LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve colportage Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
willowpje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2013 16:14

Agressieve colportage Eneco

Ongelezen bericht door willowpje »

Dit bericht is meer bedoeld ter waarschuwing, ik ben zelf namelijk uiteindelijk nergens ingetuind.

Ik had een colporteur van Eneco aan de benedenbel van de flat waar ik woon, die zei "hallo ik ben van Eneco en ik kom iets controleren". Ik reageerde met "wat komt u dan controleren", en de meneer zei iets over Eneco en Liander en vastrecht (dat ik inderdaad maandelijks aan ze moet betalen), maar hij kon niet uitleggen wat hij wilde controleren. Uiteindelijk heb ik de buitendeur van de flat opengedaan met de buzzer. Eenmaal bij mijn deur aangekomen bleek het om simpele colportage te gaan, meneer wilde mij gewoon bij Nuon vandaan sleuren.

Ik dacht nu toch alles al gehoord te hebben, maar ik schaam me dood dat ik deze meneer het gebouw in heb gelaten. Het klonk alleen echt overtuigend alsof hij geen verkoper was, maar een onderhoudsmeneer. Een kennis van me heeft dit ook gehad een paar dagen geleden, hij was alleen zo slim om niet open te doen. Als jullie dus een meneer aan de deur krijgen die niet kan uitleggen wat hij komt controleren, niet opendoen! Ze worden echt steeds agressiever, die mensen. Ik vraag me serieus af of ze zich echt niet realiseren dat het mensen echt enorm afschrikt. Nou ja, dit in ieder geval ter informatie.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Agressieve colportage Eneco

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Kun je melden bij www.consuwijzer.nl

Dit is namelijk wettelijk verboden en de Overheid kan hier boetes voor opleggen. En dat gebeurt ook!

Colporteurs zijn wettelijk verplicht om direct kenbaar te maken dat ze colporteren (aan de deur verkopen). Liegen om binnen te komen mag dus beslist niet.

willowpje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2013 16:14

Re: Agressieve colportage Eneco

Ongelezen bericht door willowpje »

Dat wist ik niet! Ik ga meteen een klacht indienen daar, dank je wel voor deze info :)

Eneco mdw
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 feb 2010 11:43

Re: Agressieve colportage Eneco

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Willowpje,

In uw bericht lees ik dat u het bezoek van de colporteur, die namens Eneco bij u is langs geweest, als agressief ervaart. Graag stel ik voorop dat we een eerlijke en respectvolle klantwerving erg belangrijk vinden. Om een gepaste reactie te geven en hierop stappen te ondernemen, ontvang ik graag uw volledige adres. Ik verzoek u dit door te geven via [email protected] met een verwijzing naar dit forumbericht.

Als ik uw gegevens heb ontvangen, geef ik u graag een inhoudelijke reactie.

Met vriendelijke groet,

Mike, medewerker Eneco

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Agressieve colportage Eneco

Ongelezen bericht door sephora30 »

Geef die reactie maar gewoon hier Mike dan kunnen wij ook meegenieten :D

willowpje
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 apr 2013 16:14

Re: Agressieve colportage Eneco

Ongelezen bericht door willowpje »

Beste Mike,

Ik heb inmiddels een mailtje verzonden met de gegevens. Ik weet verder niet wat u eraan gaat doen, maar ik ga het merken. In ieder geval alvast bedankt voor de reactie.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Agressieve colportage Eneco

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ach, misschien had eneco wel een leuke offerte!.
Stroom 15-17 eurocent, gas 58 eurocent....
Laat ze maar komen!.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Agressieve colportage Eneco

Ongelezen bericht door Guardian72 »

willowpje schreef:Beste Mike,

Ik heb inmiddels een mailtje verzonden met de gegevens. Ik weet verder niet wat u eraan gaat doen, maar ik ga het merken. In ieder geval alvast bedankt voor de reactie.
We zijn al wat verder - heeft men nog "inhoudelijk" gereageerd - of is de manier van doen standaard bedrijdspolicy?

Gesloten