LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wereld kanker onderzoek fonds

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Wereld kanker onderzoek fonds

Ongelezen bericht door nevermind »

Sherryglaasje schreef:vandaag ontving ik een enveloppe met daarin een kartonnetje met drie rondjes waar ik 3 euro in moest stoppen en deze naar hen opsturen. Ik vertrouwde het al niet omdat ik normaal brieven krijg van het KWF kankerbestrijding. Daar komt bij, omdat mijn man postzegels verzamelt ik deze zegel nogal bijzonder vond omdat er geen cijfer 1 of 2, of bedrag 46 ct op was vermeld en deze afgestempeld was met TNT POST terwijl het al een tijdje POST.NL is. Ik heb dan ook een e-mail naar hen toegestuurd en wacht nog af.
Hetzelfde vandaag ontvangen, maar helaas zonder te openen, meteen in de papierbak. :roll:

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: Wereld kanker onderzoek fonds

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

1. Soms heb je zelf niet in de hand, wat een - voor jou goed ogende website of organisatie - met de door jou ingevoerde gegevens doet.
Er bestaat een levendige (marketing) handel in dat soort gegevens, tussen:
- bedrijven die JOUW DATA hebben GEOOGST (bijv via invullen op hun website)
- bedrijven die je willen spammen (aka je hun producten ongevraagd aansmeren).

Daarbij maakt het hen totaal niets uit of JIJ het juiste [_] of [x] heb aangevinkt.
Hebben is hebben en terugkrijgen/wissen is bijna onmogelijk.
Ze doen gewoon waar ze zin in hebben en waar ze het meeste geld voor krijgen, over de rug van jouw "online privacy".


2. Wees daarnaast ook heel wijs/ zuinig met wat je op (a)Sociale Media Platforms (Facebook, Hyves, Twitter, MySpace, MSN) over jezelf bekend maakt!

Waarom?
Ondanks het feit dat deze bedrijven ZELF vertrouwelijk om kunnen/willen springen met - de door jou ingevoerde persoonlijke informatie, zijn er DERDE PARTIJEN die .. m.b.v. een soort "digitale stofzuigers" bijvoorbeeld ALLE OPENBAAR TOEGANKELIJKE PAGINAS op een (a)Social Media platfrom / Blogs / Websites - DIGITAAL OPSLURPEN en weer verwerken tot databases die zij weer doorverkopen aan een ander tegen vette winsten.

Dit gebeurd zonder dat de eigenaar van een (a)Social Media platform / Blogs / Websites en de eigenaars van deze profielen/ paginas er weet van hebben!


3. Links voor meer achtergrond info over DATA/ WEB Scrapers
A - Data Scrapping (engels)
http://en.wikipedia.org/wiki/Data_scraping

B - Web / Internet Scrapping (engels)
http://en.wikipedia.org/wiki/Web_scraping]

C - Article in Wall Street Journal over "Deep Digging Data Scrapers" (engels)
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... 17888.html


Tip:
Alles wat jij ooit online hebt gezet, WORD! verzameld, gearchiveerd en weer doorverkocht worden aan andere partijen, door mensen en organisaties waarvan JIJ niet eens het bestaan weet :-) Onthoud dit goed!
Laatst gewijzigd door ronaldv2 op 23 okt 2011 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Wereld kanker onderzoek fonds

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ronaldv2 schreef:
Alles wat jij ooit online hebt gezet, KAN worden verzameld, gearchiveerd en weer doorverkocht worden aan andere partijen, door mensen en organisaties waarvan JIJ niet eens het bestaan weet :-) Onthoud dit goed!
Maak daar maar van -alles WORD verzameld.
Niet altijd word het (direct) gebruikt, maar het gebeurt gewoon.

Alles wat je op het internet zet, of alles wat over jou op internet gezet word, blijft daar tot in lengte van dagen staan.

ronaldv2
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 aug 2009 13:09

Re: Wereld kanker onderzoek fonds

Ongelezen bericht door ronaldv2 »

Done :-)

Sherryglaasje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2011 15:35

Re: Wereld kanker onderzoek fonds

Ongelezen bericht door Sherryglaasje »

vandaag antwoord gekregen van TNT post. "Deze postzegel is een attentiezegel die gebruikt kan worden voor partijenpost http://mailorder2.postnl.nl/pages/detai ... 0080.aspx/ Hij wordt dus door grote instanties gebruikt en is dus geldig." Aldus luidt het antwoord van TNT.

Gesloten