangt, inscant en doorstuurt. Een soort van virtuele secretaresse/secretaris. Het KD nummer is dan het anonieme nummer van de verzender/ontvanger.

Wat me verder opvalt, is dat er meerdere etiketten over elkaar zijn geplakt. Wat staat daar onder? Is daar een afzender te zien? In de omgeving van Salzburg zit namelijk een bedrijf wat de pakketjes voor zo'n Aziatische webshop doet. (volgens mij is dat Wish) De pakketjes komen daar met de trein!!! in grote containers aan en vandaar worden de zendingen dan voorbereid voor verzending naar de rest van europa. Mogelijk hebben ze het verkeerde adresstickertje op het verkeerde envelopje geplakt.

Het blijft speculeren, maar dit is tot nu toe wel één van de leukste topics op het Radar forum.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vreemde, ongevraagde, post uit Oostenrijk

Ongelezen bericht door BL2 »

marieke-1975 schreef:
29 jun 2023 21:12
......Wat me verder opvalt, is dat er meerdere etiketten over elkaar zijn geplakt. Wat staat daar onder? Is daar een afzender te zien.....
Waar zie je dat ?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vreemde, ongevraagde, post uit Oostenrijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
29 jun 2023 21:44
Waar zie je dat ?
Op de foto :wink:

SimonV
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:08

Re: Vreemde, ongevraagde, post uit Oostenrijk

Ongelezen bericht door SimonV »

Leuk dat er ook (weer) serieuze reacties binnenkomen.
janette77 schreef:
28 jun 2023 20:38
ook ik heb een raar houten sterretje ontvangen vanuit salzburg oostenrijk (...)
Janette77 heeft hetzelfde kerstornamentje ontvangen als ik.
De verklaring van honza lijkt logisch - zeker als er een Wish-achtig bedrijf in de buurt van Salzburg zit, zoals marieke-1975 vertelt.
Die meerdere stickers hebben wij ook. Met de 'zaklamp' van de telefoon in de envelop kunnen we zien dat op overgeplakte stickers dezelfde naam en adresgegevens staan als op de zichtbare sticker.

Blitzer1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2024 13:23

Re: Vreemde, ongevraagde, post uit Oostenrijk

Ongelezen bericht door Blitzer1 »

Goedemiddag
Ik heb gister presies het zelfde vreemde paketje ontvangen. Ook met p o Box 2450 Salzburg. Alleen zat er bij mij een armbandje in het pakketje.

Plaats reactie