LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat mag een jobcoach en wat mag ik

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kittygirl
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jun 2018 19:58

Wat mag een jobcoach en wat mag ik

Ongelezen bericht door Kittygirl »

Ik heb eind deze maand een gesprek met de gemeente. Maar mijn vraag is wat doet een jobcoach en mag ik dan zelf nog steeds op zoek naar een baan of moet ik hiermee gaan wachten totdat ik een jobcoach heb???

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wat mag een jobcoach en wat mag ik

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kittygirl schreef:Ik heb eind deze maand een gesprek met de gemeente. Maar mijn vraag is wat doet een jobcoach en mag ik dan zelf nog steeds op zoek naar een baan of moet ik hiermee gaan wachten totdat ik een jobcoach heb???
Een jobcoach gaat jouw coachen bij het vinden van een baan, uiteraard mag je gewoon zoeken naar een baan in de tussentijd. Veelal krijg je een jobcoach toegewezen als het zoeken niet echt succesvol is.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Wat mag een jobcoach en wat mag ik

Ongelezen bericht door BreejKC »

In uw vorige topic vroeg u hoe u aan een jobcoach kon komen. Diverse tips kreeg u. Heeft u inmiddels een jobcoach toegewezen gekregen?

Een jobcoach is een hulp bij het vinden naar werk. Niet minder, maar ook niet meer. U mag gewoon zelf blijven solliciteren, maar een jobcoach heeft vaak meer contacten die voor u van belang kunnen zijn. Maar blijf kritisch.

Mijn zoon (WAJONG) heeft diverse jobcoaches toegewezen gekregen. Daar waren hele goede coaches bij, maar ook hele slechte. De laatste jobcoach die hij had heulde alleen maar met een werkgever mee die keihard misbruik van de regelingen maakte en mijn zoon zonder contract liet werken, met medeweten van de jobcoach. Toen de jobcoach hierop aangesproken werd telden de belangen van mijn zoon ineens niet meer.

Let dus altijd heel goed op dat uw rechten, zoals het krijgen van een goed en door beide partijen ondertekend contract, altijd goed zijn gewaarborgd als een jobcoach u een werkgever aanbiedt. Begin niet aan werkzaamheden als contracten niet door alle betrokken partijen, inclusief u, zijn ondertekend en dat er goedkeuring is van de uitkerende instantie, zoals bijvoorbeeld het UWV. Anders loopt u het risico dat u, zonder een ondertekend contract of goedgekeurde regeling werkt, u zomaar op straat gezet kunt worden en u achteraf hemel en aarde moet verzetten om salaris voor de gewerkte tijd te krijgen.

stofzuigertje

Re: Wat mag een jobcoach en wat mag ik

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Door wie word het betaald?

Als je een dure kreeg en zelf mag betalen of wil deze een deel van jou salaris als vergoeding?
Goed informeren of er kosten en voorwaarden aanzitten lijkt me handiger vooraf even te vragen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Wat mag een jobcoach en wat mag ik

Ongelezen bericht door BreejKC »

Meestal wordt een jobcoach door een uitkerende instantie aan werknemers ter beschikking gesteld. De kosten voor een jobcoach zijn voor die uitkerende instantie. Werknemer en werknemer hebben hier voordeel bij. De werknemer die mogelijk hierdoor sneller aan een job komt en voor de maatschappij, ook financieel, weer iets betekent. En de uitkerende instantie die bespaart op de bruto kosten van het verstrekken van een uitkering.

stofzuigertje

Re: Wat mag een jobcoach en wat mag ik

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Meestal maar ik hoor de iets anders dus waarschuwing is nooit verkeerd, eerst voor zekerheid even vragen!

Gesloten