Zorgverzekering oorapparaten

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Lady1234
Berichten: 27135
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zorgverzekering oorapparaten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De eigen bijdrage voor een hoorapparaat, die 25 procent, en het eigen risico zijn niet op te voeren als medische kosten.

De batterijen wel.

Wordt een hoorapparaat helemaal niet vergoed, omdat het een “buitenmodel” is, zijn de kosten helemaal op te voeren.

Moneyman
Berichten: 30123
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zorgverzekering oorapparaten

Ongelezen bericht door Moneyman »

… en nu pas valt de term “oorapparaten” in de titel me op :D

witte angora
Berichten: 30812
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zorgverzekering oorapparaten

Ongelezen bericht door witte angora »

Klopt. Batterijen zijn wel aftrekbaar, de oplader weer niet. Maar batterijen kosten de kop niet.

'Oorapparaten' had ik meteen al gezien, maar had geen zin daar een opmerking over te maken.

Lady1234
Berichten: 27135
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zorgverzekering oorapparaten

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die oplader wel, want daar laad je de batterijen mee op. Het zijn ook apparaten voor in je oor. 😁

Sommige zaken bieden een “onderhoudsabonnement” wat dat ook zijn moge, maar kan je ook opvoeren.

Thijs124
Berichten: 689
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Zorgverzekering oorapparaten

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Bij multifocale lenzen worden je ogen ingesteld op afstand. Juist het lezen wordt moeilijk. Niet in de handy lezen, maar teksten op verpakkingen, bijsluiters en dergelijke.
De aftrekbaarheid van de hoorapparaten was geen probleem, het was ook niet zo veel.
Maar de geïmplanteerd lenzen van 2 x 900 euro kon ik volledig aftrekken, wel in een ander jaar.

Plaats reactie