LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pumbaly
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 sep 2011 16:34

alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door pumbaly »

Afgelopen maanden had ik een probleem met het betalen van de rekening van essent. Inmiddels is alles voldaanI. Toch krijg ik ineens een brief dat de overeenkomst is beendigd.
Hierop gebeld met de klantenservice, deze bekennen dat de betalingen op 1 augustus allemaal voldaan waren . Ik zou nog een brief hebben gehad dat ik 600 borg zou moeten betalen. Deze heb ik echter nooit ontvangen, ik ben er nooit erover gebeld, ook geen mail , ook op de website waar ik iedere week kijk stond niks hierover. Ik ben nu dus afgesloten op de 26ste augustus omdat ik die borg niet heb betaald. Er word nu gezegd dat ik eerst 600 borg moet betalen en dan pas weer word aangesloten. Dat geld heb ik niet en daarbij alles was betaald. Ik heb haar gevraagd voor een oplossing. . Maar dat kon dat meisje me niet geven. Ik wil gewoon weer aangesloten worden zonder die kosten want er was geen achterstand.
ik hoop dat iemand me kan helpen.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door tenormin »

Vraag ze dan eerst een kopie van de brief die u nooit ontvangen heeft. 't Vervelende met al deze betalingen: 1 dag te laat en de herinneringen komen binnen. Misschien valt er een "afbetalingsregeling met Essent te treffen, dat geld willen ze hebben, aan u hoe dit proberen op te lossen. De post zou de boosdoener kunnen zijn. Laat ze dan ook verklaren waarom u op uw Essent pagina die €600,00 nergens kunt terugvinden. Maar dat kon dat meisje me niet geven; dan had u naar een wel bevoegd persoon moeten vragen. Niet zo handig om alleen maar met de telefoniste (of wat ze ook voor functie heeft) te spreken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik kan mij voorstellen dat ze de overeenkomst sowieso zouden willen beëindigen als je een aantal keer te laat betaalt. Dat ze dan zeggen: ga maar naar de concurrent. Dus ook als je alles uiteindelijk netjes (nou ja...) hebt betaald.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door riddert »

pumbaly schreef:Afgelopen maanden had ik een probleem met het betalen van de rekening van essent. Inmiddels is alles voldaanI. Toch krijg ik ineens een brief dat de overeenkomst is beendigd.
Hierop gebeld met de klantenservice, deze bekennen dat de betalingen op 1 augustus allemaal voldaan waren . Ik zou nog een brief hebben gehad dat ik 600 borg zou moeten betalen. Deze heb ik echter nooit ontvangen, ik ben er nooit erover gebeld, ook geen mail , ook op de website waar ik iedere week kijk stond niks hierover. Ik ben nu dus afgesloten op de 26ste augustus omdat ik die borg niet heb betaald. Er word nu gezegd dat ik eerst 600 borg moet betalen en dan pas weer word aangesloten. Dat geld heb ik niet en daarbij alles was betaald. Ik heb haar gevraagd voor een oplossing. . Maar dat kon dat meisje me niet geven. Ik wil gewoon weer aangesloten worden zonder die kosten want er was geen achterstand.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
Er zijn klanten die je je concurrent moet gunnen. Ik denk dat dat de intentie van Essent is. U betaalt immers niet altijd volgens afspraak.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Kun je niet gewoon per direct een nieuw contract afsluiten? Dit hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Sowieso kun je heel waarschijnlijk goedkopere energie afnemen bij andere bedrijven, als budget energie en energie direct. Heb je misschien ook minder betalingsproblemen daarna...

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door tenormin »

Annikaatje schreef:Kun je niet gewoon per direct een nieuw contract afsluiten? Dit hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Sowieso kun je heel waarschijnlijk goedkopere energie afnemen bij andere bedrijven, als budget energie en energie direct. Heb je misschien ook minder betalingsproblemen daarna...
Dacht, dat als je schulden had, de ene energie maatschappij de ander waarschuwt. Dan is overstapen ook niet zo simpel.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door puma73 »

tenormin schreef:
Annikaatje schreef:Kun je niet gewoon per direct een nieuw contract afsluiten? Dit hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? Sowieso kun je heel waarschijnlijk goedkopere energie afnemen bij andere bedrijven, als budget energie en energie direct. Heb je misschien ook minder betalingsproblemen daarna...
Dacht, dat als je schulden had, de ene energie maatschappij de ander waarschuwt. Dan is overstapen ook niet zo simpel.
Als je eenmaal bent afgesloten wegens achterstanden met betalen dan zal je bij andere energiemaatschappijen ook te maken krijgen met het betalen van borg vóór je wordt aangesloten.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door tenormin »

puma73 schreef: Als je eenmaal bent afgesloten wegens achterstanden met betalen dan zal je bij andere energiemaatschappijen ook te maken krijgen met het betalen van borg vóór je wordt aangesloten.
Heb ik het verkeerd "vertaald"; bedoelde ik eigenlijk ook. Sorry.

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Sjonge. Tja dat is dan flink balen. Dan toch maar die borg betalen? Die krijg je toch gewoon terug, als je netjes betaalt, aan het einde van je contract? Dan is het balen, maar niet anders. Betalen maar en hopen dat 't over een paar jaar niet meer nodig is om borg te betalen..?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door prem »

N.v.t.
Laatst gewijzigd door prem op 31 aug 2014 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door prem »

pumbaly schreef:Afgelopen maanden had ik een probleem met het betalen van de rekening van essent. Inmiddels is alles voldaanI. Toch krijg ik ineens een brief dat de overeenkomst is beendigd.
Hierop gebeld met de klantenservice, deze bekennen dat de betalingen op 1 augustus allemaal voldaan waren . Ik zou nog een brief hebben gehad dat ik 600 borg zou moeten betalen. Deze heb ik echter nooit ontvangen, ik ben er nooit erover gebeld, ook geen mail , ook op de website waar ik iedere week kijk stond niks hierover. Ik ben nu dus afgesloten op de 26ste augustus omdat ik die borg niet heb betaald. Er word nu gezegd dat ik eerst 600 borg moet betalen en dan pas weer word aangesloten. Dat geld heb ik niet en daarbij alles was betaald. Ik heb haar gevraagd voor een oplossing. . Maar dat kon dat meisje me niet geven. Ik wil gewoon weer aangesloten worden zonder die kosten want er was geen achterstand.
ik hoop dat iemand me kan helpen.
http://www.energievergelijking.nl/4464- ... arborgsom/

En lees het bericht er onder:
]jullie lijstje klopt niet helemaal meer bij oxxio hoef ik geen borg te betalen dit is afhankelijk van de situatie van de klant maar ik ben met schuld weggegaan bij de nuon,,ondanks dat ,geen borg bij oxxio ,wij zijn daar gister met spoed klant geworden,,electrabel klopt wel het bedrag,e.on vraagt 600 eneco 750 en essent vraagt 600 de rest ben ik niet afgegaan
Beantwoorden

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is dan natuurlijk wel de vraag welke tarieven je krijgt... Maar eerlijk gezegd kan ik het mij van de energiebedrijven wel voorstellen dat als je regelmatig niet op tijd betaalt, ze een borg willen zien als 'buffer'.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste heer/mevrouw Pumbaly,

U heeft op 31 augustus een klacht bij ons ingediend over dat u alle rekeningen heeft betaald en geen brief heeft ontvangen betreft een ontbinding van de overeenkomst. Ik vind het erg vervelend dat u niet tevreden bent over onze service. Ik wil dit graag met u bespreken. Hiervoor verzoek ik u uw naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en een kopie van uw bericht te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijk groet,

Fleur
Essent Klantenservice
Webcare

marineman
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 sep 2014 18:19

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door marineman »

Tja mevrouw Pumbaly, breng ons ook op de hoogte hoe het e.e.a. is afgelopen.
Daar kan men immers van leren en zien hoe Essent met zijn klanten om gaat!!

F.van Holten
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 dec 2008 14:15

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Het kopje klopt niet, u heeft niet alles betaald, (borg)
Verder omgekeerde wereld, ik heb niet betaald, nu word ik afgesloten :roll:
Het is normaal dat er een borg wordt gevraagd, ze willen zekerheid.

Waakvlam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:14

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door Waakvlam »

Een energieleverancier heeft het recht de leveringsovereenkomst te beëindigen bij wanbetaling (staat in je energiecontract). In theorie is het zelfs zo dat ze dit al mogen als je slechts één keer in gebreke bent gebleven. In de praktijk zijn ze over het algemeen wat coulanter. Door de openstaande rekeningen alsnog te betalen heb je in ieder geval voorkomen dat je incassobureaus aan je broek hebt gekregen. Dit wil niet zeggen dat je bij de leverancier kunt blijven, want deze heeft de overeenkomst beëindigd. Vragen om een borg is gebruikelijk en plausibel gezien de voorgeschiedenis.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door alfatrion »

kweenie schreef:Ik kan mij voorstellen dat ze de overeenkomst sowieso zouden willen beëindigen als je een aantal keer te laat betaalt. Dat ze dan zeggen: ga maar naar de concurrent. Dus ook als je alles uiteindelijk netjes (nou ja...) hebt betaald.
Maar dat is juridisch onhoudbaar.
tenormin schreef:Dacht, dat als je schulden had, de ene energie maatschappij de ander waarschuwt. Dan is overstapen ook niet zo simpel.
Ik heb de indruk dat dit getriggert wordt door het doen van een spoedaanvraag.
Waakvlam schreef:Een energieleverancier heeft het recht de leveringsovereenkomst te beëindigen bij wanbetaling (staat in je energiecontract). In theorie is het zelfs zo dat ze dit al mogen als je slechts één keer in gebreke bent gebleven.
Ik verwacht dat de rechter dat anders zal zien. Er kan bij iedereen wel eens wat mis gaan.

Waakvlam
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 sep 2014 19:14

Re: alle rekeningen betaald en toch afgesloten bij essent

Ongelezen bericht door Waakvlam »

alfatrion schreef:
kweenie schreef:Ik kan mij voorstellen dat ze de overeenkomst sowieso zouden willen beëindigen als je een aantal keer te laat betaalt. Dat ze dan zeggen: ga maar naar de concurrent. Dus ook als je alles uiteindelijk netjes (nou ja...) hebt betaald.
Maar dat is juridisch onhoudbaar.
tenormin schreef:Dacht, dat als je schulden had, de ene energie maatschappij de ander waarschuwt. Dan is overstapen ook niet zo simpel.
Ik heb de indruk dat dit getriggert wordt door het doen van een spoedaanvraag.
Waakvlam schreef:Een energieleverancier heeft het recht de leveringsovereenkomst te beëindigen bij wanbetaling (staat in je energiecontract). In theorie is het zelfs zo dat ze dit al mogen als je slechts één keer in gebreke bent gebleven.
Ik verwacht dat de rechter dat anders zal zien. Er kan bij iedereen wel eens wat mis gaan.
Misschien ziet de rechter dat anders, maar het betreft hier voor zover ik kan beoordelen een geval van structureel niet betalen. Hoe dan ook, als je in de algemene voorwaarden van Essent kijkt, hebben zij wel het recht de overeenkomst te beëindigen.

Zie artikel 7: https://www.essent.nl/content/Images/10 ... essent.pdf

Gesloten