LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 50 Euro voor incasseerder! Belachelijk!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dwaas
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 okt 2006 12:11

Re: 50 Euro voor incasseerder! Belachelijk!

Ongelezen bericht door Dwaas »

Maar onstaat dit gebrek aan nuances niet bij de energiebedrijven zelf die heel vaak gewoon heel zwart-wit reageren: "het staat zo bij ons in de administratie en dus is het zo"?
Nee, daar komt het niet door. Dat wil zeggen, dat is niet het gebrek aan nuancering waar ik op doel. Klanten die hard met hun neus tegen een ongeinteresseerde of onbehulpzame klantenservice aanlopen, hebben op zich wel reden om te klagen. Het gaat er alleen om op wat voor manier dit gebeurt. En al te vaak zie ik op dit forum dat die klanten er alles bij halen wat ze maar kunnen bedenken of wat ze ooit eens menen te hebben gehoord, om een energiebedrijf maar in een zo kwaad mogelijk daglicht te stellen. Dat is wat ik zo jammer vind.

Tuurlijk kun je het recht hebben om je te beklagen over een energiebedrijf, want ik zal de laatste zijn om te beweren dat daar nooit wat mis gaat (geloof mij, ik weet dat daar het nodige mis kan gaan). Maar dat gebeurt overal en alleen bij een energiebedrijf gaan de mensen helemaal los. De bonussen van beleidsbepalers worden erbij gehaald en noem maar op. Bij een kapotte gloeilamp hoor ik ook nooit het salaris van de topmensen binnen Philips ter discussie gesteld worden. Topmensen van Ahold en Corus en weet ik veel zullen ook wel iets meer dan ik verdienen. Maar alleen als het een energiebedrijf betreft gaan alle remmen los. Dat moet dan maar kunnen. Te veel mensen hobbelen maar achter de mening van de massa en de negatieve pers aan. Zonde!

Dat vind ik een gebrek aan nuoncering (sorry :wink: ) waar ik mij aan kan storen.

Als je als klant met een probleem op een nette en respectvolle manier het gesprek met je energiebedrijf aangaat, zul je zien dat je ook op een nette en respectvolle wijze te woord wordt gestaan. Ook daarmee heb ik ervaring. Dan kun je het misschien niet eens zijn met het ingenomen standpunt of toegepaste beleid, maar aan de dienstverlening ligt het niet. (de uitzondering bevestigt de regel!)

De Dwaas

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: 50 Euro voor incasseerder! Belachelijk!

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Energiebedrijven worden zowel in de externe beeldvormig als in de interne bureaucratie achtervolgd door hun verleden als ambtelijk nutsbedrijf. En ik heb het idee dat dit, ondanks de goede bedoelingen van Van Halderen en consorten, niet echt snel goed zal komen en een nivo van Corus of andere topspelers zal kunnen halen.

don1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:02

Re: 50 Euro voor incasseerder! Belachelijk!

Ongelezen bericht door don1 »

Beste Boshamer,
Als administrateur heb ik zelf veel met incassobureau's gewerkt en werk ik nu met een gerechtsdeurwaarder. Bij deurwaarders is het zo dat ze met vastgestelde tarieven werken. Bij incassobureau's is dat volgens mij echter niet het geval. Dit varieert van bureau tot bureau.

In uw geval kunt u mijns inziens gewoon de normale rekening betalen en bezwaar maken tegen de kosten onder opgaaf van uw reden waarom u niet op tijd betaald heeft. Als het de 1e keer betreft zie ik niet in dat Eneco geen redelijkheid aan de dag legt.

Succes.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: 50 Euro voor incasseerder! Belachelijk!

Ongelezen bericht door jsp »

Chanmaster/Timefa/Schuldhulverlening/EssentRetail weer eens last van MPS?

Gesloten